Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
KoenM
Berichten: 1765
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door KoenM » 09 feb 2021, 14:41

Rnd schreef: 09 feb 2021, 13:36
Niels schreef: 09 feb 2021, 00:13
Rnd schreef: 08 feb 2021, 20:11 Aandelen gaan nergens meer over, relatie met echte economie die op zijn gat ligt, is helemaal zoek. Rara hoe kan dat allemaal. Dat "stabiele geld" is de oorzaak. Daar zou je slapeloze nachten van moeten hebben.
Aandelen zijn een markt op zich, het is gewoon zinloos om daar je economie aan af te hangen. Wel grappig dat je het aanhaalt trouwens, het aandeel Tesla is het grootste voorbeeld dat er is in deze maar dat de BTC koers als een waanzinnige stijgt omdat Musk instapt vind jij dan blijkbaar wel weer logisch :)
Ik ga het nog eens proberen uit te leggen. Bitcoin is bedacht (tijdens de kredietcrisis van 2008) door iemand die vond dat het monetaire systeem niet meer werkte. Er zijn meerdere zaken mis. Een daarvan is dat als banken weer eens teveel risico nemen, dan draait de belastingbetaler daarvoor op. Een andere is de inflatie van elk jaar een paar procent (het zogenaamde bijprinten).

Geld is een ruilmiddel. Als je arbeid verricht en je ontvangt daar 100 dollar voor. Dan wil je dat bewaren om er later iets van te kopen voor 100 dollar. Als dan de FED in 1 jaar tijd 20% van de totale dollarvoorraad bijprint, dan is die 100 dollar nog 83,33 dollar waard.

Michael Saylor, CEO van Microstrategy maakt elk jaar zo’n 30 a 40 miljoen dollar winst. Daarnaast heeft/had hij 450 miljoen dollar op de bank staan. Daar kreeg hij in het verleden 5% rente over, maar nu niet meer. Nu print de FED zelfs bij waardoor er 20% afgaat. De inflatie is dan 90 miljoen. Hij maakt 40 miljoen winst en kan de inflatie dus niet eens meer compenseren. 50 miljoen in de min, terwijl je een goedlopende business hebt. Dan weet je dat het systeem kapot is. Hij is geen trader of iets dergelijks, gaat niet voor snelle winst. Geld in Bitcoin stoppen is voor die mensen een protest.

Mensen worden wakker en pikken het niet meer. Ik werk in de IT. Een systeem met een memory leak faalt uiteindelijk. Een autoband met een gaatje loopt ook leeg. Een monetair systeem met een lek, dat klopt gewoon niet. Ook al is ons jaren lang verteld dat inflatie normaal is.

Bitcoin is een digitaal decentraal monetair systeem dat niet lekt. Een manier om je "arbeid" tijdelijk neer te zetten om er later weer iets van tegen dezelfde waarde te kopen. Dat is in mijn ogen de essentie. Dat het nu een speculatief asset is, dat is moeilijk te voorkomen. De bedenker heeft rekening gehouden met de hebzucht van de mens en dat is nodig om het groot te maken.

Desalniettemin kan ik mij voorstellen dat het frustrerend is als je in het verleden Bitcoin hebt gekocht en deze door de extreme volatiliteit weer van de hand hebt gedaan (misschien met verlies). Had je het aangehouden, dan zat je er heel anders in.
Ik snap die vergelijking niet helemaal. Hoezo 20% inflatie? Dan zou alles sinds 2008 8x zo duur zijn geworden. Ik zou niet weten wat zo’n hoge prijsstijging heeft gehad in die 12 jaar, behalve bitcoin dan;)

Overigens prima dat je wilt profiteren van stijgende Bitcoin prijzen, tot nu toe heb je als koper ‘gelijk’. Ik begrijp alleen niet waarom het bezit steeds technisch en hypothetisch verdedigd moet worden.
Laatst gewijzigd door KoenM op 09 feb 2021, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Str8Six
Berichten: 964
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Str8Six » 09 feb 2021, 14:42

Dat noem ik geen salarisstijging, dat noem ik inflatie correctie. Als je het niet zou krijgen ga er op achteruit.

Door inflatie wordt het inderdaad aantrekkelijk om schulden te hebben, en onaantrekkelijk om geld op de bank te hebben. Precies de dingen die we nu zien (huizenprijzen sky-high, aandelen hoog, crypto hoog). Of het (on) wenselijk is weet ik niet, maar wel ongebruikelijk en het voelt onnatuurlijk voor mij. Sparen wordt gestraft

Crookie
Berichten: 4294
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Crookie » 09 feb 2021, 15:40

Wouter81 schreef: 09 feb 2021, 14:24 Ik bekijk het sowieso andersom. Bij elke 'prijsstijging' is mijn redenatie: het waardeloze fiatgeld is zojuist nog waardelozer geworden. Je hebt er steeds meer van nodig om iets waardevols te kunnen kopen. Dat geldt overigens niet alleen voor BTC maar ook voor aandelen, huizen, exclusieve auto's, horloges etc.....

........ Onmogelijk? Dat dachten ze in 2013 ook in Cyprus...
Helemaal eens met Wouter en Rnd. Bitcoin / Crypto lijkt nu een zeer risicovolle asset vanwege de grote ups en downs maar als bedrijven zich inkopen in een beperkte Bitcoin voorraad zegt dat genoeg.

Wbt de belasting en het huidige systeem, las ik links en rechts dat er mogelijk een totale waarde van het vermogen wordt gehanteerd waar geld, huis+overwaarde, evt overige bezittingen in box3 onder gaan vallen. Uiteraard met de komende negatieve rente voor de kleine spaarder (huidige belastingvrije voet is verhoogd) waarna straks alles op 1 hoop gegooid wordt. Kortom, eerst welvaart genereren en vervolgens terugsluizen.

Verhalen zoals ‚kovid19 herstelfondsen’ zijn daar nog klein onderdeel van.
De schulden van midden en klein bedrijven stapelen zich op en meer mensen
Worden afhankelijk van de staat gemaakt. Lijkt mij een duidelijk teken voor wat er komen gaat.

En de echt rijken zullen daar niks van merken :wink:

Voor de ene helft vd bevolking zijn het de ‚roaring twenties‘ en voor de andere ‚the great depression‘

Oja....en de boeren worden gedwongen om failliet te gaan onder het mom van stikstof. Kunnen ze je land opkopen voor een appel en een ei en je verhaaltjes voorschotelen zoals “minder vlees eten is goed voor het klimaat” precies in lijn met de huidige doctrine.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Elise » 09 feb 2021, 19:22

Het zal de belastingdienst echt jeuken of jij euros, dollars, goud of crypto hebt, zolang ze er maar van op de hoogte zijn hoeveel vermogen als jij hebt.

Enige manier om aan het afromen door overheden te ontkomen is zwart geld.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 10 feb 2021, 01:14

Wouter81 schreef: 09 feb 2021, 14:24 Voor degenen die meer willen weten raad ik dit boek aan: https://cryptomaan.nl/products/de-bitcoin-standaard/

Dit verklaart de monetaire geschiedenis tot nu toe en waarom Bitcoin zo waardevol is. Ik was al een 'believer' maar na het lezen hiervan ben ik nog meer overtuigd. Ook al zie je het (nog) niet zitten in Bitcoin, dan nog is het een interessant boekwerk om te leren begrijpen hoe geld werkt en wat geld eigenlijk is.

Elk traditioneel monetair systeem of munt is in de geschiedenis door rente, inflatie en hebzucht ALTIJD naar nul gegaan. De mens (of dat nu een centrale bank of overheid is) is traditioneel onbetrouwbaar en kan uiteindelijk de verleiding nooit weerstaan om meer geld te scheppen, met (zoals RND al aangeeft) inflatie tot gevolg. Dit in combinatie met rente maakt dat er uiteindelijk altijd te weinig geld is waar (zodra je de rente al naar 0 hebt gebracht) nog maar één oplossing voor is: nog meer scheppen wat het probleem alleen maar groter maakt. Zeker sinds geld niet meer gedekt is door iets van waarde is het hek helemaal van de dam. Je kunt zelfs stellen dat veel oorlogen niet waren gestart als we een eindig en gedekt geldsysteem hadden gehad. Overheden hadden deze oorlogen dan simpelweg niet kunnen betalen.

Ik ben er verder van overtuigd dat we feitelijk al in een zeer forse inflatie zitten, ook al bedragen de officiële cijfers slechts 2%. Bitcoin is (naast een stukje idealisme) bij mij ook een 'hedge' tegen inflatie. Ik bekijk het sowieso andersom. Bij elke 'prijsstijging' is mijn redenatie: het waardeloze fiatgeld is zojuist nog waardelozer geworden. Je hebt er steeds meer van nodig om iets waardevols te kunnen kopen. Dat geldt overigens niet alleen voor BTC maar ook voor aandelen, huizen, exclusieve auto's, horloges etc.

Maar uiteraard mag een ieder hier het zijne van denken. Er zijn ook andere methodes om jezelf te beschermen, zoals het kopen van goud of zilver. Maar verdiep je er wel in en vertrouw niet teveel op de blauwe ogen van politici of bankiers. Het huidige geldstelsel kan simpelweg niet blijven bestaan zoals het nu functioneert. Het is uitstel van executie. Het zou zeer pijnlijk zijn als je je gehele vermogen in fiatgeld hebt bewaard waarna het op een slechte ochtend ineens de helft minder waard is door plotse hyperinflatie of overheidsingrepen, onder het mom van (ik noem maar iets) een 'éénmalige coronaheffing'. Onmogelijk? Dat dachten ze in 2013 ook in Cyprus...
Wouter, snap ik helemaal. Ik zie mijn hobby ook een beetje als spaarpotje, dat spul is ook niet minder FIAT waard geworden zeg maar. Mijn punt is vervolgens waarom BTC? Waarom geen ETH om maar een andere coin te noemen? Zodra de motivatie niet technisch is dan blijft de waarde van BTC in mijn optiek pure speculatie en loop je in financiele zin gewoon heel erg veel risico's. Als Musk nu ff dikke winst pakt en die in ETH stopt dan gaat die koers als een gek omhoog en die van BTC als een gek omlaag. De hebzucht in deze is niet anders dan bij geld.

De visie omtrent het monetaire stelsel en FIAT deel ik absoluut alleen is het gewoon inherent aan de mensheid. Wellicht dat crypto in eerste instantie een stabiel betaalmiddel gaat zijn maar uiteindelijk is het eenzelfde lot beschoren. De market cap van BTC is wellicht weliswaar gelimiteerd maar dan stap je gewoon over naar een andere coin bij wijze van. De motivatie dat vervolgens alles als basis terug gerekend wordt naar SAT is imho hetzelfde als de relatie tussen de olie en de gasprijs. Op de beurs is die connectie er, in real life zijn beide gewoon een kwestie van marktvraag en aanbod...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Knot » 10 feb 2021, 01:17

Elise schreef: 09 feb 2021, 19:22 Het zal de belastingdienst echt jeuken of jij euros, dollars, goud of crypto hebt, zolang ze er maar van op de hoogte zijn hoeveel vermogen als jij hebt.

Enige manier om aan het afromen door overheden te ontkomen is zwart geld.
Ik heb ook wel wat van de bank af, maargoed, dat gaat net zo hard achteruit, enige voordeel is dat je er geen vermogensbelasting over hoeft te betalen maar ook dat is dit jaar bijgesteld en mag je samen tot 100k op de bank hebben dacht ik.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Elise » 10 feb 2021, 08:53

Knot schreef: 10 feb 2021, 01:17
Elise schreef: 09 feb 2021, 19:22 Het zal de belastingdienst echt jeuken of jij euros, dollars, goud of crypto hebt, zolang ze er maar van op de hoogte zijn hoeveel vermogen als jij hebt.

Enige manier om aan het afromen door overheden te ontkomen is zwart geld.
Ik heb ook wel wat van de bank af, maargoed, dat gaat net zo hard achteruit, enige voordeel is dat je er geen vermogensbelasting over hoeft te betalen maar ook dat is dit jaar bijgesteld en mag je samen tot 100k op de bank hebben dacht ik.
Ik doel meer op het feit dat crypto helemaal niets veranderd aan het (verziekte) monetaire systeem wat we hebben.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door alt » 10 feb 2021, 10:28

Het gevaar is net als wat met goud tijdens de grote depressie gebeurde, dat tastbaar goud ingeleverd moest worden, dat kan met bitcoin ook nog gebeuren.
Gelukkig zijn de grote jongens er de laatste tijd ook ingestapt, dat verkleint de kans wel, maar de hongerige roverheid hijgt wel om het af te pakken.
Zo kan je ook het probleem krijgen in de toekomst dat je bitcoin niet meer bij de banken mag inwisselen voor fiat.
Wat heb je dan.
Waardeloze bankbiljetten kan je nog altijd je kamer mee behangen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bram » 10 feb 2021, 10:29

Je hoeft bitcoin niet in te leveren bij een bank om te cashen.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5999
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door matthyssie » 10 feb 2021, 10:41

Nog even dan krijg je mailtjes om je BTC wallet te verifiëren, of je even je geheime sleutel wil geven :)

Gebruikersavatar
ASW
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:07

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ASW » 10 feb 2021, 14:22

Wouter81 schreef: 09 feb 2021, 14:24 Voor degenen die meer willen weten raad ik dit boek aan: https://cryptomaan.nl/products/de-bitcoin-standaard/
Dank voor de tip, ik heb het direct besteld. Sinds een paar weekjes ook in BTC gestapt, puur om het leren te begrijpen. Als er een paar muntjes inzitten dan gaat mijn leercurve vaak sneller omhoog. Daarnaast zie ik de beste stuurlui vaak aan wal staan en daar ben ik een beetje wars van. Zover wel "geluk" met de koersontwikkeling mag ik stellen.

Wat mij aanspreekt is dat de hoeveelheid BTC die in omloop gebracht kunnen worden gelimiteerd is. Sinds Nixon geld van de goudstandaard ontkoppeld heeft, is geld in principe waardeloos. Ik zie dagelijks de redenatie dat woningen zoveel meer waard geworden zijn terwijl het voornamelijk geld is wat snel minder waard wordt. 22% van de dollars die nu in omloop zijn, zijn in 2020 bijgedrukt (eigenlijk niet eens gedrukt maar gewoon de komma verschuiven), deze rekening moet uiteindelijk betaald worden (met hyperinflatie). Deze ontwikkelingen tezamen hebben mijn aanvankelijk kritische houding ten aanzien van crypto veranderd. Het geluid van BTC verbieden wat ik af en toe hoor acht ik met nieuwe stakeholders als Tesla in de praktijk steeds minder waarschijnlijk.

Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Gijzert » 10 feb 2021, 14:50

Wouter81 schreef: 09 feb 2021, 14:24 Voor degenen die meer willen weten raad ik dit boek aan: https://cryptomaan.nl/products/de-bitcoin-standaard/

Dit verklaart de monetaire geschiedenis tot nu toe en waarom Bitcoin zo waardevol is. Ik was al een 'believer' maar na het lezen hiervan ben ik nog meer overtuigd. Ook al zie je het (nog) niet zitten in Bitcoin, dan nog is het een interessant boekwerk om te leren begrijpen hoe geld werkt en wat geld eigenlijk is.

Elk traditioneel monetair systeem of munt is in de geschiedenis door rente, inflatie en hebzucht ALTIJD naar nul gegaan. De mens (of dat nu een centrale bank of overheid is) is traditioneel onbetrouwbaar en kan uiteindelijk de verleiding nooit weerstaan om meer geld te scheppen, met (zoals RND al aangeeft) inflatie tot gevolg. Dit in combinatie met rente maakt dat er uiteindelijk altijd te weinig geld is waar (zodra je de rente al naar 0 hebt gebracht) nog maar één oplossing voor is: nog meer scheppen wat het probleem alleen maar groter maakt. Zeker sinds geld niet meer gedekt is door iets van waarde is het hek helemaal van de dam. Je kunt zelfs stellen dat veel oorlogen niet waren gestart als we een eindig en gedekt geldsysteem hadden gehad. Overheden hadden deze oorlogen dan simpelweg niet kunnen betalen.

Ik ben er verder van overtuigd dat we feitelijk al in een zeer forse inflatie zitten, ook al bedragen de officiële cijfers slechts 2%. Bitcoin is (naast een stukje idealisme) bij mij ook een 'hedge' tegen inflatie. Ik bekijk het sowieso andersom. Bij elke 'prijsstijging' is mijn redenatie: het waardeloze fiatgeld is zojuist nog waardelozer geworden. Je hebt er steeds meer van nodig om iets waardevols te kunnen kopen. Dat geldt overigens niet alleen voor BTC maar ook voor aandelen, huizen, exclusieve auto's, horloges etc.

Maar uiteraard mag een ieder hier het zijne van denken. Er zijn ook andere methodes om jezelf te beschermen, zoals het kopen van goud of zilver. Maar verdiep je er wel in en vertrouw niet teveel op de blauwe ogen van politici of bankiers. Het huidige geldstelsel kan simpelweg niet blijven bestaan zoals het nu functioneert. Het is uitstel van executie. Het zou zeer pijnlijk zijn als je je gehele vermogen in fiatgeld hebt bewaard waarna het op een slechte ochtend ineens de helft minder waard is door plotse hyperinflatie of overheidsingrepen, onder het mom van (ik noem maar iets) een 'éénmalige coronaheffing'. Onmogelijk? Dat dachten ze in 2013 ook in Cyprus...
En hoeveel van die allemaal door oorlog?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 10 feb 2021, 14:56

Van welke crypto dan ook als potentiele vervanger van fiat geld is geen enkele sprake, zolang men nog steeds de waarde van die crypto uitdrukt als “=€/$/£ x,xx waard”.

Crookie
Berichten: 4294
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Crookie » 10 feb 2021, 15:16

Het geluid van BTC verbieden wat ik af en toe hoor acht ik met nieuwe stakeholders als Tesla in de praktijk steeds minder waarschijnlijk.
En vervolgens stappen de financiele instituties in terwijl ze de general public zulke berichten verkopen :lol:

Wouter81
Berichten: 9056
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Wouter81 » 10 feb 2021, 16:06

ASW schreef: 10 feb 2021, 14:22
Wouter81 schreef: 09 feb 2021, 14:24 Voor degenen die meer willen weten raad ik dit boek aan: https://cryptomaan.nl/products/de-bitcoin-standaard/
Dank voor de tip, ik heb het direct besteld. Sinds een paar weekjes ook in BTC gestapt, puur om het leren te begrijpen. Als er een paar muntjes inzitten dan gaat mijn leercurve vaak sneller omhoog. Daarnaast zie ik de beste stuurlui vaak aan wal staan en daar ben ik een beetje wars van. Zover wel "geluk" met de koersontwikkeling mag ik stellen.

Wat mij aanspreekt is dat de hoeveelheid BTC die in omloop gebracht kunnen worden gelimiteerd is. Sinds Nixon geld van de goudstandaard ontkoppeld heeft, is geld in principe waardeloos. Ik zie dagelijks de redenatie dat woningen zoveel meer waard geworden zijn terwijl het voornamelijk geld is wat snel minder waard wordt. 22% van de dollars die nu in omloop zijn, zijn in 2020 bijgedrukt (eigenlijk niet eens gedrukt maar gewoon de komma verschuiven), deze rekening moet uiteindelijk betaald worden (met hyperinflatie). Deze ontwikkelingen tezamen hebben mijn aanvankelijk kritische houding ten aanzien van crypto veranderd. Het geluid van BTC verbieden wat ik af en toe hoor acht ik met nieuwe stakeholders als Tesla in de praktijk steeds minder waarschijnlijk.
Goed bezig :), laat als je het uit hebt even weten wat je ervan vond. :)

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Emilio » 10 feb 2021, 21:49

MParallel schreef: 10 feb 2021, 14:56 Van welke crypto dan ook als potentiele vervanger van fiat geld is geen enkele sprake, zolang men nog steeds de waarde van die crypto uitdrukt als “=€/$/£ x,xx waard”.
Daar kan ik weinig aan toevoegen.

Er zijn ook weinig mensen die behoefte hebben aan een salaris in bitcoin wat de ene maand 4k waard is en de volgende maand 3k.

Interessante discussies hier maar er zitten duidelijk een aantal mensen met oogkleppen in dit topic.

Vooralsnog is crypto speculatief en zit 99.9% erin voor het rendement en echt niet omdat ze verwachten dat het de vervanger voor de euro of dollar is.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Emilio » 10 feb 2021, 21:51

Wat ik me ook afvraag is wat de cryptobelievers doen als ze een hypotheek nodig hebben?

Gaan ze dan naar Reddit? Of kloppen ze dan toch ineens weer aan bij de “verziekte traditionele banken”?
Laatst gewijzigd door Emilio op 11 feb 2021, 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter81
Berichten: 9056
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Wouter81 » 10 feb 2021, 22:15

Ik vind het leuk om te discussiëren over crypto in dit topic maar met denigrerende opmerkingen als cryptogekkies, oogkleppen etc. is die lol er snel af. We hoeven het niet eens te zijn maar laten we het wel respectvol houden. Anders hou ik het ook voor gezien in dit topic.

Crookie
Berichten: 4294
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Crookie » 10 feb 2021, 22:38

Emilio schreef: 10 feb 2021, 21:51 Wat ik me ook afvraag is wat de cryptogekkies doen als ze een hypotheek nodig hebben?

Gaan ze dan naar Reddit? Of kloppen ze dan toch ineens weer aan bij de “verziekte traditionele banken”?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Emilio » 11 feb 2021, 07:01

Wouter81 schreef: 10 feb 2021, 22:15 Ik vind het leuk om te discussiëren over crypto in dit topic maar met denigrerende opmerkingen als cryptogekkies, oogkleppen etc. is die lol er snel af. We hoeven het niet eens te zijn maar laten we het wel respectvol houden. Anders hou ik het ook voor gezien in dit topic.
Gekkies was niet netjes en neem ik terug.

Maar “oogkleppen” is volgens mij een vrij normale opmerking in een discussie.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 11 feb 2021, 08:36

Is het ook.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Knot » 11 feb 2021, 09:06

Ach, zo blijven we bezig toch, het is ook maar een spelletje in mijn ogen hoe de meesten ermee omgaan.

Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Gijzert » 11 feb 2021, 09:09

Emilio schreef: 10 feb 2021, 21:51 Wat ik me ook afvraag is wat de cryptobelievers doen als ze een hypotheek nodig hebben?

Gaan ze dan naar Reddit? Of kloppen ze dan toch ineens weer aan bij de “verziekte traditionele banken”?
Dat nu nog niet alles zonder de verziekte banken kan wil niet zeggen dat het straks wel kan.
Salaris komt ook nog gewoon op een bankrekening binnen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 11 feb 2021, 12:09

Wat ik me ook afvraag is wat de cryptobelievers doen als ze een hypotheek nodig hebben?
Euh. Degene die het goed doen hebben geen bank nodig om een hypotheek te krijgen

Robin
Berichten: 51336
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 11 feb 2021, 12:40

dvh schreef: 11 feb 2021, 12:09
Wat ik me ook afvraag is wat de cryptobelievers doen als ze een hypotheek nodig hebben?
Euh. Degene die het goed doen hebben geen bank nodig om een hypotheek te krijgen
Wie zei dat? Elon Musk?

:lol:

Je moet ergens beginnen David....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust, frankie, Google [Bot], Tristan en 67 gasten