Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Ahmed » 18 dec 2013, 11:19

Tijdelijke crash of...... :duck:

470usd

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Hielke » 18 dec 2013, 11:33

Ahmed schreef:Tijdelijke crash of...... :duck:

470usd
China.

Als daar een groot westers land bijkomt is het over en uit met de pret.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Ahmed » 18 dec 2013, 11:45

Yep sinds de ontwikkelingen in China zitten we in een vrije val.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 18 dec 2013, 14:01

Ik heb vanmorgen wat Bitcoin gekocht op de daling. Even kijken of ik snel een paar tientjes kan verdienen. Wel leuk hoor. Leuker dan Aandelen die zijn lang niet zo volatiel.

Enfin, leuk om ook even hier mijn ervaringen te kunnen delen. Door me wat te verdiepen in het mijnen van digitale valuta kwam ik er achter dat er voor het mijnen van Bitcoin inmiddels zulke heftige apparatuur nodig is dat het haast onmogelijk is om als particulier nog een paar euro te verdienen.

Dat is anders bij het mijnen van Litecoin en andere meer exotische digitale valuta. Ik ben dus een avond gaan surfen en heb een computer samengesteld. 2k verder en de volgende dag kun je beginnen met het bouwen van je litecoin pc. Dat bouwen is nog niet het meest lastige. De PC zat vrij snel in elkaar en draaide ook vrij vlot. Al met al wel zo'n drie avonden mee bezig geweest dus de moelijkheidsgraad van de litecoins was ook alweer omhoog geschoten.

Wanneer je dan eindelijk de pc aangesloten hebt moet je beginnen met mijnen. Ik had wat pecht met het uizoeken van de pools en het duurde dus even voordat ik de boel aan het draaien had. Dat lukte me vorige week zaterdag avond. De kaarten die ik had gekocht, met de veel bejubelde Radeon R9 290 processor, zouden in theorie 900 KH/s aan moeten kunnen. In de praktijk kwam het er op neer dat je dan echt goed moeten weten wat je doet en wanneer je dat niet weer blijft de hashrate steken op een snelheid van zo'n 650 a 700. Dat schoot dus ook nog niet echt op. Volgens de tabellen zou je dan zo'n .42 litecoin per dag moeten verdienen. Dat blijkt toch iets genuanceerder te liggen want de pc houdt er wel eens mee op of sluit het programma af omdat hij het ergens niet mee eens is. Het komt er dus op neer dat ik meer aan de helft per dag zit.

Ik werd er niet vrolijk van en heb de pc verkocht aan iemand die er veel kundiger mee is. Zelf mijnen kan best maar je moet dondersgoed weten wat je doet en je moet bereid zijn om heel veel tijd in het tweaken van je pc te stoppen. Uiteindelijk heb ik geen geld verloren door de aanschaf van de pc en heb ik er 2 en een beetje litecoin aan over gehouden. Snel rijk worden zit er dus niet in. Een leuke ervaring is het wel al ben ik blij dat ik mijn geld er uit heb.

Tot zover een kleine beschrijving van mijn belevenissen voor het geval mensen met hetzelfde idee spelen.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 18 dec 2013, 14:35

Interessant verhaal Tom.

Alles is en blijft te herleiden naar een centenkwestie he.

:coffee:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Martijn M » 18 dec 2013, 14:40

Zelf mijnen lijkt me ook niks. 2/3 jaar geleden kon dat nog wel. Toen kon je ook nog 1000 bitcoins kopen voor 30 euro. Nu denk je 'had ik dat maar gedaan'.

Enige hoe je er nu nog aan kunt verdienen is een paar kopen nadat ze gekelderd zijn. En dan zo snel mogelijk weer verkopen als die gaat stijgen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 18 dec 2013, 15:07

Sowieso. Alles is een centenkwestie. Als je als doel hebt om snel een paar euro te verdienen dan is Bitcoin op dit moment best wel interessant. Ondanks een vrij lage investering kun je best wel snel wat geld verdienen als je op de daling koopt. De risico's zijn natuurlijk enorm dat moet je niet vergeten. Het zou me niet verbazen als de Bitcoin binnenkort echt in elkaar stort. Maar wanneer Amerika er bijvoorbeeld echt mee verder wil dan kan het ook zomaar ontploffen als een gek. Je weet het niet. :nana:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 18 dec 2013, 15:12

Petrolhead Tom schreef:Sowieso. Alles is een centenkwestie. Als je als doel hebt om snel een paar euro te verdienen dan is Bitcoin op dit moment best wel interessant. Ondanks een vrij lage investering kun je best wel snel wat geld verdienen als je op de daling koopt. De risico's zijn natuurlijk enorm dat moet je niet vergeten. Het zou me niet verbazen als de Bitcoin binnenkort echt in elkaar stort. Maar wanneer Amerika er bijvoorbeeld echt mee verder wil dan kan het ook zomaar ontploffen als een gek. Je weet het niet. :nana:
Tja, dikgedrukt, dat lijkt me dan wel doorgestoken kaart/manipulatie er is 'n hoop mee gemoeid en de ene hand wast de andere.

Kijk naar de relatieve val van het goud. Imo ook op 1 of andere manier doorgestoken kaart(de opleving/run 2,5 jaar terug ook natuurlijk:)))

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 18 dec 2013, 15:19

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:Sowieso. Alles is een centenkwestie. Als je als doel hebt om snel een paar euro te verdienen dan is Bitcoin op dit moment best wel interessant. Ondanks een vrij lage investering kun je best wel snel wat geld verdienen als je op de daling koopt. De risico's zijn natuurlijk enorm dat moet je niet vergeten. Het zou me niet verbazen als de Bitcoin binnenkort echt in elkaar stort. Maar wanneer Amerika er bijvoorbeeld echt mee verder wil dan kan het ook zomaar ontploffen als een gek. Je weet het niet. :nana:
Tja, dikgedrukt, dat lijkt me dan wel doorgestoken kaart/manipulatie er is 'n hoop mee gemoeid en de ene hand wast de andere.

Kijk naar de relatieve val van het goud. Imo ook op 1 of andere manier doorgestoken kaart(de opleving/run 2,5 jaar terug ook natuurlijk:)))
De stijging van goud was inderdaad ook bizar. Eerst goud kopen om de prijs op te drijven. Dan short gaan en je goud dumpen. Hoppa!

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Tom » 18 dec 2013, 15:44

http://www.speld.nl/2013/12/18/mcdonald ... nknallers/" onclick="window.open(this.href);return false;

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 18 dec 2013, 15:55

LOL

En deze dan van dezelfde site. Beetje offtopic. Maar het is natuurlijk 'n sneer(of knipoog) naar de hedendaagse riooljournalistiek:
Kunst & Wetenschap
Steeds minder mensen met zwaard op zak
‘Hoogtepunt was in 903’
315 129 EmailenPrinten
Door Thom Groot Nibbelink en Diederik Smit • woensdag 11 december 2013
Steeds minder Nederlanders hebben een zwaard op zak. Dat blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit. Ten opzichte van duizend jaar geleden is het aantal mensen dat met een zwaard over straat gaat, met meer dan 95% afgenomen.
Het slagwapen heeft volgens trendwatcher Peter Blokman zijn langste tijd gehad. “Het hoogtepunt was de zwaardhype in 903. Toen zag je iedereen met zo’n ding. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Al in de Tachtigjarige Oorlog was het not done om je met een zwaard te vertonen. In de Eerste Wereldoorlog werd je er zelfs om uitgelachen. Gênante situaties waren dat.”

Sinds het zwaard op zijn retour is, is de omvang van de wereldbevolking exponentieel toegenomen. Volgens Blokman is het echter te vroeg is om te concluderen dat de anti-zwaardmaatregelen van de overheid hieraan hebben bijgedragen. “Het kan ook zijn dat men door de uitvinding van het buskruit minder behoefte had aan het gebruiken van een zwaard. Sindsdien geldt: ijzer is uit, buskruit is in. De afname is vooral ingezet na de Slag bij Soissons, in 923. De mensen waren er toen zó klaar mee.”

Volgens Blokman wapenen burgers zich tegenwoordig verbaal. “Met een vileine grap kun je tegenwoordig al een flinke inbreker je huis uit jagen. Ook is het beoefenen van een vechtsport een gewild alternatief. En buskruit dus.”

Militair historicus Tien van der Kamp vindt het nog te vroeg om het zwaard af te schrijven: “De dalende trend van de afgelopen 1000 jaar is echt een momentopname. We moeten niet vergeten dat het aantal mensen met een zwaard op zak nog altijd veel groter is dan kort na de laatste ijstijd. Het is wel grappig om te zien hoe iedereen meteen in paniek raakt na één tegenvallend millennium. Laten we eerst de komende 5000 jaar afwachten: het zwaard heeft voor hetere vuren gestaan.”

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door RVV » 25 feb 2014, 11:12

Doei doei vertrouwen....

http://www.telegraaf.nl/dft/22330517/__ ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 25 feb 2014, 11:15

WHOPPA! :D Eindelijk! MT Gox is dood. Vanmorgen stonden we op € 320 en inmiddels al weer op € 370 ik hoop eigenlijk op een nieuwe dip onder de € 300. :blink:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Barend » 25 feb 2014, 11:18

Ik denk eerlijk gezegd niet dat MtGox dood is, de API leeft namelijk nog, en sterker nog; De Litecoin is verwerkt in de API van MtGox. https://data.mtgox.com/api/2/LTCUSD/money/ticker" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou mij niets verbazen als ze vandaag of morgen ineens terug zijn met een volledig vernieuwd platform.

Edit:
Dat bericht op de Telegraaf had ik nog niet gelezen, maar 744.408 zijn toch helemaal niet zoveel Bitcoins voor een dergelijke site? Een paar jaar geleden kun je zulke aantallen vrij goedkoop krijgen. Dat het nu een heel duur verlies is, is natuurlijk iets anders.
Laatst gewijzigd door Barend op 25 feb 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 25 feb 2014, 11:19

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 25 feb 2014, 11:19

It is real - this is an internal strategy doc shared between the exchanges and other Bitcoin people with MtGox and it was never supposed to be public. Something has gone wrong with the plan.
Here is what i've worked out so far what has happen. MtGox worked out a while ago that they were insolvent, so they reached out to prominent members of the Bitcoin community to help them out.
The plan was instead of just having MtGox make a statement saying 'we are insolvent, no more money' they would team up with the other exchanges and come up with a plan where they could wrap that news around some 'good' news.
This document is the draft of that plan as it was being worked on by the exchanges and MtGox.
The 'good' news parts would be:
1. MtGox customers would be transferred to a new entity Gox
2. Karpeles wouldn't be involved
3. The new exchange would have old 'owed' figures from MtGox
4. The other exchanges would attempt to partially bail out the MtGox holders
edit: point 4.5. the Mt Gox closing statement would shift blame away from Bitcoin - which is important. MtGox has spent the last 3 months blaming on a 'bitcoin bug' what was a failure of their own accounting and auditing system. A lot of media bought up the 'bitcoin bug' story.
5. The other exchanges and Gox would announce all this at the same time on Tue 25th Feb
6. For some reason the exchanges did their part but Gox didn't do their part
7. Someone from the exchanges leaked this internal strategy doc that was written between MtGox and the exchanges to show what should have happen today but didn't since MtGox bailed out on their part of it.
We are now stuck in a situation where part of this internal plan has been implemented (the exchanges, gox.com being registered) but the majority of it has not.
edit: most interesting q's for me atm are: why did MtGox reneg on this plan (or have they?), when did MtGox finally reach out for help? and how long have these insiders known that MtGox is in trouble - there was a huge sell spike in MtGox coins days ago.
edit 2: note that outside of verifying this doc with somebody who works at one of the companies, since this doc was leaked and published the following has happen, as outlined in the doc:
* the other markets released their joint statement
* the gox.com domain was registered/activated
* trading halted
edit 3: you may have noticed slide 8 of the presentation is censored, i've managed to remove the black bars. It is details of MtGox's financials, image here:
http://i.imgur.com/Rb5MIcg.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Google Doc version here:
https://docs.google.com/d...DfLKY8X9KDGwz8Izjaa0/edit" onclick="window.open(this.href);return false;


Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door matthyssie » 28 feb 2014, 22:24

Hoorde het indd. Lijkt me ontzettend kl*te als je er een hoop centen in hebt zitten...

Afgelopen 3 dagen nog even een kleine 10% winst gepakt, kan ik als student zijnde niet tegen werken. :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Niels » 28 feb 2014, 22:51

Afbeelding

:tooth:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door matthyssie » 28 feb 2014, 22:54

:mrgreen: :mrgreen:


Dat risico houd je natuurlijk altijd. Gewoon niet meer investeren dan je kunt missen. :police:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door ///Joost » 01 mar 2014, 00:16

matthyssie schreef::mrgreen: :mrgreen:


Dat risico houd je natuurlijk altijd. Gewoon niet meer investeren dan je kunt missen. :police:
Of gewoon lekker conservatief werken voor je centen. :tooth:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door matthyssie » 01 mar 2014, 11:33

Wat allemaal wel niet kan anno 2014. :hangloose:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Bert ///M3 » 01 mar 2014, 13:36

Robin schreef:
Petrolhead Tom schreef:Sowieso. Alles is een centenkwestie. Als je als doel hebt om snel een paar euro te verdienen dan is Bitcoin op dit moment best wel interessant. Ondanks een vrij lage investering kun je best wel snel wat geld verdienen als je op de daling koopt. De risico's zijn natuurlijk enorm dat moet je niet vergeten. Het zou me niet verbazen als de Bitcoin binnenkort echt in elkaar stort. Maar wanneer Amerika er bijvoorbeeld echt mee verder wil dan kan het ook zomaar ontploffen als een gek. Je weet het niet. :nana:
Tja, dikgedrukt, dat lijkt me dan wel doorgestoken kaart/manipulatie er is 'n hoop mee gemoeid en de ene hand wast de andere.

Kijk naar de relatieve val van het goud. Imo ook op 1 of andere manier doorgestoken kaart(de opleving/run 2,5 jaar terug ook natuurlijk:)))
:lollerdelol:

Robin, alle financiële markten worden gemanipuleerd en zijn doorgestoken kaart. Aandelenhandel bijvoorbeeld is 1 grote poppenkast.

Ik lig ook helemaal vlak als ik berichten lees over libor manipulatie en valuta manipulatie. Serieus dat soort zaken zijn echt maar het topje van de ijsberg.

Wbt bitcoin ik blijf er persoonlijk lekker vanaf. Erg zuur als je centen in mt.gox zaten. Maar dat risico loop je met dat soort handeltjes, zelfde met veel CFD brokers die de laatste jaren uit de grond schieten. Zoek je volatiliteit ga dan futures handelen oid, dan is je couterparty risk in elk geval afgedekt door een clearing en het zijn effecten op naam.

Online
Richardt.
Berichten: 6492
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Richardt. » 01 mar 2014, 14:08

Wat is wijsheid om wat geld te (laten) beleggen? Ik heb inmiddels een paar euro die ik, zeker het komende jaar, niet nodig ben en dus weg wil zetten. Spaarrente schiet ook niet echt op, daarom wil ik wel iets meer risico lopen door wat geld te beleggen. Het gaat me niet zozeer om hoge winsten, alles wat meer is dan normaal sparen is leuk meegenomen.

Aanbieders genoeg, maar welke zijn goed en goedkoop qua transactiekosten?

Gewoon bij mijn eigen bank een beleggingsrekening openen en het allemaal automatisch door de bank laten doen of zijn er betere opties?

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jurjen » 02 mar 2014, 00:35

Elke adviseur zal je vertellen dat als je het geld een jaar niet nodig hebt (en daarna wel) dat je dan beter niet kunt beleggen, maar lekker moet blijven sparen. Het kan zomaar minder zijn volgend jaar. Het is maar net wat voor soort risico je kunt en wil lopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Luco, Paul76, Semrush [Bot] en 249 gasten