Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JdBn » 16 jan 2018, 12:29

dvh schreef: 16 jan 2018, 12:22
witje schreef: 16 jan 2018, 12:04 Wat een btc dump zeg, pfff! Gelukkig houdt ECC stand

Ps: buy the dip
+1

Alle keren dat ik vorig jaar verkocht op een moment als dit ( dikke dip ) had ik spijt...
Want 3 dagen later was het alsof het nooit gebeurd was... sterker nog, het stond hoger dan voorheen.

Domme lul dacht ik dan... dat ik verkocht had..
dvh schreef: 16 jan 2018, 12:20
JdBn schreef: 16 jan 2018, 10:54 Ik heb m’n BTC maar verkocht een paar minuten geleden. Nu alweer €200 omlaag. Misschien weer terug kopen bij 8k ofzo :roll:
Daar ga je dus spijt van krijgen want dat gebeurd dus niet...
Zie maar wat er nu een uurtje later gebeurd.
Hahaha ik kreeg er al meteen commentaar op en toen dacht ik bij mezelf ook van... Wat doe ik nou eigenlijk. Dus ik heb meteen weer terug gekocht, maar dan flink wat meer dan ik eerst had. Buy the dip toch? :lol:

Sowieso mag de BTC nog zeker naar €8k terugvallen voor ik terug op 0 winst sta. Het is alleen zo frustrerend dat ik anderhalve maand terug m'n inleg verdubbeld had en nu krap aan op 25% zit. Aan de andere kant nog steeds een aardig rendement natuurlijk, 25%..

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 16 jan 2018, 12:48

Mensen op een exchange, zorg er wel voor dat 2fa aanstaat. Even de Google Authenticator downloaden (Apple en android) en dan in je exchange account de boel aanzetten! Elke keer als je dan in wil loggen vraagt de site om een code die je op je telefoon kan vinden.

Let wel, als je van telefoon verandert dat je dit ook aan moet passen.

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Wouter81 » 16 jan 2018, 12:55

WJ schreef: 16 jan 2018, 12:48 Mensen op een exchange, zorg er wel voor dat 2fa aanstaat. Even de Google Authenticator downloaden (Apple en android) en dan in je exchange account de boel aanzetten! Elke keer als je dan in wil loggen vraagt de site om een code die je op je telefoon kan vinden.

Let wel, als je van telefoon verandert dat je dit ook aan moet passen.
En vergeet ook niet de secret key (die je bij het instellen van 2FA éénmalig te zien krijgt) veilig te stellen, op papier bijvoorbeeld als je het veilig offline wilt houden. Deze key heb je nodig, mocht je telefoon ooit crashen oid. en je wilt 2FA (Google Authenticator) weer opnieuw instellen. Zonder deze key heb je de helpdesk nodig van de exchange en dat wil bij de huidige drukte nog wel eens weken duren voor ze je helpen. In die tussentijd kun je dan niet meer inloggen.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Barend » 16 jan 2018, 13:03

///Joost schreef: 16 jan 2018, 12:14
Henk Jan schreef: 16 jan 2018, 12:06 Ik HODL ook rustig door hoor, zeker geen panic sell.

Maar zet je wel even te denken ; vorige week nog een gratis vakantie, paar nieuwe wieltjes onder de X, tuin ophogen, huis schilderen en voor de vrouw een mooie inloopkast. Vandaag alleen nog een goed avondje uit over :ongeveer als:
Ik zit ook flink te lezen over crypto's, en wil binnenkort ook misschien instappen. Waar ik wel benieuwd naar ben....als ik telkens lees over dat HODL'en...waar trekken jullie de grens? Als het voor pensioenopbouw is, is het eenvoudig...lekker laten staan. Maar ik kan me indenken dat sommigen van jullie die mooie droomwagen willen, extra aflossen op de hyp, leuke vakantie, etc. Ik hoor nergens iemand over winst uit laten keren. Of wordt daar gewoon niet over geschreven?

Ik begrijp dat ieders keuze hierin anders in, maar ik ben gewoon benieuwd naar de denkwijze.
Het begon bij het idee om te HODL tot ik een Porsche GT4 kon betalen.. Maar nu ga ik ervoor om mijn huis af te betalen en een GT4 te kunnen halen. :tong:
Maar nee, serieus. Als het echt hard gaat af en toe een deel winst eruit halen en de rest laten staan om verder te investeren.
Kijken hoe lang deze crypto bubble blijft bestaan, en hopen dat er een leuk zakcentje overbijft aan het einde.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Henk Jan » 16 jan 2018, 13:06

WJ schreef: 16 jan 2018, 12:48 Mensen op een exchange, zorg er wel voor dat 2fa aanstaat. Even de Google Authenticator downloaden (Apple en android) en dan in je exchange account de boel aanzetten! Elke keer als je dan in wil loggen vraagt de site om een code die je op je telefoon kan vinden.

Let wel, als je van telefoon verandert dat je dit ook aan moet passen.
Goede tip!

Nu moet ik dus eerdaags aan een andere telefoon.
Is het dan gewoon opnieuw in de Playstore Authenticator downloaden en werkt dan alles weer of moet het op een andere manier?
Wouter81 schreef: 16 jan 2018, 12:55 En vergeet ook niet de secret key (die je bij het instellen van 2FA éénmalig te zien krijgt) veilig te stellen, op papier bijvoorbeeld als je het veilig offline wilt houden. Deze key heb je nodig, mocht je telefoon ooit crashen oid. en je wilt 2FA (Google Authenticator) weer opnieuw instellen. Zonder deze key heb je de helpdesk nodig van de exchange en dat wil bij de huidige drukte nog wel eens weken duren voor ze je helpen. In die tussentijd kun je dan niet meer inloggen.
Die secret key ben ik dus bij 1 van de exchanges kwijt geraakt. Is er een manier om die alsnog te bemachtigen of kan dat alleen via een ticketaanvraag bij de betreffende exchange?

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 16 jan 2018, 13:10

Henk Jan schreef: 16 jan 2018, 13:06
Die secret key ben ik dus bij 1 van de exchanges kwijt geraakt. Is er een manier om die alsnog te bemachtigen of kan dat alleen via een ticketaanvraag bij de betreffende exchange?
Opnieuw de Google Authenticator instellen, meestal kan dat bij de settings van de Exchange.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Barend » 16 jan 2018, 13:11

Henk Jan schreef: 16 jan 2018, 13:06
WJ schreef: 16 jan 2018, 12:48 Mensen op een exchange, zorg er wel voor dat 2fa aanstaat. Even de Google Authenticator downloaden (Apple en android) en dan in je exchange account de boel aanzetten! Elke keer als je dan in wil loggen vraagt de site om een code die je op je telefoon kan vinden.

Let wel, als je van telefoon verandert dat je dit ook aan moet passen.
Goede tip!

Nu moet ik dus eerdaags aan een andere telefoon.
Is het dan gewoon opnieuw in de Playstore Authenticator downloaden en werkt dan alles weer of moet het op een andere manier?
Wouter81 schreef: 16 jan 2018, 12:55 En vergeet ook niet de secret key (die je bij het instellen van 2FA éénmalig te zien krijgt) veilig te stellen, op papier bijvoorbeeld als je het veilig offline wilt houden. Deze key heb je nodig, mocht je telefoon ooit crashen oid. en je wilt 2FA (Google Authenticator) weer opnieuw instellen. Zonder deze key heb je de helpdesk nodig van de exchange en dat wil bij de huidige drukte nog wel eens weken duren voor ze je helpen. In die tussentijd kun je dan niet meer inloggen.
Die secret key ben ik dus bij 1 van de exchanges kwijt geraakt. Is er een manier om die alsnog te bemachtigen of kan dat alleen via een ticketaanvraag bij de betreffende exchange?
Google Authenticator wordt niet opgeslagen in je reseverekopie.
Je moet de secret key hebben om de Authenticator opnieuw te configureren.

Terugkrijgen kan alleen via het ticketsysteem van de exchange, sommige exchanges geven hem niet een tweede keer uit veiligheidsoverwegingen. Dus het is heel belangrijk om hem te bewaren op een veilige plek.
martll schreef: 16 jan 2018, 13:10
Henk Jan schreef: 16 jan 2018, 13:06
Die secret key ben ik dus bij 1 van de exchanges kwijt geraakt. Is er een manier om die alsnog te bemachtigen of kan dat alleen via een ticketaanvraag bij de betreffende exchange?
Opnieuw de Google Authenticator instellen, meestal kan dat bij de settings van de Exchange.
Vaak niet zonder dat je oude authenticator code hebt.
Dus als je je oude toestel nog hebt en je gaat naar een nieuwe toestel; ja.
Als je je oude toestel kwijt raakt of stuk gaat; nee.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 16 jan 2018, 13:25

Inderdaad, kan alleen met hetzelfde toestel. Dus snel resetten en de code opslaan.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Henk Jan » 16 jan 2018, 13:31

Dan maar alle coins zsm van de Exchange halen lijkt me het beste.

Vervelende van de Ledger Nano is dat deze niet alles ondersteunt, dus enkele coins maar op de exchange laten staan met 2FA.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 16 jan 2018, 13:34

Het hele opslaan gebeuren van coins is nog minstens zo ingewikkeld als het daadwerkelijk handelen erin. :tooth:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Henk Jan » 16 jan 2018, 13:37

///Joost schreef: 16 jan 2018, 13:34 Het hele opslaan gebeuren van coins is nog minstens zo ingewikkeld als het daadwerkelijk handelen erin. :tooth:
Daar heb je wel een punt... denk ook dat de hele manier van werken best nog wel wat mensen ervan weerhoudt er ook in te stappen.
Zou toch simpeler moeten kunnen denk ik ook weleens.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 16 jan 2018, 13:40

Ja........ Dat komt nog wel denk ik..
Een groot voordeel zou zijn wanneer je multi-wallets krijgt.. waar gewoon alles in kan opgeslagen worden.

Maar sites als anycoin ect zijn al vrij makkelijk natuurlijk.
Echter de wallets erachter..

Nu is litebite ruk. Maar maak een dergelijk concept wat overzichtelijker en wat meer bug/hack-vrij dan is het best een goed en makkelijk concept.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 16 jan 2018, 13:41

Henk Jan schreef: 16 jan 2018, 13:37
///Joost schreef: 16 jan 2018, 13:34 Het hele opslaan gebeuren van coins is nog minstens zo ingewikkeld als het daadwerkelijk handelen erin. :tooth:
Daar heb je wel een punt... denk ook dat de hele manier van werken best nog wel wat mensen ervan weerhoudt er ook in te stappen.
Zou toch simpeler moeten kunnen denk ik ook weleens.
Je bedoelt een centraal gereguleerd systeem wat veilig is en mocht er toch iets gebeuren je beschermd bent? Dat bestaat al een tijdje.....

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 16 jan 2018, 13:43

Goed om te zien dat ECC , net als de rest van de markt , lekker meevoert met de rest van de markt.
Het hersteld weer. En het dropte toen alles dropte.
De hoeveelheid was ook gemiddeld. 15-20%... Nu al onder de -10%..

Laat hem nu maar lekker pumpen ^^

Gebruikersavatar
Nickvl
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
Auto: E81 130I

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Nickvl » 16 jan 2018, 13:45

Heb toch ook maar een zooitje ECC ingeslagen 470k lijkt me prima om mee te beginnen. ECC telegram groep ook grappig om te volgen moet ik zeggen, geeft iets meer vertrouwen.

Ja maar als we de coins door het dak willen zien gaan zal het in mijn ogen wel meer de commerciele kant op moeten

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Henk Jan » 16 jan 2018, 13:48

tomgtr schreef: 16 jan 2018, 13:41
Henk Jan schreef: 16 jan 2018, 13:37
///Joost schreef: 16 jan 2018, 13:34 Het hele opslaan gebeuren van coins is nog minstens zo ingewikkeld als het daadwerkelijk handelen erin. :tooth:
Daar heb je wel een punt... denk ook dat de hele manier van werken best nog wel wat mensen ervan weerhoudt er ook in te stappen.
Zou toch simpeler moeten kunnen denk ik ook weleens.
Je bedoelt een centraal gereguleerd systeem wat veilig is en mocht er toch iets gebeuren je beschermd bent? Dat bestaat al een tijdje.....
Nou, ergens ertussen zou de oplossing toch wel moeten liggen. Concept van Litebit is prima, ook met eigen wallets e.d., maar het probleem is natuurlijk de betrouwbaarheid ervan.

Er komt natuurlijk ook een moment dat al die shitcoins verdwijnen en er enkele over zullen blijven.

En zoals dvh al zegt ; een systeem met een handvol bruikbare coins die je kan bewaren in 1 wallet.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Barend » 16 jan 2018, 13:55

Bovenstaande was voor mij de reden om in Ethos (BQX) te stappen.
Die zijn dus bezig met een wallet app voor zowel Android & iOS voor alle huidige crypto's.
Afbeelding
Website: https://www.ethos.io

Als ie er is een apart goedkoop Android toestel aanschaffen, die app erop, en het toestel de kluis in.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Nutkees » 16 jan 2018, 14:05

@henk jan

Ook ik ben meer een hodler als dat ik aan daytrading doe. Wel heb ik in 2017 met een deel van mijn winst een Viper GTS-r Le mans racewagen gekocht. Dit was voor mij een droom en goede waardevaste belegging.

Ik laat de rest gewoon staan tot ik weer een mooie kans op auto gebied tegenkom waarvan ik weet dat het waardevast is of zelfs ook nog kan stijgen. Geeft mij gewoon wat meer vertrouwen dan echt alles in de crypto laten zitten.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 16 jan 2018, 14:08

Ik heb relatief sowieso maar een betrekkelijk klein deel in Crypto zitten.

Hier nog een stukje over de (fud)crash van vandaag
To anyone asking about the markets tanking... it's the FUD:
Guys, tons of FUD going around right now. That's why Market cap is down.The reason for the first dip was the Korean FUD, there was rumours they were looking to ban crypto trading all together, but instead have decided to ban anonymous trading

http://www.coinfox.info/news/8623-south ... rading-ban


Then we have the latest Chinese FUD from yesterday

https://www.cnbc.com/2018/01/15/china-i ... kdown.html

And the coinbase FUD

http://fortune.com/2018/01/14/metropoli ... ncy-wires/


Combine all of these FUDs with the fact that it's Chinese new year is very soon which has seen a dip in the market every year for the past 5+ years at around this time.

https://www.reddit.com/r/CryptoCurrency ... e_dip_and/

We have got the Asian market pulling their hard earned crypto out of the market to spend on each other mixed with both of FUDs causing a panic sell on top of that. Best thing to do? Buy all their cheap coins and wait until late Jan, early Feb for the market to recover and show some big gains. We can see the market was very bullish and headed for a ATH prior to this series of FUD and it will continue along this path after the Chinese new year is complete and Asian dives back into the market. In the meantime, do not panic! Your portfolios will take a hit but be sure that it will recover soon.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 16 jan 2018, 14:18

015ECC6D-FA2B-4A2B-9531-715F1FBA0D0B.jpeg
015ECC6D-FA2B-4A2B-9531-715F1FBA0D0B.jpeg (67.86 KiB) 1498 keer bekeken

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Barend » 16 jan 2018, 14:28

WJ schreef: 16 jan 2018, 14:18 015ECC6D-FA2B-4A2B-9531-715F1FBA0D0B.jpeg
Dezelfde grafiek van het tweede plaatje in log-scale :
Afbeelding

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 16 jan 2018, 14:30

WJ schreef: 16 jan 2018, 14:18 015ECC6D-FA2B-4A2B-9531-715F1FBA0D0B.jpeg
Goed om te zien.
Gewoon tot half feb niet meer naar de charts kijken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Henk Jan » 16 jan 2018, 14:44

Nutkees schreef: 16 jan 2018, 14:05 @henk jan

Ook ik ben meer een hodler als dat ik aan daytrading doe. Wel heb ik in 2017 met een deel van mijn winst een Viper GTS-r Le mans racewagen gekocht. Dit was voor mij een droom en goede waardevaste belegging.

Ik laat de rest gewoon staan tot ik weer een mooie kans op auto gebied tegenkom waarvan ik weet dat het waardevast is of zelfs ook nog kan stijgen. Geeft mij gewoon wat meer vertrouwen dan echt alles in de crypto laten zitten.
Prachtig dat je dit met Crypto's hebt kunnen verwezenlijken! :clap:

Mijn "winsten" waren net niet Viper-waardig en achteraf had ik dus ook beter wat kunnen cashen.
Mooi leermomentje, maar zorgen maak ik me zeker niet hoor en mijn originele inleg heb ik ook wel afgeschreven inmiddels. Als er verder geen hele gekke dingen gebeuren op gebied van verbod/sluiting/etc zie ik het binnen een paar maanden wel weer richting ATH gaan.

Mooi moment om bij te kopen nu. :whistle:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 16 jan 2018, 14:54

Nickvl schreef: 16 jan 2018, 13:45 Heb toch ook maar een zooitje ECC ingeslagen 470k lijkt me prima om mee te beginnen. ECC telegram groep ook grappig om te volgen moet ik zeggen, geeft iets meer vertrouwen.

Ja maar als we de coins door het dak willen zien gaan zal het in mijn ogen wel meer de commerciele kant op moeten
Persoonlijk zie ik niets in ECC, tenminste er komen zoveel ICO’s bij met zoveel meer potentieel. ECC is een voortborduursel op een coin die al in 2014 is begonnen en het is tot nu toe nog steeds geen succes. Daarnaast is de coin als investering een risico als je de crypto cheat sheets er naast legt. Het team wat erachter zit is onbekend, het team wat er nu mee bezig is moeilijk traceerbaar en de whitepapers lijken een opstel van een student in opleiding.

Zeg maar meerdere stoplichten staan imho op rood maar ik hoop voor eenieder dat ik er naast zit...

Tom
Berichten: 21736
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 16 jan 2018, 14:56

Mee eens Niels.. ik "zie" het ook niet bij ECC.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EvdP, Kadett, Martijn 327i, Opa, Richardt. en 64 gasten