Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 17 jun 2019, 17:23

Ik denk dat een kleine "Woohoo!" wel op zijn plaats is bij de huidige koers.

Ik heb BTC bijgekocht op 3000 dollar en LTC bijgekocht op 30 dollar, slechts enkele maanden geleden.

Geen gek rendement! :hungry:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 17 jun 2019, 17:27

Verkopen dan maar zou ik zeggen :thumbup:

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 17 jun 2019, 17:34

Eigenlijk zou ik dat moeten doen ja, en dan weer bijkopen in de dip die ongetwijfeld weer gaat komen.. Maar daar heb ik de ballen niet voor.

Het meest benieuwd ben ik wat de prijs in 2024 is, niet nu of over een maand.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 17 jun 2019, 17:37

Tja wie zal het zeggen, weet ook niet waar het om gaat hier, 10K in waarde, 50K in waarde, dat maakt nogal een verschil toch? Winst is winst en als ik verder voor nop op de gouden bergen kan wachten dan zou ik daar voor kiezen ;) ...

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JeroenT » 17 jun 2019, 22:54

Allemaal op en top positief hiero. Tot de volgende dip. :mrgreen:
We zullen het zien. 10K komt u maar!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 17 jun 2019, 23:16

Voor de sceptici onder ons. Kijk deze video eens met een open mind. BTC is nu waar het internet in de jaren 90 was met dial up. Perfecte vergelijking.


Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 17 jun 2019, 23:48

Met de nieuwe libra versus btc krijg ik het gevoel van vhs versus betamax, en de winnaar is nog niet duidelijk.
Laatst gewijzigd door smiley op 22 jun 2019, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 18 jun 2019, 10:54

En ECC komt eindelijk op een fatsoenlijke Exchange ( next-exchange) welke een serieuze speler aan het worden is binnen Europa.
Wie weet krijg ik m'n verlies ooit nog terug :kikker:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 18 jun 2019, 11:02

dvh schreef: 18 jun 2019, 10:54 En ECC komt eindelijk op een fatsoenlijke Exchange ( next-exchange) welke een serieuze speler aan het worden is binnen Europa.
Wie weet krijg ik m'n verlies ooit nog terug :kikker:
Soon :lol:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 18 jun 2019, 11:18

lolCC. :P

NEO BOYS!

Online
Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1327
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JdBn » 18 jun 2019, 15:19

martll schreef: 18 jun 2019, 11:02
dvh schreef: 18 jun 2019, 10:54 En ECC komt eindelijk op een fatsoenlijke Exchange ( next-exchange) welke een serieuze speler aan het worden is binnen Europa.
Wie weet krijg ik m'n verlies ooit nog terug :kikker:
Soon :lol:
:bag: <- still in denial

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 22 jun 2019, 08:43

smiley schreef: 31 mei 2019, 11:31 Ik gok de andere kant op. $10k in Juni.
We zullen zien. :coffee:
:thumbup:

Gaat wel goed zo. Er is zo veel positief nieuws de laatste tijd. Zelfs de Libra, hoewel ik het een verschrikkelijk project vind, is goed voor de crypto industrie.

Nu even zien of het doortrekt. Goede kans dat het naar 13-14k gaat en nog eens corrigeert naar 10k, alvorens verder te stijgen. We zullen zien, exciting times!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door romo » 22 jun 2019, 18:35

Wie stort er straks zijn buck bij Zuck?
Digitale munt Facebook werkt aan een wereldwijde digitale munt, de Libra. De toezichthouders staan nu al op scherp.
Marc HijinkEgbert Kalse
21 juni 2019 om 21:03
Leestijd 4 minuten


Illustratie Pepijn Barnard
Beseft Mark Zuckerberg wel goed waar hij mee bezig is? Die vraag dringt zich op na een week van mediagekte rond de nieuwe digitale munt van Facebook, de Libra. Alles – van een redding voor de 1,7 miljard mensen die nu geen bankrekening hebben tot een tijdbom onder het mondiale geldsysteem – kwam al voorbij in de vele reacties, alsmede hoog oplopende technische discussies over het al dan niet cryptokarakter van de munt.

En hoewel veel nog onduidelijk is, is één ding zeker: het initiatief van Zuckerberg & Co is tot op het hoogste financiële niveau niet onopgemerkt gebleven. En terecht. Een nieuwe digitale munt met de potentiële slagkracht van de Libra (Facebook heeft 2,4 miljard gebruikers) is per definitie een zaak van bankentoezichthouders en monetaire autoriteiten. Bank of England-president Mark Carney formuleerde het op een forum over twintig jaar euro in het Portugese Sintra zo: „Als de Libra een succes wordt, zal het onmiddellijk systemisch (cruciaal voor het functioneren van het betalingsverkeer, red.) zijn en zal het onderwerp moeten zijn van de hoogste standaarden van toezicht.” Hij zei er met een open geest naar te zullen kijken, maar waarschuwde dat dit niet betekent dat de deur voor Zuckerberg openstaat.

In een even vermakelijke als kritische serie artikelen op de site van de Financial Times ontleden een paar redacteuren wat de ‘Zuck Buck’ werkelijk is. Volgens hen is het niets minder dan een private variant van een mondiaal centralebankenstelsel, een soort private Federal Reserve dus. Als honderden miljoenen mensen hun nationale valuta omzetten in Libra en daarmee internationaal en tegen lage kosten via hun mobieltjes betalingen aan elkaar doen, ontstaat inderdaad een mondiale schaduwmunt.

Bankrekeninglozen
Volgens Wim Boonstra, economisch adviseur van de Rabobank, zal het zo’n vaart niet lopen. Hij is gematigd positief over de Libra. „Er zit massa achter in de vorm van alle bedrijven die meedoen, met uiteenlopende ervaringen”, zegt hij. Hij doelt op Mastercard en Visa, maar ook op een telecombedrijf als Vodafone. Boonstra denkt dat met name voor de bankrekeninglozen in opkomende markten de komst van de Libra een uitkomst kan zijn, precies de doelgroep die Facebook zelf ook op het oog zegt te hebben. Jaarlijks wordt er volgens de Wereldbank een kleine 500 miljard euro overgemaakt via private overboekingen van rijke naar armere landen. Dat gebeurt nu tegen hoge kosten (tot 11 procent van het overgemaakte bedrag is voor de uitvoerders, nu veelal banken, geldwisselaars of telecombedrijven). Facebook belooft dat voor veel minder te zullen doen.

Facebook mikt met de Libra dus gericht op de 1,7 miljard mensen zonder betaalrekening, veelal in ontwikkelingslanden. Tot nu toe haalt Facebook het grootste deel van zijn omzet (55 miljard dollar in 2018) uit de Verenigde Staten en Europa. De toegevoegde waarde is dat gebruikers eerder geneigd zullen zijn in het eigen netwerk te blijven en diensten als Facebook en WhatsApp (nog) intensiever zullen gebruiken – ook zakelijke klanten.

Voor Boonstra is het cruciaal dat de Libra een betrekkelijk stabiele munt zal worden die niet in plaats van, maar als aanvulling op bestaande geldstelsels wordt geïntroduceerd. „Je moet het eerder vergelijken met de begindagen van de euro, toen een aantal landen samen in de ecu stapte, de European Currency Unit, naast hun eigen munten”, zegt hij. Voor elke Libra die wordt uitgegeven zal de Libra Association een mandje van kortlopende staatsleningen of andere valuta aanhouden. Wordt die Libra weer ingeleverd, dan verdwijnt ook de dekking. Elke Libra wordt dus voor de volle honderd procent gedekt door liquide middelen, full reserve in monetair jargon. „Daarmee kan het geen wereldmunt worden.” Goed in de gaten houden dus, maar zeker niet op voorhand afwijzen, aldus Boonstra.

Monetair econoom en voormalig directeur van De Nederlandsche Bank Lex Hoogduin is kritischer. „Het kan een aanvulling zijn, of een totale disruptie”, zegt hij. „Ik sta open voor de potentiële mogelijkheden, maar ook voor de risico’s die kunnen optreden als dit proces zonder begeleiding door toezichthouders plaatsvindt. Zij moeten dus snel bepalen wat de Libra nu precies is. een valuta, een belegging of iets anders wat we nog niet kennen.”

Hoogduin: „De hamvraag moet zijn: is een private wereldomspannende digitale munt te verkiezen boven een publieke variant? Daar weet ik het antwoord wel op.” Hoogduin hoopt dan ook dat het slepende debat over een door centrale banken uitgegeven digitale munt met de komst van de Libra eindelijk eens wat vaart krijgt: „Alleen meer nee zeggen, wat centrale én commerciële banken tot nu toe doen, helpt ons niet verder. De technologie is er, laat Facebook zien. De toepassing ervan vergt nog veel denk- en ontwikkelingswerk.”

Overigens lijkt Facebook zich zeer bewust van de gevoeligheden op toezichts- en monetair vlak. De afgelopen maanden liepen medewerkers van het Libra-project de deur al plat bij toezichthouders om te praten over de regels waaraan de Libra zou moeten voldoen. De Amerikaanse centralebankpresident Jerome Powell erkende deze week dat ook de Fed met Facebook heeft gesproken, „zoals we met veel fintechbedrijven spreken”, haastte hij zich daaraan toe te voegen.

Apple Pay
Dat er behoefte is aan betalen via mobiele apps zie je bijvoorbeeld ook bij Apple. Dat bedrijf begon in 2014 met Apple Pay. Inmiddels werkt die betalingsmethode ook in Nederland. Het aantal iPhonegebruikers dat Apple Pay gebruikt wordt geschat op meer dan 380 miljoen mensen; Apple verwacht dit jaar tien miljard transacties te verwerken. Ter vergelijking: creditcardmaatschappij Visa verwerkte afgelopen jaar 123 miljard betalingen.

Het verschil met Facebooks Libra is dat Apple Pay een verlengstuk is van de betaalpas en betalingen vereenvoudigt. Je hebt nog altijd een eigen bankrekening nodig. Apple komt wel met een digitale creditcard, maar doet dat nog altijd in samenwerking met Goldman Sachs.

Apple laat zich er anders dan Facebook op voorstaan dat het helemaal niets wil weten van zijn gebruikers, ook niet wat ze met hun geld doen. „Jij bent niet ons product”, aldus Apple-baas Tim Cook.

Facebook heeft wat privacy betreft geen goede reputatie. Hoe gaat het bedrijf straks klanten ervan overtuigen om hun geld in beheer te geven? In de eerste plaats door te benadrukken dat de Libra los staat van Facebook. Ook staat in de voorwaarden van de Libra dat ‘sociale en financiële data niet gecombineerd moeten worden’. En Facebooks toekomstige betaalapp, de Calibra, belooft betaaldata niet te gebruiken ‘om advertenties te verbeteren’.

Maar Facebook heeft ook de reputatie om op eerder ingenomen standpunten terug te komen. Het bedrijf beloofde bijvoorbeeld bij de overname van WhatsApp dat gebruikersgegevens niet gecombineerd zouden worden met die van Facebook, maar deed dat toch.

Dat mensen er niet van houden dat hun betaaldata worden verspreid, merkte Facebook al in 2009. Toen stopte het sociale netwerk met Beacon, een omstreden advertentietechnologie die online aankopen van Facebookleden rondstuurde in hun vriendengroep. Zo kon je zien welke spullen je Facebookvrienden kochten.

Van de grond
Facebook is weliswaar machtig – zo machtig dat in de VS wordt aangedrongen op splitsing van het bedrijf – maar niet alles wat het bouwt, verandert in goud. Het sociale netwerk ontwikkelde in 2009 al eens een betaalsysteem: Facebook Credits. Met deze digitale tegoedbonnen kon je aankopen doen, bijvoorbeeld in games. Facebook Credits werd wegens gebrek aan succes na vier jaar weer van de markt gehaald.

Ook de Libra zou een van de hypes kunnen zijn die als een nachtkaars uitgaat, of helemaal niet van de grond komt zoals het plan om internet via zwevende drones te verspreiden of gratis webtoegang te bieden via Internet.org. In die projecten presenteerde Facebook zichzelf ook als een altruïstische, neutrale partij die het beste voorheeft met de allerarmsten.

In een netwerk van 2,4 miljard gebruikers – WhatsApp heeft er nog eens 1,5 miljard – overziet Facebook niet altijd wat de consequenties zijn van vernieuwingen. Zo onderschatte Facebook dat apps van derden er met gebruikersdata vandoor konden gaan, verslikte het zich in nepnieuws en krijgt het maar moeizaam grip op gewelddadige video’s.

Die naïviteit kan het bedrijf zich niet permitteren op de betaalmarkt; de Libra faciliteert straks transacties die mogelijk ook voor criminele doeleinden gebruikt kunnen worden. Daarop is toezicht nodig.

Wat dat betreft is het bemoedigend dat Facebook serieuze partners zocht en vond, en dat het de eigen invloed in de Libra meteen bij de lancering decimeert. Er is geen beter moment denkbaar om dit te introduceren, zei Facebooks Libra-bedenker David Marcus in een interview met CNBC. „Wij hebben geen controle over dit netwerk. Dat is de manier om het vertrouwen van mensen te winnen.”

Het afstoten van de controle is ongetwijfeld ook nodig om autoriteiten ervan te overtuigen dat het een goed idee is om een megabedrijf met een monopoliepositie in sociale netwerken straks ook nog eens wereldomvattend financieel netwerk te laten bouwen.
Bron; NRC.nl

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 22 jun 2019, 19:36

Enkele notes:
- FB kan wel degelijk Libra bijprinten of verbranden om de koers te beinvloeden (stabiel te houden) indien hun mandje assets te veel/weinig waard wordt.
- Libra is een stablecoin en daar kun je dus niet in beleggen. Al zullen er een hoop zijn die gaan opscheppen hoeveel Libra ze bezitten.
- FB is uit op je data, want ze volgen KYC, oftewel, ID inleveren als je Calibra wilt gaan gebruiken.
- FB wil met de Libra de grootste (private) centrale bank ter wereld worden. Is hierboven ook al genoemd. Met KYC hebben ze direct onnoemelijk veel info over hun klanten, en dat zullen er veel zijn. Sheeple.
- Centrale banken zijn bang en zien de Libra liever gaan dan komen. Vandaar dat bedrijven als JP Morgan met hun eigen “crypromunt/stablecoin” komen.
- Het is naief om te denken dat alleen mensen zonder bankrekening de doelgroep zijn. FB mikt op hun miljarden gebruikers.
- Banken gebruiken nu argumenten als ‘wij willen ook alles digitaal verwerken’ omdat ook de banken belang hebben bij traceerbare transacties. Ze praten dus mee in het Libra-straatje. Heeft dus niets met crypto van doen, maar alles met afstand doen van contant geld.
- Landen kunnen zeer eenvoudig pertinent Libra verbieden. China heeft dit al aangekondigd, al staan die sowieso niet positief tegenover crypto.
- Waar twee (FB en centrale banken) vechten om een been gaat de derde (BTC) er mee heen.

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Frank_Sch » 22 jun 2019, 22:31

Crypto blijft interessant, maar zodra FB een coin introduceert heb ik opeens grote bedenkingen die ik eerst minder had. Tief op FB/Libra.

Ondertussen gaat Neo +20%, dat doet mij als 18 maand holder goed. Ben je ondertussen een veteraan mee 😂

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 22 jun 2019, 22:34

Neoooooooooooooo

Ik raak die meuk van FB niet aan.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 22 jun 2019, 22:36

Frank_Sch schreef: 22 jun 2019, 22:31 Crypto blijft interessant, maar zodra FB een coin introduceert heb ik opeens grote bedenkingen die ik eerst minder had. Tief op FB/Libra.
Ik heb geen FB account en dit project bevestigt wederom waarom niet. :dood:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 22 jun 2019, 22:53

///Joost schreef: 22 jun 2019, 22:36
Frank_Sch schreef: 22 jun 2019, 22:31 Crypto blijft interessant, maar zodra FB een coin introduceert heb ik opeens grote bedenkingen die ik eerst minder had. Tief op FB/Libra.
Ik heb geen FB account en dit project bevestigt wederom waarom niet. :dood:
Wel whatsapp? :tooth:
De wallet gaat standaard in whatsapp zitten straks btw. Als je ziet hoeveel daar in besproken en geregeld word, dan is een ingebouwd betaalsysteem natuurlijk voor vele te makkelijk om te negeren...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 22 jun 2019, 23:23

Ja, en Instagram (niet-postend).... :bag:

Denk ook eens aan de rente die niet uitgekeerd wordt aan de gebruiker van Libra, maar rechstreeks naar FB en hun vriendjes (de nodes) gaat, zoals Visa, MasterCard, Uber, Vodafone, etc. Die gaan slapend rijk worden als dit werkelijk aanslaat.
En de sheeple gaan maar door met het weggeven van data, omdat het toch wel zo makkelijk is om te betalen via 'de app'. Verkoop allemaal meer jullie ziel. Tenzij het alternatief is honger lijden, voor mij geen Libra...never, nooit, niet.

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 26 jun 2019, 08:13

Niet normaal hoe hard het de laatste weken stijgt!

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bram » 26 jun 2019, 08:14

Maakt me enigszins angstig...

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 26 jun 2019, 08:43

De kracht van institutioneel geld.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bram » 26 jun 2019, 08:57

Neem aan dat witje zich zo weer komt melden hier?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 26 jun 2019, 09:59

Binnen een week tot anderhalve week naar de $20k is heel goed mogelijk. Dan zullen er veel mensen uitcashen omdat het de vorige top was, dus ik verwacht dan een flinke correctie. Echter met al het institutioneel geld wat nu binnen komt, een goedgekeurd BTC-backed futures plan, Fidelity en de NASDAQ die binnenkort starten, is dit nog maar het begin. Als je puur en alleen de grafieken bekijkt lijkt het eng, maar als je het nieuws volgt, weet je dat we echt nog maar aan de voet staan van de 'crypto invasie'. Mensen die nu instappen zijn nog steeds early adoptors.

Een bull run richting de $80-100k zie ik als target.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Robin » 26 jun 2019, 10:01

Joost rustaaaagh:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Gijzert, Joost H., Martijn M, TLRS en 163 gasten