Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2013, 14:13

Ik ben er al maanden door gefascineerd. De bitcoin! Hij blijft maar in waarde stijgen en volgens vele "kenners" is het de nieuwe tulpenbol.

Zijn er hier ook mensen die beleggen in Bitcoin of derivaten zoals Litecoin? En wat vinden jullie dan van de Bitcoin?
Ik ben er nog steeds niet over uit.

Hier een leuke kritische blog.

http://www.iex.nl/Column/112671/Een-bit ... spx?rel=nb

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door dvh » 28 nov 2013, 14:26

Patrick Savalle weet er alles vanaf (facebook)

:)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Bram » 28 nov 2013, 14:39

Of pretendeert hij het te weten?

Robin
Berichten: 51118
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 28 nov 2013, 14:41

LOL, Patrick weet overal alles vanaf:)

Ik ken bitcoins sinds 'n jaartje, maar ik geloof er niet zo in.

Wat zegt je spaarvarken? Het omgekeerde ja:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2013, 14:41

Man man man. Als mijn vriendin en ik voor het spaargeld dat we vorig jaar in het huis hebben gestoken bitcoins gekocht hadden waren we nu heel erg miljonair. :tooth: En dan niet rijk maar echt heel heel heel heel heel erg miljonair. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Riceaux » 28 nov 2013, 14:43

Zeer interessant die bitcoins. Lees er regelmatig artikelen over.

Maar wat ik me afvraag:
- Hoe zit het me de veiligheid?
De bitcoins staan opgeslagen in een map op je pc of bij een zogenaamde wallet-dienst. Maar bitcoins zijn niet te traceren. Hierdoor kan je ook geen aangifte doen als er bitcoins van je pc worden gehackt of wanneer een wallet-dienst er met jouw bitcoins vandoor gaat.
- Hoe zal de waarde van de munt in de toekomst zijn? De rekenkracht van cpu's neemt nog steeds toe, dus zullen er steeds meer bitcoins worden gemined, ook in de toekomst. Ongeveer vergelijkbaar met priem-getallen denk ik.
- De bedenkers van de bitcoin houden zich verdacht stil. Waarom?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2013, 14:49

Riceaux schreef:Zeer interessant die bitcoins. Lees er regelmatig artikelen over.

Maar wat ik me afvraag:
- Hoe zit het me de veiligheid?
De bitcoins staan opgeslagen in een map op je pc of bij een zogenaamde wallet-dienst. Maar bitcoins zijn niet te traceren. Hierdoor kan je ook geen aangifte doen als er bitcoins van je pc worden gehackt of wanneer een wallet-dienst er met jouw bitcoins vandoor gaat.
- Hoe zal de waarde van de munt in de toekomst zijn? De rekenkracht van cpu's neemt nog steeds toe, dus zullen er steeds meer bitcoins worden gemined, ook in de toekomst. Ongeveer vergelijkbaar met priem-getallen denk ik.
- De bedenkers van de bitcoin houden zich verdacht stil. Waarom?
Dat Minen wordt wel steeds moeilijker hoor. Als je ziet wat je er tegenwoordig al voor nodig hebt om bitcoins te kunnen minen. Met een snelle macbook richt je helemaal niets uit zeg maar. Gisteren avond even met zo'n bitcoin calculator zitten rekenen. Zelf als je een kant en klare mijner koopt van zo'n 2500 dollar duurt het 94 dagen voordat je je investering hebt terugverdient, en dan moet de moeilijkheidsgraad van het algoritme gelijk blijven (wat dus niet het geval is) en dus zul je er niks aan verdienen. Na een tijdje is het ding zo hard ingehaald door de tijd dat je er helemaal niets meer aan verdient. Zelf mijnen is dus niet echt de oplossing naar rijkdom.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Riceaux » 28 nov 2013, 14:53

Petrolhead Tom schreef:
Riceaux schreef:Zeer interessant die bitcoins. Lees er regelmatig artikelen over.

Maar wat ik me afvraag:
- Hoe zit het me de veiligheid?
De bitcoins staan opgeslagen in een map op je pc of bij een zogenaamde wallet-dienst. Maar bitcoins zijn niet te traceren. Hierdoor kan je ook geen aangifte doen als er bitcoins van je pc worden gehackt of wanneer een wallet-dienst er met jouw bitcoins vandoor gaat.
- Hoe zal de waarde van de munt in de toekomst zijn? De rekenkracht van cpu's neemt nog steeds toe, dus zullen er steeds meer bitcoins worden gemined, ook in de toekomst. Ongeveer vergelijkbaar met priem-getallen denk ik.
- De bedenkers van de bitcoin houden zich verdacht stil. Waarom?
Dat Minen wordt wel steeds moeilijker hoor. Als je ziet wat je er tegenwoordig al voor nodig hebt om bitcoins te kunnen minen. Met een snelle macbook richt je helemaal niets uit zeg maar. Gisteren avond even met zo'n bitcoin calculator zitten rekenen. Zelf als je een kant en klare mijner koopt van zo'n 2500 dollar duurt het 94 dagen voordat je je investering hebt terugverdient, en dan moet de moeilijkheidsgraad van het algoritme gelijk blijven (wat dus niet het geval is) en dus zul je er niks aan verdienen. Na een tijdje is het ding zo hard ingehaald door de tijd dat je er helemaal niets meer aan verdient. Zelf mijnen is dus niet echt de oplossing naar rijkdom.
Dat geloof ik graag. Maar wat nou als een bedrijf als Google zich er mee gaat bemoeien onder dwang van de overheid om de waarde van de Bitcoin naar beneden te halen?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2013, 14:55

Dan komt die tulpen-crisis 2.0 dus.

Het schijnt trouwens dat Kim Dotcom ook redelijk aan het mijnen is. Ik kan me zo voorstellen dat wanneer je een enorme hoeveelheid technische knowhow hebt en kunt beschikken over voldoende middelen om een bitcoin computer in elkaar te zetten dat je op dit moment echt heel veel geld kunt verdienen.

Zodra die koers instort vraag ik me trouwens wel af wat er gaat gebeuren met het algoritme dat wordt gebruikt voor het mijnen van de bitcoins. Wordt dat dan ook weer eenvoudiger?

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Riceaux » 28 nov 2013, 14:57

Denk dat er dan een kleine aanpassing aan het algoritme gedaan wordt zodat het weer van voor af aan begint.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39528
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Arthur » 28 nov 2013, 14:59

Ik heb net m'n harde schijf weggegooid met een paar bitcoins erop :mrgreen:

http://www.nu.nl/tech/3639941/man-gooit ... coins.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27789
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Luco » 28 nov 2013, 15:02

Ik heb hier een bitch thuis die geld kost, is dat hetzelfde :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Riceaux » 28 nov 2013, 15:06

Wat natuurlijk ook nog mogelijk is, is dat het algoritme een doorlopend algoritme is. Of dat het een sequentieel algoritme is. Wanneer het einde van dit algoritme in zicht is dat op een bepaald punt een 2de algoritme beschikbaar komt. Is wiskundig gezien mogelijk. Maar ik weet het fijne niet van het algoritme wat achter het minen van bitcoins zit.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Ahmed » 28 nov 2013, 15:07

Ken er een paar die aan daytrading doen. Een paar honderd euro winst per dag is niet onrealistisch. Het is wel erg tijdrovend en je moet geen last hebben van computerogen. :lol:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15810
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Bram » 28 nov 2013, 15:07

Arthur schreef:Ik heb net m'n harde schijf weggegooid met een paar bitcoins erop :mrgreen:

http://www.nu.nl/tech/3639941/man-gooit ... coins.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door GTRene » 28 nov 2013, 15:22

ik snap er geen bal van en snap ook niet dat mensen zoiets aannemen, bv piet koopt zelf een auto voor 10.000,-euro maar hem bevalt de auto niet en verkoopt hem voor 10 bitcoins...

je hebt zo niks officieels in handen en of best scary dat computer gedoe...

dat zeggende wou ik wel dat ik ee paar jaar geleden 1.000 of meer bitcoins had gekocht, dan gingen ze nu meteen de deur uit a 1.000,-euro :shock:
die gekte kan toch nooit lang duren...immers als het te groot wordt komen banken oid of de staat met andere zaken lijkt me.

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jurjen » 28 nov 2013, 15:28

In ieder geval is de bitcoin (nog) niet geschikt als valuta. Een valuta met dat soort volatiliteit staat garant voor chaos.

Ook zie ik het niet als serieuze belegging, maar als je van een gokje houdt is het een leuk spelletje.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Sjoerd MP BMW » 28 nov 2013, 16:47

Dus je gooit zo een HDD in de prullenbak? Ik slijp die dingen altijd ff door met een haakse slijper alvorens ze in de prullenbak te gooien.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Barend » 28 nov 2013, 18:17

Ik heb gisterenmiddag wat LiteCoins ingeslagen, en binnen 24 uur mijn inleg verdubbeld.. Dat is leuk natuurlijk, ik denk dat een virtueel muntstuk er ooit nog wel gaat komen, maar dat die er nu nog niet is.

De BitCoin is erg beperkt kwa maximaal aantal munten, en de andere 36 (!) varianten zijn ook allemaal maar een beetje vaag.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9079
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door smiley » 28 nov 2013, 18:55

Die early adapter die die dingen voor de gein per duizenden toendertijd op hun pentium II (algoritme was toen nog niet zo heftig) hebben lopen minen zullen er nu wel gelukkig mee zijn denk ik.

Online
Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Riceaux » 28 nov 2013, 20:36

smiley schreef:Die early adapter die die dingen voor de gein per duizenden toendertijd op hun pentium II (algoritme was toen nog niet zo heftig) hebben lopen minen zullen er nu wel gelukkig mee zijn denk ik.
Early adopters of innovators?

Denk dat nu de groep early adopters aan het inspringen is. Denk dat de groep die jij bedoelt de innovators waren.

Online
Eric Z
Berichten: 3964
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Eric Z » 28 nov 2013, 21:52

De mensen die er vroeg bij waren kunnen nu mooi binnen lopen. De verwachtingen zijn dat de prijs nog verder omhoog gaat vanwege grote intresse via chinezen.

Maar volgens mij is het al niet meer interessant om op je desktop te gaan zitten minen. Wil je een beetje leuk mee gaan doen moet je nu flink wat reken kracht hebben verwacht ik.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9319
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Bert ///M3 » 29 nov 2013, 04:10

Persoonlijk zou ik niet slapen als ik een paar miljoen aan waarde zou hebben met die bitcoins. Als je er vanaf het begin in zat, lekker dat wel :mrgreen:

Gaat een keer fout natuurlijk. Volgens mij hebben bitcoins geen officiele notering. Het is dus niet zo als bij een beurs waar de handel stil gegooid word na een bepaald % daling. Mocht je dus een fortuin aan bitcoins hebben maar er is in de nacht iets loos met Bitcoin, dan kan je dus wakker worden en een fortuin armer zijn.

Er is maar een beperkt aantal bitcoins. Dus zolang er vraag blijft stijgt de koers hard, maar als het gaat stagneren dan gaat het waarschijnlijk heel snel zuid.

Daytrading, daar kan je misschien een paar honderd euro winst mee maken maar net zo goed een paar honderd euro verliezen alleen vertellen de traders dat meestal niet.

Verder weet ik niet of het al gebeurd, maar als de mannen met HFT algoritmes zich er mee gaan bemoeien dan kon het nog wel eens lachen geblazen zijn.

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar manieren om bitcoin te shorten maar volgens mij is dat maar heel beperkt mogelijk, via een paar Forex brokers en een paar bitcoin brokers.

KoenM
Berichten: 1760
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door KoenM » 29 nov 2013, 04:23

Ik had er begin dit jaar een paar gekocht, en ze gelijk weer verkocht voor iets van $150,-.. (na de tijdelijke piek van ruim $200)
Staan nu natuurlijk nog veel hoger, maar dat weet je nooit van te voren.

Durf het nu niet meer aan.
Zal nu vast nog wel harder gaan stijgen door alle aandacht, maar er komt een punt dat ze gaan dalen.
Als er blijkt dat er echt iets mis mee is, of er komt een beter alternatief, kan het zomaar zijn dat ze van $1000 (of 2/3/4000) ineens bijna niks meer waard zijn als je wakker wordt..

Overigens volg ik de koers wel op de voet, en heeft een huisgenoot er afgelopen week 400$ mee verdient, hij durfde het nog wel aan er één te kopen..

Bert, bitcoin shorten kan je doen via Plus500.
Heb ik toevallig ook gedaan, gelukkig wel in de demo modus, was natuurlijk niet echt een succes :tooth:

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jorrit » 06 dec 2013, 00:10

Heeft iemand interesse in een soort van group bye? Mee doen voor 50 euro. Een groepje "vage bekenden" gaat een of ander mega super mine-computer kopen en vervolgens 2 jaar draaien. En de bitcoins worden dan na rato gedeeld met de groep. Ben der zelf niet zo heel bekend mee. Wurst case scenario, weg 50 euro. Wat ik zeg, vage bekenden, dus wie weet word ik wel volledig genept en hoor ik der nooit meer wat van. Met huidige koers en Difficulty zou het in 2 jaar ongeveer 1600 dollar kunnen opleveren.

Dus heb je er net als mij totaal geen verstand van, ben je wel nieuwsgierig, kun je 50 euro missen voor misschien wel de blunder van het jaar, PM me maar.

Eerste waarschuwing er meteen bij: Die super mega computer komt pas in februari ...

En dit druist ook wel erg tegen vuist regel 1 van het internet in: "if it sounds too good to be true it probably is"

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], ED35, Jaws, PeterM, wackywim en 26 gasten