Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door GTRene » 06 dec 2013, 00:50

China heeft het dacht ik al verboden...

more to follow.

denk ook dat die mensen 'te laat' zijn, de piek is al geweest neem ik aan.

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Barend » 06 dec 2013, 07:31

Jorrit schreef:Heeft iemand interesse in een soort van group bye? Mee doen voor 50 euro. Een groepje "vage bekenden" gaat een of ander mega super mine-computer kopen en vervolgens 2 jaar draaien. En de bitcoins worden dan na rato gedeeld met de groep. Ben der zelf niet zo heel bekend mee. Wurst case scenario, weg 50 euro. Wat ik zeg, vage bekenden, dus wie weet word ik wel volledig genept en hoor ik der nooit meer wat van. Met huidige koers en Difficulty zou het in 2 jaar ongeveer 1600 dollar kunnen opleveren.

Dus heb je er net als mij totaal geen verstand van, ben je wel nieuwsgierig, kun je 50 euro missen voor misschien wel de blunder van het jaar, PM me maar.

Eerste waarschuwing er meteen bij: Die super mega computer komt pas in februari ...

En dit druist ook wel erg tegen vuist regel 1 van het internet in: "if it sounds too good to be true it probably is"
Ik denk eerlijk gezegd dat Februari veel te laat is voor zoiets..
Bitcoins minen is volgens mij al een tijdje niet interessant.

Andere cryptocoins nog wel, maar dan wel vandaag beginnen, en niet pas over 3 maanden. Vanwege de algoritmes wordt het minen van de coins met de dag ingewikkelder, zelfs voor een super mega computer.

- - - - - -

China heeft de handel overigens niet verboden, dat las alleen iedereen wel, waarna de koers keihard inzakte. China heeft voor banken in China verboden om de Bitcoin als betaalmiddel te zien. Dus particulieren kunnen gewoon blijven handelen/traden.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jorrit » 06 dec 2013, 09:35

Tja Berend wat is te laat? Uiteraard was ik ook liever 4 jaar geleden begonnen. Feit blijft wel dat er nog 30 jaar lang bitcoins gemaakt kunnen worden...

Het is "maar" 50 euro. Daar koop je geen 2 oudejaarsloten voor. En de win kansen daar zijn misschien nog wel slechter dan nu beginnen met het minnen van bitcoins...

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 06 dec 2013, 09:40

GTRene schreef:China heeft het dacht ik al verboden...

more to follow.

denk ook dat die mensen 'te laat' zijn, de piek is al geweest neem ik aan.
Als China iets verbiedt dan zal 't wel goed zijn?:)

Dikgedrukt: Tot 1 januari 2002 is de piek er geweest René....

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Luco » 06 dec 2013, 09:45

De eerste groep verdient ermee, de rest verliest alleen maar.

Ik vergelijk het maar met een pyramidespel, de eerste honderd verdienen er een jaar of twee drie aan en uiteindelijk stort het geheel in elkaar.
Als je er als een van de eerste bij bent is het lucratief.

Of de starter zijn, das het beste :tooth:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Barend » 06 dec 2013, 10:32

Jorrit schreef:Tja Berend wat is te laat? Uiteraard was ik ook liever 4 jaar geleden begonnen. Feit blijft wel dat er nog 30 jaar lang bitcoins gemaakt kunnen worden...

Het is "maar" 50 euro. Daar koop je geen 2 oudejaarsloten voor. En de win kansen daar zijn misschien nog wel slechter dan nu beginnen met het minnen van bitcoins...
Als je het zo bekijkt moet je zeker meedoen!

Maar als ik het even vluchtig bereken;
Stel, jullie kopen een Avalon ASIC #2 (á ~1500,- euro) die een hashrate van 60000 MHash/s doet, dan zou je als groep (op dit moment!) na 27 dagen quitte staan. Daarna doe je ongeveer 40 dollar per dag.
Afhankelijk van de grote van de groep kan dat dus blijkbaar toch best nog interessant zijn op dit moment. Maar dan moet de Bitcoin dus niet in waarde zakken als je eenmaal wat muntjes hebt.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Petrolhead Tom » 06 dec 2013, 11:18

Barend schreef:
Jorrit schreef:Tja Berend wat is te laat? Uiteraard was ik ook liever 4 jaar geleden begonnen. Feit blijft wel dat er nog 30 jaar lang bitcoins gemaakt kunnen worden...

Het is "maar" 50 euro. Daar koop je geen 2 oudejaarsloten voor. En de win kansen daar zijn misschien nog wel slechter dan nu beginnen met het minnen van bitcoins...
Als je het zo bekijkt moet je zeker meedoen!

Maar als ik het even vluchtig bereken;
Stel, jullie kopen een Avalon ASIC #2 (á ~1500,- euro) die een hashrate van 60000 MHash/s doet, dan zou je als groep (op dit moment!) na 27 dagen quitte staan. Daarna doe je ongeveer 40 dollar per dag.
Afhankelijk van de grote van de groep kan dat dus blijkbaar toch best nog interessant zijn op dit moment. Maar dan moet de Bitcoin dus niet in waarde zakken als je eenmaal wat muntjes hebt.
Plus: die minder moet op tijd geleverd worden. Iets wat haast een utopie lijkt als je de berichten leest.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jorrit » 06 dec 2013, 11:27

@ Berend, ik heb er niet eens zo veel verstand van dat ik weet welke mega computer het gaat zijn...
Maar in jou reken voorbeeld speel je (met de huidige koers en moeilijkheid) na pak hem beet een maand al quitte. Volgens mij vergeet je dan alleen de stroom kosten.

Ik hou wel van kritiek en mensen die er meer verstand van hebben dan mij. Dit is het aanbod
2 jaar stroom en onderhoud a 50 euro voor 5GH/s aan mining kracht.

Even rekenen
Ik gebruik deze website: http://www.bitcoinx.com/profit/" onclick="window.open(this.href);return false;
(verhoogte) difficulty van 1,000,000,000
(verlaagde) inruilwaarde: 500 (dik de helft)
Stroom verbruik : 0 (is inclusief)
Dan kom ik na 2 jaar uit op een winst van $533

Tja zeepbel of niet, betere win kansen dan dat oudejaarslot denk ik? Ik hoor graag als je/iemand er anders over denkt

Is het verstandig? De staatsloterij is iig een betrouwbaarder als partner. Zoals gezegd, dit is inkopen in een groepje "vage bekenden". Wie weet zit hij mijn 50 euro nu wel in de coffieshop op te roken.

Wurst case senario: 50 euro weg en Afbeelding

Best case senario: De koers stijgt naar 10.000 en Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door RVV » 06 dec 2013, 12:00

Tja.. ik denk altijd dan weer.. waarom hebben ze jouw geld nodig om jou "rijk" te maken?

Als het allemaal zo simpel was...

Er zullen nooit meer dan 21 miljoen bitcoins kunnen worden gemaakt.. er zijn er al iets van 14 miljoen ofzo.. en de grote technologie reuzen met supercomputers leunen ook niet achterover.. Met de krachtigste voor particulieren en bedrijven te koop computer.. hoef je het al niet eens meer te proberen.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 06 dec 2013, 12:46

Volgens mij 12 miljoen en 21 miljoen is de max. Maar hoezo max dan? Hoe zit dat

En ja Arie Atari met z'n Commodore 64 kan 't wel vergeten.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Riceaux » 06 dec 2013, 13:23

Robin schreef:Volgens mij 12 miljoen en 21 miljoen is de max. Maar hoezo max dan? Hoe zit dat

En ja Arie Atari met z'n Commodore 64 kan 't wel vergeten.
Omdat de bitcoins gemined worden door middel van een algoritme. Algoritme's zijn eindig en blijkbaar zit het einde van dit algoritme bij 21 miljoen bitcoins. Maar zoals ik al zei aan het begin van dit topic er zijn meerdere wiskundige methode's om een oneindig/semi-oneindig algoritme te maken. En wanneer ze dat flikken bij de bitcoins krijg je straks ook in deze markt hyperinflatie.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Marius » 06 dec 2013, 17:49




Gebruikersavatar
PD power
Berichten: 1967
Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door PD power » 06 dec 2013, 22:28

Luco schreef:De eerste groep verdient ermee, de rest verliest alleen maar.

Ik vergelijk het maar met een pyramidespel, de eerste honderd verdienen er een jaar of twee drie aan en uiteindelijk stort het geheel in elkaar.
Als je er als een van de eerste bij bent is het lucratief.

Of de starter zijn, das het beste :tooth:
P cies, al die gasten die nu op internet of TV promoten, hebben, d'r centen inzitten, tis wachten op de big dip.

Investeren in vastgoed of degelijke bedrijven, is misschien wel iets minder spectaculair, maar wel zekerder, met redelijke "winstgarantie", de kunst is om de massa voor te zijn.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 07 dec 2013, 10:05

Riceaux schreef:
Robin schreef:Volgens mij 12 miljoen en 21 miljoen is de max. Maar hoezo max dan? Hoe zit dat

En ja Arie Atari met z'n Commodore 64 kan 't wel vergeten.
Omdat de bitcoins gemined worden door middel van een algoritme. Algoritme's zijn eindig en blijkbaar zit het einde van dit algoritme bij 21 miljoen bitcoins. Maar zoals ik al zei aan het begin van dit topic er zijn meerdere wiskundige methode's om een oneindig/semi-oneindig algoritme te maken. En wanneer ze dat flikken bij de bitcoins krijg je straks ook in deze markt hyperinflatie.
Aha. Op die manier. Ja je kunt erop wachten als de boel losgaat met zo'n oneindig algoritme---> bitcoin van generlei waarde.

Maar ok dan zulllen ze 't kunstmatig hoog willen /kunnen houden zoals nu eigenlijk ook met goud en diamant etc gebeurt.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Hielke » 07 dec 2013, 12:18

Bitcoins: Wat een boeiende materie. Ik heb me er eens in verdiept.

Is het een piramidespel? Absoluut. Maar misschien niet 'by design'. Het is in eerste instantie zo complex dat een vergelijk met old skool pyramidespellen niet voor de hand ligt.
Algoritmes, mining, ASIC's, Wallet's en Databases zijn de toverwoorden. Simpel gezegd, het algoritme bepaalt het ontstaan en later bij betalingen de geldigheid van de coins. Via mining, het berekenen via algoritmes middels computers, ontstaan bitcoins (met een max. van 21 miljoen geloof ik). Vroeger (paar jaar terug) kon dat met de CPU van je computer, later met geschakelde grafische kaarten, en als je nu nog een beetje serieus wilt meedoen dan moet je een ASIC hebben, een speciaal voor het berekenen van de algoritmes gemaakte computer. Je hebt een Wallet nodig om je persoonlijke code en je bitcoins te bewaken/bewaren, en om betalingen naar anderen te verrichten. Via de speciale databases die op de computer van iedere gebruiker moeten staan worden de betalingen gemonitord en bijgehouden.

Waar gaat het nu mis? Volgens mij zo'n beetje overal in het systeem.
De algoritmes zijn zo complex geworden dat je duizenden euro's moet uitgeven om aan de basisvoorwaarden voor de rekenkracht te voldoen. De bitcoiners verdedigen deze rekenkracht door te stellen dat de miners (zij die nog op zoek zijn naar de laatste 30% van de beschikbare bitcoins) ook de betalingen verifiëren. Die vlieger gaat al niet meer op omdat de rekenkracht en aantal betalingen (laag, mensen blijven op hun coins zitten, zoveel zijn er niet meer) al lang niet meer in verhouding zijn. De databases met daarop de betalingen (alle tussen iedereen) moeten op iedere computer waarmee betalingen worden verricht aanwezig zijn. Dit neemt inmiddels zulke vormen aan dat je aan 250 Gb al niet meer genoeg hebt. Je kunt het extern opslaan maar dan ben je de controle over je Wallet kwijt. Die controle was juist het selling point van de bitcoin.

Goed, het begint op het technische vlak dus behoorlijk te haperen.

Maar nog veel erger voor de bitcoiners is dat de staatsbanken, zij die het echte monopolie op het creëren, maken en uitgeven van geld hebben, sinds kort wereldkundig hebben gemaakt dat de bitcoin niet als een volwaardige munt zien die net zoals andere nationale munten voor elkaars munten in te wisselen is. De scheiding tussen het werkelijke geld (vooral de dollar en de euro) en het virtuele geld wordt als het ware officieel gemaakt. Ze zouden ook wel gek zijn om dat monopolie aan een stel computermensen over te laten die juist de strijd met dat oude geld willen aangaan.

De implosie van de populariteit en levensvatbaarheid van de bitcoin zien we deze week onder onze ogen gebeuren. Alles en iedereen focust op het fenomeen en banken en nationale overheden rollen over elkaar heen om duidelijk te maken waar de bitcoin in het radarwerk van de globale financiële wereld hoort te staan. De koers is in een paar dagen tijd van 1000 naar 550 dollar gezakt en als ik me niet vergis is er vandaag opnieuw 100 dollar afgegaan. Het begin van het einde.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Ahmed » 07 dec 2013, 12:29

Afgelopen nacht kon je BTC's aanschaffen voor 570$. Flinke dip dus. Nu weer richting de 800.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 12:31

Gaat idd ineens hard!

http://www.bitcoinspot.nl/menu-wisselko ... -euro.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 12:35

Afbeelding

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 12:38

owja, die grafiek>

Afbeelding

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Robin » 07 dec 2013, 12:39

:lol:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door RVV » 07 dec 2013, 12:41

Bitcoins zijn momenteel onderhevig aan speculatie. Dat maakt het een uiterst onzekere toestand. Maar er is ook schaarste. En zodra de prijs daalt door "angst" zullen er altijd weer kopers opstaan die het juist durven om hem bij een lage prijs te kopen. Speculanten bepalen momenteel de richting van de bitcoin.

Alleen is dat natuurlijk nooit het doel van de bitcoin geweest. Ik heb geen idee of het iets is wat de financiële wereld op termijn op zijn kop gaat zetten. Maar het gaat zeker een bepaalde invloed uitoefenen op de toekomst van het geld zoals we het nu kennen. Het is veel te vroeg om daar nu al allerlei waardeoordelen over te gaan vellen denk ik.

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jorrit » 07 dec 2013, 13:47

Grappig, hier heb je 2 goede punten.
RVV schreef:Tja.. ik denk altijd dan weer.. waarom hebben ze jouw geld nodig om jou "rijk" te maken?
RVV schreef:Maar het gaat zeker een bepaalde invloed uitoefenen op de toekomst van het geld zoals we het nu kennen. Het is veel te vroeg om daar nu al allerlei waardeoordelen over te gaan vellen denk ik.

Ik heb der 100 euro in gestoken. Een 2 jarig gedeeled mine contract. Eigenlijk intereseerd het me al helemaal niet meer of ik der nu winst of verlies op ga maken. Ik heb er nu al meer lol voor gehad dan 3 oudejaarsstaatsloten :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door GTRene » 07 dec 2013, 13:53

:mrgreen: daar zit ook weer wat in.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Metchu » 08 dec 2013, 13:39

Jorrit schreef: Ik heb der 100 euro in gestoken. Een 2 jarig gedeeled mine contract. Eigenlijk intereseerd het me al helemaal niet meer of ik der nu winst of verlies op ga maken. Ik heb er nu al meer lol voor gehad dan 3 oudejaarsstaatsloten :thumbup:
haha goed punt!

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bit

Bericht door Jorrit » 10 dec 2013, 20:01

En de $1000 word weer aangetikt....

Voor wie zich nog verder wil verdiepen in bitcoin. Bitcoin 101 heeft erg duidelijke informatie:
http://www.youtube.com/watch?v=WqzS0mNY ... dMapn9ff6q" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimitri, KoenM, MarcelV, MParallel, Pfhmulder, SlowCo en 188 gasten