Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door JeroenT » 07 sep 2018, 09:19

BTC, verder doe ik op het moment weinig.
Shorts en longs ben ik ook een beetje mee aan 't spelen.
Maar pure BTC aan/verkoop is gewoon laag risico.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 07 sep 2018, 09:35

Booooh schreef: 06 sep 2018, 22:39 Heb geen mening over het RTLZ artikel, die berichten altijd redelijk gekleurd, maar koersmanipulatie is een nog slechtere reden voor crypto in het algemeen in deze, zo komt er nooit vertrouwen door de massa ...
Dat klopt, maar ik bericht ook slechts wat de realiteit is. Met wat extra regulering (of nog beter, meer volume) zou er ook wellicht in mindere mate gemanipuleerd kunnen worden. De komst van een ETF zou nog niet eens zo gek zijn in dat opzicht.

JeroenT schreef: 07 sep 2018, 09:19 BTC, verder doe ik op het moment weinig.
Shorts en longs ben ik ook een beetje mee aan 't spelen.
Maar pure BTC aan/verkoop is gewoon laag risico.
Ben ik ook aan het doen nu. Ik heb de alts wel een beetje laten vallen. Echter wacht ik nog even, want ik denk dat er nog wel een dipje komt richting de 5200 Euro. Dan pas bijkopen.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 07 sep 2018, 10:01

Grappig, ik ben alleen maar bezig met alts want merk dat BTC te weinig up of down gaat de laatste weken. Meerdere alts hebben afgelopen week toch een +25 tot 140% laten zien in mijn portfolio.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 07 sep 2018, 11:10

-140% bedoel je Martll :-D

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 07 sep 2018, 11:50

martll schreef: 07 sep 2018, 10:01 Grappig, ik ben alleen maar bezig met alts want merk dat BTC te weinig up of down gaat de laatste weken. Meerdere alts hebben afgelopen week toch een +25 tot 140% laten zien in mijn portfolio.
En hoeveel is je totale portfolio gezakt in die dump van (eer)gisteren? :D

Crypto heeft wel een speciale aanpak nodig, want het blijkt uit historische data dat een té grote diversificatie van je portfolio zeker niet altijd het meest rendabel is.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 07 sep 2018, 14:54

De dump 10-15% eraf, inmiddels weer kunnen herstellen tot 2% verlies. Holden ben ik wel afgeleerd dus als het up gaat verkoop ik gewoon bij elke 10% winst een deel tenzij het zo hard gaat, dan probeer ik wat meer percentage te halen (ben nog steeds te hebberig na het april ritje waarin er ineens honderden procenten gehaald werden en die gehold te hebben tot niks). Met HOT nu bezig aan het 2e ritje. Van 8 sat tot 19-21 en nu weer vanaf 17 weer ingestapt.
Een lichtpuntje na veel gehold te hebben van 200% winst naar rekt.

Doe alleen nog maar hype. In goede projecten zitten die volgens de whitepaper ed veel potentie hebben en een echte bijdrage kunnen leveren aan het dagelijks leven, ben ik al lang vanaf gestapt. Die projecten gaan toch net zo hard/harder in vergelijk met de shitcoins die geen product hebben maar wel aan marketing doen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2253
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Will F. » 07 sep 2018, 15:11

Probleem is dat je met die handelswijze wel het cryptobeleggen collectief om zeep helpt. Hype-> met zijn alleen erop af -> vervolgens dringen voor de uitgang wie er als eerste weer vanaf is. Gaat nergens over.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 07 sep 2018, 15:35

Idealistisch zijn er niet veel, hebberig wel ;) ...

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 07 sep 2018, 15:43

Iedereen is hebberig, degenen die hodlen doen dit niet uit idealistische principes maar omdat ze weinig andere keuzes hebben. En degenen die wel al winst staan en nog steeds hodlen dromen van mega winsten.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 07 sep 2018, 16:07

Will F. schreef: 07 sep 2018, 15:11 Probleem is dat je met die handelswijze wel het cryptobeleggen collectief om zeep helpt. Hype-> met zijn alleen erop af -> vervolgens dringen voor de uitgang wie er als eerste weer vanaf is. Gaat nergens over.
Ik vind het shorten meer het om zeep helpen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 07 sep 2018, 17:26

tomgtr schreef: 07 sep 2018, 15:43 Iedereen is hebberig, degenen die hodlen doen dit niet uit idealistische principes maar omdat ze weinig andere keuzes hebben. En degenen die wel al winst staan en nog steeds hodlen dromen van mega winsten.
Uiteindelijk zaai je om te oogsten maar ik ben wat langer geleden ingestapt bij een paar serieuze alts die weliswaar in waarde zijn verminderd maar wel trouw blijven doorontwikkelen. Nu heeft verlies pakken idd niet zoveel zin maar ik vind het toch ook wel mooi om te zien dat het een steeds beter doorontwikkeld product wordt.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 07 sep 2018, 17:41

Heel hoop coins draaien ook nog even op die gouden bergen hype van paar maanden terug. Maar de grote afvalrace komt volgensmij ook nog, dat er geen cash meer is, muntje staat al laag, the end.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10780
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Joy » 07 sep 2018, 19:08

Vooralsnog leeft het concept cryptovaluta totaal niet onder de gewone man. Een selecte groep mensen denkt dat het belangrijk is voor de toekomst en dat het potentieel heeft maar de gewone man ziet het nut er (nog?) niet van in.
En daarmee is de kans van slagen vrij beperkt geworden.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 12 sep 2018, 15:47

ErikS schreef: 06 sep 2018, 09:55 Nouja, wij spreken Witje vaak zat.
Maar dat is één van de weinige die er gewoon écht geld mee maakt.

Dan kan je hem blijven aanvallen, of proberen om hem te evenaren. Succes. :tooth:

Overigens geloof ik niet veel van mensen die claimen YTD in plus staan op crypto. Mensen die ooit een alt gekocht hebben die inderdaad een grote koerssprong hebben laten zien hebben mazzel gehad. Degenen die vroeg in BTC etc zijn ingestapt ook. En die kunnen inderdaad nog steeds totaal in plus staan. Maar een stuk minder dan in december 17. Er zullen inderdaad vast wel mensen zijn die zelfs YTD in plus staan maar dat zal echt een hele kleine minderheid zijn. Maar verder kan iedereen natuurlijk roepen dat hij in de plus staat. Mensen roepen heel vaak dat ze in de plus staan. Heel zelden dat ze in de min staan. Behalve Knot dan. Overigens staat mijn crypte portfolio YTD +342 pct.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 12 sep 2018, 16:07

Ik sta ook gewoon -30% in BTC portfolio. Momenteel heb ik even een groot deel eruit gehaald, omdat ik verwacht dat BTC nog wel naar de $5800 gaat. Dan koop ik pas weer. Ik ben in april pas mee gaan doen, maar onwijs veel geleerd. Mijn fout is geweest om geen stops te hebben en te veel te traden, de klassieke beginnersfout.

ETH gaat nu richting de 0.025 BTC. Dat is wel een belangrijke support, en ik ben benieuwd of, en wat voor een, bounce we krijgen. Het is een risicootje, maar je zou kunnen overwegen om even mee te liften. Het alternatief zal ik maar niet noemen...

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 13 sep 2018, 09:47

///Joost schreef: 12 sep 2018, 16:07 Ik sta ook gewoon -30% in BTC portfolio. Momenteel heb ik even een groot deel eruit gehaald, omdat ik verwacht dat BTC nog wel naar de $5800 gaat. Dan koop ik pas weer. Ik ben in april pas mee gaan doen, maar onwijs veel geleerd. Mijn fout is geweest om geen stops te hebben en te veel te traden, de klassieke beginnersfout.

ETH gaat nu richting de 0.025 BTC. Dat is wel een belangrijke support, en ik ben benieuwd of, en wat voor een, bounce we krijgen. Het is een risicootje, maar je zou kunnen overwegen om even mee te liften. Het alternatief zal ik maar niet noemen...

Afbeelding
Zojuist een nette 850 strat bij gekocht.
Het is zoooo verrekkes goedkoop. :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 13 sep 2018, 09:48

ErikS schreef: 13 sep 2018, 09:47 Zojuist een nette 850 strat bij gekocht.
Het is zoooo verrekkes goedkoop. :tooth:
Call me crazy, maar toen ik gisteravond de koersen zat te monitoren, zag ik een kansje op ETH, en heb ik wat aangekocht...Vooralsnog pakt het goed uit.
Tevens het momentum van BTC gepakt, je weet maar nooit. Heerlijk, dat emotioneel traden. :bag:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 13 sep 2018, 09:55

///Joost schreef: 13 sep 2018, 09:48
ErikS schreef: 13 sep 2018, 09:47 Zojuist een nette 850 strat bij gekocht.
Het is zoooo verrekkes goedkoop. :tooth:
Call me crazy, maar toen ik gisteravond de koersen zat te monitoren, zag ik een kansje op ETH, en heb ik wat aangekocht...Vooralsnog pakt het goed uit.
Tevens het momentum van BTC gepakt, je weet maar nooit. Heerlijk, dat emotioneel traden. :bag:
Toen Strat van de week op liep naar 1.85 had ik al ruim 1K meer waarde dan nu....
met ruim 2000 strat gaat dat wel lekker..... :tooth:
En ik verwacht stiekem ook niet meer dat het nu nóg een keer door de helft gaat. En ach, dan 'kost het me 500 euro'. :tooth: :lol:

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Barend » 13 sep 2018, 14:34

Ik heb van de week ook ETH gekocht, jammer genoeg ging ie nog verder omlaag daarna.. ;)
Dus ik heb dat maar omgezet in ETHOS die ook veel te hard omlaag is gegaan de laatste tijd.
De ETHOS mobiele wallet (op zowel iPhone als Android!) ziet er slick uit, en ze zijn volop aan het ontwikkelen nog, dus daar zie ik nog wel groei in denk ik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 13 sep 2018, 15:37

Ik zou gerust kopen maar BTC en ETH dat is puur speculeren. Je moet nu meer dan ooit diegene eruit vissen met echt potentie. Heb ooit Bluzelle aangekocht, gasten zijn nog altijd serieus aan het doorontwikkelen maar die koop je voor 10 cent momenteel. Fusion, Refereum, Origin Trail stonden ooit in mijn portfolio en kosten echt helemaal drie keer niets maar zijn (volgens mij) nog volop in ontwikkeling.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 13 sep 2018, 15:42

Nou ja, BTC en ETH volgen vooral market trends. Dus veel minder volatiel dan een willekeurige alt vavanf plaats 200 of zo. Het is net welk doel je voor ogen hebt. Met weinig geld kun je leuke alts aankopen voor pennies, maar een hoop van die projecten sneuvelen in de eerste 2 jaar, hoe goed het concept ook lijkt.
ETH heeft erg veel verloren, maar over de lange termijn lijkt het me zeker niet een coin die naar 0 gaat. Ik houd persoonlijk altijd minimaal 50% in BTC.
NANO gaat trouwens ook lekker nu. Ik probeer even een mini rally mee te pakken.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ErikS » 13 sep 2018, 15:58


Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 13 sep 2018, 17:05

Zoveel goed nieuws de laatste tijd en nog steeds geen moon. Gemini, Morgan Stanley, Goldman etc die het mogelijk gaan maken om in BTC te traden, Coinbase met Blackrock samen die een ETF gaan starten, Bakkt etc.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 13 sep 2018, 22:04

"In het begin van dit jaar waren alle munten samen 800 miljard dollar waard, nu is dat bijna 200 miljard dollar. ''Dat werkte ontnuchterend'', aldus Kantar TNS."

Haha, no shit.

https://www.nu.nl/economie/5460956/1000 ... unten.html

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 13 sep 2018, 22:08

De gulden ook...over shitcoins gesproken. Weer zo’n nutteloos artikel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Estoque, Rolf205, smiley, tomgtr, vester86 en 466 gasten