Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 19 nov 2018, 09:51

Afbeelding

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9091
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 19 nov 2018, 09:55

Begrijp ik nu goed dat mijn tulpen waardeloos zijn?

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 19 nov 2018, 09:56

Nee hoor, je tulpen kan je nog in de woonkamer neerzetten, heb je er nog wat aan, naja een beetje dan.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 19 nov 2018, 09:56

Als je tulpen ECC genaamd zijn, wel. haha

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2067
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door frankie » 19 nov 2018, 11:33

voor alle BTC uitstappers heb ik er nog eentje https://initiativeq.com/invite/SVL102L6Q :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 19 nov 2018, 11:40

:kikker:

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 19 nov 2018, 13:10

Ik heb net weer wat muntjes bijgekocht. :beer:

Soort van btw weg ermee black friday actie gaande in crypto land.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 19 nov 2018, 13:18

Of catching a falling knife.

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 19 nov 2018, 13:21

Tja, als je denkt dat crypto gaat verdwijnen in de toekomst moet je uitstappen. Als je denkt dat het gaat blijven en we nog redelijk aan het beginstadium zijn van digitaal geld moet je bijkopen in de dip. Zo heb ik het geleerd en dat gaat tot noch toe prima. Sta nog altijd in de plus. :lezen:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 19 nov 2018, 13:34

Of je nou in crypto gelooft of niet wil toch niet zeggen dat zo'n muntje gazillion waard moet zijn? Sterker nog, de hele grote koersprongen en de omhoog geknalde waardes belemmeren het gebruik van crypto meer dan dat het gebruik stimuleert? Maar hoe dan ook, heeft het een toekomst waarin je gelooft of is het ene belegging. Ik geloof niet dat die 2 dingen echt goed samen gaan.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 19 nov 2018, 13:35

Jinx schreef: 19 nov 2018, 13:10 Ik heb net weer wat muntjes bijgekocht. :beer:

Soort van btw weg ermee black friday actie gaande in crypto land.
Wat heb je bijgekocht?

Ik werk nog steeds met een vast portfolio met daarbij behorende percentages. Minstens wekelijks een rebalance doen werkt bij mij ook nog best wel goed eigenlijk. Het zou wat zijn zeg...XRP naar de #1 spot. Het gaat compleet tegen het oorspronkelijke idee van crypto in, maar het kan zo maar gebeuren. De raarste marktontwikkelingen zijn al langs gekomen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 19 nov 2018, 13:36

tomgtr schreef: 19 nov 2018, 13:34 Of je nou in crypto gelooft of niet wil toch niet zeggen dat zo'n muntje gazillion waard moet zijn? Sterker nog, de hele grote koersprongen en de omhoog geknalde waardes belemmeren het gebruik van crypto meer dan dat het gebruik stimuleert? Maar hoe dan ook, heeft het een toekomst waarin je gelooft of is het ene belegging. Ik geloof niet dat die 2 dingen echt goed samen gaan.
Tot het een toekomst is waar je in gelooft, is het een belegging. :tooth:

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 19 nov 2018, 13:46

///Joost schreef: 19 nov 2018, 13:35
Jinx schreef: 19 nov 2018, 13:10 Ik heb net weer wat muntjes bijgekocht. :beer:

Soort van btw weg ermee black friday actie gaande in crypto land.
Wat heb je bijgekocht?
Ik heb alleen BTC en LTC. :wink:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7981
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door MParallel » 19 nov 2018, 14:14

tomgtr schreef: 19 nov 2018, 13:34 Of je nou in crypto gelooft of niet wil toch niet zeggen dat zo'n muntje gazillion waard moet zijn? Sterker nog, de hele grote koersprongen en de omhoog geknalde waardes belemmeren het gebruik van crypto meer dan dat het gebruik stimuleert? Maar hoe dan ook, heeft het een toekomst waarin je gelooft of is het ene belegging. Ik geloof niet dat die 2 dingen echt goed samen gaan.
Dat was ook mijn eerste gedachte na het lezen van voorgaande reactie. Nu wil men juist veel kopen om er fiat mee te cashen, niet om er uiteindelijk mee te gaan betalen. Dus geloven dat crypto het gaat worden, tegelijkertijd veel kopen om te willen cashen.

Ik geloof wel dat het ooit iets gaat worden, maar de adoptie naar alle transacties in digitale valuta, dat zal nog jaren gaan duren.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 19 nov 2018, 14:20

Ach, ik zie het wel. Ook dat hele blockchain gedoe. Het zijn vooral de ontwikkelaars van die technologie die er onverdeeld positief over zijn. De bedrijven die er iets mee zouden moeten doen staan nog niet te springen. Leuk als je applicaties verzint maar werkt alleen als je er een probleem uit de markt mee oplost. Andersom is het vooral een stel avonturiers die ons proberen uit te leggen dat we dit echt nodig hebben. En dat werkt niet.

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 19 nov 2018, 15:20

Toen ik voor het eerst op internet kwam had je een abonnement nodig bij een internetprovider. Veel keus was er niet. Je moest zelf een modem kopen en daar een driver voor installeren. Dat moest ingesteld worden. Om op internet te komen had je nog wat programmatjes nodig zodat je kon inbellen, je computer via IP-adressen kon communiceren, etc. Dat moest vanaf diskette's, want die programmatjes kon je niet 'even' downloaden. Eenmaal verbonden gebeurde er niks, je had nog losse programma's nodig om te surfen, mailen, etc. Die ook allemaal weer ingesteld moesten worden zodat ze begrepen hoe ze moesten communiceren met je modem. Voor een leek was het bijna niet te doen. Eenmaal online was er nog niet zo veel, wat handige/leuke sites waren las je nog in een tijdschrift. Bedrijven zaten er nog niet zoveel, op wat grote internationale bedrijven (met crappy sites) na.

Een paar jaar later werden er kant-en-klare startpakketjes verkocht vanuit de provider. Nog steeds veel handelingen maar duidelijke instructies erbij en vaak maar één installatiediskette. Bepaalde functies zaten toen ook standaard in het OS. Een leek kon dit ook, maar die moest zich dan wel exact aan die instructies houden. Meer en meer bedrijven begonnen in te zien dat ze ook een site nodig hadden, al was dat vooral om te informeren.

Tegenwoordig kan iedereen het aansluiten. Een modem/wifi-router is één apparaat en instellen is maximaal drie stappen. Je apparatuur laat je even zoeken naar wifi-netwerken en na het verbinden ben je ready to go. Elk bedrijf is online, waarbij je bijna alles online kunt regelen.

Idem met cloud-diensten en het automatisch opschalen als er meer verkeer is. Bestaat al heel lang, maar was vroeger voor bedrijven veel gedoe want zo'n omgeving zelf opzetten vereist nogal wat kennis. Tegenwoordig klik ik in een webinterface bij Microsoft Azure of AWS zoiets in elkaar en draai je het binnen vijf minuten, dat vrijwel ongelimiteerd kan opschalen. Het platform van Microsoft of AWS zorgt voor de rest, geen omkijken naar.

Blockchain staat ook in de kinderschoenen. Wat die gasten in die ICO's aan het doen zijn (muv de gebakken lucht ICO's) lijkt niet nuttig, maar ze bouwen/pionieren aan iets. Dat 'iets' is nog niet heel erg inzetbaar in de praktijk, men loopt nu steeds weer tegen nieuwe uitdagingen aan waar weer oplossingen voor bedacht moeten worden. Als ik als bedrijf nu iets met blockchain wil doen voelt dat weer alsof ik m'n eerste internetverbinding ga maken: het werkt wel maar met veel geklooi en gedoe. De succesvolle ICO's worden uiteindelijk wel overgenomen (al is het maar voor de techniek/kennis) door de grote IT-clubs zoals IBM of Microsoft om te zorgen dat het gemakkelijk(er) toegepast kan worden. Over tien jaar liggen de kaarten er anders voor, als ik dan iets met Blockchain wil doen zijn daar gewoon platformen voor en 'klik' ik zoiets in elkaar en hebben alle ontwikkelaars de tools om erop verder te borduren.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 19 nov 2018, 18:13

Zal best Tom, het zal best dat bedrijven als IBM, Google en Microsoft ooit krenten uit de pap eten. Het feit dat ze dat nog niet gedaan hebben zegt wel iets over de huidige staat. Maar een technologie die mischien voor sommige dienst- / handelsprocessen handig zijn heeft weiniig te maken met de honderden coins en zeker niet met waarde bitcoin (die volstrekt ongeschikt is voor dat soort toepassingen). 500 miljard zat er geloof ik een jaar geleden in crypto? Dat is echt heel erg veel, hoeveel blockchain dan ook gaat verdienen. En zit die waarde in de applicatie of de munt? Echt, misschien ben ik wat simpel, ik snap het echt niet.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door martll » 19 nov 2018, 18:31

Je zegt nog niet gedaan hebben. Maar XLM (Stellar Lumens) en IBM zijn al wel even samen aan het ontwikkelen hoor. Het gaat ons gewoon allemaal nog niet snel genoeg.

Tom
Berichten: 21716
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Tom » 19 nov 2018, 19:42

tomgtr schreef: 19 nov 2018, 18:13 Het feit dat ze dat nog niet gedaan hebben zegt wel iets over de huidige staat.
Geloof mij dat alle grote techbedrijven er nu mee bezig zijn :)
IBM heeft een afdeling waar je het als dienst kunt afnemen. Die hebben >1.500 man fulltime werken aan blockchain. Ze hebben >500 klanten.
Microsoft, Amazon, Facebook, Oracle hebben ook allemaal afdelingen erop zitten. Hoe groot die zijn en waar ze mee bezig zijn is niet bekend. En bedenk wel dat er amper personeel te vinden is. Normale developers zijn al niet te vinden, ontwikkelaars met kennis van blockchain is erg uniek (de mensen die er wat mee kunnen konden vorig jaar makkelijk miljoenen binnenharken).
Maar een technologie die mischien voor sommige dienst- / handelsprocessen handig zijn heeft weiniig te maken met de honderden coins en zeker niet met waarde bitcoin (die volstrekt ongeschikt is voor dat soort toepassingen). 500 miljard zat er geloof ik een jaar geleden in crypto? Dat is echt heel erg veel, hoeveel blockchain dan ook gaat verdienen. En zit die waarde in de applicatie of de munt? Echt, misschien ben ik wat simpel, ik snap het echt niet.
Nee die munten van nu stelt allemaal weinig voor. Waarde is bepaald door gelukszoekers. Hoewel er wel ergens een onderliggende waarde is qua technologie (maar waarde munt != aandeel, zoals veel mensen denken, die link is meer toevallig ontstaan omdat mensen het leuk vinden ermee te handelen).

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1147
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Jinx » 19 nov 2018, 20:31

Vooralsnog is de bear-train aardig op stoom. :attentie:

BTC onder de 5K dollar..

Arthursx
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
Auto: M3 F80
Contacteer:

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Arthursx » 19 nov 2018, 21:02

Iemand die nog mee wil doen met Initiative Q?

https://initiativeq.com/invite/HSizc84am

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door tomgtr » 19 nov 2018, 21:25

ECC blijft lekker liggen op 0,00000004 Satoshi? :bag:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15852
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Bram » 19 nov 2018, 21:30

ECC is het nieuwe goud Tom, dat jij dat nog niet in de gaten hebt zeg :tooth:

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door dvh » 19 nov 2018, 21:38

tomgtr schreef: 19 nov 2018, 21:25 ECC blijft lekker liggen op 0,00000004 Satoshi? :bag:
Die blijft goed stabiel.
Maar mijn god. Je zal vorig jaar net voor de tip een een (paar) bitcoins gekocht hebben..

Hodl!

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door la_fusion » 20 nov 2018, 09:02

tomgtr schreef: 19 nov 2018, 21:25 ECC blijft lekker liggen op 0,00000004 Satoshi -> btc? :bag:
Let me fix that for you..

Want zo weinig is het nou ook weer niet waard :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Eeuwe, MarcF, Mark 320iS, Martijn M, Paul76, tomgtr en 72 gasten