Het grote nieuwe papa & mama topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ErikS » 14 nov 2014, 10:08

Ja, grappig om te zien hoe het per kind kan verschillen.
Had er van de week een in de winkel van bijna 2 jaar! Die zich alleen nog maar op de billen voortbeweegt......
Loopt wel aan twee handen, maar nog niet los.... :shock:

Als ze drie jaar zijn kunnen ze allemaal ineens alles. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Niels » 14 nov 2014, 11:08

Gisteren nog naar het consternatie bureau geweest met onze jongste die net 2 is. We kregen een oproep dus ik dacht dat het voor een vaccinatie was maar dat bleek niet het geval. Weer een half uur van mijn leven weggegooid. Laten ze mensen helpen die het nodig hebben, tiener moeders enzo. Wederom een systeem waar imho flink de financiële bezem doorheen kan.....

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door allen » 14 nov 2014, 11:24

Een paar keer met MdV mee geweest naar zo'n afspraak. Paar bijdehante opmerkingen teruggeslingerd uit irritatie die overigens netjes vermeld werden op het papiertje. Verder werd geadviseerd om room door het eten te doen en wat slagroom op het toetje. :shock:
Nu, mijn kind krijgt geen broertje of zusje meer. Moet er niet aan denken dat ik nog eens zo'n gesprek mee moet maken... :bag:

Peuterscholen zijn net zo erg. Pas kwam mevrouw terug van een gesprek over onze kleine. Gelukkig was ik niet mee. Formuliertje met meneer kan lopen ja/nee, fietsen ja/nee, 2 of meer blokken op elkaar stapelen ja/nee. Het zal wel nodig zijn, maar ik was zelf denk halverwege weggelopen. Sommige dingen zullen moeders vast beter begrijpen dan vaders.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Niels » 14 nov 2014, 11:32

allen schreef:Sommige dingen zullen moeders vast beter begrijpen dan vaders.
Nee hoor, daarom was ik ook de Sjaak :tooth: Het is gewoon echt niet meer van deze tijd.....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 14 nov 2014, 11:49

allen schreef:Een paar keer met MdV mee geweest naar zo'n afspraak. Paar bijdehante opmerkingen teruggeslingerd uit irritatie die overigens netjes vermeld werden op het papiertje. Verder werd geadviseerd om room door het eten te doen en wat slagroom op het toetje. :shock:
Nu, mijn kind krijgt geen broertje of zusje meer. Moet er niet aan denken dat ik nog eens zo'n gesprek mee moet maken... :bag:

Peuterscholen zijn net zo erg. Pas kwam mevrouw terug van een gesprek over onze kleine. Gelukkig was ik niet mee. Formuliertje met meneer kan lopen ja/nee, fietsen ja/nee, 2 of meer blokken op elkaar stapelen ja/nee. Het zal wel nodig zijn, maar ik was zelf denk halverwege weggelopen. Sommige dingen zullen moeders vast beter begrijpen dan vaders.
Wij hoeven pas weer in januari terug te komen, dus ze hanteren blijkbaar overal andere regels.
Overigens ga ik steevast mee met mijn vrouw naar het CB. Niet omdat het nou supernuttig is, maar ik wil gewoon betrokken blijven bij alles, in ieder geval nu hij nog zo jong is, al is het maar uit principe. Ik ben ook meegeweest naar alle gesprekken met de VK toen ze nog zwanger was. Ik weet niet, ik vind dat gewoon zo horen (zolang je van je werk weg kan natuurlijk).

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door indobesar » 14 nov 2014, 12:58

///Joost schreef:
allen schreef:Een paar keer met MdV mee geweest naar zo'n afspraak. Paar bijdehante opmerkingen teruggeslingerd uit irritatie die overigens netjes vermeld werden op het papiertje. Verder werd geadviseerd om room door het eten te doen en wat slagroom op het toetje. :shock:
Nu, mijn kind krijgt geen broertje of zusje meer. Moet er niet aan denken dat ik nog eens zo'n gesprek mee moet maken... :bag:

Peuterscholen zijn net zo erg. Pas kwam mevrouw terug van een gesprek over onze kleine. Gelukkig was ik niet mee. Formuliertje met meneer kan lopen ja/nee, fietsen ja/nee, 2 of meer blokken op elkaar stapelen ja/nee. Het zal wel nodig zijn, maar ik was zelf denk halverwege weggelopen. Sommige dingen zullen moeders vast beter begrijpen dan vaders.
Wij hoeven pas weer in januari terug te komen, dus ze hanteren blijkbaar overal andere regels.
Overigens ga ik steevast mee met mijn vrouw naar het CB. Niet omdat het nou supernuttig is, maar ik wil gewoon betrokken blijven bij alles, in ieder geval nu hij nog zo jong is, al is het maar uit principe. Ik ben ook meegeweest naar alle gesprekken met de VK toen ze nog zwanger was. Ik weet niet, ik vind dat gewoon zo horen (zolang je van je werk weg kan natuurlijk).
Eens. Al heb ik gisteren de eerste vaccinatie van Elliott gemist. Daar baalde ik wel van, maar meetings met MT zijn lastig te verplaatsen... :hmmm:
Bij Jocelynn tot op heden ook overal aanwezig geweest. Breng/haal haar vrijdag ook naar school/peuterspeelzaal. Haar enthousiasme en trots is priceless als ze verteld over zelf gemaakt knutselwerk. :headbang:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door allen » 14 nov 2014, 17:31

Betrokken blijven...
Wat weet het consultatiebureau werkelijk van je kind wat jij niet weet?
Tenzij je zelf verzaakt zie je je kinderen dagelijks en ben je er ook iedere dag intensief mee bezig.
Twee kleine, graatmagere Aziatische ouders en kleine meneer wordt steevast beoordeeld op basis van een grafiek voor westerlingen.
Ik zie geen enkele toegevoegde waarde in van zo'n consultatiebureau, behalve dan dat zij wat cijfers krijgen voor de statistieken.

De peuterschool is leuk voor de kleine om te leren, maar ik doel op de gesprekken. Die doen me ook weer niets. Als jij als ouder van een leraar moet horen dat hij minimaal 2 blokken op elkaar kan stapelen dan houdt je jezelf toch teveel met je vrienden, sport en / of hobbies bezig...


Gelukkig krijg ik de indruk dat Niels me wel een beetje begrijpt... :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Niels » 14 nov 2014, 21:55

+ oneindig :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 15 nov 2014, 16:03

Allen, volgens mij heeft niemand in dit topic beweerd dat de gesprekken inhoudelijk veel bijdragen...Het gaat erom dat ik mijn vrouw niet alleen naar al die 'verplichte' gesprekjes laat gaan. ALLES wat ons kind aan gaat betreffende instanties wil ik voorlopig persoonlijk volgen. Of er nou veel info gegeven wordt of niet. Helaas kun je niet kiezen of je er heen gaat.

Tuurlijk moet je met je kind intensief bezig zijn. Dat was ook helemaal niet de strekking van mijn post, maar dat begrijp je zelf ook wel hoop ik. :roll:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Niels » 16 nov 2014, 00:35

///Joost schreef:Helaas kun je niet kiezen of je er heen gaat
Hoezo niet?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 16 nov 2014, 10:02

Niels schreef:
///Joost schreef:Helaas kun je niet kiezen of je er heen gaat
Hoezo niet?
In principe natuurlijk wel, maar je wilt toch ook bijhouden of je kind goed groeit en zorgen dat ie z'n vaccinaties krijgt. Dus in die zin kun je niet kiezen.
Dat half uurtje per 2 maanden...Ik begrijp niet zo goed waarom men daar zo tegenaan moet schoppen in figuurlijke zin.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Niels » 16 nov 2014, 10:20

Vaccinaties ben ik voorstander van hoor en als jullie het nuttig vinden dan moet je natuurlijk gaan maar naar mijn mening zijn het gewoon inhoudsloze gesprekken. Er komt echt 0,0 info mijn/onze kant op waar ik wat aan heb, dat was bij de eerste al zo en dat is bij de 2e niet anders. Groei curves kun je bv ook wel op het www vinden mocht je een referentie willen hebben.

En wat mij stoort is idd het "verplichte" gevoel wat wordt mee gegeven. Als je nu eens zou kunnen aangeven vlak na de geboorte of je überhaupt "consult" zou willen in deze vorm dan zou ik het nog iets anders vinden. En in de huidige economie stoort het mij dat dit nog steeds zo gaat als 30/40 jaar terug. Laten ze het geld beter gebruiken, de zorg kan het goed genoeg gebruiken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Peric » 16 nov 2014, 13:31

In het boekje dat we kregen stonden richtlijnen waar je evt. wat mee kunt. Komt er iemand langs van het CB, die zegt dus precies het tegenovergestelde! :lol:
Wij hechten er ook niet teveel waarde aan hoor, het CB.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door allen » 16 nov 2014, 22:25

Het is me echt een raadsel waarom een moeder niet alleen naar zo'n instantie kan.
Ben ik nu minder betrokken bij m'n kind omdat ik niet naar een cb ga?

Mocht je kind groter of kleiner dan gemiddeld zijn, terwijl hij netjes en gezond eet. Wat doe je dan? Raak je in paniek? Kunnen we als mens dan echt helemaal niet meer zelf ons gezonde verstand gebruiken?

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door indobesar » 17 nov 2014, 08:25

allen schreef:Het is me echt een raadsel waarom een moeder niet alleen naar zo'n instantie kan.
Ben ik nu minder betrokken bij m'n kind omdat ik niet naar een cb ga?
JA! :eatpaper:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door frank de jonge » 17 nov 2014, 10:28

Suzanne is ook met Emma heen nu. Ik ben aan het werk. Nu hebben ze bij het CB nog geen commentaar gehad dus ga er vanuit dat dat nu ook niet het geval is. Emma doet het super, groeit goed en doet alles wat een andere baby van 7mnd ook doet. Alles verkennen. Ze is heel tevreden en altijd vrolijk dus ja....

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ErikS » 17 nov 2014, 12:56

allen schreef:Het is me echt een raadsel waarom een moeder niet alleen naar zo'n instantie kan.
Ben ik nu minder betrokken bij m'n kind omdat ik niet naar een cb ga?

Mocht je kind groter of kleiner dan gemiddeld zijn, terwijl hij netjes en gezond eet. Wat doe je dan? Raak je in paniek? Kunnen we als mens dan echt helemaal niet meer zelf ons gezonde verstand gebruiken?
Nou, wij kregen er te horen dat de kleine een ruisje in d'r hart heeft.
Wel zo leuk voor m'n vrouw dat ik daar bij was.

Nu maakt dat ruisje niet echt uit, ook omdat ze het niet eerder hebben gehoord en ze gewoon super fit en kwiek is. Ze houden het in de gaten, that's it.

Ze ging overigens gisteren voor het eerst staan. Twee keer. :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 28 nov 2014, 11:29

ErikS schreef: Nou, wij kregen er te horen dat de kleine een ruisje in d'r hart heeft.
Wel zo leuk voor m'n vrouw dat ik daar bij was.

Nu maakt dat ruisje niet echt uit, ook omdat ze het niet eerder hebben gehoord en ze gewoon super fit en kwiek is. Ze houden het in de gaten, that's it.
Dit dus. Ik vind dat alfagedrag allemaal nergens voor nodig. Gisteren heb ik een halve dag vrijgepakt en ben ik met de kleine gaan babyzwemmen, puur omdat ik het eens mee wilde maken. Normaal gaat mijn vrouw altijd. Nou, dat was echt geweldig! Ik zou elke week wel willen gaan. Al die vrolijkheid bij elkaar is echt priceless! :tooth:
Ze ging overigens gisteren voor het eerst staan. Twee keer. :tooth:
Wow! Nice. :thumbup:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door frank de jonge » 28 nov 2014, 11:41

Afgelopen weekend er even tussen uit geweest mrt ins 3en. Ook toen gezwommen en dat was echt machtig prachtig Emma in de zwamtrainer en ik haar door het water duwen. Mooi dat ze dat vond! Schaterlachen als een malle :-)

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ErikS » 28 nov 2014, 12:29

Tja, en dan gaan ze overal staan, stapt al een beetje langs alle randen....

trekt zichzelf op aan m'n wijnrekje met d'yquem, vintage port enzo.......

Echt, geniet er nog even van dat ze niet overal bij kunnen! :mrgreen: :bag:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door indobesar » 28 nov 2014, 15:46

Haha, dat is een kwestie van aanleren Erik. :)

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ErikS » 28 nov 2014, 19:19

indobesar schreef:Haha, dat is een kwestie van aanleren Erik. :)
Komt goed. Maar met 7,5 maand begrijpen ze t nog niet echt......
Overigens lijkt het dat ze begint te reageren op nee! :-P

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door dvh » 28 nov 2014, 20:10

Hmmm.. Die van ons ( bijna 5 en 6 ) reageren nog steeds zeer slecht op het antwoord 'nee' ....

Je zou ook kunnen zeggen dat ze creatief en inventief zijn. Want ze verzinnen elke keer wel een andere lulsmoes waarom iets wel- of niet kan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Arthur » 28 nov 2014, 20:33

En bij bijna een keer zo oud (9 en 12) wordt dat alleen maar sterker :tooth:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door Joël D. » 29 nov 2014, 18:49

Het woord nee ken ik niet. :tong uitsteken:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, liquidpopcorn, Philipoo, SlowCo, Wimo en 264 gasten