Dank! Eens schroeven

Geen fabriek daar. Daar zit nog 2 weken het Europese hoofdkantoor.
Nja. Ik zou eerder Lochem gaan doen. Die is nieuw en wat ik hoor ook erg gaaf.
Het zou mooi zijn als ze de saaie klimmen daar aanpakken.Linc (Bas) schreef: ↑09 dec 2020, 10:28 Bij Lochem zit op het moment ook een kleine omleiding trouwens, maar wel een leuke route inderdaad. Ze hebben het daar voor elkaar gekregen om te laten lijken dat je meer aan het dalen bent dan aan het stijgen. En wil je wat meer kilometers, kan je Vorden er ook nog aan vast plakken, die is ook wel de moeite waard.
Wat betreft Montferland, ik denk wel dat het de moeite waard is om eens langs te gaan vanuit Twente hoor, maar zou het wel doen als het niet te nat is in het bos.
Nog geen issues met je dempers?Forza schreef: ↑09 dec 2020, 13:04 Leuke upgrade voor de Epic, nieuw carbon stuurtje en stuurpen van MtZoom. De combi is (@200gr) half zo zwaar en toch 30mm (750mm) breder als wat er origineel op de fiets zit. Hopelijk een wat betere demping dan het alu stuur.
Van de week ook nieuwe pedaaltjes gemonteerd met meteen nieuw schoeisel. Look X-Track Race Carbon pedalen, die bevallen erg goed! Meer steun bij flink staand doortrappen en geen speling meer, wat ik wel bij mn Shimano Xt SPD pedaaltjes had. En de SIDI Eagle 10 is ook een flinke upgrade van m'n 8 jaar oude Shimano's.
96B66193-B524-4010-8FEB-91D9D2271847.jpeg
![]()
Ja, de Brain is na 1,5 jaar gesneuveld. Die bij ik laten reviseren en is meteen geupgrade met een kit van Andreani > https://www.andreanigroup.com/news/201. De Brain werkt nu veel duidelijker, of het ook langer goed blijft is de vraag nog. Heb het laten doen bij Bikesuspension.nl en hij vertelde dat hij meerdere semi-professionele klanten heeft met de Brain. Die kwamen gemiddeld elk half jaar langs voor een revisie, die hebben sinds de upgrade geen revisie meer gehad (> 1 jaar).
Kan best, als ze maar aan de kant gaan met die lantaarnpalenMartijnGizmo schreef: ↑10 dec 2020, 09:52 750 maar? Ik dacht je tegenwoordig pas vanaf een meter meetelde in het bos...![]()
1,5 jaar is prima. 100 euro voor de service?Forza schreef: ↑10 dec 2020, 14:41Ja, de Brain is na 1,5 jaar gesneuveld. Die bij ik laten reviseren en is meteen geupgrade met een kit van Andreani > https://www.andreanigroup.com/news/201. De Brain werkt nu veel duidelijker, of het ook langer goed blijft is de vraag nog. Heb het laten doen bij Bikesuspension.nl en hij vertelde dat hij meerdere semi-professionele klanten heeft met de Brain. Die kwamen gemiddeld elk half jaar langs voor een revisie, die hebben sinds de upgrade geen revisie meer gehad (> 1 jaar).
Ik heb een dunne buizenpomp van Specialized. Gaat prima hoor.Hielke schreef: ↑13 dec 2020, 11:01 Even kort inbreken op dit topic. Met welke fietspomp zou ik ook redelijk makkelijk een autoband een paar tiende bar extra lucht kunnen geven?
Heb me wat ingelezen en ben gecharmeerd geraakt van de SKS Rennkompressor, maar heb ook begrepen dat de pompen met dunne buizen juist niet erg geschikt zijn voor MTB's omdat je redelijk veel moet pompen om het volledige volume van zo'n grote MTB band erin te krijgen.
Ik heb behalve een prima functionerende Jumbo pomp een low budget (Lidl maybe) ding met drukmeter die beroerd functioneert. Vooral het plaatsen van de nippel op de ventielen werkt belabberd. Dit aspect vind ik dus ook erg belangrijk voor een goede pomp. Alvast bedankt voor de reacties.
Die Magura MT8 zat ik ook naar te kijken. 330 compleet inclusief schijven en bleed set.Forza schreef: ↑22 dec 2020, 15:01 Voor mij voldoen de Level TL tot op heden, zelfs in de Ardennen. Al heb ik daar wel andere remblokjes ingezet.
Maar ik heb wel op wat fietsen met andere remmen gereden. Daarbij was de Magura MT8 Pro een fijne, nog wat betere modulatie dan de Level's. Ook de Formula Cura (2-piston) vielen op qua remkracht, ook op langere afdalingen bleven die gewoon kei hard pakken. Zijn ook heel goed te moduleren.