Ik heb de fiets voor 1200 mee gekregen, had liever ook minder uit gegeven

Ik kan me helemaal vindenin jouw verhaal, heb ook een Epic en ben er een stuk sneller van geworden. Lange tochten in de Ardennen zijn ook veel beter vol te houden.ArjanS schreef: 03 apr 2020, 19:50P.s. geen Epic kopen, demper gaat vaak kapot. Ben al met mijn derde vervangingsdemper bezig.....
Voor of achter demper? Bij mijn Chisel een brain upgrade gehad. (Voor aangezien het een hardtail is).Forza schreef: 03 apr 2020, 20:00Ik kan me helemaal vindenin jouw verhaal, heb ook een Epic en ben er een stuk sneller van geworden. Lange tochten in de Ardennen zijn ook veel beter vol te houden.ArjanS schreef: 03 apr 2020, 19:50P.s. geen Epic kopen, demper gaat vaak kapot. Ben al met mijn derde vervangingsdemper bezig.....
Mijn demper gaat komende week weg voor zn eerste revisie. Laat ik doen bij BikeSuspension, die hebben een upgraden waardoor de demper veel betrouwbaarder zou moeten worden. Ben benieuwd.
Dikke Levo e-mtb. Begrenzing eraf en gewoon met 70 door het bos!!!Jeffrey026 schreef: 03 apr 2020, 21:59 zal denk ik toch een e bike kopenrecent nieuwe fiets gekocht en er één keer mee het bos in geweest. mijn longen trekken het niet!
Ja zoiets :pGijzert schreef: 03 apr 2020, 22:05Dikke Levo e-mtb. Begrenzing eraf en gewoon met 70 door het bos!!!Jeffrey026 schreef: 03 apr 2020, 21:59 zal denk ik toch een e bike kopenrecent nieuwe fiets gekocht en er één keer mee het bos in geweest. mijn longen trekken het niet!
Nee de achterdemper, voor zit er geen Brain in.Gijzert schreef: 03 apr 2020, 20:39Voor of achter demper? Bij mijn Chisel een brain upgrade gehad. (Voor aangezien het een hardtail is).
Wat dan precies? Rij nu al enkele jaren een fully en met net onderhoud is het enige wat echt verschilt de achterdemper. (Logisch dus)TLRS schreef: 05 apr 2020, 12:09 Best beginnen met hardtail. Fully vergt meer onderhoud.. en als je enthousiast fietst gaat het nog wel eens kapot.
Lagers.. Zal vast schelen hoe ermee gereden wordt. Maar bij m’n eerste fully (Cherry bomb) scheurde uiteindelijk de buis en remklauw bevestiging achter. Vlak bij het scharnierpunt. Bij de tweede (Intense tracer) scheurde de achterbrug bij het voorste scharnierpunt. Eigenlijk niet echt een onderhouds ding, maar kans op gezeur is groter.Tim N schreef: 05 apr 2020, 19:41 Wat dan precies? Rij nu al enkele jaren een fully en met net onderhoud is het enige wat echt verschilt de achterdemper. (Logisch dus)
Startende mtb-er met een flink budget lekker fully. Anders hardtail. Beetje fully begint niet bij 2kTLRS schreef: 06 apr 2020, 02:28Lagers.. Zal vast schelen hoe ermee gereden wordt. Maar bij m’n eerste fully (Cherry bomb) scheurde uiteindelijk de buis en remklauw bevestiging achter. Vlak bij het scharnierpunt. Bij de tweede (Intense tracer) scheurde de achterbrug bij het voorste scharnierpunt. Eigenlijk niet echt een onderhouds ding, maar kans op gezeur is groter.Tim N schreef: 05 apr 2020, 19:41 Wat dan precies? Rij nu al enkele jaren een fully en met net onderhoud is het enige wat echt verschilt de achterdemper. (Logisch dus)
Beetje degelijke hardtail om mee te beginnen.. kijken of het leuk is.. lijkt mij de meest voor de hand liggende start met mtb’en.
Een fox 34 is trouwens wel overkill in Nederland. Een 32 is prima.zegmaarboris schreef: 03 apr 2020, 17:26 Okay gents - ik kan wel even wat input gebruiken.
Twijfel tussen fully en hardtail. Is uiteindelijk vooral om in NL door de bossen te rijden, als variatie op de weg rijden.
Waarom fully? Idee dat het 'moderner' en comfortabeler is, hardtail lijkt toch beetje terug in de tijd te kiezen. Ik weet nog dat ik in 1992 een RS1 op m'n ATB schroefde, alles ging harder, eenvoudiger, verschil was gigantisch. Waarom dan niet: complexiteit en gevoel dat het wat overkill is voor rondje Dorst. Maar ja, op de racer was comfort toch wel echt hele mooie toevoeging.
En dan nog wat te kiezen? Fully: Lux of Neuron:
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... quantity=1
vs.
En indien hardtail, ook nog een 'grappig' verschil waar ik niet uit kom (als in: zoek de verschillen, en wat is dan beter....):
Exceen CF SLX 9.0 of CF SL 8.0 Race Team:
Iemand hier enig idee / ervaring / input voor me?
Voor rond 2k kun je echt wel een mooi opgebouwde fiets vinden met net de kop eraf.Gijzert schreef: 06 apr 2020, 19:04Startende mtb-er met een flink budget lekker fully. Anders hardtail. Beetje fully begint niet bij 2kTLRS schreef: 06 apr 2020, 02:28Lagers.. Zal vast schelen hoe ermee gereden wordt. Maar bij m’n eerste fully (Cherry bomb) scheurde uiteindelijk de buis en remklauw bevestiging achter. Vlak bij het scharnierpunt. Bij de tweede (Intense tracer) scheurde de achterbrug bij het voorste scharnierpunt. Eigenlijk niet echt een onderhouds ding, maar kans op gezeur is groter.Tim N schreef: 05 apr 2020, 19:41 Wat dan precies? Rij nu al enkele jaren een fully en met net onderhoud is het enige wat echt verschilt de achterdemper. (Logisch dus)
Beetje degelijke hardtail om mee te beginnen.. kijken of het leuk is.. lijkt mij de meest voor de hand liggende start met mtb’en.
Tsja. Gaan we er ineens 2e hands fietsen erbij halen....Tim N schreef: 06 apr 2020, 19:41Voor rond 2k kun je echt wel een mooi opgebouwde fiets vinden met net de kop eraf.Gijzert schreef: 06 apr 2020, 19:04Startende mtb-er met een flink budget lekker fully. Anders hardtail. Beetje fully begint niet bij 2kTLRS schreef: 06 apr 2020, 02:28
Lagers.. Zal vast schelen hoe ermee gereden wordt. Maar bij m’n eerste fully (Cherry bomb) scheurde uiteindelijk de buis en remklauw bevestiging achter. Vlak bij het scharnierpunt. Bij de tweede (Intense tracer) scheurde de achterbrug bij het voorste scharnierpunt. Eigenlijk niet echt een onderhouds ding, maar kans op gezeur is groter.
Verder ook eens, vwb kapotte frames, laat je daar niet door beinvloeden. Alle merken hebben wel een lijn gehad met de nodige problemen.
Hoe de aftersales ermee omgaan is wel belangrijk.
Gebruikers op dit forum: erwin20vt, Majestic-12 [Bot] en 33 gasten