Nicolai is idd vrij hufter proof. Maar er zijn er die die frames ook naar de terror rijden

Als beginner zou ik het sub €1000 houden. Ik ben 1m90.Nutkees schreef: 03 mei 2017, 22:30 Wat zou je budget zijn en wat voor lengte is de rijder?
Cube is ansich goed maar onder echte mtb ers wordt er altijd wel een beetje lacherig naar gedaan, want toch vaak beginners fietsen ondanks dat het merk ook echt mooie fietsen in de collectie heeft
Kijk ook eens bij Trek, Scott en als het echt niet stuk mag bijvoorbeeld bij Nicolai.
Is geen 29erNutkees schreef: 03 mei 2017, 21:12 Beste lading spacers en wat een smal stuur joh....
Gelukkig wel op flatpedals zo te zien.
Als het iets van canyon of norco is zou ik nog ff nadenken en zoeken welk model (dat laatste in het geval van norco)frank de jonge schreef: 12 mei 2017, 10:02 Heb een aanbod gekregen van een fiets waar ik even over ga nadenken. Schijnt bombproof te zijn maar er zijn ook wat berichten dat het frame wel eens wil scheuren/knappen.
Rocketmonkey schreef: 12 mei 2017, 12:18 Leuk, nog een fietstopic op dit forum, dit draadje was me nog niet eerder opgevallen!
Mijn custom racefiets van hetzelfde merk had ik hier al wel eens gepost, hier mijn custom MTB gebakje (steel=real, 27.5, 1x11 speed)!
![]()
Ging om een turner 5 spot. Maar zie daar toch maar vanaf. Nu bezig met wat anders. Als dat los loopt pen ik het hier wel ff neerTim N schreef: 12 mei 2017, 20:51Als het iets van canyon of norco is zou ik nog ff nadenken en zoeken welk model (dat laatste in het geval van norco)frank de jonge schreef: 12 mei 2017, 10:02 Heb een aanbod gekregen van een fiets waar ik even over ga nadenken. Schijnt bombproof te zijn maar er zijn ook wat berichten dat het frame wel eens wil scheuren/knappen.
Whoops, aangepast.
Vond zelf de rode accenten net iets teveel vloeken, dus toch weer iets aangepast. Maar spatbordje zit er nog wel op (bijzonder functioneel namelijkTim N schreef: 12 mei 2017, 20:52 Mooi merk, mooi opgebouwd, enkel de whitewall's is weer zoals altijd love or hate. Met een zwarte rigid vork gaaf, met huidige icm spatbordje niet![]()
Een volledig geveerde fiets past sowieso niet binnen het budget dat ik heb gealloceerd. En Cube is inderdaad het voordeligst. Ik had de Trek Marlin 7 ok nog gevonden: https://www.mantel.com/trek-marlin-7Nutkees schreef: 16 aug 2017, 19:00 Je moet ook goed bepalen of je een hardtail fijn vind. Ik gebruik mijn hardtail alleen voor marathons of als er een wedstrijd is. Voor al het andere en vooral om lekker te kunnen fietsen zou ik altijd voor een full suspension kiezen.
Ook ben ik niet gek op shimano en rij ik al 9 jaar met sram en zal ook niet snel terug gaan.
Kijk ook eens bij het merk Trek of scott. Cube is wel echt een merk wat vaak door beginners wordt gekocht omdat het goedkoper is.
Volledig afgeveerd kan wel maar zal inderdaad niet zo goed zijn als de Trek wellicht (geen verstand van):Aerschtuner schreef: 17 aug 2017, 09:34 Een volledig geveerde fiets past sowieso niet binnen het budget dat ik heb gealloceerd. En Cube is inderdaad het voordeligst. Ik had de Trek Marlin 7 ok nog gevonden: https://www.mantel.com/trek-marlin-7
Die is iets goedkoper, maar ook iets minder qua afmontage dan de Cube.