Het grote DF MTB topic!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frank de jonge » 26 okt 2013, 17:22

Dat is idd wel erg slecht als die zo gemonteerd is zeg. Ze willen ook wel eens lawaaiig zijn aks ze niet goed adgesteld staan. Veel van die derailleurs afgesteld dus al het een en ander meegemaakt :-)

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 26 okt 2013, 21:39

-Menrik- schreef:
Stefan R schreef:Het antwoord was reeds gegeven op het MTB forum zag ik :duh: :bag:
God ja...ketting blijkt door mijn LBS aan de verkeerde kant te zijn gemonteerd.
Heb je de lbs er al mee geconfronteerd? Zo te zien is de ketting er al wel redelijk in gesleten, al veel zo gefietst?

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mnrk » 27 okt 2013, 09:16

Tim N schreef:
-Menrik- schreef:
Stefan R schreef:Het antwoord was reeds gegeven op het MTB forum zag ik :duh: :bag:
God ja...ketting blijkt door mijn LBS aan de verkeerde kant te zijn gemonteerd.
Heb je de lbs er al mee geconfronteerd? Zo te zien is de ketting er al wel redelijk in gesleten, al veel zo gefietst?
Nee nog niet, komende week ga ik er langs. Ketting zit er nu 2 maanden op, dus zo'n 15 keer mee gereden in de Loonse en Drunense Duinen... Ik stap nu in de auto naar de Ring om daar een rondje of 2 te rijden!

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mnrk » 28 okt 2013, 20:25

En zoals hier te lezen redelijk zware dag gehad in Duitsland... http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 34#p998234" onclick="window.open(this.href);return false;

Binnenkort wil ik wel weer eens terug en Emiel gaf aan ook mee te willen, nog meer geïnteresseerden?
Effectieve rijtijd schat ik op zo'n 2 uur voor het hele rondje, dus echt snel ben ik (nog) niet, vergeleken met de 1:40 van Emiel... :duh:

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 28 okt 2013, 21:19

1 december ook weer een leuke tocht op Texel, wij gaan er ook met een groepje heen, wordt vast weer leuk!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 29 okt 2013, 07:23

Leuk idee Menrik, heb het er ook al vaker met Emiel over gehad, ontbreekt mij vaak aan effectieve tijd..
Maar ver in te voren moet er wat te regelen zijn. (al gaat mijn voorkeur uit naar voorjaar, afgelopen weekend door glijende modderpaden op klein voor groot achter dood boven gekomen haha)

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mnrk » 29 okt 2013, 08:41

Tim N schreef:Leuk idee Menrik, heb het er ook al vaker met Emiel over gehad, ontbreekt mij vaak aan effectieve tijd..
Maar ver in te voren moet er wat te regelen zijn. (al gaat mijn voorkeur uit naar voorjaar, afgelopen weekend door glijende modderpaden op klein voor groot achter dood boven gekomen haha)
Dan kijken we t.z.t. wel voor een datum eind maart/begin april wanneer het wat beter weer wordt. :)
Nutkees schreef:1 december ook weer een leuke tocht op Texel, wij gaan er ook met een groepje heen, wordt vast weer leuk!
Welke afstand doen jullie? De 30 of 50 km?

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 29 okt 2013, 12:51

Dan heeft Tim mooi de tijd om klimmetjes te gaan trainen. :)
Moeten wel een weekend hebben waar de baan open is, wel zo leuk. Dat zal vanaf nu tot einde van het jaar ook wel minder en minder worden

Zo verschrikkelijk snel is die 1:40 niet, met een beetje baankennis is dat wel goed haalbaar.

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Robertdj » 29 okt 2013, 13:02

Het liefst tijdens een race, TF was zo'n drama afgelopen weekend, de baan was 20% van de tijd open.
Had wel last van mijn conditie, blijk wel weer dat volleyballers niet op de fiets horen te zitten :mrgreen:.

Betere foto van het fietsje:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 03 jan 2014, 18:48

Nieuw jaar nieuwe fiets...
En omdat 26" helemaal uit de gratie raakt kreeg ik een mooie (€800,=) korting.
Bijlagen
Merida_Ninety_Si_5058782c9cf1f.jpg
Merida_Ninety_Si_5058782c9cf1f.jpg (209.81 KiB) 3017 keer bekeken

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 03 jan 2014, 19:30

ik had ook zin in een nieuwe fiets voor 2014 en voor de winter en fun heb ik een Trek Farley gekocht. Prachtige fatbike en ik meen zelfs de enigste in Nederland in de 21,5" uitvoering!

Zondag maar een rondje erop knallen!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 03 jan 2014, 21:40

Fatcool :ken ik jou:

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frankv » 03 jan 2014, 23:39

Is de trek farley een strandfiets? wat een klein voortandwiel? ik heb zelf 2.35" super pro moto's op een strandfiets, maar dit is nog wel even wat anders! alleen voor de wind ga je met zo'n klein tandwiel nog niet harder dan 20...

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 03 jan 2014, 23:53

Fattrendy maar wel benieuwd hoe je een Fatbike bevalt op NL trails waar dit natuurlijk puur show is.

Zelf opgebouwd kees?
Laatst gewijzigd door Tim N op 04 jan 2014, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 03 jan 2014, 23:59

frankv schreef:Is de trek farley een strandfiets? wat een klein voortandwiel? ik heb zelf 2.35" super pro moto's op een strandfiets, maar dit is nog wel even wat anders! alleen voor de wind ga je met zo'n klein tandwiel nog niet harder dan 20...
Oorsprong is sneeuwfiets, wordt nu ze trendy zijn ook op zand gebruikt maar ook in bossen.
20km/uurgemiddeld is sowieso een uitdaging op een Fatbike.

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Marsnel » 04 jan 2014, 10:58

Stefan R schreef:Nieuw jaar nieuwe fiets...
En omdat 26" helemaal uit de gratie raakt kreeg ik een mooie (€800,=) korting.

Mooi ding! Ik rij zelf met hardtail, maar kijk met een schuin ook toch naar een fully.. Toch wat comfortabeler, of minder pijnlijk.

Gebruikersavatar
TijnGTi
Berichten: 236
Lid geworden op: 19 mei 2013, 10:58
Locatie: Hot hatches

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door TijnGTi » 04 jan 2014, 11:05

frank de jonge schreef:Mijn oude drektrekker. Heel wat pukkels mee afgedaald
Nog een DH en FR rijder :hungry:

Hier is mijn oude bakbeest, 25kg aan urban freeride machine :blink:

Afbeelding

Nicolai Lambda frame met 210mm veerweg, doubletrack velgen en andere niet te slopen randspullen. Dropoff tripple is overigens nadien vervangen voor een Zochi 888.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door tomgtr » 04 jan 2014, 11:17

Heren, wat advies gevraagd, ben sinds kort woonzaam in midden delfland. MTB walhalla hier. Enig advies voor een fiets? Liefst redelijk comfortabel, goede kwaliteit (maar hoeft niet top of the pop), indien mogelijk niet te veel onderhoud. Ben onderdeurtje van 1.73 m dus die grote velgen die tegenwoordig in zijn niet aan mij besteed. Berg klimmen is in midden delfland ook niet echt een optie, gewoon lekker door de modder baggeren. Tips? Kent iemand die winkel bij Correct? Is dat wat?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 04 jan 2014, 11:58

Budget, nieuw of nette tweedehands ook goed? Wat voor soort fietser ben je, welke fietsen had je eerder en bevielen die wel/ niet en waarom?

Zit je lekker relax recht op of juist meer race?
Met jou lengte zit je vaak net op kantelpunt van S of M frames waarbij de keuze voor het kleinere frame je wendbaarder maakt en het grotere frame meer stabiliteit geeft.

Voorkeur voor sram shimano afmontage? Al eens met 650B / 29" gefietst of is onbekend onbemind zoals ik dat zelf ook lange tijd had? Met comfort bedoel je fully of is comfort een niet al te stijf farme?

Er zijn zoveel variabelen die je mee kunt nemen in je keuze, deze zullen voor een groot deel het plezier kunnen bepalen. Zoals je b.v. noemt niet teveel onderhoud, dit is voor iedereen anders, wil je echt nagenoeg niks moeten doen zou ik per direct Rohloff gaan, maar dan heb je het al weer snel over fietsen van 3500+

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door 328Ti » 04 jan 2014, 12:13

Gaaf topic en aanstekelijk....... wat een geile fietsjes. Kriebel kriebel.

In een vlaag van verwarring heb ik ooit een Gazelle racefiets gekauft á raison 1k :sealed: . Een beetje offtopic maarre: kan je racefiets ombouwen naar ATB/MTB?

:kikker:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 04 jan 2014, 12:17

Poop...m'n geldboom is gekapt...

http://link.marktplaats.nl/759478075" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door tomgtr » 04 jan 2014, 12:37

Tim N schreef:Budget, nieuw of nette tweedehands ook goed? Wat voor soort fietser ben je, welke fietsen had je eerder en bevielen die wel/ niet en waarom?

Zit je lekker relax recht op of juist meer race?
Met jou lengte zit je vaak net op kantelpunt van S of M frames waarbij de keuze voor het kleinere frame je wendbaarder maakt en het grotere frame meer stabiliteit geeft.

Voorkeur voor sram shimano afmontage? Al eens met 650B / 29" gefietst of is onbekend onbemind zoals ik dat zelf ook lange tijd had? Met comfort bedoel je fully of is comfort een niet al te stijf farme?

Er zijn zoveel variabelen die je mee kunt nemen in je keuze, deze zullen voor een groot deel het plezier kunnen bepalen. Zoals je b.v. noemt niet teveel onderhoud, dit is voor iedereen anders, wil je echt nagenoeg niks moeten doen zou ik per direct Rohloff gaan, maar dan heb je het al weer snel over fietsen van 3500+
Budget is niet zo super belangrijk. Zit liever beetje rechtop dan heel erg voorover. Ben totale noob dus geen ervaring met eerdere atb's. Hoewel budget niet zo relevant is vind ik 3500 wel erg over the top om een beetje door de bagger te raggen (geen onderhoud klinkt wel erg aantrekkelijk). Ben niet zo'n fan van 2e hands, aan de andere kant, iets bijna nieuws is wel prima natuurlijk als dat behoorlijk in prijs scheelt en een betere of comfortabelere fiets geeft. Denk trouwens dat ik wendbaarheid belangrijker vindt dan snelheid. Ga toch geen wedstrijden doen en ben totaal niet competatief ingesteld. Ik vond op cpz leuk rondjes rijden en mezelf verbeteren veel leuker of belangrijker dan anderen inhalen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 04 jan 2014, 15:28

Ik kom wel eens zaken tegen waar je kunt proef rijden in Apeldoorn b.v. bij BongersBikes

Op die manier kun je er misschien enigszins achter komen wat bij je past.
Dit kan nogal een verschil maken, mijn eerste MTB heb ik 4 maand gereden toen van 20"naar 19" gegaan met steilere geometrie paste direct zoveel meer bij mij.

Als je haast hebt en echt onderhoudsvrij wil rijden ben je toch snel over 3K kwijt voor b.v.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Echter zijn er ook Idworx met Rohloff geleverd in 26" en die gaan 2e hands voor 1400-2000 maar dan moet je geduld hebben om een passende maat tegen te komen. (staan nu 2x 20" te koop voor rond 1800)

Santos frames worden ook veel met Rohloff uitgevoerd, kun je ook in de gaten houden.

Echter is er natuurlijk ook genoeg voor minder als je derailleur wil rijden, iets meer onderhoud maar ook veel voordeliger. Zou eerst eens proberen aan zo'n testdag deel te nemen en natuurlijk een aantal verschillende winkels in te lopen en dezelfde vragen te stellen :wink:

Dan heb je wel een idee wat een beetje te koop is en wat jou zal passen wat zit betreft.
Pas iig op met carbon frames tweede hands kopen, haarscheuren zie je niet maar komen toch geregeld voor. Ben je dan geen eerste eigenaar dan is garantie niet vanzelfsprekend.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 04 jan 2014, 15:32

tomgtr schreef:Heren, wat advies gevraagd, ben sinds kort woonzaam in midden delfland. MTB walhalla hier. Enig advies voor een fiets? Liefst redelijk comfortabel, goede kwaliteit (maar hoeft niet top of the pop), indien mogelijk niet te veel onderhoud. Ben onderdeurtje van 1.73 m dus die grote velgen die tegenwoordig in zijn niet aan mij besteed. Berg klimmen is in midden delfland ook niet echt een optie, gewoon lekker door de modder baggeren. Tips? Kent iemand die winkel bij Correct? Is dat wat?
Voor een prikkie mijn oude MTB ophalen, voldoet volledig aan je wensen. Kan je lekker in de broekpolder (Vlaardingen) mee rond jakkeren :wink:
Oh ja, ik woon ook nog om de hoek voor je :mrgreen:

p.s. Ik ben 1.74 dus de maat is goed.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 04 jan 2014, 15:47

En mocht je geen fully willen, ruil je die weer met Marsnel :lollerdelol:
Marsnel schreef: Mooi ding! Ik rij zelf met hardtail, maar kijk met een schuin ook toch naar een fully.. Toch wat comfortabeler, of minder pijnlijk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 404 gasten