Het grote DF MTB topic!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mnrk » 07 okt 2013, 19:44

Tim N schreef:Gezelligheid? WIJF :wink: Nee idd leuk om contacten op te doen, al moet er in my book wel een beetje doorgefietst worden :wheelchair:
Ik gebruik als excuus dat ik nog in de revalidatiefase zit... :tooth:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 07 okt 2013, 19:45

Fancy Nancy.. :thumbup:

Afbeelding

Afbeelding

IdWorx Rock 'n Rohler. 200/180mm Hope X2 remmen (op de foto niet gemonteerd, zo'n zadelpen die zakt (ieder jaar een uit zichzelf... :roll: )....enne...die geniale naaf. Zeer comfy frame, kan er uren mee fietsen en nergens last van hebben (heb zware rugproblemen gehad).
Ben wel van het klimmen, het hoeft van mij niet met recordtempo's over de routes.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 07 okt 2013, 19:49

EmielS60 schreef:Fancy Nancy.. :thumbup:
(heb zware rugproblemen gehad)
En dat zonder ruggegraat :swinging:

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1421
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 07 okt 2013, 20:00

Zo grappig was dat niet Nancy. :dood:

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Fedmas » 07 okt 2013, 20:32

-Menrik- schreef:
Tim N schreef:@Menrick, Fedmans Ik heb ook wel eens met een groepje MTB-ers in Business gefietst, vorig jaar nog de Kikvorstocht en nog twee, is best goed bevallen. Blijft een gok of het tempo passend is maar was erg gezellig.
Gave fiets Tim! Voor het tempo doe ik het niet, maar de gezelligheid en het netwerken zal het wel geschikt zijn.
Ik krijg de mailtjes van de groep en voorderest doe ik er niets mee. Ik zit wel te overwegen vrijdagavond de nightride bij Bergen op Zoom te gaan doen maar ik zoek nog even een maatje.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 07 okt 2013, 21:07

Heb je wel erg goed licht dan?

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Fedmas » 07 okt 2013, 21:19

heb 2x spot op stuur en ga als ik dat ga doen een lampje op mn helm bevestigen als extra. :-)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frank de jonge » 08 okt 2013, 00:06

Mijn oude drektrekker. Heel wat pukkels mee afgedaald
Bijlagen
img1025128455.jpeg
img1025128455.jpeg (111.39 KiB) 2966 keer bekeken

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 10 okt 2013, 08:37

Gisteren zijn de nieuwe remmen op de post gegaan, wee voor Hope gekozen.
Op mijn Cannondale had ik Hope Mini Pro's welke erg goed bevielen.

Nu voor de net iets meer instelbare variant gekozen de Tech X2's met braided hoses ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frank de jonge » 10 okt 2013, 08:41

Hope bevalt zowiezo goed. Had ze op mn dh bike. Dat waren de 6 zuigerklauw versies zowel voor als achter met 225 schijven. Wt een stopkracht hadden die dingen zeg

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 10 okt 2013, 09:12

Fedmas schreef:
-Menrik- schreef:
Tim N schreef:@Menrick, Fedmans Ik heb ook wel eens met een groepje MTB-ers in Business gefietst, vorig jaar nog de Kikvorstocht en nog twee, is best goed bevallen. Blijft een gok of het tempo passend is maar was erg gezellig.
Gave fiets Tim! Voor het tempo doe ik het niet, maar de gezelligheid en het netwerken zal het wel geschikt zijn.
Ik krijg de mailtjes van de groep en voorderest doe ik er niets mee. Ik zit wel te overwegen vrijdagavond de nightride bij Bergen op Zoom te gaan doen maar ik zoek nog even een maatje.

Ik ben daar ook aanwezig dus je mag wat mij betreft met ons opfietsen hoor!

TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door TLRS » 10 okt 2013, 18:08

Tim N schreef:Gisteren zijn de nieuwe remmen op de post gegaan, wee voor Hope gekozen.
Op mijn Cannondale had ik Hope Mini Pro's welke erg goed bevielen.

Nu voor de net iets meer instelbare variant gekozen de Tech X2's met braided hoses ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Mocht je IS bevestiging hebben dan zou ik zeker even checken of deze echt haaks staan op de as. Het kan een hoop ellende schelen. Mijn probleem met Hope remmen is dat de schijven niet helemaal recht blijven. En dat de afstelling van de klauw verloopt.. het ene zuigertje gaat net wat soepeler dan de andere waardoor er wat aan gaat/blijft lopen. Vervolgens verglaast het blokje en remt het minder.

Maar als het goed zit dan remt het fantastisch. Rvs leidingen moet je van houden, kan wel handig zijn dat ze wat makkelijker een korte bocht maken zonder te knikken oid.

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Fedmas » 10 okt 2013, 18:09

Nutkees schreef:
Ik ben daar ook aanwezig dus je mag wat mij betreft met ons opfietsen hoor!
Bedankt voor het aanbod maar ga inmiddels bij een auto kijken.. nog veel leuker natuurlijk.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 10 okt 2013, 19:14

Zaterdag naar Bikemotion toe, zit zelf ook eraan te denken om de onderstaande fiets te kopen, heerlijk over de stranden en duinen hier in de buurt fietsen en ook perfect voor de Supersunday va Texel denk ik!

Afbeelding

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frankv » 11 okt 2013, 09:43

Ik heb ook een strandfiets gebouwd waarmee ik de waddeneilanden rond rijd. Ik heb er 2.35 schwalbe super pro moto banden op. Dat scheelt wel iets met smallere banden, maar mul zand kom je toch nooit door.

Ik vind het leuk om het strand te nemen zoals het is, en niet overal omheen te rijden, dus soms rijd je door een geul heen en komt het water tot boven je wielen. Ook al spoel je je fiets dan af, na een maand zit alles vast. Mijn trapas zit nu zo vast in het frame dat hij er niet meer uit te krijgen is, en omdat er speling op zit, moet ik dus op zoek naar een vervangend frame...

Dus volgens mij heb je voor een strandfiets vooral eentje nodig die een beetje zeewaterbestendig is en waar het goedkoop onderdelen vervangen is. Brede banden maken wel iets uit, maar mul zand fietst niemand doorheen...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frank de jonge » 11 okt 2013, 09:48

2.35 zijn ook te smal voor strand. Die op de afbeelding van Kees zijn 3.2 of meer.

k33z
Berichten: 2699
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door k33z » 11 okt 2013, 09:53

Op het strand wil je inderdaad brede banden met zo min mogelijk druk (maar je wilt ook geen stootlek). Maar op het strand wil je geen profiel!

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door frankv » 11 okt 2013, 10:50

Voor in het mulle zand heb je dit soort shizzle nodig:

Afbeelding

Daar begin ik niet aan, dus dan zijn 2.35 banden het grootste dat in mijn standaard frame past, en dat gaat voor de tochten die ik maak zoals in 6 uur rond terschelling fietsen prima. Dan ga ik bij het groene strand de Noordsvaarder op, rijd ik rond tot de punt met Ameland en ga dan over de Boschplaat weer terug naar de laatste strandovergang.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1085
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Jeroen » 12 okt 2013, 13:17

Old skool: Trek Singletrack, voorzien van Rock Shox Deore LX/XT en Magura's. Al 18 jaar in bezit, destijds op mijn 17e gekocht na hard sparen in het gulden tijdperk :) Deze fiets gaat ook nooit meer weg, wordt nog steeds gebruikt, al is het met mate. Met recht een goede aankoop.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Nutkees » 12 okt 2013, 21:07

Net terug van de nightride in bergen op zoom en dat was enorm goed bevallen. Goede verlichting mee en op goede snelheid de 2 ronden kunnen doen. Heerlijk in de modder en regen, prachtig vind ik dat.

Vandaag nog even bij bikemotion geweest om te zien of ik nog
Iets zag wat me aansprak.

Liteville frame
Pyga
Salsa
En een verdwaalde ghost spraken mij erg aan.

Ga me eerst wat verder verdiepen in die merken en daarnaast kijken of ik nog ergens een salsa mukluk 2 op de kop kan tikken.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Petrolhead Tom » 12 okt 2013, 21:09

Nutkees schreef:Net terug van de nightride in bergen op zoom en dat was enorm goed bevallen. Goede verlichting mee en op goede snelheid de 2 ronden kunnen doen. Heerlijk in de modder en regen, prachtig vind ik dat.

Vandaag nog even bij bikemotion geweest om te zien of ik nog
Iets zag wat me aansprak.

Liteville frame
Pyga
Salsa
En een verdwaalde ghost spraken mij erg aan.

Ga me eerst wat verder verdiepen in die merken en daarnaast kijken of ik nog ergens een salsa mukluk 2 op de kop kan tikken.
Mocht je zo'n fiets willen kopen moet je naar Amersfoort. Singlespeedcentral. Jelle is echt een super kerel!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7748
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 14 okt 2013, 09:05

Fatty is zeker gaaf Kees, iig kwa looks, verder in NL natuurlijk puur hebbeding dan noodzaak.
Maar wel erg gaaf voor de heb, ook nog bij Surly moonlander gekeken? Echt het summum 4,8" banden op 100mm velgen :duh:

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mnrk » 26 okt 2013, 11:25

Ik heb onderstaande vraag ook op het mountainbike forum uitstaan, maar misschien dat jullie me ook kunnen helpen:

Ik heb sinds een tijdje een 'ratel' in mijn achterderailleur zitten. Of ik hoor 'm pas sinds kort, dat kan natuurlijk ook!
Gisteren heb ik mijn fiets eens goed schoongemaakt en de ketting volledig ontvet, en heb onderstaande filmpje toen gemaakt. Hierin hoor je duidelijk een 'ratel' of 'snelle tik' die bij de achterderailleur vandaan komt.




Volgens mij komt dit geluid van een blokje vandaan waar de ketting langs loopt, zie onderstaande foto:
Afbeelding

Misschien hoef ik me totaal geen zorgen te maken, maar ben wel benieuwd of dit het kan zijn!

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 26 okt 2013, 14:23

Het antwoord was reeds gegeven op het MTB forum zag ik :duh: :bag:

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mnrk » 26 okt 2013, 17:00

Stefan R schreef:Het antwoord was reeds gegeven op het MTB forum zag ik :duh: :bag:
God ja...ketting blijkt door mijn LBS aan de verkeerde kant te zijn gemonteerd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adwo, EvdP, Majestic-12 [Bot], ThomasGTT, tomgtr, wjt en 102 gasten