Het grote DF MTB topic!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door DennisvdB » 18 sep 2015, 19:59

Ik heb meteen andere banden eronder gegooid en dat was ook een ander merk en type, dus daar kan ik je niets over vertellen. Wel dat ik veel meer grip ervaar, vooral in de bochten. Ook rolt de band niet zo, omdat de wangen niet zo rond lopen op een brede velg.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Jussi » 19 sep 2015, 17:42

@Dennisvdb: hoe zie jij het krachtverlies met een Nerve tov een hardtail? Zie je dat hardtailers toch een stuk vlotter zijn bij de klims? Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de Grand Canyon 7.9 en de Nerve 7.0..

Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door DennisvdB » 19 sep 2015, 21:18

Dat is totaal niet te zeggen tijdens de marathons dit jaar. Ik merk wel dat mijn maat en ik op de Fully gewoon veel beter door kunnen fietsen tegenover de maat op zijn Canyon HT. Bij de klim alles in "climb" setting en je hebt het voordeel van een HT (niet helemaal full-lock maar meer dan genoeg). Downhill, wortelpaden, eigenlijk alles is dan de fully in zijn voordeel. Ik heb het dan wel over de Ardennen natuurlijk, daar fiets ik het liefste.

Meestal zet ik bij de moeilijk begaanbare klimmen (stenen en geulen) in de Ardennen de vering gewoon in "descend", en ik ervaar geen problemen...

edit: de keuze voor een HT die mijn maat maakte was ook een financiële keuze. Hij had ook liever een fully...

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 25 sep 2015, 21:14

decent mode bij klimmen :crazy:

Maar dat rollen en tractie in bochten is ook mijn ervaring, fiets kan platter- harder de bocht om dan mijn ballen toe laten soms :lol:

Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door DennisvdB » 26 sep 2015, 21:07

Gewoon descend ja, je bent een ruige peer of je bent het niet! :D

Als het goed is komen maandag nieuwe bandjes binnen, Maxxis Ikon EXO 2.35
Niet bekend in Nederland aangezien Nederland Schwalbe-land is, maar de rest van de wereld is er dol op.

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 26 sep 2015, 21:26

LOL ik vind decent mode op afdalingen in NL al vaak veel te plush :tooth:

Ikon is een bandje wat mij ook kan bekoren idd.
Ben juist omdat jan + de rest met schwalbe rijdt op conti over gestapt 2 jaar terug.
Rijdt nu met MKII en XK 2.4's, maar zat laatst idd ook naar de Icon 2.35 + Ardent 2.4 combi te kijken.

Maar die MKII gaat het denk ik nog wel een tijdje uitzingen. Ook een prettige combi zeker nu op de 29mm velgen

Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door DennisvdB » 28 sep 2015, 09:37

Heb ook getwijfeld tussen Ardent 2.4 voor en Ikon 2.35 achter, maar een Amerikaan heeft hem uitvoerig getest in alle weersomstandigheden (zelfs sneeuw), en hij vond dat Ikon niet onderdeed voor de Ardent qua grip, maar wel minder rolweerstand. Vandaar mijn keuze voor en achter Ikon.

Zoals jij overgestapt bent op Conti, ben ik overgestapt op Maxxis. Als het goed bevalt dan voor mij nooit geen Schwalbe meer.

Gisteren nog een tocht gereden in Beek, de trail tocht van Bikeboutique icm Single-Track. Supervette tocht, was uiteindelijk ongeveer 50 km. Was meer een enduro tocht, maar toch goed te rijden met mijn 29" Nerve. Uiteindelijk alles kunnen rijden op 2 dingen na. Ook downhill-parcours gaat goed met zo'n grote wielen beest, soms wel krap bij de bochten maar het gaat. En veel, heel veel mooie Enduro machines gezien...

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 28 sep 2015, 13:46

Oei dat is jammer dat ik dit nu lees, was wel erg benieuwd hoe de bandit zich in zo'n tocht wist te houden.
is er een GPS file van? Of is het een semi bepijlde route?

Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door DennisvdB » 28 sep 2015, 14:40

Volledig uitgepijld, en heb er nog geen GPS file van kunnen vinden helaas.
Heb zelden zo genoten van een tocht.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 28 sep 2015, 22:21

Tim N schreef:Oei dat is jammer dat ik dit nu lees, was wel erg benieuwd hoe de bandit zich in zo'n tocht wist te houden.
is er een GPS file van? Of is het een semi bepijlde route?
Even vragen in het desbetreffende topic op het MTB forum?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 28 sep 2015, 22:22

iemand is mij al voor geweest daar :tooth:

Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Eric Z » 01 dec 2015, 20:04

https://www.bike2build.nl/
https://www.12gobiking.nl

Iemand ervaring met deze zaken? Kunnen ze fatsoenlijk adviseren? Mtb'en lijkt mij leuker dan wielrennen dus zit een beetje te orienteren en dit zijn winkels waar ze aardig wat voorraad hebben staan denk ik. Nog andere opties in omgeving rotterdam die de moeite waard kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 02 dec 2015, 19:48

check deze links


12gobiking
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=405" onclick="window.open(this.href);return false;

b2b
http://www.mountainbike.nl/nieuws/2014/ ... -nederland" onclick="window.open(this.href);return false;

Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Eric Z » 02 dec 2015, 20:41

Beide wel oke zo te lezen, van 12go wel een stuk meer recente ervaringen. 12go weet ik ook te vinden dus ga daar eens kijken binnenkort.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 05 dec 2015, 23:44

B2B is heel wisselvallig, veel ongeintreseerd verkopend personeel daar. Leuk voor onderdelen of als je weet wat je zoekt, maar voor goed advies zou ik hem overslaan.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door MartijnGizmo » 06 dec 2015, 13:03

12go kwam mijn vorige fiets vandaan, is wel een paar jaar geleden, maar bestelproces had ik toen niet over te klagen. De racefiets van m'n vriendin daar deze zomer ook besteld, wederom prima. Zijn inmiddels van dozenschuiver uitgegroeid tot serieuze winkel, zelfs hun gratis magazine is best aardig om door te bladeren. :)

Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Fedmas » 10 apr 2016, 15:09

Gigantische bump. Ook het MTB seizoen begint weer/is begonnen. Nog mensen hier met leuke doelen voor het komende jaar?

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Stefan R » 10 apr 2016, 18:56

Na een jaar niet echt op de MTB (onverhard) te hebben gezetten, is mijn doel gewoon zoveel mogelijk onverhard zien te pakken dit jaar :cry:
Vanaf 20 Augustus heb ik de sleurhut 7 weken op de Hoge Veluwe staan, dus dat zou opzich goed moeten komen.
Dit zit er nu nog onder....

Afbeelding

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mark » 10 apr 2016, 19:04

Yes, vandaag weer Amerongen en Leersum gereden!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 11 apr 2016, 12:35

Wordt een drama jaar denk ik voor mijn MTB, tot noch toe weinig tijd in weekend ivm studie.
S'avonds doordeweeks is al helemaal onmogelijk.

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 11 apr 2016, 20:06

Mark schreef:Yes, vandaag weer Amerongen en Leersum gereden!

Afbeelding
Hey...dat is een Rein Veenendaal special als ik het goed heb?! Gaaf zo met de gouden accenten! Is mij wel eens voorbij gekomen op de oude Amerongen route.

Heerlijk dat het 's avonds langer licht is, ik probeer iedere week na het werk naar de Heuvelrug te gaan. Afgelopen week met de Idworx weer eens Kwintelooijen gedaan....heerlijk. Na drie rondjes werd het donker maar dat worden er wel meer in de komende tijd..

Afbeelding

Zo gaaf, naar beneden is het veel harder werken dan met de Santa Cruz, maar wat een geweldige fiets blijft het toch. Grote lol mee.

Gebruikersavatar
DennisvdB
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 mei 2012, 17:59

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door DennisvdB » 13 apr 2016, 20:39

Volgende week zondag Luxemburg, de Ardennen Trophy en de RdhF gaan ook weer gefietst worden. Bart Brentjens Challenge vorig jaar gedaan maar die vond ik enorm saai dus dat gaat hem niet meer worden.

Hopelijk dit jaar weer veel zondagen naar de Ardennen!

Online
Mark
Berichten: 1200
Lid geworden op: 02 mei 2008, 16:03

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Mark » 13 apr 2016, 21:42

EmielS60 schreef: Hey...dat is een Rein Veenendaal special als ik het goed heb?! Gaaf zo met de gouden accenten! Is mij wel eens voorbij gekomen op de oude Amerongen route.

Heerlijk dat het 's avonds langer licht is, ik probeer iedere week na het werk naar de Heuvelrug te gaan. Afgelopen week met de Idworx weer eens Kwintelooijen gedaan....heerlijk. Na drie rondjes werd het donker maar dat worden er wel meer in de komende tijd..
Nope deze komt elders vandaan, wel in onderhoud bij Rein.
Net nog even Amerongen gedaan, dit jaar nog mooier geworden!

Waarom Kwintelooijen? Rhenen, Amerongen en Leersum vind ik stukken mooier!

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1419
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door EmielS60 » 13 apr 2016, 22:33

Mark schreef:Waarom Kwintelooijen? Rhenen, Amerongen en Leersum vind ik stukken mooier!
Mooier zeker, Kwintelooijen is lekker intensief, de klimmen vind ik heerlijk, lekker steil. Het is nog niet heel lang licht 's avonds (moet altijd een half uur rijden naar de routes) dus liever 4 keer Kwintelooijen dan 1 keer Amerongen en in het donker terug komen bij de auto. Gisteren net niet in die onweersbui gekomen, hoorde hem aankomen en was met 5 minuten weer bij de auto. Amerongen, Zeist...komt binnenkort wel weer.

Ze hebben wel een grote speeltuin voor MTB-ers van de heuvelrug gemaakt. :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote DF MTB topic!

Bericht door Tim N » 21 sep 2016, 23:31

Kees ouwe sloper :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BartMS, ErikS, Hitz, HJ2, KoenM, MParallel en 197 gasten