Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door KoenM » 15 apr 2013, 14:24

Voor zover ik heb kunnen ontdekken is er nog geen topic over Azië, dus vandaar dat ik er een aan heb gemaakt.

Vakanties naar (Zuid-oost) Azië worden steeds populairder, maar wie van DF is er al geweest?

Voordelen:
-Wanneer je er eenmaal bent, is het mogelijk relatief goedkoop vakantie te vieren.
-Het is eenvoudig een combinatie van cultuur/natuur en rust te vinden.
- Je kunt er heerlijk eten


Een aantal handige links:
http://www.Aroundtheglobe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.BackpackeninAzie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zuidoostazie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.roughguides.com/destinations/asia/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer iemand nog goede websites weet of andere goede informatie heeft, zal ik de startpost updaten (y)

Afbeelding
Bijlagen
Singapore.jpg
Singapore.jpg (193.78 KiB) 2815 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (88.3 KiB) 2815 keer bekeken
Canopy walkway.jpg
Canopy walkway.jpg (203.63 KiB) 2815 keer bekeken
Ko Yao - Thailand.jpg
Ko Yao - Thailand.jpg (74.6 KiB) 2815 keer bekeken

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Barend » 15 apr 2013, 14:29

Ik zit net naar een vakantie te kijken, heerlijk topic dus! ;)
Nog geen enkele ervaring met Asie helaas.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6004
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door matthyssie » 15 apr 2013, 14:51

Naar Kuala Lumpur (Maleisië) geweest. Vanwege familie hadden we in een buitenwijk van de stad een flink huis waar we konden verblijven. Ideaal. Maleisië vond ik persoonlijk een erg bijzondere ervaring. Als ik met m'n 1.90 over straat loop, kijk je al over iedereen heen. De verschillen tussen rijk en arm, onvoorstelbaar. De rijken rijden in de allerdikste wagens, gigantische villa's etc. Ga je 5 (understatement) min rijden met de auto verderop kijken, hebben de mensen plots helemaal niks meer en halen ze eten van de vuilnisbult...

Hebben uren doorgebracht bij Chili's Grill & Bar in het city centre, vrijwel onder de Petronas Towers. Had je een bar die uitkeek over de weg. Daar reden vrijwel alleen maar dikke wagens. In de zin van Lambo's, Ferrari's, Wiesmann's etc. Fan-tas-tisch.

Ook nog een aantal dagen naar een Resort op een tropisch eiland geweest. Echt fantastisch. Alleen maar pure luxe, lekker relaxen. Kost (relatief gezien) geen drol.

Heb verschillende dingen bezocht: Batu Caves, rivier (tussen Selangor en Perak) by night (duizenden vuurvliegjes langs de rivier, prachtig gezicht!), Pangkor Island, Jungle, theevelden etc etc.

Al met al superervaring. Wil er dolgraag nog eens heen. Zal eens kijken of ik nog wat foto's kan vinden...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Bert ///M3 » 15 apr 2013, 16:12

Kom er vaak genoeg, voornamelijk Thailand, maar ook veel in Singapore geweest.

Dat goedkope begint er wel een beetje af te raken door de huidige wisselkoersen. Maar ik hou van de sfeer daar, lekker weertje, alles speelt zich veel meer buiten af. Verder heb je natuurlijk voor ieder wat wils, je kan voor de culturele insteek gaan, voor de mooie eilanden met stranden, of als je een feestbeest bent ook genoeg te doen.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Tristan » 15 apr 2013, 16:46

Ben geweest in:

- Indonesie 3x
- India
- China
- Singapore 3x
- Vietnam
- Maleisie

Zoals Bert al aangeeft hou ik van de sfeer, m.u.v. Shanghai. Zowel zakelijk als prive ga ik er graag naar toe. Maar echt goedkoop is het niet meer. Zelfs Vietnam vond ik in verhouding helemaal niet zo goedkoop, de inflatie loop hard op daar.

Op mijn wish-list staat:

- Filipijnen
- Nepal
- Japan
- India (nogmaals)

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2372
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door HansD » 15 apr 2013, 17:08

Afbeelding

:D

Z-O Azië is mooi. Meerdere keren in Thailand geweest, verder in Laos, Cambodja, Maleisië en Singapore.

Op de to do list staat nog Indonesië, Hongkong, China, Vietnam en Filipijnen. India heb ik niets mee.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Luco » 15 apr 2013, 17:28

HansD schreef:Afbeelding
Altijd afwachten of er nog een snikkel hangt :lol:

KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door KoenM » 15 apr 2013, 17:41

matthyssie schreef:Naar Kuala Lumpur (Maleisië) geweest. Vanwege familie hadden we in een buitenwijk van de stad een flink huis waar we konden verblijven. Ideaal. Maleisië vond ik persoonlijk een erg bijzondere ervaring. Als ik met m'n 1.90 over straat loop, kijk je al over iedereen heen. De verschillen tussen rijk en arm, onvoorstelbaar. De rijken rijden in de allerdikste wagens, gigantische villa's etc. Ga je 5 (understatement) min rijden met de auto verderop kijken, hebben de mensen plots helemaal niks meer en halen ze eten van de vuilnisbult...

Hebben uren doorgebracht bij Chili's Grill & Bar in het city centre, vrijwel onder de Petronas Towers. Had je een bar die uitkeek over de weg. Daar reden vrijwel alleen maar dikke wagens. In de zin van Lambo's, Ferrari's, Wiesmann's etc. Fan-tas-tisch.

Ook nog een aantal dagen naar een Resort op een tropisch eiland geweest. Echt fantastisch. Alleen maar pure luxe, lekker relaxen. Kost (relatief gezien) geen drol.

Heb verschillende dingen bezocht: Batu Caves, rivier (tussen Selangor en Perak) by night (duizenden vuurvliegjes langs de rivier, prachtig gezicht!), Pangkor Island, Jungle, theevelden etc etc.

Al met al superervaring. Wil er dolgraag nog eens heen. Zal eens kijken of ik nog wat foto's kan vinden...

Dit zijn natuurlijk de posts die we hier willen :thumbup:
Zou helemaal mooi zijn als je er ook nog wat mooie foto's bij zet.



Overigens ben ik zelf nog nooit in Azië geweest, maar daar gaat in Augustus verandering in komen.
Begin augustus tot Eind November/begin December ga ik aan de Singapore Management University studeren, en wanneer ik hier klaar ben zal ik nog 6 weken door omliggende landen gaan backpacken.

Had zelf het idee door Maleisië, Thailand en Sumatra te gaan trekken, maar voor het zelfde geld veranderd dat nog naar aanleiding van dit topic ;)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Bert ///M3 » 15 apr 2013, 17:50

Luco schreef:
HansD schreef:Afbeelding
Altijd afwachten of er nog een snikkel hangt :lol:
Mijn collega vond het maar eng dat de mooiste vrouwen in Pattaya eigenlijk mannen zijn :lol:

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Jurjen » 15 apr 2013, 17:52

Schitterend vakantiegebied! Ben geweest in Thailand (even naar Laos), Z-Korea en Japan. Thailand is schitterend, maar voor mij was het toch echt Japan. Wat een schitterend bizar land is dat.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Robin » 15 apr 2013, 18:00

Interessant draadje.
Bert ///M3 schreef:Mijn collega vond het maar eng dat de mooiste vrouwen in Pattaya eigenlijk mannen zijn :lol:
Die foto van dat groepje dames. Met alle respect heb ik 't idee dat 'n stuk of 8/9/10 dus 't merendeel mannelijke trekken vertoont....

Ik vind vaak Aziatische vrouwen wel leuk etc, maar dit groepje-op 2 na ofzo- vind ik echt 3x niks...

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Bert ///M3 » 15 apr 2013, 18:09

Nee Robin maar als je mooie vrouwen zoekt in Thailand dan moet je ook niet in Pattaya zijn. Wil je echt mooie vrouwen zien dan moet je naar een toko gaan waar de beter gestelde Thai komen :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Robin Hartog » 15 apr 2013, 18:20

Nog niet in Z-O Azië geweest, maar wel in India. Dat was de eerste keer voor mij in Azië. Ik wil zeker nog een keer naar Singapore en Hong Kong. Ook Thailand lijkt me erg mooi..

Of van die witte stranden bounty paradijsjes, geweldig!

Maar voorlopig blijft het bij foto's lurken. ;)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Shakes » 15 apr 2013, 18:21

Heb wel wat landen bezocht.

Thailand fucking briljant. Dit jaar ws weer.
Maleisie, niks mee.


Laos staat op de verlanglijst.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Riceaux » 15 apr 2013, 18:36

Wil sowieso nog een keer naar Japan. En m'n zwager en schoonzus gaan waarschijnlijk binnen een paar jaar naar Jakarta verhuizen. Dus dan zal ik daar ook wel regelmatig komen. :tooth:
Helaas nog nooit in Azie geweest. Maar eens kijken wanneer daar verandering in kan komen.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Metchu » 15 apr 2013, 18:40

JAAA!!! best topic ever! wellicht weer deze zomer naar azie... misschien Japan...

geweest:
Thailand (2x) (van noord naar zuid)
Maleisië
En drie landenpunt, dus ook Laos ingeweest :P

aanrader voor iedereen!

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1389
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door JoostSchouten » 16 apr 2013, 11:11

In 2011 een rondreis van ruim 10.000 km gemaakt door heel China.
Route: http://tinyurl.com/china2011reis" onclick="window.open(this.href);return false;
Met 6 binnenlandse vluchten was dat in 4 weken, waarvan één week in Beijing, een prachtige planning.

Onvoorstelbaar wat daar allemaal te zien is, extremen in alle richtingen. Qua gebouwen, geschiedenis, natuur, het eten en de mensen. Erg mooi om in een totaal andere cultuur te zijn.
Zeker de kleine achteraf-dorpjes waar je doorheen fietst of scootert en iedereen je aan zit te kijken omdat ze nog nooit een blanke hebben gezien. En zeker niet een 2 meter lange (vriend waar ik mee op pad was)

Op Facebook staat een hele fotoserie:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 201&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoogtepunt die reis was een dag rondrijden/racen op een scooter door het Karstgebergte rondom Guilin:
Afbeelding

Afbeelding

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door FDD » 16 apr 2013, 11:45

MUV van INDIA is het er super........

Ben daar zeer vaak geweest omdat het in mijn werkgebied ligt, mijn vriendin ook op Indonesie leren kennen, dus kom er zeer geregeld......

India heb ik afgelopen 3 jaren meer dan regelmatig gezeten (283 dagen per jaar) en dat is een ronduit walgelijk land, maar nogmaals voor de rest is Azie zeer goed te doen en genieten met hoofdletters.....

Groeten,
Eric

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1969
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door 350 Z » 16 apr 2013, 14:04

Waarom is India een walgelijk land ?
Ik ben er nog nooit geweest, ik kan er helaas niet over oordelen.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door FDD » 18 apr 2013, 20:30

Ik kan hier wel een pagina vol overschrijven hahahaa , maar laten we het een gezellig topic houden....

Als jehet echt wilt weten kan ik het eventueel wel per pm versturen zodat dit topic niet zo negatief word

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Shakes » 18 apr 2013, 20:43

Gewoon neerkalken. Negativiteit kennen we hier allemaal.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door romo » 18 apr 2013, 20:59

Stuk of 10 keer Malediven geweest, rust, warm heerlijk................maar onvriendelijk volk na 9-11, strakke Moslim cultuur die in een onmogelijke spagaat zitten tussen geloof in Mohammed danwel geloof in de Yankee Dollar !

Ik opteer voor Stille Zuidzee, vriendelijk, mooi, los van alles............Bora Bora, Frans Polynesië

Door walgelijk sex toerisme Thailand sla ik dat land beleefd over..........Getverdikkeme

India een Godvergeten smerig land waar je al ziek wordt als je de naam noemt, en verder doet heel Asië me maar weinig........

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Shakes » 18 apr 2013, 21:03

Hoho Romo dat sextoerisme walgelijk is ben ik helemaal met je eens maar Thailand heeft ontzettend veel mooie kanten. Leuke bevolking, prachtige natuur, heerlijk eten, authentieke sfeer maar ook alle westerse moderne faciliteiten. Dat alles tegen een hele aangename prijs.

Ik ben verliefd geworden op Thailand en kom er graag. Ik weet nog goed dat ik de eerste keer letterlijk over m'n nek ging toen ik zo'n corpulente duitser/amerikaan/rus/nederlander zag rondlopen met twee dingen van een jaar of 18 en ik vind het nog steeds niks maar het hoort er daar bij.

BKK is wel een harde stad. Moet je ook maar van houden.

Jeroen E21
Berichten: 531
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Jeroen E21 » 19 apr 2013, 00:08

Ben idd ook wel benieuwd waarom India heeft afgedaan. Ben zelf al diverse malen in India geweest (denk in totaal een jaar ongeveer) en juist qua gastvrijheid en sfeer bevalt dat zeer goed. Nee daarvoor moet je dan niet naar Mumbai of Delhi gaan, gewoon gaan rondtrekken en de grote steden mijden. Alles gaat wel op z'n Indiaas, dus als je iemand bent die op de minuut precies leeft, control freak is of smetvrees heeft, dan word je daar gek. Maar gewoon relax en go with the flow dan kun je er een super tijd hebben met een mooie combi van natuur, cultuur en vaak heerlijk weer. Het zuiden van India is het meest relaxt en rustig, maar bijv Rajasthan is weer veel intenser met veel cultuur. Grote variëteit daar, maar altijd een overflow voor je zintuigen. Qua geluid, geur, smaak, etc.

Evengoed hebben wij net het plan opgevat om begin 2014 eens in Thailand te gaan kijken, weer eens wat anders. Mijn nichtje woont er al jaren dus een goede gids hebben we ook al haha. Ik ben benieuwd!

Staan hier al foto's dus maar een paar India plaatjes ook, laatste trip die kant op naar Rajasthan. Maar je blijft fotograferen daar dus ik heb werkelijk bergen foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chuck
Berichten: 364
Lid geworden op: 17 mar 2006, 12:16

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Chuck » 19 apr 2013, 02:21

Wow mooie platen Jeroen!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 249 gasten