Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1981
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door 350 Z » 19 apr 2013, 09:34

Inderdaad wow

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2013, 10:38

Ik heb inderdaad ook geen negatieve ervaringen met India!

Net zoals Jeroen bleef ik ook maar fotootjes knippen daar. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door allen » 19 apr 2013, 10:55

KoenM schreef:Afbeelding
Kom ik net vandaan. Gebouw links even met de lift naar de top. Kun je heerlijk lunchen.
Singapore is overigens verdomd duur vergeleken met Nederland.
Verder bestaat het volgens mij alleen uit shopping malls.

Afgezien de stad in Holland Village geweest waar niets Hollands aan is. Chinatown viel mij persoonlijk ook wat tegen. Little India had beter Big India kunnen heten. Druk en gezellig daar.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door FDD » 19 apr 2013, 11:31

Oke dan mijn relaas, gebaseerd op grofweg 4 jaar daar voor werk en de laatste 2 jaren 283 dagen daar gezeten........

Eerst even een positieve noot, ik zie wel veranderingen komen in de grote steden aangaande de ranzigheid, beetje minder lawaai, maar nog steeds niet in de mentaliteit van het volk.....

4 jaar geleden dus de eerste voetstappen neergezet en ik kan de ranzige lucht gelijk herkennen. Ik land altijd in Mumbai en daar was het tot op 3 jaar geleden "normaal" dat overleden bedelaars en de armste klasse gewoon achter een muurtje of onder een viaduct lagen totdat 1 keer in de week een vrachtwagen kwam om de lijken te verzamelen. Dit gebeurd meestal rond 2 uur in de avond, omdat je 's nachts wel door kan rijden in een stad als Mumbai en natuurlijk het donker bepaalde blikken ontneemt......

Het is het meest ranzigste land waar ik ooit gewerkt heb, naast bovenstaande smijten ze echt alles gewoon op straat. De mensen kakken echt gewoon op straat en meestal niet achter een bosje, nee gewoon vol in het zicht........

Het is daarnaast het meest rasistische land waar ik ooit gewerkt heb. Maar dan rasistisch naar hun eigen mensen toe en zeer positieve racisme naar een blanke toe. Ze werken daar met het zgn. kastensysteem een walgelijk systeem. Als je in de arme klasse geboren bent kun je net zo goed zelfmoord plegen, het systeem zorgt ervoor dat je altijd arm zal blijven, een opleiding gaat je ontnomen worden en als je al een baantje kan vinden word een hond beter behandeld dan jij.......Mensen die wel een baantje hebben zijn de werkende klasse ( waar dan ook nog weer verschillende klassen in zijn), de lagere werkende klasse krijgen de simpele baantjes (geen promotie mogelijk, want ze moeten in hun kast blijven natuurlijk) varierend van schoonmaker tot zitten in een tolhokje of werken aan de weg (bij het laatste word dit zware werk uitgevoerd door vrouwen en zit de man meestal erbij of met een vlaggetje te zwaaien)....

Dan heb je een klasse hoger de bediening in hotels etc, ook deze mensen gewoon uitgezogen en zullen dit werk tot aan hun dood of als ze te oud zijn doen. Zo kan ik elke "klasse" wel gaan ontleden en voorbeelden gaan noemen, bottom line blijft gewoon dat het een zeer ziek systeem is.......schets nog even 1 voorbeeldje, aangaande hoe moeilijk ze het leven elkaar maken:

Mijn arbeiders zijn dus eigenlijk de laagste werkende klasse. Elke klasse in het kastensysteem probeert de klasse onder zich het zo moeilijk mogelijk te maken om zichzelf beter te voelen. Toen we verschenen bij een klant met 2 vrachtwagens vol met onze tools en bijbehorende accesoires. Bewaking vond het nodig dat mijn arbeiders alle schroeven en moeren gingen tellen. Toen ik na 2 dagen te horen kreeg dat het ze zo moeilijk mogelijk werd gemaakt heb ik mijn gezicht laten zien, want ik ben blank. Binnen 2 minuten stonden de vrachtwagens binnen...als dat nu een incident was had ik het niet genoemd, maar dit soort zaken gebeuren altijd.........

Als vrouw heb je daar ook niet echt een leuk leven, behalve de rijke dames, maar die zijn dan weer veels te verwend en dat merk je in hun gedrag.

Vervoer:
In het kort suicidaal, vooruit denken word niet aangedaan, veiligheid is niet nodig, want als je een ongeluk krijgt is het gods wil.............. :? :? :? :? Het hypocriete is alleen dat als een vrachtwagenchauffeur iemand aanrijd in een dorpje die de weg oprijd op zijn brommer ZONDER te kijken (ben je gek nergens goed voor) hij moet rennen voor zijn leven wil die niet gelynched word. Hoezo het was toch gods wil dat die persoon vandaag overleed???? Dan geld het in ene keer niet meer en moet de vrachtwagenchauffeur dood. Overigens 's nachts verlichting aandoen word gedaan in de grote steden buiten de grote steden kan er zomaar een wagen of vrachtwagen opdoemen in je koplampen........ :dood: :dood:

Hoe erg gevaarlijk het verkeer is: in Pakistan voel ik me veiliger dan in India.........

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik heb liever een leuke dag, dus ik laat het er voor nu even bij......

Groeten,
Eric

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Robin Hartog » 19 apr 2013, 11:43

Dat zijn inderdaad de mindere verhalen FDD.. Ik heb er wel van gehoord inderdaad, maar niet meegemaakt; maar da's logisch, ik was er als toerist.

Dat van het verkeer overigens wel meegemaakt; dat is bizar.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door GTRene » 19 apr 2013, 11:59

verhaal FDD :shocking:

ik heb maar weinig van de wereld gezien, natuurlijk op TV wel wat zaken maar dan zie je maar weinig, alhoewel de genoemde zaken uit FDD's verhaal ik wel wat van die dingen heb gezien in wat documentaires over dat soort landen, kunnen we ons hier hedentendage in NL nauwelijks iets bij voorstellen.

Jeroen E21
Berichten: 532
Lid geworden op: 24 okt 2008, 10:24
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Jeroen E21 » 19 apr 2013, 12:15

Ik denk dat er bij elke cultuur wel rare dingen spelen. Natuurlijk zijn discriminatie en klassejustitie niet te tolereren, maar die komen overal voor, van onze achterlijke leaders of the free world tot donker Afrika. Vreemde tradities en cultuurhistorie idem dito.

Als ik kijk waar India vandaan komt, van een niveau niet heel ver verwijderd van het doorsnee onderontwikkeld Afrikaans land, dan heb ik juist respect voor de slagen die men de afgelopen jaren gemaakt heeft. D'r zitten nog genoeg hobbels in dat pad, maar je ziet ook veel meer wil en inzet dan in andere landen.

Dat een stad als Mumbai bijvoorbeeld, met net zoveel inwoners als heel Nederland en voor driekwart gevuld met armen en daklozen, rare en onhygiënische situaties kent lijkt me evident. Het is niet anders in Sao Paulo alleen daar maak je 1000x meer kans om er niet meer levend vandaan te komen. Ik wil niets bagatelliseren en denk dat men nog een hele weg te gaan heeft, maar vind ook niet dat we een andere cultuur rechtstreeks kunnen afwegen tegen de onze.

India blijft een land van controverses, en daar houd je van of je haat het, dat is wel duidelijk. Anyway, back on holiday topic please!

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9352
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Bert ///M3 » 19 apr 2013, 22:23

Shakes schreef:Hoho Romo dat sextoerisme walgelijk is ben ik helemaal met je eens maar Thailand heeft ontzettend veel mooie kanten. Leuke bevolking, prachtige natuur, heerlijk eten, authentieke sfeer maar ook alle westerse moderne faciliteiten. Dat alles tegen een hele aangename prijs.

Ik ben verliefd geworden op Thailand en kom er graag. Ik weet nog goed dat ik de eerste keer letterlijk over m'n nek ging toen ik zo'n corpulente duitser/amerikaan/rus/nederlander zag rondlopen met twee dingen van een jaar of 18 en ik vind het nog steeds niks maar het hoort er daar bij.

BKK is wel een harde stad. Moet je ook maar van houden.
Het is in Thailand gewoon zo dat het op de toeristische plaatsen ontzettend in your face is, bijvoorbeeld Phukett of Pattaya etc. In de rest van Thailand is prostitutie ook de normaalste zaak van de wereld maar het is wat meer uit het zicht.

Overigens is dat in heel Azie zo, gaat overal hetzelfde. Thailand heeft alleen de naam that's it.

Wat FDD omschrijft met het kastensysteem, dat is in Thailand ook zo hetzij in mindere mate. In Thailand hangt alles samen met status en wie je kent. Wil je een goed baantje dan heb je iemand nodig die je er in laat bijvoorbeeld, alles word onderhands geregeld. Alles is corrupt tot op het bot. Ook veel racisme onder eigen bevolking, in BKK heb je veel china-thai, die hebben een lichtere huid als de mensen bijvoorbeeld uit het noorden van het land en die kijken ontzettend neer op de wat meer donkere Thai. Als blanke krijg je dat niet zo heel snel mee als je op vakantie bent. Maar als je iets opzetten wilt in Thailand, of er werkt probeert te vinden, dan kom je zonder een uitgebreide sociale kring en de juiste kennisen absoluut nergens.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1981
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door 350 Z » 20 apr 2013, 10:24

Ik leerde 34 jaar geleden op school over het kastensysteem (1ste klas Mavo).
Sta er van te kijken dat het nog steeds in die mate zoals ik het op school leerde bestaat, dan hebben ze weinig progressie geboekt zeg.

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door indobesar » 13 dec 2016, 11:14

Ben net terug van een Indonesie reis. Om het DF-gerelateerd te houden. Wat is het hier in NL rustig op de weg. Ik mis de brommers/motoren eigenlijk wel. :)
Als de gun-factor en beleefdheid in NL ook toeneemt komen we ergens.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Arthur » 13 dec 2016, 11:43

Mooi verhaal man! Blij dat je het naar de zin hebt gehad. Echt mooi land ook, zo te zien :-)

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Tom » 13 dec 2016, 12:50

indobesar schreef:Ben net terug van een Indonesie reis. Om het DF-gerelateerd te houden. Wat is het hier in NL rustig op de weg. Ik mis de brommers/motoren eigenlijk wel. :)
Als de gun-factor en beleefdheid in NL ook toeneemt komen we ergens.
:thumbup:
Had wat foto's op je Facebook voorbij zien komen. Nice.
Post eens een uitgebreider verslag :)

Ik ben dit jaar naar Bali, Lombok en de Gili eilanden geweest om daar rond te reizen. Vond het erg mooi. Misschien volgend jaar weer richting Azië, is mij wel goed bevallen. Weet alleen nog niet welk land. Ander pluspunt vond ik het Hindoeïsme, nooit een onveilig gevoel gehad doordat ze in karma geloven.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Bram » 13 dec 2016, 12:58

Twee keer in Thailand geweest, laatste keer om bijna een maand lang te duiken, vanuit eilandje Koh Tao. De onderwaterwereld daar is echt te bizar voor woorden :love:

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Wouter81 » 13 dec 2016, 13:01

Leuk topic, goed dat deze omhoog gekickt is. :) Interessant om te lezen allemaal.

Hier helaas nog niet veel Azië ervaring, op 2 dagen Singapore en 2 uur Tokyo (overstappen vliegveld :mrgreen: ) na. Maar we zitten eraan te denken om volgend jaar met de kinderen naar Thailand te gaan in de zomer dus alle info is welkom.

FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door FDD » 13 dec 2016, 13:31

:D :D :D :D :D

Leuk dat dit na al die jaren weer omhoog gekickt is, heb ook weer even mijn topic voorbij zien komen en met smart gelezen. Status tot nu toe in India, het word schoner ook het vliegveld is heftig gemodeniseerd. In de afgelopen jaren is het in het nieuws de situatie van vrouwen al regelmatig voorbij gekomen. Zoals het er momenteel uitziet zal het ook de langste tijd geweest zijn dat ik daar geweest ben. Sinds kort is het verboden om op plants te komen als je geen Indiaase werkgever hebt. Maw voor buitenlanders word het verboden om daar werkzaam te zijn, OF je werkt voor een habbekrats. Als we dit in NL gaan invoeren is de wereld te klein maar als zo'n groot land dit invoert hoor je daar weinig over. Ze doen maar ik kijk wel to hoe het langzaam in verval raakt.

Niemand van hier zal er verder nooit naar toe gaan maar Pakistan en dan helemaal het noorden is geweldig qua natuur. De meesten van hier denken bij Pakistan natuurlijk aan een zandbak bomaanslagen etcetc., maar ook dit is Pakistan: https://www.facebook.com/zafar.qadir.33 ... 479945017/" onclick="window.open(this.href);return false;

Indonesie verblijf ik momenteel bijna 2 keer per jaar. Ik vind dat land helemaal geweldig, mijn vrouw komt uit Yogjakarta dus dit verklaart wel waarom ik er relatief vaak zit ( nu kan het nog de kleine is bijna 9 maanden.) leven is goedkoop, mensen zijn vriendelijk en het verkeer kan druk zijn, maar er is altijd een gunfactor. Als iemand er tussen wil komt die er zonder morren tussen. Jakarta is een uitzondering daar kan je aan het begin van de dag in de file komen te staan (100% gegarandeerd) en 's avonds in het meest extreme geval 5 kilometer zijn opgeschoten :ongeveer als: :tooth:

Het eten is er ronduit heerlijk, de natuur is beeldschoon en het word eigenlijk nooit saai want je rijd een half uurtje verder en de natuur is anders. Strand vakantie is ook prima te doen. Voor mensen die Bali aan willen doen, boek nooit een lang verblijf in Kuta, dit is wel erg bekend, maar is eigenlijk een soort Chersonnisos/Lorret del mar voor de australische tiener/twintiger. Of je moet ervan houden natuurlijk. Een paar dagen is leuk, maar trek vooral het binnenland is als je op zoek bent naar Indonesie.....

ik weet iig wel waar ik mijn oude dag door ga brengen en dat is niet in NL :blink: :blink:

Groeten,
Eric

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Wouter81 » 05 mar 2017, 13:01

Wouter81 schreef: 13 dec 2016, 13:01 Leuk topic, goed dat deze omhoog gekickt is. :) Interessant om te lezen allemaal.

Hier helaas nog niet veel Azië ervaring, op 2 dagen Singapore en 2 uur Tokyo (overstappen vliegveld :mrgreen: ) na. Maar we zitten eraan te denken om volgend jaar met de kinderen naar Thailand te gaan in de zomer dus alle info is welkom.
En inmiddels vliegtickets geboekt. Deze zomer 3 weken Thailand met onze zoon en dochter. Zin in. :)

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Wouter81 » 24 aug 2017, 14:56

In vervolg op mijn vorige post: gisteravond laat weer thuisgekomen van ruim 3 weken Thailand met gezin. Fantastische vakantie/rondreis gehad, ook zeer geschikt met kinderen. Hadden alleen vliegtickets geboekt en de eerste paar overnachtingen, verder alles ter plekke geregeld. Uiteindelijk in Bangkok begonnen, daarna nog Kanchanaburi, Chiang Mai, Koh Samui en Koh Tao bezocht. Via de nachttrein weer geëindigd in Bangkok, daar gisterochtend vroeg weer in het vliegtuig terug gestapt. Alle vormen van vervoer zo ongeveer gebruikt daar. Paar binnenlandse vluchten, treinen, taxi's, tuktuks, songthaews (pickups met banken achterin en overdekt), ferries, longtailboten enzovoorts. En het vervoer kost bijna niks. Voorbeeld: treinrit van 2,5 uur. Met z'n vieren in totaal ongeveer een tientje in euro's kwijt. Taxirit van drie kwartier: 6 euro omgerekend.

Kinderen vonden het ook geweldig daar. Bangkok vond ik persoonlijk fantastisch. Totale waanzin dat verkeer, drukte, lawaai, vervuiling, enorme verschillen tussen arm (krottenwijken) en rijk (dure woontorens) maar ik vond het gewoon cool. Ook nog een fietstocht gedaan door bizar smalle straatjes, steegjes etc. in Bangkok en Chinatown, geweldige ervaring. Chiang Mai in het noorden een stuk rustiger/relaxter. Ook super. Mensen over het algemeen zeer aardig en sociaal, vooral ook met onze kinderen (5 en 9). Kanchanaburi leuk vanwege de natuur en de geschiedenis (WW2 death railway, brug over de Kwai rivier etc.). Eilanden in het zuiden altijd mooi. Mooie stranden, beetje snorkelen tussen duizenden tropische vissen. Top gewoon.

Was dus super. Aanrader wat mij betreft, ook als je dus met kinderen gaan. Tickets kosten natuurlijk wat geld (zeker als je met het hele gezin gaat) maar het leven daar is dus veel goedkoper. In totaal was ik nu niet meer geld kwijt dan vorig jaar 3 weken Europa (Italië, Zwitserland).

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Macboy » 27 aug 2017, 02:01

Mooi man ! Nog paar leuke foto's om te delen ?

Tom
Berichten: 21725
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Tom » 28 aug 2017, 19:59

Gaaf Wouter! Had al wat foto's voorbij zien komen op Insta, maar meer is welkom.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote (Zuid-oost) Azië topic

Bericht door Bram » 05 mar 2018, 20:25

Koh Tao en Koh Samui, geniaal. Twee keer bij Koh Tao geweest, meerdere duikbrevetten gehaald. Wat een fantastisch eiland en die zee daar met driehonderd miljoenmiljard visjes, te bizar!

Komende zomer is het plan om een maand in Bali en omgeving te vertoeven, is dat te lang en daardoor saai, of goed vol te houden? MdV is van de stranden en zon, ik van duiken en erop uit gaan. Sowieso even naar de Gili eilanden en als het past paar dagen Australië, al gaat dat budgettechnisch gezien lastig worden vrees ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], erwin20vt, KoenM, MatthijsL, RJK, vigilante, wjt en 179 gasten