Trappetje/afstapje zou je eventueel ook nog kunnen maken van hetzelfde hout als het terras.

Volgens mij is meerlagenbuis niet vorstbestendig, dus maak het wel zo dat je het eenvoudig kunt aftappen in de winter.CRZ schreef: 06 apr 2021, 14:50 Denk dat dit het moet worden;
https://www.leidingshop.nl/meerlagenbui ... -25-meter/
Lei linde?
Je had gelijk Elise, het is uiteindelijk iets anders geworden. Morgen even kijken of dat ook het juiste is.Elise schreef: 06 apr 2021, 16:16Volgens mij is meerlagenbuis niet vorstbestendig, dus maak het wel zo dat je het eenvoudig kunt aftappen in de winter.CRZ schreef: 06 apr 2021, 14:50 Denk dat dit het moet worden;
Je kan gewoon koper pakken met antivorst eromheen en isolatie, dan hoef je niet af te tappen en kan je het swinters ook gebruiken als je wilt, kost je wel wat elektra.CRZ schreef: 06 apr 2021, 20:34Je had gelijk Elise, het is uiteindelijk iets anders geworden. Morgen even kijken of dat ook het juiste is.Elise schreef: 06 apr 2021, 16:16Volgens mij is meerlagenbuis niet vorstbestendig, dus maak het wel zo dat je het eenvoudig kunt aftappen in de winter.CRZ schreef: 06 apr 2021, 14:50 Denk dat dit het moet worden;
@Danpy, had gekund, maar past niet helemaal zoals ik het wilde... Daarom voor warm water toevoer gegaan.
Ja had ik naar de garage ook beter kunnen doen, nu hangt er een boiler en werkt ook prima.CRZ schreef: 06 apr 2021, 20:34 @Danpy, had gekund, maar past niet helemaal zoals ik het wilde... Daarom voor warm water toevoer gegaan.
Ik weet niet precies hoe je e.e.a. wilt aanleggen, maar ik zou een pvc mantelpijp leggen en daar de boel doorheen trekken.CRZ schreef: 07 apr 2021, 08:07 Wij leggen vanuit de ketelruimte (dit toevallig aan de tuin grenst) 2 leidingen (warm/koud) richting de douche. 60cm diep zodat vorst er minder/geen vat op heeft, met een afsluiter in de ketelruimte.
Dat is exact wat we nu doen.Elise schreef: 07 apr 2021, 09:35Ik weet niet precies hoe je e.e.a. wilt aanleggen, maar ik zou een pvc mantelpijp leggen en daar de boel doorheen trekken.CRZ schreef: 07 apr 2021, 08:07 Wij leggen vanuit de ketelruimte (dit toevallig aan de tuin grenst) 2 leidingen (warm/koud) richting de douche. 60cm diep zodat vorst er minder/geen vat op heeft, met een afsluiter in de ketelruimte.
Vriest de boel wel een keer kapot, kun je eenvoudig een nieuwe leiding leggen.
En als je vrouw dan met 15 graden douchet en jij met 35?Luco schreef: 07 apr 2021, 10:05 Ik zou in het ketelhuis een thermostaatkraan monteren en maar 1 leiding naar de douchekop leggen.
Zo vaak verstel je die niet met een buitendouche en het scheelt je een leiding.
Beetje dakdekker of aannemer moet dat kunnen.Philipoo schreef: 07 mei 2021, 10:46 Heeft er iemand wel eens zelf een lichtstraat geïnstalleerd? Wil er een van 3x1 in het platte dak boven de keuken, maar kan niemand vinden die het kan installeren dus wil het nu zelf oppakken!
Als je slim bent is dit juist een van de dingen die je niet zelf moet doen imho.CRZ schreef: 07 mei 2021, 15:19 De vraag is volgens mij wie het zelf gedaan heeft, niet of een dakdekker of aannemer dat moet kunnen.![]()