Wintersport

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Wintersport

Bericht door Linc (Bas) » 17 okt 2013, 11:14

Jussi schreef:
Linc (Bas) schreef:Ik ga waarschijnlijk pas in maart volgend jaar weer. Praktijk cursus volgen bij Snow Safety, Lawine I. Want het offpiste snowboarden trekt toch wel heel erg aan. Maar het liefst wel op een zo veilig mogelijk manier.

Om nog even in de stemming te komen, filmpje van vorig jaar. Ik ben in het blauw:

Heb je al een transponder, shovel, probe? Vorige jaren huurde ik die maar dit jaar wil ik ze zelf aankopen.
Ja, vorig jaar ook maar aangeschaft. Daarvoor eerst ook een aantal keer gehuurd.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wintersport

Bericht door Paskal » 17 okt 2013, 11:24

Wij gaan altijd eind januari een weekje richting Frankrijk waarin we o.a. Val Thorens, Les Arcs en Tignes al een keer gehad hebben. Het kan inderdaad fris zijn, maar beter dat dan geen sneeuw. Daar hoeven we ons in ieder geval in VT geen zorgen over te maken.

Wij waren een beetje klaar met de bezemkasten in Frankrijk en zijn vorig jaar naar dit inmiddels 1 jaar oude complex geweest en dan ben je direct verpest. In de populaire weken is het erg kostbaar maar het is echt geweldig:
- auto onderin de garage parkeren en met de lift naar je appartement
- ligt direct aan de piste
- skilockers waar je schoenen in een uurtje droog zijn
- heerlijk zwembad en sauna
- twee slaapkamers met prima bedden, twee badkamers
- gratis wi-fi
- ski-shop onderin die je ski's voor 7€ perfect handmatig waxed etc.

Het ligt juist niet boveaan in het dorp, maar onderaan in het dorp direct rechts na de tunnel. Op onderstaande foto dus in het midden onderin met dat rode logo op de gevel.

Afbeelding

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wintersport

Bericht door Jussi » 17 okt 2013, 13:30

Linc (Bas) schreef:
Jussi schreef:
Linc (Bas) schreef:Ik ga waarschijnlijk pas in maart volgend jaar weer. Praktijk cursus volgen bij Snow Safety, Lawine I. Want het offpiste snowboarden trekt toch wel heel erg aan. Maar het liefst wel op een zo veilig mogelijk manier.

Om nog even in de stemming te komen, filmpje van vorig jaar. Ik ben in het blauw:

Heb je al een transponder, shovel, probe? Vorige jaren huurde ik die maar dit jaar wil ik ze zelf aankopen.
Ja, vorig jaar ook maar aangeschaft. Daarvoor eerst ook een aantal keer gehuurd.
Linkje of ter plaatse gekocht?

Gopro-tip: Het is ook leuk om de roede achter je te houden, zo zie je meer wat je aan het doen bent.

@Paskal: Als je sneeuwzeker wil zijn, zit je goed in een gebied als VT of Tignes. Alleen is het soms zo vrieskoud en zonder verse sneeuw dat de piste een levensgevaarlijke schaatsbaan wordt. Zo heb ik 3 jaar geleden op de eerste dag 3 ribben gebroken. Ik kan best geloven dat je op een dag klaar bent met die bezemkasten. Ongelooflijk wat ze je soms proberen te verkopen. Je nieuwe resort klinkt alvast veelbelovend! Dan word je 's ochtends wakker met het geluid van die rally-bakken, neem ik aan? :)
Helaas ben ik nog jong en arm dus zulke dingen zijn nog niet aan mij besteed. Ik verblijf in een charmante gîte met een basisniveau aan luxe. :wink:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Wintersport

Bericht door Marc R » 17 okt 2013, 20:33

Paskal schreef:Wij gaan altijd eind januari een weekje richting Frankrijk waarin we o.a. Val Thorens, Les Arcs en Tignes al een keer gehad hebben. Het kan inderdaad fris zijn, maar beter dat dan geen sneeuw. Daar hoeven we ons in ieder geval in VT geen zorgen over te maken.

Wij waren een beetje klaar met de bezemkasten in Frankrijk en zijn vorig jaar naar dit inmiddels 1 jaar oude complex geweest en dan ben je direct verpest. In de populaire weken is het erg kostbaar maar het is echt geweldig:
- auto onderin de garage parkeren en met de lift naar je appartement
- ligt direct aan de piste
- skilockers waar je schoenen in een uurtje droog zijn
- heerlijk zwembad en sauna
- twee slaapkamers met prima bedden, twee badkamers
- gratis wi-fi
- ski-shop onderin die je ski's voor 7€ perfect handmatig waxed etc.

Het ligt juist niet boveaan in het dorp, maar onderaan in het dorp direct rechts na de tunnel. Op onderstaande foto dus in het midden onderin met dat rode logo op de gevel.

Afbeelding
Hoe heet dat onderkomen Paskal?

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Wintersport

Bericht door Spijkerhard » 17 okt 2013, 21:14

Kerst weer naar Königsleiten. Optocht van 3 Mitsubishi Outlander PHEV's :dood:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Wintersport

Bericht door Marc R » 18 okt 2013, 08:54

dat zal er lekker uitzien dan....hahaha

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wintersport

Bericht door Peric » 18 okt 2013, 10:54

Jussi schreef:Helaas ben ik nog jong en arm dus zulke dingen zijn nog niet aan mij besteed. Ik verblijf in een charmante gîte met een basisniveau aan luxe. :wink:
Prima toch? Je gaat toch voor het skiën..
Ook het apres-ski kan mij gestolen worden. Mijn neef wil graag in Oostenrijk blijven skiën, 'want apres-ski is daar veel gezelliger'.
Ik prefereer Frankrijk vanwege de betere pistes. Jammer dat er ook Fransen zijn, maar je kunt niet alles hebben .. :)

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wintersport

Bericht door 328Ti » 18 okt 2013, 12:08

Salzburger Sportwelt in Oostenrijk.

Echt kicken... Vooral de piste in Altenmarkt en Flachau is een aanrader. Mooie bochten! Les Sybelles in Frankrijk is ook mooi alleen de kosten van eten en drinken zijn hoog. Verder een hoog chagrijn gehalte bij de Fransozen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 328Ti op 18 okt 2013, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Wintersport

Bericht door Andre » 18 okt 2013, 12:11

Voor mij gaat de wintersport dit jaar weer naar Finland:)

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wintersport

Bericht door Jussi » 18 okt 2013, 12:25

Peric schreef:
Jussi schreef:Helaas ben ik nog jong en arm dus zulke dingen zijn nog niet aan mij besteed. Ik verblijf in een charmante gîte met een basisniveau aan luxe. :wink:
Prima toch? Je gaat toch voor het skiën..
Ook het apres-ski kan mij gestolen worden. Mijn neef wil graag in Oostenrijk blijven skiën, 'want apres-ski is daar veel gezelliger'.
Ik prefereer Frankrijk vanwege de betere pistes. Jammer dat er ook Fransen zijn, maar je kunt niet alles hebben .. :)
Zeker prima! Maar ik heb ook al minder prima gehad met kamers waar je geen enkel raam in hebt, een kier onder de deur van 3cm in de keldergang waar iedereen op zijn skilaarzen voorbij dondert.

Ook al een kamer gehad waar het plafond opnieuw gedicht moest worden, staan er om 8u 's ochtends (zonder verwittiging) plotseling 2 gastarbeiders op je eettafel.
Dan zwijg ik nog maar van alle dingen die ik al heb gezien die kapot waren: bedplanken, wasmachines, microgolfoven, deurklinken, lampen, gaten etc.
Ook de georganiseerde busreizen waar je om 9u 's ochtends aankomt en pas om 17u 's avonds je sleutel hebt, ben ik ondertussen wel een beetje beu.

Nu eindelijk een goede gîte gevonden met erg vriendelijke eigenaars, gigantische keuken waar je gebruik van kan maken, propere kamers, perfect uitzicht en 50m van de lift. Beter kan het niet worden!

edit: jammer dat er Fransen zijn? Jullie willen ook overal een Prins van Oranje bar neerpoten, hé. :D
Laatst gewijzigd door Jussi op 18 okt 2013, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wintersport

Bericht door Jussi » 18 okt 2013, 12:27

dubbel

Gebruikersavatar
Linc (Bas)
Berichten: 894
Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07

Re: Wintersport

Bericht door Linc (Bas) » 18 okt 2013, 16:45

Jussi schreef:
Linc (Bas) schreef:...
Linkje of ter plaatse gekocht?

Gopro-tip: Het is ook leuk om de roede achter je te houden, zo zie je meer wat je aan het doen bent.

@Paskal: Als je sneeuwzeker wil zijn, zit je goed in een gebied als VT of Tignes. Alleen is het soms zo vrieskoud en zonder verse sneeuw dat de piste een levensgevaarlijke schaatsbaan wordt. Zo heb ik 3 jaar geleden op de eerste dag 3 ribben gebroken. Ik kan best geloven dat je op een dag klaar bent met die bezemkasten. Ongelooflijk wat ze je soms proberen te verkopen. Je nieuwe resort klinkt alvast veelbelovend! Dan word je 's ochtends wakker met het geluid van die rally-bakken, neem ik aan? :)
Helaas ben ik nog jong en arm dus zulke dingen zijn nog niet aan mij besteed. Ik verblijf in een charmante gîte met een basisniveau aan luxe. :wink:
Ik heb dit setje toen gekocht:

http://www.snowcountry.nl/lawinepieper- ... s-dsp.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3674
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Wintersport

Bericht door Paskal » 18 okt 2013, 21:38

Marc R schreef:Hoe heet dat onderkomen Paskal?
Zie vorige pagina van dit topic :) --> Hameau du Kashmir, o.a. te boeken via Sunweb.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wintersport

Bericht door 328Ti » 19 okt 2013, 00:48

Jussi schreef:
Peric schreef:
Jussi schreef: edit: jammer dat er Fransen zijn? Jullie willen ook overal een Prins van Oranje bar neerpoten, hé. :D
Die gasten zijn door de band genomen arrogant, lui, onbeschoft en de culinaire keuken is ook niet meer wat het is geweest t.a.v. Oostenrijk.

Na 30 jaar bourgondisch vakantie te hebben gevierd, had ik in 2010 een triest dieptepunt meegemaakt. In Carcan Plage (Maubuisson) een pizza besteld en die was echt niet binnen te houden. Na mijn ongenoegen te hebben geuit kwam het erop neer dat Nederlanders geen smaak hadden en dat (rauwe champignons en een laffe bodem) normaal was in Vive la France. Shure..... Nadat ik alleen wilde betalen wat wél te eten was - en dat was niet veel - kwam de "manager" aan te pas. Toen het Alpha mannetje doorhad dat ik echt niet voor die rommel ging betalen wilde die met me op de vuist......... Echt wat een Amoeba was die vent zeg. Tegenover 40 klanten liep ie hélemaal leeg. We zijn toen maar weggelopen en konden onze lach niet meer inhouden.

Ja, vanaf nu lekker naar Duitsland, Slovenie, Kroatie en Oostenrijk.


Maar eens, die afdalingen in Frankrijk, gigantisch.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wintersport

Bericht door Peric » 19 okt 2013, 11:20

Dat dus.. Het gaat me helemaal niet om Nederlandse barretjes te hebben, boeit me niet. Maar inderdaad, die arrogantie.. :kotsen:
Maar die pistes.... :hungry:

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Wintersport

Bericht door Mnrk » 15 dec 2014, 12:47

En het is weer billen knijpen tot 27 december, dan vertrek ik naar Le Grand Massif, maar ziet er nog niet super uit... :(

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Wintersport

Bericht door Wouter81 » 15 dec 2014, 13:00

Wij gaan eind januari naar Kleinwalsertal maar kon niet wachten dus komende vrijdag (per vliegtuig) ook nog een weekendje Sölden. :)

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Wintersport

Bericht door Roy RS » 15 dec 2014, 13:11

Dit jaar gaat de reis naar Zwitserland Zermatt, wij hebben een ski-in-ski-out appartement geboekt, ben benieuwd! Vorig jaar in Zwitserland naar Saas-Fee geweest, ook erg goed, lekker eten, ruim en semi-betaalbaar appartement en pistes ohne ende....totdat we voor 1 dag naar Zermatt gereden waren, toen was Saas Fee ineens klein...

Ski pas Zermatt kost geloof ik 85 euro per dag, maar daar krijg je ook wat voor! Pistes ohne ende en alles even keurig bijgehouden. Je kunt zo naar Italië skien en dan eet/drink je voor echte Italiaanse prijzen!
Dat was voor mij namelijk meteen het enige nadeel van Zwitserland, hamburger zonder friet omgerekend 27 euro en 32 euro met friet :hungry: We kunnen het best missen allemaal, maar ik beleef daar dan minder plezier aan na een paar dagen...
Nu hebben we het appartement dus in Breuil Cervina aan de Italiaanse kant van Zermatt en dan ski je zo de berg op vanuit je voordeur, ook weer niet goedkoop (900 voor 5 nachten), maar locatie is top.

Ik kan iig iedereen Zermatt aanbevelen als skigebied!

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Wintersport

Bericht door Sjoerd » 15 dec 2014, 13:15

'Vroeger' erg veel in Zermatt geweest. Leuk dorp en zeker 'vroeger' waren/zijn de electro karretjes megastoer. Prijzen waren toen al niet normaal dus zal het nu zeker niet zijn.

Skigebieden zijn echt top.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Wintersport

Bericht door Roy RS » 15 dec 2014, 13:20

prijzen slaan echt totaal nergens meer op, vandaar onze keuze om aan de Italiaanse kant te slapen/eten en je kunt dan evengoed skiën aan de beide zijden. De skipas is evengoed duur, maar alles is wel echt tiptop geregeld en je kunt prachtige lange tochten maken, maar ook even knallen over een gele route (ongeprepareerd en zwart+, maar wel gecontroleerd en legaal)

Ik heb een paar bulldozers van ski's gekocht, dus dit jaar kan ik weer wat meer losse sneeuw aan de kant schuiven!

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wintersport

Bericht door stefan740 » 15 dec 2014, 14:31

Zermatt is gaaf. Zelfs een keer de eerste week van juli geweest, sochtends snowboarden smiddags zelfde lift omhoog en mountainbiken :blink:

Ik ga weer met studentenvereniging, 8 dagen skipas appartement avondeten en groepstrui voor 355 euro :crazy:

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Wintersport

Bericht door Roy RS » 15 dec 2014, 14:46

ik wil ook weer een student zijn...zucht. Het is overigens vooral de skipas die het voor ons duur maakt...900 voor het appartement lijkt veel, maar valt alles mee als je door 3 of 4 mensen kunt delen.

Robin
Berichten: 51378
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wintersport

Bericht door Robin » 15 dec 2014, 16:04

Wij zitten hier in februari, maar dan beneden 40km verder aan de kust met >30 graden boven nul:)

Afbeelding
Hoog ding, 5775m. Weer even wat andes dan de Alpen lol (Ben geen wintersporter, alleen wat driften in de sneeuw )

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wintersport

Bericht door allen » 15 dec 2014, 16:09

Roy RS schreef:ik wil ook weer een student zijn...zucht. Het is overigens vooral de skipas die het voor ons duur maakt...900 voor het appartement lijkt veel, maar valt alles mee als je door 3 of 4 mensen kunt delen.
Leuk, ben je student, kun je voor een pisprijs op de latten maar blijft het vooralsnog bij dromen van 10 cilinders, ondanks de dalende benzineprijs... :tooth:

Gebruikersavatar
stefan740
Berichten: 1419
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
Locatie: Nijmegen

Re: Wintersport

Bericht door stefan740 » 15 dec 2014, 16:36

Ik heb de MINI 4 maanden geschorst en ga daarvan twee keer op wintersport :hmmm:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, Majestic-12 [Bot], Wimo en 176 gasten