Neil Armstrong RIP

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Neil Armstrong RIP

Bericht door romo » 25 aug 2012, 21:31

130 Teletekst za 25 aug
***************************************
Astronaut Neil Armstrong overleden

***************************************
` Neil Armstrong,de eerste mens op de
maan,is overleden.Armstrong was 82 jaar
oud.Hij had al enige tijd problemen met
zijn gezondheid.Armstrong overleed na
complicaties na een bypass-operatie.

Op 20 juli 1969 landde Armstrong met de
maanlander van de Apollo 11 om 2.56 uur
op de maan.Hij sprak de historische
woorden:"Een kleine stap voor de mens,
een enorme sprong voor de mensheid".Na
Vijftien minuten volgde Buzz Aldrin.

Voor zijn reis naar de maan was hij
testpiloot.Ook was hij commandant van
de Gemini-8,de eerste ruimtevlucht
waarbij twee ruimtevaartuigen aan
elkaar gekoppeld werden.
***************************************



Met recht einde van een tijdperk.......................to boldly go, where no man has gone before...........................

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Robin Hartog » 25 aug 2012, 21:47

Best knap, zo op 82-jarige leeftijd weer de ruimte in gaan. ;)

RIP Neil!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Hielke » 25 aug 2012, 21:58

Hij en Yuri Gagarin, dat waren de mannen van de space age.

Heb het evenement als kleuter in '69 nog uit mogen zitten geloof ik. Damn, ik word echt oud.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door romo » 25 aug 2012, 22:03

Dat geldt ook voor mij.........

Het is zo jammer dat de US ruimtevaart nadien, zeker omdat het Shuttle Transport System nooit aan de beloftes heeft voldaan, volledig is weggezakt.

Het is een historisch hoogtepunt de maanlanding die zijn weerga niet kent, 500 miljoen mensen voor de buis..........in een tijd dat er niet veel TV bezitters waren.............fenomenaal............


De mensheid zit met smart te wachten op nieuwe impulsen, een nieuw elan, die ons mondiaal doen beseffen hoe en waar we staan, hoe fragiel de blauwe knikker in het ometelijke zwarte heelal is..........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door GTRene » 25 aug 2012, 23:28

hoorde net wel van liefhebbers en mensen die daar werken of opgeleid waren/werden tot astronaut e.d. dat hij zo goed als nooit uitleg wilde geven en of erover praten...das ook best raar eigenlijk...of mocht hij er niet over praten?

maar dan, if not... wat zou daar achter zitten?

hij neemt vele "geheimen" mee met z'n laatste reis.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Xave30 » 25 aug 2012, 23:54


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door GTRene » 26 aug 2012, 00:05

kwam net dit tegen, ben nog wat aan het kijken doch geleerden en zelfs astronauten vertellen zaken waarvan je denkt, zo zou het maar zo kunnen zijn, helemaal in die tijden.

http://www.apfn.org/apfn/moon.htm

afijn, R.I.P.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Knot » 26 aug 2012, 00:12

In 1969 was deze best wel stoer

Afbeelding

Maar een stap op de maan zetten was toch nog net "ff" wat stoerder!

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3554
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door HJ2 » 26 aug 2012, 09:25

romo schreef:
De mensheid zit met smart te wachten op nieuwe impulsen, een nieuw elan, ..........
Hey! die heppik!, de nieuwe Elan :wave:

Zonder dollen, toch wel een grote jeugdheld, en een van de reden dat ik uiteindelijk een paar jaar met raketvoortstuwing heb gewerkt bij TNO. :df:

Wie wordt de volgende? De kerel die een enkeltje Mars gaat doen?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Shakes » 26 aug 2012, 11:12

Die hele landing was nep man

:D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door GTRene » 26 aug 2012, 11:22

als je al die video's met bewijzen bekijkt (en der moet ook nog meer info op CD zijn)
ja dan is het fake geweest, a expensive hoax...
en hebben ze velen de mond gesnoerd.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Wouter81 » 26 aug 2012, 11:30

RIP

Een echte held

Wat romo zegt, we hebben weer helden nodig. Ik verafschuw politici, of stompzinnige slachtpartijen in Syrie.... als dat een graadmeter is van waar de mensheid staat, dan is het triest gesteld. Nee, mannen als Armstrong zijn lichtpunten in de geschiedenis van de mensheid. Inspirerende personen die een fantastische prestatie hebben neergezet en als voorbeeld kunnen dienen (wat zijn familie ook zei) voor de jeugd. Zo moet het zijn.

Vind het erg jammer dat, hoewel je weet dat het eens gaat gebeuren, deze held is overleden. Weer een tijdperk 'afgesloten'...

Afbeelding

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Downforce Hans » 26 aug 2012, 12:22

Shakes schreef:Die hele landing was nep man

:D
Precies........net zo nep als dat de aarde rond zou zijn.........dat kan nooit..................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door romo » 26 aug 2012, 16:22

Even het geweld in beeld van de machtige Saturnus V, de 5 main engines zijn nog steeds de sterkste geproduceerde raket motoren op vloeibare brandstof.

De 1e trap bracht de raket naar 67 km hoogte waar de snelheid reeds Mach7+ bedroeg, 5 F-1 Rocketdyne motoren zijn wonderen van techniek, met een gecombineerd brandstof gebruik ( LOX en RP )gebruik bij full thrust van 15M3/sec (!!) (20 ton brandstof per seconde)

1 zo`n motor leverde meer vermogen dan de 3 main engines van de Space Suttle te samen.



Afbeelding



BRUTE KRACHT;



Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Hielke » 26 aug 2012, 17:06

Brandstofpomp van de F-1 leverde 2000 liter brandstof per seconde. De turbine die de brandstofpomp aandreef had alleen al het equivalent van iets van 25.000 pk.

Edit: herlees het artikel net. Die turbine van de pomp blijkt 55.000 brake horsepower te leveren en er gaat per motor per seconde 2500 liter mixture doorheen. Detailverschillen natuurlijk met zulke waardes.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Dennis Cavallino » 27 aug 2012, 15:01

Ik heb nooit getwijfeld aan de echtheid van de film. Die was gewoon in de studio opgenomen, dat zag je duidelijk toen de kwaliteit van huiskamer tv's beter werden en die film in 't journaal weer werd herhaald....

Wel heb ik getwijfeld aan 't feit of ze werkelijk op de maan waren geland. Ik denk dat dat wel zo is. Ik vind de keuze voor semi-live tv wel een professionele eerlijk gezegd. Bij zo'n event wil je niet live afgaan. Achteraf is dat makkelijk te verantwoorden.


Echt een petrolhead trouwens die Armstrong. Reed veel met zijn Corvette op Cape Canaveral. Volle polle, driften, drag racen.... Samen met Aldrin trouwens. Corvettes kregen zij als bedrijfswagen. Wat lopen we hier nou te lullen over Up!'s?!

Ex-Armstrong Corvette die dit jaar nog te koop stond voor een astronaumisch bedrag (120k). Wel de moeite waard om op te knappen.
http://bringatrailer.com/2012/05/01/ast ... vette-427/


http://www.mondoleone.nl/blogs/05112007 ... 7&maand=11

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Dennis Cavallino » 27 aug 2012, 15:09

GTRene schreef:hij neemt vele "geheimen" mee met z'n laatste reis.

Daar heb ik hele boeken over gelezen. Astronauten van alle tijden, incl Armstrong&Co schijnen nogal wat dingen te hebben gezien die duiden op dingen die wij niet kunnen verklaren.

Eén van de mooiste verhalen vond ik die van iemand die beweert dat er al tijdens de Apollo vluchten UFO's waarneembaar waren. Bewijs is flinterdun om 'te lukraak te geloven, maar de doofpot eromheen heeft wel wat bewijslast opgeleverd die op z'n zachtst gezegd doet vermoeden dat 't minimaal één keer is voorgekomen dat we buiten onze dampkring niet alleen zijn. Het zijn in ieder geval leuke boeken om je nietig te voelen als mens. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Robin Hartog » 27 aug 2012, 15:12

Dennis Cavallino schreef:
GTRene schreef:hij neemt vele "geheimen" mee met z'n laatste reis.

Daar heb ik hele boeken over gelezen. Astronauten van alle tijden, incl Armstrong&Co schijnen nogal wat dingen te hebben gezien die duiden op dingen die wij niet kunnen verklaren.

Eén van de mooiste verhalen vond ik die van iemand die beweert dat er al tijdens de Apollo vluchten UFO's waarneembaar waren. Bewijs is flinterdun om 'te lukraak te geloven, maar de doofpot eromheen heeft wel wat bewijslast opgeleverd die op z'n zachtst gezegd doet vermoeden dat 't minimaal één keer is voorgekomen dat we buiten onze dampkring niet alleen zijn. Het zijn in ieder geval leuke boeken om je nietig te voelen als mens. :mrgreen:
Gaaf! Welke boeken moet ik dan aan denken? Lijkt me zeer interessant om te lezen. :)

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Robin » 27 aug 2012, 15:22

Door het overleden van NA me gisteren verdiept in de maanlanding, Dr. Wernher von Braun en z'n V2 in WWII incl die Apollo toestanden , zeer interessant ook. En zo kwam ik uit op 't gemummificeerde lichaam van Lenin daar in dat mausoleum op 't Rode Plein. Internet is machtig(wiki vooral) :D

Anyway
Of die shots van de maan (small step for man, giant leap for mankind) an sich kwamen heb ik inderdaad over getwijfeld en óf ze d'r überhaupt zijn geweest dat neem ik wel aan. Ach 't was de Koude Oorlog/wapenwedloop en wie d'r eerst was de USA of de USSR.

Wel begreep ik dat 'n soft landing op de maan nogal wat voeten in de aarde had en dat de bottleneck was. 100mph landings kan de Eagle wel aan mechanisch blijkbaar maar de inzittenden niet natuurlijk. Nu heb ik dat doorgelezen hoe ze dan dat ding op dat maanoppervlak 'glijdend'(?) kregen, maar 't is me nog niet duidelijk. De maan heeft 'n veel lagere gravity dan de aarde, maar de gravity is er. Ook 't afremmen van > 8000kmh naar die 100mph (voorbeeld) is nogal wat. Als je bedenkt dat we 't hier hebben over 43 jaar terug.

Iemand nog wat theorien over wel niet op de maan geweest of simpele uitleg hoe zo'n maanlander dan wel intact(incl de bemanning) kon landen?

We leuk. NA was 'n man van weinig interviews, dat haatte hij. Er was 'n vraag van hoe 't was om op de maan te lopen. Hij antwoordde koeltjes: "Wij piloten houden niet van lopen, wij houden meer van vliegen."

Da's toch machtig niet. :D

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Robin » 27 aug 2012, 15:33

Robin Hartog schreef: Gaaf! Welke boeken moet ik dan aan denken? Lijkt me zeer interessant om te lezen. :)
De Bijbel in ieder geval niet, naamgenoot. :kikker:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Dennis Cavallino » 27 aug 2012, 15:40

Robin schreef:Door het overleden van NA me gisteren verdiept in de maanlanding, Dr. Wernher von Braun en z'n V2 in WWII incl die Apollo toestanden , zeer interessant ook. En zo kwam ik uit op 't gemummificeerde lichaam van Lenin daar in dat mausoleum op 't Rode Plein. Internet is machtig(wiki vooral) :D

Anyway
Of die shots van de maan (small step for man, giant leap for mankind) an sich kwamen heb ik inderdaad over getwijfeld en óf ze d'r überhaupt zijn geweest dat neem ik wel aan. Ach 't was de Koude Oorlog/wapenwedloop en wie d'r eerst was de USA of de USSR.

Wel begreep ik dat 'n soft landing op de maan nogal wat voeten in de aarde had en dat de bottleneck was. 100mph landings kan de Eagle wel aan mechanisch blijkbaar maar de inzittenden niet natuurlijk. Nu heb ik dat doorgelezen hoe ze dan dat ding op dat maanoppervlak 'glijdend'(?) kregen, maar 't is me nog niet duidelijk. De maan heeft 'n veel lagere gravity dan de aarde, maar de gravity is er. Ook 't afremmen van > 8000kmh naar die 100mph (voorbeeld) is nogal wat. Als je bedenkt dat we 't hier hebben over 43 jaar terug.

Iemand nog wat theorien over wel niet op de maan geweest of simpele uitleg hoe zo'n maanlander dan wel intact(incl de bemanning) kon landen?

We leuk. NA was 'n man van weinig interviews, dat haatte hij. Er was 'n vraag van hoe 't was om op de maan te lopen. Hij antwoordde koeltjes: "Wij piloten houden niet van lopen, wij houden meer van vliegen."

Da's toch machtig niet. :D
Robin, volgens mij maken maanlanders eerst een rondje om de maan om af te remmen en zweven ze uiteindelijk tot ze voldoende vaart hebben geminderd. Verder weet ik er niets van.

Over Werner von Braun ben ik nu ook een interessant boek aan 't lezen. Hitler's Managers. Gaat ook over Ferdinand Porsche uiteraard. Het is wel interessant (understatement) om te zien hoe een Nazi-vijand gebruikt kon worden door 't westen en opeens geen vijand meer was. Haat en nijd duurt soms maar even...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door GTRene » 27 aug 2012, 15:41

Robin schreef:We leuk. NA was 'n man van weinig interviews, dat haatte hij. Er was 'n vraag van hoe 't was om op de maan te lopen. Hij antwoordde koeltjes: "Wij piloten houden niet van lopen, wij houden meer van vliegen."

Da's toch machtig niet. :D
Das netjes met humor de vraag ontwijken, anders moest ie of een eerlijk antwoordt geven of...liegen...

kijk eens naar deze video's als je tijd hebt, vol met uitleg e.d. en voorbeelden.


deel 1 duurt meer dan 2 uur

http://www.youtube.com/watch?v=yo5w0pm24ic

deel 2/3 korter en wat andere info

http://www.youtube.com/watch?v=MalYSn_q ... alYSn_qIU4

vooral deel 1 interessant, zeg dan nog maar eens dat de beelden echt zijn en of dat ze er zijn geweest...
in elk geval niet op die beelden.
daarbij komt jou landing ook goed aan bod...echt humor!! they fooled us all.

wellicht vandaar dat Armstrong niet graag wilde praten met mede astronauten die later kwamen en nooit meer de ruimte in wilde enz enz...en dus ook weinig interviews wilde geven :wink:
daarbij speelden schijnbaar de russen en de usa ook samen en of deelden ze samen meer dan wij? dachten.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door ErikS » 27 aug 2012, 15:45

@ Rene, wist je dat de kerstman ook bestaat?

Zoek maar, wedde dat je het vind op internet.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Robin » 27 aug 2012, 15:48

ErikS schreef:@ Rene, wist je dat de kerstman ook bestaat?

Zoek maar, wedde dat je het vind op internet.

Kerstma bestaat wel degelijk. Hij woon hier vlakbij.

Afbeelding


Bedankt René voor de links.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Neil Armstrong RIP

Bericht door Dennis Cavallino » 27 aug 2012, 15:53

Robin Hartog schreef:
Dennis Cavallino schreef:
GTRene schreef:hij neemt vele "geheimen" mee met z'n laatste reis.

Daar heb ik hele boeken over gelezen. Astronauten van alle tijden, incl Armstrong&Co schijnen nogal wat dingen te hebben gezien die duiden op dingen die wij niet kunnen verklaren.

Eén van de mooiste verhalen vond ik die van iemand die beweert dat er al tijdens de Apollo vluchten UFO's waarneembaar waren. Bewijs is flinterdun om 'te lukraak te geloven, maar de doofpot eromheen heeft wel wat bewijslast opgeleverd die op z'n zachtst gezegd doet vermoeden dat 't minimaal één keer is voorgekomen dat we buiten onze dampkring niet alleen zijn. Het zijn in ieder geval leuke boeken om je nietig te voelen als mens. :mrgreen:
Gaaf! Welke boeken moet ik dan aan denken? Lijkt me zeer interessant om te lezen. :)
Poe, dan moet ik ff spitten. Is al jaren terug en toen las ik heel veel van dat soort boeken. Meestal leende ik ze bij de bieb vroeger. Ik las veel over ufo waarnemingen enzo. Liefst gewoon opgeschreven waarnemingen zonder oordeel. Daarin waren de Russen super. Die deden niet moeilijk. Een overheidsonderdeel deed niets anders dan UFO meldingen vastleggen en onderzoeken. Niets geen doofpot. Zelfs ufo meldingen uit 't verleden hebben ze daar onderzocht.

Wat ik sowieso kan aanraden zijn boeken van http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Berlitz. Die vent schreef vanuit een bepaalde absurditeit, maar gezien zijn achtergrond als wetenschapper en ex-intelligence medewerker van het Amerikaanse leger lijken veel verhalen sterk op waarheid gebaseerd te zijn. In ieder geval heeft hij feiten gebruikt, waar geen mens iets van wist. Hij wel. Of 't nu fictie of non-fictie is, daarover is nog lang niet iedereen 't eens geloof ik.

Als je zijn boeken hebt gelezen dan begrijp je in ieder geval wel heel goed hoe doofpotten werken. Hij heeft 't ook over 't Amerikaanse ruimteprogramma. Over Roswell. Area 51. Het komt allemaal aan bod in zijn bestsellers... Hij zet feiten op een rij, maar er staan ook wel wat geruchten in die niet verder onderzocht zijn (of konden worden). Ik heb altijd 't idee gehad dat hij zeer dicht bij de waarheid stond als hij zijn verhalen op papier zette. Erg leerzaam allemaal. The Philadelphia Experiment is nu weer actueel na 't vinden van 't Higgs deeltje. Dat zou bewijzen dat hij en Einstein allebei gelijk hadden. Einstein had zijn 'vinding' verbrand, om de wereld/mens te behoeden tegen zichzelf.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 27 aug 2012, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], beske, Bing [Bot], Darudevampire, De fiscalist, EmielS60, EvdP, Gert-jan, Majestic-12 [Bot], maurizio, RJK, smiley en 6 gasten