Trajectcontrole

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Kadett
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Trajectcontrole

Bericht door Kadett » 02 mei 2019, 15:05

9/10x dat ik traject A4 rijdt op vrijdag kan je niet eens de 130 halen vanwege de drukte.

Obbe
Berichten: 461
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Haarlem

Re: Trajectcontrole

Bericht door Obbe » 10 mei 2019, 12:50

https://www.autoblog.nl/nieuws/om-beves ... aan-124332

Binnen 2 weken actief.

Als het om de veiligheid gaat überhaupt onzin om die borden af te plakken tijdens werkzaamheden. Mensen vinden het vervelend als er een trajectcontrole is zonder die boren maar andersom lijkt me toch geen enkel probleem.

Kadett
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Trajectcontrole

Bericht door Kadett » 10 mei 2019, 13:14

Alleen dat van 100 overdag en 130 nacht is nieuw voor mij. Lekker ruk hoewel in de avond spits wie weet eindelijk een uitkomst op al die 'jagers' voor 3 tot 4 auto's winst.

Online
Richardt.
Berichten: 5168
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29

Re: Trajectcontrole

Bericht door Richardt. » 10 mei 2019, 13:28

Kadett schreef:
10 mei 2019, 13:14
Alleen dat van 100 overdag en 130 nacht is nieuw voor mij. Lekker ruk hoewel in de avond spits wie weet eindelijk een uitkomst op al die 'jagers' voor 3 tot 4 auto's winst.
Ik moest afgelopen weekend mijn vriendin wegbrengen naar Schiphol. Rij je om +/- 3.00 's nachts op een lege vijf baans A2 met trajectcontrole. Overdag is het daar 100, na 19.00 dus 130 of toch 120? Staat nergens aangegeven in elk geval, ik heb het voor de zekerheid voor dat stukje maar op 120 gehouden.

De terugweg heb ik met een gemiddelde snelheid van net geen 150 km/u afgelegd (van deur tot deur) over een route van dik 200km, zal ze leren :devil: :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4755
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Trajectcontrole

Bericht door Fernando » 10 mei 2019, 15:00

Kadett schreef:
10 mei 2019, 13:14
Alleen dat van 100 overdag en 130 nacht is nieuw voor mij. Lekker ruk hoewel in de avond spits wie weet eindelijk een uitkomst op al die 'jagers' voor 3 tot 4 auto's winst.
Voordat de trajectcontrole uit ging afgelopen jaar was dit gewoon de "normale" situatie. Omdat 130 km/h de wettelijke maximumsnelheid is op snelwegen, geven ze alleen de afwijkende snelheden aan bij een oprit van de snelweg. Als er geen snelheidsbord staat mag je 130 km/h rijden...

Mike R32
Berichten: 6260
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Trajectcontrole

Bericht door Mike R32 » 11 dec 2019, 16:37


Gebruikersavatar
eBoonstra
Berichten: 1504
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Trajectcontrole

Bericht door eBoonstra » 11 dec 2019, 16:48

Vlakbij mijn woonomgeving hebben ze ook twee trajectcontroles aangelegd. De eerste was de N351, een relatief drukke tweebaansweg waar niet vaak een ongeluk gebeurt maar buiten spitstijden wel hard gereden wordt, redelijk begrijpelijk dat hier een trajectcontrole geplaatst wordt.
De tweede is (sinds vorige maand geplaatst) de N381. Deze weg is nog maar drie jaar oud, een drukkere vierbaans stroomweg (prachtige aanwinst voor de omgeving), brede rijstroken, netjes met een vangrail er tussen, redelijk brede bermen, rechttoe-rechtaan. Dat ze hier nu een trajectcontrole plaatsen is mij volkomen onduidelijk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 20598
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Locatie: 1978 De Z 1300 is de grootste motorfiets die men produceert tot op dat moment. De Mastodont

Re: Trajectcontrole

Bericht door Luco » 11 dec 2019, 16:52

cashen

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 6751
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Trajectcontrole

Bericht door smiley » 11 dec 2019, 16:53

Afbeelding

Gebruikersavatar
eBoonstra
Berichten: 1504
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Trajectcontrole

Bericht door eBoonstra » 11 dec 2019, 16:53

Ja, het enige wat ik mij ook bedenken kon :kotsen:

Online
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 3588
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: E38 750i Individual
Locatie: Fryslân

Re: Trajectcontrole

Bericht door matthyssie » 12 dec 2019, 09:40

Ja klopt Eeuwe. Fantastisch stuk weg om lekker 130-140 te rijden. Nu is het om van in slaap te vallen.

Online
Richardt.
Berichten: 5168
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29

Re: Trajectcontrole

Bericht door Richardt. » 12 dec 2019, 10:34

Yep, N381 is onbegrijpelijk.
Nieuwe weg, overzichtelijk, dubbelbaans, relatief rustig, weinig op en afritten etc

Kortom, je kunt er prima wat harder rijden en dus is het ideaal voor een trajectcontrole.
Ach, de 50km er voor rijd ik achter een vrachtwagen, dan kunnen die laatste 20km traject controle er ook wel bij

Gebruikersavatar
eBoonstra
Berichten: 1504
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Trajectcontrole

Bericht door eBoonstra » 12 dec 2019, 16:26

Vanuit Emmen is het niet echt een prettige weg. Heb het drie jaar lang minstens 2 keer per week gereden en rijd er af en toe nog wel eens, het zou mooi zijn als Drenthe de weg ook aanpakte a la Friesland. Maar daar heeft de provincie het budget niet voor las ik ooit (en dan is de N34 imo nog veel rampzaliger).

Gebruikersavatar
bartb
Berichten: 769
Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
Auto: E87 130i LCI
Locatie: Friesland

Re: Trajectcontrole

Bericht door bartb » 12 dec 2019, 17:59

Het scheelt dat de trajectcontrole nu nog niet aan staat. Lang zal het niet meer duren.....

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4755
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Trajectcontrole

Bericht door Fernando » 12 dec 2019, 18:02

N11 heeft ook een flink gedeelte met trajectcontrole, staat gelukkig nog wel voorlopig gedeactiveerd...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26120
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Trajectcontrole

Bericht door romo » 12 dec 2019, 21:08

Stel, nog meer traject controles, iedereen op de CC.

Boetes rap omlaag

Gat in de begroting Rijksoverheid

Kortom; tot hoe ver zal het gaan?

allen
Berichten: 17491
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Trajectcontrole

Bericht door allen » 12 dec 2019, 22:22

Dan hebben ze mij nog. Geen van de wagens hier heeft cc. Al denk ik dat ik tegen die tijd m’n vrouw laat rijden. Daar zullen de meesten van jullie wel wat last van krijgen...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 30192
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.47
Locatie: Boven Barcelona

Re: Trajectcontrole

Bericht door Arthur » 13 dec 2019, 01:59

eBoonstra schreef:
12 dec 2019, 16:26
Vanuit Emmen is het niet echt een prettige weg. Heb het drie jaar lang minstens 2 keer per week gereden en rijd er af en toe nog wel eens, het zou mooi zijn als Drenthe de weg ook aanpakte a la Friesland. Maar daar heeft de provincie het budget niet voor las ik ooit (en dan is de N34 imo nog veel rampzaliger).
Idd, N34 is veel drukker. Waardeloze weg. Voorheen reed ik de N381 dagelijks tot Beilen, prima te doen. Nu dus N34 tot aan Gieten. Dat is aansluiten en zo hard als de vrachtwagen vooraan :(

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 3564
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: Te veel.
Locatie: Arkelstad: M3P, M3, 323ti, Clubman D, Beetle Cabrio, 850 T5-R, PHEV3, A2 (te koop), ex-MX-5, ex-M3

Re: Trajectcontrole

Bericht door Spijkerhard » 13 dec 2019, 20:01

Trajectcontrole,

zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..

allen
Berichten: 17491
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Trajectcontrole

Bericht door allen » 13 dec 2019, 20:34

Brienenoordbrug... De keren dat ik daar overheen moet zijn niet te tellen en of ik er nu op of af moet, altijd file. Valt geen droog brood te verdienen daar.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12299
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Trajectcontrole

Bericht door MartijnGizmo » 13 dec 2019, 21:45

Spijkerhard schreef:
13 dec 2019, 20:01
Trajectcontrole,

zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..
Dat gaan ze nu dan ook doen op de A2, de tussenstukken meten. Dus 5 ipv 3 stukken... En in plaats van je gemiddelde over het hele traject, krijg je nu de boete voor de snelste van de vijf.

Online
Eric Z
Berichten: 2782
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Trajectcontrole

Bericht door Eric Z » 13 dec 2019, 23:16

allen schreef:
13 dec 2019, 20:34
Brienenoordbrug... De keren dat ik daar overheen moet zijn niet te tellen en of ik er nu op of af moet, altijd file. Valt geen droog brood te verdienen daar.
Is wel een druk stukje maar invoegen kunnen de meeste mensen niet. Allemaal willen ze op de eerste meter wisselen. Daar staat alles stil terwijl je een paar honderd meter verder er zo tussen schuift. 2e baantje erbij Rotterdam in is top, altijd ruimte daar, heerlijk.
Verder zorg ik dat ik om half 4 vetrek uit het centrum, anders verdubbelt mijn reistijd.

KoenM
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Trajectcontrole

Bericht door KoenM » 14 dec 2019, 01:34

MartijnGizmo schreef:
13 dec 2019, 21:45
Spijkerhard schreef:
13 dec 2019, 20:01
Trajectcontrole,

zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..
Dat gaan ze nu dan ook doen op de A2, de tussenstukken meten. Dus 5 ipv 3 stukken... En in plaats van je gemiddelde over het hele traject, krijg je nu de boete voor de snelste van de vijf.
Vanaf wanneer gaat dat in? Het is nu juist altijd een mooi sprintje tussen de stukken..

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12299
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Trajectcontrole

Bericht door MartijnGizmo » 14 dec 2019, 15:22

Maandag 16 december 08:30.

Kadett
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Trajectcontrole

Bericht door Kadett » 14 dec 2019, 15:31

Weet nog goed dat op de A4 in 2004 de traject controle tussen A dam en Nieuw Vennep inging. Toen relatief weinig internet en dacht op een zondag ik test even topsnelheid van mijn auto uit. Iets van 200 op de teller, die maandag ging de controle aan, hoorde ik naderhand die week :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EricT, Gert-jan, jessedehaan, jos_br, NSXRS, vester86 en 28 gasten