Trajectcontrole
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Trajectcontrole
9/10x dat ik traject A4 rijdt op vrijdag kan je niet eens de 130 halen vanwege de drukte.
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Trajectcontrole
https://www.autoblog.nl/nieuws/om-beves ... aan-124332
Binnen 2 weken actief.
Als het om de veiligheid gaat überhaupt onzin om die borden af te plakken tijdens werkzaamheden. Mensen vinden het vervelend als er een trajectcontrole is zonder die boren maar andersom lijkt me toch geen enkel probleem.
Binnen 2 weken actief.
Als het om de veiligheid gaat überhaupt onzin om die borden af te plakken tijdens werkzaamheden. Mensen vinden het vervelend als er een trajectcontrole is zonder die boren maar andersom lijkt me toch geen enkel probleem.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Trajectcontrole
Alleen dat van 100 overdag en 130 nacht is nieuw voor mij. Lekker ruk hoewel in de avond spits wie weet eindelijk een uitkomst op al die 'jagers' voor 3 tot 4 auto's winst.
-
- Berichten: 6492
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Trajectcontrole
Ik moest afgelopen weekend mijn vriendin wegbrengen naar Schiphol. Rij je om +/- 3.00 's nachts op een lege vijf baans A2 met trajectcontrole. Overdag is het daar 100, na 19.00 dus 130 of toch 120? Staat nergens aangegeven in elk geval, ik heb het voor de zekerheid voor dat stukje maar op 120 gehouden.
De terugweg heb ik met een gemiddelde snelheid van net geen 150 km/u afgelegd (van deur tot deur) over een route van dik 200km, zal ze leren
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Trajectcontrole
Voordat de trajectcontrole uit ging afgelopen jaar was dit gewoon de "normale" situatie. Omdat 130 km/h de wettelijke maximumsnelheid is op snelwegen, geven ze alleen de afwijkende snelheden aan bij een oprit van de snelweg. Als er geen snelheidsbord staat mag je 130 km/h rijden...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Trajectcontrole
Vlakbij mijn woonomgeving hebben ze ook twee trajectcontroles aangelegd. De eerste was de N351, een relatief drukke tweebaansweg waar niet vaak een ongeluk gebeurt maar buiten spitstijden wel hard gereden wordt, redelijk begrijpelijk dat hier een trajectcontrole geplaatst wordt.
De tweede is (sinds vorige maand geplaatst) de N381. Deze weg is nog maar drie jaar oud, een drukkere vierbaans stroomweg (prachtige aanwinst voor de omgeving), brede rijstroken, netjes met een vangrail er tussen, redelijk brede bermen, rechttoe-rechtaan. Dat ze hier nu een trajectcontrole plaatsen is mij volkomen onduidelijk.
De tweede is (sinds vorige maand geplaatst) de N381. Deze weg is nog maar drie jaar oud, een drukkere vierbaans stroomweg (prachtige aanwinst voor de omgeving), brede rijstroken, netjes met een vangrail er tussen, redelijk brede bermen, rechttoe-rechtaan. Dat ze hier nu een trajectcontrole plaatsen is mij volkomen onduidelijk.
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Trajectcontrole
Ja, het enige wat ik mij ook bedenken kon
- matthyssie
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Trajectcontrole
Ja klopt Eeuwe. Fantastisch stuk weg om lekker 130-140 te rijden. Nu is het om van in slaap te vallen.
-
- Berichten: 6492
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Trajectcontrole
Yep, N381 is onbegrijpelijk.
Nieuwe weg, overzichtelijk, dubbelbaans, relatief rustig, weinig op en afritten etc
Kortom, je kunt er prima wat harder rijden en dus is het ideaal voor een trajectcontrole.
Ach, de 50km er voor rijd ik achter een vrachtwagen, dan kunnen die laatste 20km traject controle er ook wel bij
Nieuwe weg, overzichtelijk, dubbelbaans, relatief rustig, weinig op en afritten etc
Kortom, je kunt er prima wat harder rijden en dus is het ideaal voor een trajectcontrole.
Ach, de 50km er voor rijd ik achter een vrachtwagen, dan kunnen die laatste 20km traject controle er ook wel bij
- Eeuwe
- Berichten: 4529
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Trajectcontrole
Vanuit Emmen is het niet echt een prettige weg. Heb het drie jaar lang minstens 2 keer per week gereden en rijd er af en toe nog wel eens, het zou mooi zijn als Drenthe de weg ook aanpakte a la Friesland. Maar daar heeft de provincie het budget niet voor las ik ooit (en dan is de N34 imo nog veel rampzaliger).
- bartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: Trajectcontrole
Het scheelt dat de trajectcontrole nu nog niet aan staat. Lang zal het niet meer duren.....
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Trajectcontrole
N11 heeft ook een flink gedeelte met trajectcontrole, staat gelukkig nog wel voorlopig gedeactiveerd...
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Trajectcontrole
Stel, nog meer traject controles, iedereen op de CC.
Boetes rap omlaag
Gat in de begroting Rijksoverheid
Kortom; tot hoe ver zal het gaan?
Boetes rap omlaag
Gat in de begroting Rijksoverheid
Kortom; tot hoe ver zal het gaan?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Trajectcontrole
Dan hebben ze mij nog. Geen van de wagens hier heeft cc. Al denk ik dat ik tegen die tijd m’n vrouw laat rijden. Daar zullen de meesten van jullie wel wat last van krijgen...
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Trajectcontrole
Idd, N34 is veel drukker. Waardeloze weg. Voorheen reed ik de N381 dagelijks tot Beilen, prima te doen. Nu dus N34 tot aan Gieten. Dat is aansluiten en zo hard als de vrachtwagen vooraaneBoonstra schreef: ↑12 dec 2019, 16:26 Vanuit Emmen is het niet echt een prettige weg. Heb het drie jaar lang minstens 2 keer per week gereden en rijd er af en toe nog wel eens, het zou mooi zijn als Drenthe de weg ook aanpakte a la Friesland. Maar daar heeft de provincie het budget niet voor las ik ooit (en dan is de N34 imo nog veel rampzaliger).
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Trajectcontrole
Trajectcontrole,
zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..
zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Trajectcontrole
Brienenoordbrug... De keren dat ik daar overheen moet zijn niet te tellen en of ik er nu op of af moet, altijd file. Valt geen droog brood te verdienen daar.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Trajectcontrole
Dat gaan ze nu dan ook doen op de A2, de tussenstukken meten. Dus 5 ipv 3 stukken... En in plaats van je gemiddelde over het hele traject, krijg je nu de boete voor de snelste van de vijf.Spijkerhard schreef: ↑13 dec 2019, 20:01 Trajectcontrole,
zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..
-
Online
- Berichten: 3976
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Trajectcontrole
Is wel een druk stukje maar invoegen kunnen de meeste mensen niet. Allemaal willen ze op de eerste meter wisselen. Daar staat alles stil terwijl je een paar honderd meter verder er zo tussen schuift. 2e baantje erbij Rotterdam in is top, altijd ruimte daar, heerlijk.
Verder zorg ik dat ik om half 4 vetrek uit het centrum, anders verdubbelt mijn reistijd.
-
- Berichten: 1766
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Trajectcontrole
Vanaf wanneer gaat dat in? Het is nu juist altijd een mooi sprintje tussen de stukken..MartijnGizmo schreef: ↑13 dec 2019, 21:45Dat gaan ze nu dan ook doen op de A2, de tussenstukken meten. Dus 5 ipv 3 stukken... En in plaats van je gemiddelde over het hele traject, krijg je nu de boete voor de snelste van de vijf.Spijkerhard schreef: ↑13 dec 2019, 20:01 Trajectcontrole,
zowiezo denk ik dat de trajectcontrole de verkeerde stukken meet:
De A2 bijvoorbeeld, bij op en afritten wordt er niet gemeten. Terwijl daar juist een verhoogd risico is tav invoegen, uitvoegen, rijstrookwissels. Dus voor de veiligheid zou je niet de eenvoudige rechte stukken moeten meten, maar de complexe.
Bij Rotterdam bijvoorbeeld, als je de Van Brienenoord af komt (maakt niet uit welke kant) bij behoorlijk drukte maar nog redelijke snelheid, malloten die er met +40km snelheidsverschil links en rechts langs vliegen.
Daar kun je beter trajectcontrole inzetten..
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Trajectcontrole
Maandag 16 december 08:30.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Trajectcontrole
Weet nog goed dat op de A4 in 2004 de traject controle tussen A dam en Nieuw Vennep inging. Toen relatief weinig internet en dacht op een zondag ik test even topsnelheid van mijn auto uit. Iets van 200 op de teller, die maandag ging de controle aan, hoorde ik naderhand die week
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Majestic-12 [Bot], Peter-Paul, smiley en 259 gasten