Consumenten vuurwerk ter discussie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Consumenten vuurwerk wat vind jij?

Vuurwerk is voor Tokkies
9
11%
Verbieden die rommel
7
9%
Hetzelfde volk wat bij de voedselbank komt, koopt juist die rommel, voor een kapitaal
2
2%
Alleen georganiseerd vuurwerk toelaten.
15
18%
Baal van de overlast voor dieren en schade aan andermans eigendom
13
16%
Heeft z'n beste tijd gehad
9
11%
Vind het leuk, kost een paar centen...
8
10%
Laat ons toch lekker knallen.
13
16%
Vuurwerk is voor mietjes, carbid mot je hebben
6
7%
 
Totaal aantal stemmen: 82

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Consumenten vuurwerk ter discussie

Bericht door ///Joost » 06 apr 2018, 10:35

dvh schreef: 05 apr 2018, 10:49 Ik ben hypocriet.
Vroeger veel gespeeld met vuurwerk als kind. Vond het schitterend. Elk jaar weer een beleving.

Maar... ook gevaarlijk lopen klooien. Altijd geluk gehad. Maar nu ik zelf kinderen heb.. die wil ik niet met een tas vuurwerk over straat zien lopen rondklooien zoals ikzelf wel gedaan heb.

Dus als het nu verboden wordt/niet meer verkocht wordt.. dan hoef ik niet de zeikerige papa uit te hangen ^^
Heeft niets met hyocriet te maken natuurlijk. Ik hoop dat jouw ouders toentertijd ook niet blij waren met dat geexperimenteer (als ze het al wisten). Nu ben je ouder en wijzer (open doel). Een vuurwerkverbod is puur en alleen zelfbescherming voor jongeren en tokkies. Vroeger kon je ook strijkers aan elkaar binden, in een potje doen, en weet ik wat hoe gek. Dus het feit dat zwaarder vuurwerk nu eenvoudiger te krijgen is dan ook deels een argument, want de drempel ligt natuurlijk lager. Je hoeft niet meer zelf te gaan knutselen om een zwaar explosief te krijgen.

We geven allemaal zo af op legaal bezit van (vuur)wapens, maar vuurwerkbommen moet gewoon kunnen. Laten we wel wezen, sommig vuurwerk is gewoon categorie mortier. Gewoon pertinent verbieden voor particulieren die hap. ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. En 'ze pakken alles al van ons af...huilie huilie' vind ik geen argument. :wink:

TLRS
Berichten: 2913
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Consumenten vuurwerk ter discussie

Bericht door TLRS » 06 apr 2018, 14:23

Gijzert schreef: 06 apr 2018, 07:12 Voor mij is vuurwerk geen must. Het gaat me erom dat we in deze maatschappij teveel betutteling hebben en dat er veel mensen zijn die de dingen waar ze zelf niks mee hebben graag afschaffen.
Als je niks met auto's hebt dan is het makkelijk om te zeggen dat auto's niet harder kunnen rijden dan 140. Regelen we dat toch ook eventjes. Maar dat willen we hier niet.

Ik ben meer van leven en laten leven. Excessen aanpakken.
Dit.

Forum zit vol met mensen die regelmatig te hard rijden, racen, ring bezoeken, motor rijden. En dan van de jongere generatie verwachten dat ze zomaar even zoiets spannends op geven.

To become old and wise, you have to be young and stupid.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31177
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Consumenten vuurwerk ter discussie

Bericht door JP » 06 apr 2018, 15:01

Is er nog geen milieuhippie dit zegt dat al dat vuurwerk slecht is voor onze natuur !

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Consumenten vuurwerk ter discussie

Bericht door frankie » 06 apr 2018, 15:31

Niet zo slecht als die paasvuren :tooth:

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Consumenten vuurwerk ter discussie

Bericht door Mrton » 08 apr 2018, 21:23

JP schreef: 06 apr 2018, 15:01 Is er nog geen milieuhippie dit zegt dat al dat vuurwerk slecht is voor onze natuur !
Vooruit dan: al dat vuurwerk is slecht voor onze natuur !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, beske, Bombadil, Fabian, frankie, MarcF, Peter-Paul, Semrush [Bot], sitechris, Thomas H en 97 gasten