Designer + luxury dream homes topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door dvh » 23 aug 2010, 10:59

omg verschrikkelijk !
Doet me denken aan een woonwagen van glas, zonder privacy. :bag:

Luco

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 11:00

richardk schreef:paar honderd meter van mijn huis staat deze.
http://www.borrenstaalenhoef.com/conten ... oranjewoud

niet geheel mijn smaak maar wel veel inkijk
Vind dit toch meer een woonboot op palen.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door G Kolkman » 23 aug 2010, 11:23

Joop schreef:Je moet inderdaad iets harder stoken in de winter om de hut warm te houden, maar ook de ontwikkeling van de beglazing is de afgelopen jaren in een stroomversnelling gekomen, waardoor dat ook niet direct de kosten hoeven te zijn...
Verzekeringsgelden zijn niet afhankelijk van de hoeveelheid (breekbaar) glas, maar van de waarde van het pand en de getroffen voorzieningen t.a.v. beveiliging, ligging van het pand (een ruitje intikken op het platteland zal minder opvallen dan in het dorp.), e.d..

...vwb de constructie kan ik kort zijn: als aannemers hier in NL al het gevoel krijgen dat het afwijkt van de standaard traditionele bouwwijzen gaat de teller al lopen. M.a.w. bovenstaande woningen kosten verhoudingsgewijs al snel tussen de 2 en 4 keer meer dan wanneer traditioneel uitgevoerd.
Bovendien is het ook nog eens het afwerkingsniveau wat geld kan gaan kosten. Hoe eenvoudiger en minimalistischer het eruit ziet hoe duurder het wordt. In de bouw geldt een regel: gelijk is ongelijk, ofwel gebouwonderdelen en naden krijg je nooit volledig strak op elkaar aansluitend, zoals dat wel bijvoorbeeld in de autoindustrie wel makkelijker mogelijk is. Wil je die regel doorbreken dan zul je dus verhoudingsgewijs meer moeten betalen.
'Als het niet fit, gebruiken we kit, is het te ruim, gebruiken we schuim', zoiets toch :) ?

Ben bij die inkijkslaapkamers wel benieuwd of er nou nog iets gedaan is om .. ehm, wat meer privacy te verkrijgen? Bij zulke strakke bouwstijlen lijkt mij niet dat er gordijnen van 8 meter toegepast worden?

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Ravin ///M » 23 aug 2010, 11:58

Toch echt heel bijzonder, de sfeer die de architect weet te maken door het uitzicht zo dichtbij de brengen.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Maus335i » 23 aug 2010, 12:58

richardk schreef:paar honderd meter van mijn huis staat deze.
http://www.borrenstaalenhoef.com/conten ... oranjewoud

niet geheel mijn smaak maar wel veel inkijk
Volledig mijn smaak en gezien de locatie zal inkijk wel enigzins meevallen..

Afbeelding

Je zit weliswaar binnen, maar je bent gewoon 1 met de prachtige natuur. Zeker bij zon foto als deze komt alles goed tot zn recht. Ik vind het echt adembenemend!

Tegenwoordig zijn er al verschillende technieken om ramen electrisch te blinderen. Inkijk lijkt me allemaal niet zon probleem (zolang je maar centen hebt, maar die heb je ook nodig voor zon woning).

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Richardt. » 23 aug 2010, 15:59

Volgens mij mag er ook een flinke airco unit in zitten. Als in de zomer de zon er goed op staat ben je anders gewoon een kasplantje in zo'n huis/kamer

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door dvh » 23 aug 2010, 16:40

Is het niet zo dat je erg veel last hebt van incekten ect in je huis wanneer je in een bos woont?
Ken iemand die een mooi nieuwbouwhuis heeft in de bossen maar die had/heeft er wel last van.

Luco

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Luco » 23 aug 2010, 16:45

Richardt. schreef:Volgens mij mag er ook een flinke airco unit in zitten. Als in de zomer de zon er goed op staat ben je anders gewoon een kasplantje in zo'n huis/kamer
Je hebt tegenwoordig warmtewerend glas hoor, dus valt heel erg mee.

Gebruikersavatar
richardk
Berichten: 718
Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
Locatie: 0513

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door richardk » 23 aug 2010, 17:02

Maus335i schreef:
richardk schreef:paar honderd meter van mijn huis staat deze.
http://www.borrenstaalenhoef.com/conten ... oranjewoud

niet geheel mijn smaak maar wel veel inkijk
Volledig mijn smaak en gezien de locatie zal inkijk wel enigzins meevallen..

Afbeelding

Je zit weliswaar binnen, maar je bent gewoon 1 met de prachtige natuur. Zeker bij zon foto als deze komt alles goed tot zn recht. Ik vind het echt adembenemend!

tussen de bomen is een doorgaande weg en zijkant van het huis ligt naast een publiekelijke toegang van een bosgebied.. Woon er een steenworp vanaf, dus trust me van de inkijk

Online
Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door HansD » 23 aug 2010, 17:26

Knap pandje 8) .

Ik vind die stijl prachtig, heerlijk dat strakke minimalistische en al dat glas.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door RutgerK » 23 aug 2010, 17:36

Ik houd ook erg van dit soort huizen. Ik heb geen behoefte aan een heel groot huis maar liever erg praktisch met een 'minimalistisch' ontwerp.

Wat ik ook nog een erg mooie woning vind.

Afbeelding

http://www.archdaily.com/70892/tangga-h ... yland-024/

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Joop » 23 aug 2010, 19:41

Hier om de hoek staat overigens ook een verschrikkelijk mooi en minimalistisch huis, waar het overigens nu wel iets groener om het huis is ;-)...:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's zijn op de site van de twee jonge, doch zeer talentvolle architecten terug te vinden: Powerhouse Company

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door dvh » 23 aug 2010, 19:51

Wellicht na een bakkie koffie dat ik het wat vind..... :mrgreen:


Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Niels v D » 23 aug 2010, 22:37

Afbeelding

Goede smaak :thumbup:

Zie hier wel hele mooie huizen langskomen, hou zelf ook heel erg van die open bouwstijl.

Vind alleen zo'n wit huis niet mooi in een donker bos, zou zelf dan eerder kiezen voor een afwerking als gerwin heeft met glazen delen en graag een rieten kap erop..

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Xave30 » 23 aug 2010, 23:04

Idd, naast 'rust' is er bar weinig aan uitzicht! Doe mij maar iets tropisch bij zo'n huis.

Gebruikersavatar
G Kolkman
Berichten: 2636
Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Locatie: Eindhoven

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door G Kolkman » 23 aug 2010, 23:21

Hoe meer ik naar de huizen kijk hoe meer ik me realiseer hoe het zo niet mijn stijl is :D ! Ik zou in zulke minimalistische huizen me echt nooooit thuis kunnen voelen :hmmm: .

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Maus335i » 24 aug 2010, 08:13

G Kolkman schreef:Hoe meer ik naar de huizen kijk hoe meer ik me realiseer hoe het zo niet mijn stijl is :D ! Ik zou in zulke minimalistische huizen me echt nooooit thuis kunnen voelen :hmmm: .
Ik vind Porsche geen bal aan :mrgreen: Smaken verschillen dan over het algemeen ook heh

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Steven N. » 24 aug 2010, 09:56

Het huis in Oranjewoud vind ik ook bijzonder fraai. Heb daar regelmatig wat chauffeurs werk uitgevoerd en dan rij je toch wel even met open mond voorbij. Locatie is misschien niet ideaal, maar de architectuur vind ik geweldig. Dat mensen het ook durven te laten bouwen.

Het huis van Gerwin is ook bijzonder gaaf! Echt heel mooi!

Gebruikersavatar
richardk
Berichten: 718
Lid geworden op: 26 okt 2009, 12:23
Locatie: 0513

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door richardk » 24 aug 2010, 10:37

locatie is wel ideaal.. ben geboren en getogen oranjewouder en woon nu praktisch tegen de bossen aan

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Mark Nauta » 24 aug 2010, 10:42

Wow, dat huis dat Joop plaatst is echt super! Wordt echt opgenomen door de natuur daar omdat het niet zo hoog is en omdat deels in de grond zit natuurlijk. Prachtig ook die ronde ruiten aan de achterkant. Heel fraai. En ja, die garage is prachtig verwerkt zo.

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door steve smith » 24 aug 2010, 16:07

Joop schreef:Hier om de hoek staat overigens ook een verschrikkelijk mooi en minimalistisch huis, waar het overigens nu wel iets groener om het huis is ;-)...:

Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's zijn op de site van de twee jonge, doch zeer talentvolle architecten terug te vinden: Powerhouse Company
LOL. Dan weet ik waar je woont. De eigenaar van dat huis is een client van me, het is ontworpen door zijn zoon. En de dag dat die foto's gemaakt zijn weet ik nog, ik heb namelijk die 365 gehaald en teruggebracht voor de fotoshoot....... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ravin ///M
Berichten: 3002
Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
Locatie: Dieselduvel

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Ravin ///M » 24 aug 2010, 16:22

Hoewel het qua design heel leuk is enzo, vraag ik me af hoe lekker ik me zou voelen in zo'n huis.

Dit spreekt me meer aan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Robertdj » 24 aug 2010, 16:28

Eens met Ravin. De getoonde huizen zijn zeker mooi, maar ik zou me meer thuis voelen in een ouder, knusser, kleurrijker huis. Een huis waarin geleefd wordt.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Steve Hermann zijn "glass-house"

Bericht door Xave30 » 02 nov 2010, 10:47

UP!

Niet beslist een "glass house" zoals die van Dhr. Steve Hermann op pagina 1 van deze topic, maar komt imho aardig in de buurt qua detail. Daarbij moet ik zeggen dat ik onderstaande woning meer leefbaar vind.

Afbeelding
By their own admission, Mark Feldberg and Emilyn Page aren't the easiest people to work with. And when it came to building their new home, the couple knew exactly what they wanted.

Getting what they wanted meant the early exit of three architects, the passage of seven years (and counting) and a budget that grew from $400,000 to about $6 million to build the house, courtyard, sculpture garden and three avant-garde tree-houses.

[...]

To enter the home, 10-foot bronze doors open into an un-walled space with views of trees on all sides. Tree-filtered light moves from one side of the courtyard to the other. At the entrance stands a large fountain-an arc-shaped greenish slab of concrete made by Mr. Cheng that's embedded with crystals and fossils and made to look and sound like a creek. Water streams through a path along the top, flowing down steps to end in a pool with blue glass shards at its bottom.
Artikel: http://realestate.yahoo.com/promo/a-dre ... birth.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Link met fotogalerij:
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... d=yahoo_re" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Steve Hermann zijn "glass-house" + "Carmel Dream House"

Bericht door Maus335i » 02 nov 2010, 18:38

Man ik zou er zo intrekken :mrgreen: Niks meer aan veranderen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Bing [Bot], MarcF en 183 gasten