Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Mark 320iS » 10 sep 2015, 11:06

indobesar schreef:Heel gaaf! Goed frame en scherp geprijsd!

Tijdje terug had ik een Ultimate SLX9.0 besteld, maar toch geannuleerd. Als je dat geld uitgeeft, wil ik toch een fiets met meer emotie. :D

Wanneer binnen? Of ophalen in Duitsland en terug fietsen? Is maar klein stukje voor jou!
Ik vind het strakke design van Canyon juist heel gaaf. Een Aeroad vind ik nog mooier, maar die vond ik qua geometrie wat extreem voor mij en mijn gebruik. Een Pinarello Prince volledig Ultegra had je ook voor ongeveer dit geld gehad, maar ik vind de Canyon dan toch een stuk mooier eerlijk gezegd.

Hij is op voorraad, ik zal vandaag wel horen wanneer ie geleverd wordt. Aan terugfietsen heb ik niet eens gedacht, Koblenz is circa 150km voor mij, dus dat is goed te doen. Maar ja dan moet ook weer iemand je brengen enz, en dan direct 150km op een geheel nieuwe fiets, weet niet of ik dat wel aandurf.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door DDX » 12 sep 2015, 00:14

dvh schreef:Dat het een kwestie van trainen / vaker doen en doorzetten is begrijp ik.
Echter.. na 1.5 uur op de fiets gezeten te hebben geloof ik het wel > tijd voor wat anders zeg maar :-)
Gewoon ergens heenfietsen en dan moet je wel terugfietsen ;)
(En ja ik weet het ik maak extreme afstanden)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 03 okt 2015, 22:54

Vorig week de Monstertijdrit 2015 (122,55 km) gereden. En wat was het weer afzien. De start was om 11.32 en het was gelijk vol tegen de wind in (kracht 3/4) Dat werkt wel wat demotiverend omdat je gemiddelde snelheid waar het natuurlijk allemaal omdraait schrikbarend laag blijft. De eerste 12 km 34 gemiddeld dat wil je niet aflezen gelukkig daarna de wind er dwars op en de snelheden gingen omhoog. bochtje naar rechts en eindelijk de wind in de rug. Plus 40 de volgende 12 km lang. Kijk daar word je vrolijk van langzaam ging de gemiddelde snelheid omhoog maar je kunt ook niet te hard gaan. Want er volgen nog 100 km's. Dus krachten verdelen. En af en toe een gel leeg slurpen.

Ronde 2 kwam er aan. Weer tegen die verdraaide wind in maar ik werd ingehaald. Een snellere rijder 30 meter voor me waar ik me mooi aan kon optrekken. Tegen de wind in rond de 36 gemiddeld en ook wind mee ging het later lekker met rond de 40 gemiddeld. Het derde rondje kwam er aan en met een gemiddelde snelheid van 37,4 km/h lag ik mooi op schema. Ze zeggen wel dat Monstertijdrit pas de derde ronde echt in gaat. En dat is ook zo. Na 82 km flink doortrappen zijn de reserves aardig geslonken. De wind leek te zijn toegenomen en de laatste 12 km tegen de wind in werden zwaar. Erg zwaar. Het gemiddelde daalde soms naar 31 a 32 km. Er kwamen geen snelle rijders voorbij waar ik me aan kon optrekken.. Dan maar op karakter hard trappen tegen de wind in..maar de benen liepen steeds verder leeg. Ondanks frequente voeding onderweg en veel drinken. Zucht de bocht om wind op de zijkant dat scheelt. Tempo kon ik vasthouden. Maar langzamerhand kakte dit wel iets in.. Ik ging startnummer 28 voorbij (ik was 32 en later gestart) maar voor mij was het daarna leeg. Niks om me aan op te trekken. Na 100 km werd het steeds zwaarder, steeds minder kracht om tempo te rijden..

De laatste 22 km gingen in gelukkig wind in de rug. Maar wind in de rug met pap in de benen is niet opschieten toch kon ik rond de 37 km gem. vasthouden. De laatste starters met hun eerste rondje gingen me voorbij en gaven me het gevoel alsof stil stond. Het aftellen van de kilometers was begonnen.. 36,4 km/h gem. op dat moment. De laatste 10 kilometers gingen in.. Maar tot mijn schrik, de wind was gedraaid. Van dwars op rechts, naar schuin ervoor. Weinig beschutting en de benen waren nagenoeg leeg. Afzien en aftellen, je wilt eigenlijk gewoon even afstappen om 5 minuten rust te nemen. Maar dat was natuurlijk helemaal geen optie de snelheid daalde dramatisch naar 30 gem. Kreeg er pijn in mijn buik van. 36,3.. Gemiddeld. Het breekpunt kwam in zicht net als de finish. Maar het leek wel of de streep verder was gelegd. En toen 1,5 km voor de finish begon mijn rechter bovenbeen te trillen.. En BAM ik kreeg kramp.. Stoppen kon niet.. Af en toe vieren en weg was het gemiddelde.. 36,2 nog maar.. Dan is een kilometer fietsen erg lang en 500 meter voor de finish werd ik ingehaald door nummer 28.. Oh nee dat zou toch niet.. Barst maar met je kramp dacht ik.. Ik ben op de pedalen gaan staan voor een eindsprint trappen, trappen en nog eens trappen en ja daar pakte ik 100 meter voor de finish nummer 28 weer terug.. Als een dolle met de tong over het stuur reed ik de finish over.. 36,1 km/h gemiddeld.. Tijd 3 uur 23 minuten en 23 seconden YES!!! Helemaal kapot, maar mijn PR verbroken. En dat was mijn doel.. Voor de zekerheid vroeg ik een aantal renners nog of ik wel leefde maar het is helemaal goed gekomen.. Klassementstanden zijn nog niet bekend maar realistisch gezien zal ik als middenmoter zijn geëindigd maar dat vind ik ook niet zo belangrijk, ik heb het monster weer verslagen! Uiteindelijk 54e van de 108 deelnemers geworden.
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (60.21 KiB) 3331 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (62.93 KiB) 3331 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (50.4 KiB) 3331 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (75.73 KiB) 3331 keer bekeken

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Petrolhead Tom » 04 okt 2015, 11:11

Netjes hoor!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 04 okt 2015, 13:46

Dank je Tom!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 05 okt 2015, 09:40

Mooie prestatie weer Rico! :thumbup: Ik zag dat Ion-Lee ook een prijs op z'n naam heeft weten te schrijven... :ken ik jou:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 05 okt 2015, 16:40

Klopt. Gisteren club kampioenschap op de Nedereindse Berg in Nieuwegein van CTWT. Eerste deelname dus gestart in de B-groep. Eerst een proloog over de 2.2km. Een tijd van 3'14", gedeelde tweede plaats. Daarna de koers. 60' +1 ronde koersen met 15 man. Heel gaaf en een tweede plek bemachtigd. Overall winnaar in de B-category. :)

Actiefoto:

Afbeelding

Hier een linkje naar de rit:
https://www.strava.com/activities/406215806

Sebastix
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:43
Locatie: Hoeven
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Sebastix » 08 okt 2015, 21:22

Tijdje terug zag ik een nieuwe volger op Strava: Rico van Velzen. Tot vandaag ging er geen lampje branden van dat was...totdat ik ineens weer DF voorbij zag komen! En zelfs op Strava zit een DF clubje zag ik :) Mijn strava profiel: https://www.strava.com/athletes/8505008" onclick="window.open(this.href);return false;

Anyway, naast de autosport activiteiten fiets ik dit jaar ook actief. Actiever dan voorheen, want ik was eerst een mooi weer fietser die zo af en toe eens een rondje maakte van 60-70km (vaak met m'n vader in een groep). Tot dit jaar, want afgelopen zomer heb ik gemiddeld 200km per week weggetrapt. Begonnen op een oude CX met 23mm bandjes, maar in augustus kriebelde het toch om een nieuwe racefiets aan te schaffen (ook voor m'n eigen veiligheid, want zo hard remmen op de CX met cantilever remmen gaat niet). Het is een Cube GTC Race met full Ultegra groep geworden (maat 58).

Afbeelding

Prima prijs/kwaliteit verhouding, tot nu toe erg tevreden mee.
De grootste uitdaging voor mij is om elke keer nieuwe sportieve doelen te stellen, zodat ik elke keer opnieuw motivatie eruit kan putten. Ik zou graag eens een tocht als de Marmotte willen rijden of Les Trois Ballons.

Vanaf deze week rij ik ook weer op mijn oude CX waar ik nu crossbandjes van Vittoria op heb gelegd. Ik ben er al een paar keer het bos in geweest en komende weekenden zal ik ook enkele veldtoertochten gaan rijden om te zien hoe dat gaat.

Afbeelding

Naast het fietsen doe ik zo af en toe ook wat hardlopen (daar ben ik vorig jaar in januari mee begonnen) en richt me voornamelijk op de 5km. Tijdens de Singelloop Breda afgelopen weekend heb ik daar een nette PR neergezet van 21:42. Hopelijk kan ik die nog aanscherpen met nog enkele loopwedstrijden in aantocht :)

Wat ik me ook afvroeg, zijn er van jullie die altijd deelnemer aan de 24h cycling Zandvoort? Dat lijkt me ook fantastisch om te doen (zeker ook omdat ik er normaal alleen rondjes rij met de auto).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 09 okt 2015, 11:05

Sebastix schreef:Tijdje terug zag ik een nieuwe volger op Strava: Rico van Velzen. Tot vandaag ging er geen lampje branden van dat was...totdat ik ineens weer DF voorbij zag komen! En zelfs op Strava zit een DF clubje zag ik :) Mijn strava profiel: https://www.strava.com/athletes/8505008" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumbup:

Obbe
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Obbe » 18 okt 2015, 14:14

Deze 2 racefietsen zijn gisteravond uit onze auto gestolen op de Westergracht in Haarlem. Canyon is een 3xl met Athena en Eurus wielen en de Bianchi maat 50 met Superrecord en Eurus. Graag dit bericht delen! Bedankt.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Tim N » 19 okt 2015, 11:31

Dat is balen zeg, dus open gebroken en fietsen weg?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39728
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Arthur » 19 okt 2015, 12:50

Ik zal erop letten of ze er hier in de buurt op rondfietsen :tooth:
Nog specifieke kenmerken?
:wink:

Obbe
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Obbe » 21 okt 2015, 08:59

Achterruit eruit geslagen en weg inderdaad. Alle andere spullen lagen nog in de auto. Ging puur om de fietsen.

Of ze herkenbaar zijn? Die van mij is heeeeel groot en in deze maand denk ik redelijk zeldzaam. Die van mijn vriendin is ook redelijk uniek en op het frame na, niet meer origineel. Als ze ze op deze manier verkopen zijn ze erg herkenbaar. ik neem aan de degene die dit gedaan heeft er enig verstand van heeft en de onderdelen los verkoopt. De frames kan je dan weggooien maar dan vang je wel richting de €2000,- voor de onderdelen. Kortom, ik ga marktplaats in de gaten houden komende maanden.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door WJ » 23 okt 2015, 11:43

Kwam dit tegen, hoe briljant is dat. :D

https://www.indiegogo.com/projects/revo ... ing-system#/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 23 okt 2015, 21:54

tjee Obbe wat waardeloos zeg :-(((

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 27 okt 2015, 09:50

Aiii balen Obbe! Kan je de fietsen hiervoor verzekeren?

Kan is klein dat je ze terugvind. Al wat nieuws op het oog?

Obbe
Berichten: 715
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: 130
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Obbe » 27 okt 2015, 15:14

Dacht dat mijn fiets verzekerd was. Kreeg vandaag het bericht dat dat niet het geval is omdat:

In de algemene voorwaarden staat het volgende:
"2.1 Welke schade krijgt u vergoed?
In de volgende gevallen, als die plaatsvinden binnen Europa, heeft u recht op een schadevergoeding:
 Als uw fiets gestolen is. U moet de verzekerde fiets dan wel in een afgesloten ruimte hebben staan en er moeten sporen van
inbraak aanwezig zijn."

Ik lees: achterruit is ingeslagen, dus wij vergoeden de schade. Maar nee. Ergens anders in de voorwaarden staat:: "Afgesloten ruimte: een met een deugdelijk slot afgesloten ruimte met muren en een dak."
Ze betalen dus niet. Verschil in interpretatie vind ik. Heel zuur. Schade is voor ons ruim €6000,-....

Dit is de Assurace verzekering van de Eurpeesche. Eerder schade gehad door toedoen van een ander. dat werd toen keurig geregeld en snel uitbetaald. Had dit dan ook niet verwacht.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door RVV » 27 okt 2015, 16:03

:(

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39728
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Arthur » 27 okt 2015, 18:28

Kortom; fietsen niet (meer) verzekeren.

Gebruikersavatar
Maus
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 23:44
Locatie: Onder de rook van R'dam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Maus » 27 okt 2015, 21:05

Als je die hebt, misschien nog een optie om via de rechtsbijstandverzekering proberen wat te verhalen op de fietsverzekering?
De vraag is alleen of je daar de tijd, zin en centjes in wilt stoppen.

Gebruikersavatar
jspr
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 jun 2014, 15:30
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door jspr » 07 nov 2015, 11:15

Na 2 jaar een Hero3 silver gebruikt te hebben heb ik onlangs een Hero4 silver gekocht. Wat een verbetering van beeldkwaliteit en het display achterop maakt een heleboel dingen makkelijker.

De Hero4 silver bestanden werken ook met de Garmin Virb edit software :swinging:

Afbeelding

Afbeelding

Ook een chest mount gekocht in China voor een andere hoek:

Afbeelding

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 09 nov 2015, 15:04

Gave combo zo, al word ik altijd een beetje duizelig van die video's met hoge framerate... :crazy:

Vandaag m'n Paddy Wagon over de 1000km gefietst, was nog even flink stoempen op de dijk tegen de zuidwestenwind in! :tooth:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7749
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Tim N » 09 nov 2015, 22:31

Zal ik het zeggen? Toch wel weer typisch wielrenner groepsgedrag zoals er daar naar beneden (en boven) gekoerst wordt met zijn allen.... :bag: :bag:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 10 nov 2015, 11:22

Tim N schreef:Zal ik het zeggen? Toch wel weer typisch wielrenner groepsgedrag zoals er daar naar beneden (en boven) gekoerst wordt met zijn allen.... :bag: :bag:
Omdat die MTB'ers in de weg rijden... :bag: ;)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door allen » 10 nov 2015, 11:41

Dit gedrag hoort er geloof ik een beetje bij de sport? Zou me zelf in ieder geval knap irriteren wanneer ik heuvel af met 35-40 achter een groep wielrenners moest blijven hangen.
Heuvel op is zo te zien helemaal drama. Even een uurtje met 5km/u achter een groep fietsers hangen die het vertikken om achter elkaar te fietsen. Kun je nog beter in de file staan op de A20.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, Gert-jan, Google [Bot], Jaws, KoenM, maurizio, Sabberjoch, SlowCo en 190 gasten