Het grote 'DF racefiets' topic
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
In het donker zonder verlichting aangereden worden schijnt nog net wat meer hardcore te zijn. Iig een beetje "te" voor mij ghehe.
Geen idee overigens hoe het is. Nooit gedaan. Ik gok iig flink zweten.
Geen idee overigens hoe het is. Nooit gedaan. Ik gok iig flink zweten.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
@Allen
Zo'n hekel aan trainen op de rollen, Tackx e.d.
Waarom niet zoiets?
http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... a3a68212ea
Zo'n hekel aan trainen op de rollen, Tackx e.d.
Waarom niet zoiets?
http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... a3a68212ea
- busby
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
Wellicht een idee om volgend jaar (samen) te fietsen voor een goed doel?
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
Wat de rest al zegt. Kijk voor een goed frame wat je past. Je kan indien gewenst altijd nog je groep aanpassen, maar eenmaal een fiets gekocht zit je toch redelijk vast aan je frame.
Afmontage zou ik voor minimaal 105 gaan. Ik heb dat zelf ook, in mijn geval triple. Mijn vorige en eerste fiets had een Campagnolo groep, wat ik zeker niet minder vond. Nadeel daarvan was dat het een dubbel was en dat was vorig jaar in de Ardennen met een 23 achter niet echt leuk
Afgelopen weken in de bergen vroeg ik me af of het allemaal te doen zou zijn met een compact met een 27 of 29 cassette achter, ik heb echt geen idee. Bij bijna iedere beklimming, op de laatste km van de Tourmalet van 10% na denk ik, had ik altijd een versnelling over, al was het best vaak tanden bijten :banging:
Het ritje van 40 km net met wind tegen hier in de omgeving vond ik trouwens geen zak aan, ik wil weer terug naar de bergen
Afmontage zou ik voor minimaal 105 gaan. Ik heb dat zelf ook, in mijn geval triple. Mijn vorige en eerste fiets had een Campagnolo groep, wat ik zeker niet minder vond. Nadeel daarvan was dat het een dubbel was en dat was vorig jaar in de Ardennen met een 23 achter niet echt leuk
Afgelopen weken in de bergen vroeg ik me af of het allemaal te doen zou zijn met een compact met een 27 of 29 cassette achter, ik heb echt geen idee. Bij bijna iedere beklimming, op de laatste km van de Tourmalet van 10% na denk ik, had ik altijd een versnelling over, al was het best vaak tanden bijten :banging:
Het ritje van 40 km net met wind tegen hier in de omgeving vond ik trouwens geen zak aan, ik wil weer terug naar de bergen
-
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:28
- Auto: Renooit
- Locatie: Groningen
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
Dit duspartyondude schreef:Het ritje van 40 km net met wind tegen hier in de omgeving vond ik trouwens geen zak aan, ik wil weer terug naar de bergen
Donderdag op vrijdag nacht terug gekomen uit de Alpen. Man, wat is dat vlakke dan weer saai
Heb nu wel de voornemens om wat meer te gaan fietsen de komende tijd. Vanaf januari wil ik zo'n 200km per week op de racefiets zitten. Want de marmotte staat in de planning voor de volgende zomer
Gisteren even een klein rondje van 35km gedaan. Over een uurtje weer 80km wegtikken van m'n ouders naar Groningen
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
Ik heb inmiddels mijn Trek 1.9 verkocht en ga nu zelf een fietsje opbouwen met een chinees frame als basis.
Dit frame (FM-098 van Dengfu) in maatje 56cm:
Deze groep (dark grey Ultegra 6700)
en deze wieltjes (Campagnolo Zonda)
Overige onderdelen moet ik nog uitzoeken
Dit frame (FM-098 van Dengfu) in maatje 56cm:
Deze groep (dark grey Ultegra 6700)
en deze wieltjes (Campagnolo Zonda)
Overige onderdelen moet ik nog uitzoeken
-
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Verdienen die mooie wielen niet een mooie Campagnolo groep? Shimano is zooooo saai
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Ik weet het, vloeken in de kerk Ik heb niks met de groepen van Campa, wel met de wielen en dan vooral de prijs/kwaliteit verhouding
- busby
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 24 mar 2009, 14:40
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
De nieuwe Sram groepen zijn een verademing tov eerdere groepen, zou ik zeker in overweging nemen....
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
SRAM heeft geen triple, anders was het inderdaad een optie geweest.
-
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
@Robs, is Fulcrum dan geen optie? Fulcrum racing 3 is identiek aan Campagnolo Zonda, zelfde wielen alleen andere branding.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Rob, ga maar in de hoek staan :shout:RobS schreef:Ik weet het, vloeken in de kerk Ik heb niks met de groepen van Campa, wel met de wielen en dan vooral de prijs/kwaliteit verhouding
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Een setje Zonda's kost 280€ een setje FR3 369€ Daarbij vind ik het Campa achterwiel gewoon erg mooi.k33z schreef:@Robs, is Fulcrum dan geen optie? Fulcrum racing 3 is identiek aan Campagnolo Zonda, zelfde wielen alleen andere branding.
-
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Dan geef ik het op
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
In de schuur hangen (zo min mogelijk overigens) een Cannondale Caad8 met een 105 triple. en een Scott Scale Ltd (Full CF MTB)
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
De postbode is geweest
- Downforce Hans
- Berichten: 12548
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Koop een metalen frame Allen als je een fiets wilt kopen, trap niet in die carbon shit........
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Rijden hier ook mensen op Fixies of Single Speeds?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik overweeg nl. zo'n machine.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik overweeg nl. zo'n machine.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Een doortrapper is een leuke en geinige hype maar wat mij betreft niet aan te raden in het verkeer.
Remmen is moeilijk omdat de trappers meegaan met de omwentelingen van het achterwiel en je dus moet 'terugtrappen' om vaart te minderen en snel door een korte bocht is er niet bij want als je pedaal de grond raakt in de bocht wordt je gelanceerd en kun je zomaar wakker worden in een weiland van een andere provincie
En benen stilhouden is er ook niet bij want dan sla je over de kop.
Doortrappers vinden hun oorsprong natuurlijk op de wielerpiste oftewel baanwielrennen. Daar hoef je dus geen snelheid te minderen voor een plotselinge bocht.
Gaaf -Ja
Handig en veilig - Nee
En ik heb vroeger heel wat kilometers op de piste gereden dus dit alles is uit ervaring.
Remmen is moeilijk omdat de trappers meegaan met de omwentelingen van het achterwiel en je dus moet 'terugtrappen' om vaart te minderen en snel door een korte bocht is er niet bij want als je pedaal de grond raakt in de bocht wordt je gelanceerd en kun je zomaar wakker worden in een weiland van een andere provincie
En benen stilhouden is er ook niet bij want dan sla je over de kop.
Doortrappers vinden hun oorsprong natuurlijk op de wielerpiste oftewel baanwielrennen. Daar hoef je dus geen snelheid te minderen voor een plotselinge bocht.
Gaaf -Ja
Handig en veilig - Nee
En ik heb vroeger heel wat kilometers op de piste gereden dus dit alles is uit ervaring.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Hi Matthieu, daar was ik me van bewust. Coolness heeft nadelen, maar is gewoon mooi. Een rem is overigens verplicht in NL. Vaak zie je dat ook op het voorwiel.
Dit is een ultiem apparaat:
Dit is een ultiem apparaat:
Laatst gewijzigd door indobesar op 05 sep 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Yes, finally! Full carbon in the house
Zou ook kunnen, scheelt iig een bak geld.Mathieu schreef:@Allen
Zo'n hekel aan trainen op de rollen, Tackx e.d.
Waarom niet zoiets?
http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... a3a68212ea
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
In de VS kom je met dit soort fietsen nog wel weg, de automobilisten blijven ver bij je vandaan ivm claims.indobesar schreef:Hi Matthieu, daar was ik me van bewust. Coolness heeft nadelen, maar is gewoon mooi. Een rem is overigens verplicht in NL. Vaak zie je dat ook op het voorwiel.
Dit is een ultiem apparaat:
In NL lijkt mij dit je doodvonnis.
Mooie fiets overigens.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Fixies zijn natuurlijk helemaal hip in de stad, omdat 'coole' koeriers er al eeuwen op rijden. De associatie met baanrennen maken de meesten niet.
In A'dam zie je nog steeds veel koeriers op een fixie. Wel gaaf hoor, hoe die heel behendig op zo'n ding op hoge en ZEER lage snelheid door alle spelonken van de stad manoeuvreren. Je moet 't maar kunnen!
In A'dam zie je nog steeds veel koeriers op een fixie. Wel gaaf hoor, hoe die heel behendig op zo'n ding op hoge en ZEER lage snelheid door alle spelonken van de stad manoeuvreren. Je moet 't maar kunnen!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Absoluut, je stuurvaardigheid krijgt zeker een boost. Maar in een panieksituatie is het toch echt moeilijk om niet je benen stil te houden i.p.v. ergens omheen sturen.Dennis Cavallino schreef:Fixies zijn natuurlijk helemaal hip in de stad, omdat 'coole' koeriers er al eeuwen op rijden. De associatie met baanrennen maken de meesten niet.
In A'dam zie je nog steeds veel koeriers op een fixie. Wel gaaf hoor, hoe die heel behendig op zo'n ding op hoge en ZEER lage snelheid door alle spelonken van de stad manoeuvreren. Je moet 't maar kunnen!
Ik bedoel een bal, kat, hond en kind die oversteekt vanachter een auto.
Laatst ook nog een noodstop moeten maken in het bos op het fietspad met de 'gewone' fiets omdat er een Eekhoorn overstak Dan maak je dus gewoon een omgekeerde Wheelie en als vanzelf draait de rest van je fiets naar de zijkant en kom je dwars neer als een volleerde speedwayer.
Ik had natuurlijk ook door kunnen rijden en uiteindelijk de Eekhoorn op het spit van de BBQ kunnen bereiden.
Driften leuk, maar dwars op een fiets
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
Re: Het grote 'DF racefiets' topic
Jij bent gewoon roekeloos, dat wordt nooit wat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: EricYellow, Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 172 gasten