Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door WJ » 08 jul 2019, 15:31

Vooral groepen zijn erg irritant, die denken idd dat ze de Tour de France aan het rijden zijn ofzo. :|

zegmaarboris
Berichten: 446
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door zegmaarboris » 08 jul 2019, 20:40

Jep. Zo ongeveer alles wat slecht is in de Nederland blijkt zich op de fiets in vetgedrukte letters met een uitroeptekens te moeten manifesteren lijkt het. Egoïstisch, lelijk en luidruchtig. Natuurlijk zijn de zondag fiets groepen #1, maar de ANWB-stellen op de e-bikes doen echt goed hun best deze positie over te nemen. NOOIT achter elkaar fietsen hè, NOOIT. Nooit rekening houden met een ander in welke zin dan ook, NOOIT! Er voorbij, NOOIT! Of er kan ineens wel doorgetrapt worden, of er kan in elk geval even op je ingestuurd worden.
Moet je bij Trek, Cube, Canyon, Stella of Gazelle dealers tegenwoordig een contract hiervoor ondertekenen, dat je wel echt jouw stuk weg met een marge van 1,5meter rondom claimt?
En vroeger toen ik nog met een ploegje trainde (achter elkaar uiteraard) was het mantra dat als je nog kon praten het niet snel genoeg ging. Dat gekrijs tegenwoordig in die pelotons.... Fiets door en ben stil g*!@#$.

Maar goed - zoals mijn vrouw zondag zei toen ik terug kwam met deze observatie - als je zo midden op een mooie zondag op pad gaat vraag je er ook om, gewoon vroeg je nest uit. Dus.

Als update van mijn zoektocht naar een wat meer comfortable fiets dan de Specialized ben ik succesvol gebleken, als is 't wel wat uit de hand gelopen. Colnago C64 - lekker klassieke en tijdloze bak, met schizofrene discs en weggewerkte kabel. DT Swiss PRC1100 wielen met tubes, niet te hoog, geen aero-herrie daardoor. Kan zo veel meer nu op slechtere wegen (boomwortels, klinkers zijn echt stuk beter mee te dealen nu). En een soepele RED AXS groep, wat werkt dat mooi zeg.
Weegt 7.35kg zonder de drinkbekers en pedalen. Wat super nieuws is want ik ben nog altijd 15kg te zwaar. Ik maak echt alles MAMIL-cliches waar met dit apparaat :D. Nou ja, super fijn kanon met precies wat ik zocht in combinatie sportiviteit en comfort. Echt genieten. Snelle foto met test zadel en mega-spacer collectie (komt beide goed hoor).

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door ///Joost » 08 jul 2019, 21:54

:tooth:

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Martijn_H » 19 jul 2019, 13:21

Vanochtend bij LBS geweest en optie genomen op onderstaande fiets. Met een beetje mazzel kan ik het staartje van de zomer op mijn nieuwe fiets meepakken. Nieuwe Cannondale CAAD13 105 Disc :headbang:.
Bijlagen
4CF208A3-0232-46C7-9DE6-DB2A3BCFB3A2.jpeg
4CF208A3-0232-46C7-9DE6-DB2A3BCFB3A2.jpeg (64.23 KiB) 1670 keer bekeken

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 19 jul 2019, 18:32

Aluminati FTW! 😁

Ik vind het overigens geen fraaie fiets. Verzakte achterbrug zorgt voor hartverzakking. 😉 de vorige CAAD was namelijk een tijdloze schoonheid.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 19 jul 2019, 18:34

Proficiat Boris! Pr0n-machine! Zonder discs nog fraaier imho. Bewust gekozen voor AXS? Hoor daar gemengde verhalen over. Wat zijn jouw bevindingen?

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Martijn_H » 20 jul 2019, 03:52

indobesar schreef: 19 jul 2019, 18:32 Aluminati FTW! 😁

Ik vind het overigens geen fraaie fiets. Verzakte achterbrug zorgt voor hartverzakking. 😉 de vorige CAAD was namelijk een tijdloze schoonheid.
Smaken verschillen ;). Ik vind het plaatje, net als de nieuwe SuperSix. Ben wat minder traditioneel ingesteld; lage achterbrug en discs FTW :).

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 20 jul 2019, 08:37

Hoge achterbrug is vintage.😜

Online
Gebruikersavatar
Fedmas
Berichten: 1319
Lid geworden op: 30 aug 2011, 21:31
Auto: A3 45 TFSIe

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Fedmas » 20 jul 2019, 16:04

Ik vind wel dat door dat alle merken die lage achterbrug adopteren de fietsen wel meer en meer op elkaar beginnen te lijken. Bovenstaand frame kan ook zo van Scott of Specialized zijn, dat is jammer.

Prachtige fiets Boris, enjoy! Ik zit ook naar Axs te kijken voor op mijn Epic (MTB Fully), begint 'betaalbaarder' te worden

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 20 jul 2019, 20:57

Precies!

Gisteren is de nieuwe colnago V3R gepresenteerd. Zou ook een Cannondale oid kunnen zijn. Dat is echt een nadeel van de aero-trend.

zegmaarboris
Berichten: 446
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door zegmaarboris » 23 jul 2019, 12:54

Martijn_H schreef: 19 jul 2019, 13:21 Vanochtend bij LBS geweest en optie genomen op onderstaande fiets. Met een beetje mazzel kan ik het staartje van de zomer op mijn nieuwe fiets meepakken. Nieuwe Cannondale CAAD13 105 Disc :headbang:.
Gaaf - ben al 30 jaar groot Cannondale fan. Ik ben niet helemaal weg van deze laatste generatie (ook de SystemSix en SuperSix Evo). Al hebben ze hebben wel een beetje het BMW-syndroom, het ziet er in het echt beter uit dan op de foto :-).
indobesar schreef: 19 jul 2019, 18:34 Proficiat Boris! Pr0n-machine! Zonder discs nog fraaier imho. Bewust gekozen voor AXS? Hoor daar gemengde verhalen over. Wat zijn jouw bevindingen?
Bewust voor gekozen - is geen kort antwoord op. Ik was eigenlijk van plan 'gewoon' Ultegra DI2 te nemen. Wel een keer met de fietsenmaker - type redelijk old-school types en hadden het 'dus' nog niet gemonteerd/verkocht - een keer alle opties doorgenomen en toen hadden we wel beide wel een bewondering voor SRAM AXS. Zit wel wat mooie details in die nieuw zijn, denk aan de platte ketting, vloeistof dempers in achter derailleur....
Na een sessie met een sportarts had ik het advies gekregen met een power-meter te gaan trainen omdat ik eigenlijk net wat te lief voor mezelf blijk te zijn. Toen ik de opties daarvoor besprak met de LBS stelde die voor om AXS te nemen, en daar een enorme scherpe prijs voor te reken omdat ze het daar tof vonden om een keer een fiets mee op te bouwen. Dat was ook wel doorslaggevend in mijn keuze, daarvoor vond ik het eigenlijk een dure Ultegra fiets, nu werd het een scherp geprijsde (relatief/mannen-wiskunde) AXS fiets met uniek frame.

Bevindingen: in de praktijk is het voor mij echt geweldig! Ik heb zelf niet enorm veel om het mee te vergelijken. Bij de LBS wel vergelijk natuurlijk en die waren absoluut onder de indruk. Eigenlijk ook wel gek dat aan de mountainbike kan SRAM meer geaccepteerd is dan aan de weg kant. Maar ben er erg blij mee.
Het werkt tot nu toe absoluut foutloos, schakelt snel, is zeer stil, vindt het tof dat je het op verschillende manieren kan configureren via app. Leuk ook dat ik nu verslag krijg van m'n schakel acties via Wahoo.
Er waren ook geen bijzonderheden bij het opbouwen van de fiets geweest, las dat er wat moeite soms is met initieel afstellen van het spul. Maar was hier niet het geval. Nadeel ten opzichte van Dura Ace is denk ik vooral de running cost? Cassette achter is uit een deel, dus altijd compleet vervangen en ook tandwielen voor zijn uit 1 stuk, ook met stuk van de power meter dus duur om te vervangen. En natuurlijk dat het niet compatible met elkaar is :-).

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Martijn_H » 23 jul 2019, 13:12

Nieuwe SuperSix bij LBS gezien en het is echt een plaatje. Kan niet wachten op de nieuwe CAAD13! Wel benieuwd of de BB30 crank redelijk stil blijft. Dat was bij C’dale altijd een probleem.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 07 aug 2019, 10:44

Onlangs bij Rad am Ring meegedaan aan het toeristendeel, en met de vriendenclub een rondje Nordschleife gedaan. Laag tempo ivm niveau van de groep, maar gave plek om eens gefietst te hebben. Leer je ook meteen het hoogteverschil in de baan goed waarderen! :tooth:

Afbeelding

la_fusion
Berichten: 324
Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door la_fusion » 07 aug 2019, 16:42

MartijnGizmo schreef: 07 aug 2019, 10:44 Onlangs bij Rad am Ring meegedaan aan het toeristendeel, en met de vriendenclub een rondje Nordschleife gedaan. Laag tempo ivm niveau van de groep, maar gave plek om eens gefietst te hebben. Leer je ook meteen het hoogteverschil in de baan goed waarderen! :tooth:

Afbeelding
Leuk inderdaad! Zelf nooit niet verder gekomen dan Kallenhard(1x deelname, crash met 75 km/h) en dat zal ook niet snel meer gebeuren. Zou nog wel eens mee willen doen met het toeristenrijden ipv de wedstrijd maar ik weet niet of ik wel al zo zeker in die afdalingen zit. Ondanks dat mijn crash te wijten was aan een andere valpartij, laat ik de Ring even links liggen met de fiets.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 07 aug 2019, 17:10

Ik ben bewust ook niet voluit omlaag gegaan overal, dan meer geen recordsnelheden. Was trouwens vrij rustig op de baan, en de enige die voorbij kwamen waren oudere Duitsers met e-MTB's. :tooth:

Ook nog een paar keer bij de race gaan kijken, fraai gezicht. Op aanrader van de uitbater van ons hotel ook 's avonds in het donker gaan kijken, van Brünchen naar Wippermann gelopen, erg tof om dan de renners de heuvels op en af te zien duiken!

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Barend » 08 aug 2019, 16:58

Omdat ik het mountainbiken toch wel erg leuk vind maar ook graag eens op de weg wil fietsen heb ik er een racefiets bij gekocht.
Een Koga Kimera Al 6061 uit 2013, Ultegra afgemonteerd. Zeker niet nieuw maar wel in erg nette staat.
Eens kijken of dat gedoe op de weg net zo leuk is als in het bos. :lol:
koga.jpg
koga.jpg (785.32 KiB) 1304 keer bekeken

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door erwin20vt » 14 aug 2019, 22:02

Zijn er hier mensen die een Fietsnavigatie gebruiken? Route`s in de omgeving fietsen zodat je is een keer ergens anders komt. of via leuke route ergens heen navigeren lijkt mij wel een fijne optie. wil sowieso al een andere fiets computer dus misschien maar meteen een stukje uitgebreider? de Garmin Edge 830 lijkt mij een mooi apparaat maar ook redelijk prijzig voor een fietscomputertje. een Mio oid hoor ik mindere verhalen over?

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Gijzert » 14 aug 2019, 23:28

Heb zelf een wahoo element bolt. Prima apparaat.
Hartslag en cadans erbij.
Connect met strava.
Compact functioneel.
Als ik er nu 1 zou kopen dan zou het echter niet de bolt worden maar de normale element. Iets groter scherm is dan duidelijker.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Forza » 15 aug 2019, 07:28

Gijzert schreef: 14 aug 2019, 23:28 Heb zelf een wahoo element bolt. Prima apparaat.
Hartslag en cadans erbij.
Connect met strava.
Compact functioneel.
Als ik er nu 1 zou kopen dan zou het echter niet de bolt worden maar de normale element. Iets groter scherm is dan duidelijker.
De nieuwe Wahoo Element Roam is nog weer wat mooier. Groter (kleuren!)scherm als de Bolt en o.a. de navigatiefuncties zijn uitgebreid.

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door erwin20vt » 15 aug 2019, 08:45

Dit zijn volgens mij wel de 2 merken die het meeste gebruikt worden?
snelheids + cardansensor heb ik al van Garmin, evenals polshartslagmeter dus zouden mooi gekoppeld kunnen worden. De recensies zijn ook goed en vooral de betere navi en suprise me functie lijken mij de meerprijs ten opzichte van de 530 wel waard. alleen twijfels over touchscreen op de fiets?

k33z
Berichten: 2681
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
Locatie: Leidschendam

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door k33z » 15 aug 2019, 09:07

Heb zowel Garmins als Wahoo gehad en zou niet snel teug gaan naar een Garmin.

Wellicht dat Garmin het gelopen jaar een enorme inhaalslag gemaakt heeft, maar het gebruikersgemak en de duidelijkheid van Wahoo zijn voor mij doorslaggevend.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door MartijnGizmo » 15 aug 2019, 18:12

erwin20vt schreef: 14 aug 2019, 22:02 Zijn er hier mensen die een Fietsnavigatie gebruiken? Route`s in de omgeving fietsen zodat je is een keer ergens anders komt. of via leuke route ergens heen navigeren lijkt mij wel een fijne optie. wil sowieso al een andere fiets computer dus misschien maar meteen een stukje uitgebreider? de Garmin Edge 830 lijkt mij een mooi apparaat maar ook redelijk prijzig voor een fietscomputertje. een Mio oid hoor ik mindere verhalen over?
Ik zat met exact hetzelfde dilemma, deed m'n kiezen op elkaar en kocht een Garmin 830. Sindsdien al wat leuke tochten gemaakt, met o.a. Komoot kun je goede nieuwe stukken ontdekken. Bijvoorbeeld ook bij Rad am Ring gebruikt om van het hotel in Baar naar Nürburg te fietsen, zonder over de doorgaande weg te hoeven. Leverde een erg leuke rit tussen de velden op!

Geen ervaring met oudere Garmin's, deze werkt voor mij nu top qua bediening/accu/nauwkeurigheid. Ik geloof dat ze wel stappen hebben gezet tov de bediening op oudere modellen, maar zoals gezegd, geen eigen ervaring mee.

erwin20vt
Berichten: 784
Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door erwin20vt » 15 aug 2019, 18:19

touchscreen werkt in de praktijk ook goed op de fiets? Alle recensie`s die ik lees heeft Garmin grote stappen gemaakt en Wahoo een beetje is blijven hangen (vindt de Garmin ook mooier maar dat is bijzaak)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door Stefan R » 15 aug 2019, 18:25

Op de racefiets is touchscreen geen probleem, ik heb zelf (nog) een Garmin edge 800 (de oudere generatie dus) Mijn volgende wordt een 830, maar ik ben een beetje een Garmin fanboy.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door indobesar » 15 aug 2019, 20:45

Ik heb 3jaar een Garmin 819 gebruikt en sindskort een Wahoo Bolt. Wat een verademing!

Gebruiksvriendelijker en vooral betere integratie app/device.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Ahrefs [Bot], Baboulah, Dimitri, EvdP, Kocheler, krentenbol, Majestic-12 [Bot], Paul76, SAH, SlowCo, tomgtr, Wimo en 117 gasten