Het grote 'DF racefiets' topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
WJ

Re: Het grote 'DF racefiets' topic

Bericht door WJ » 08 jul 2019, 15:31

Vooral groepen zijn erg irritant, die denken idd dat ze de Tour de France aan het rijden zijn ofzo. :|

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 08 jul 2019, 20:40

Jep. Zo ongeveer alles wat slecht is in de Nederland blijkt zich op de fiets in vetgedrukte letters met een uitroeptekens te moeten manifesteren lijkt het. Egoïstisch, lelijk en luidruchtig. Natuurlijk zijn de zondag fiets groepen #1, maar de ANWB-stellen op de e-bikes doen echt goed hun best deze positie over te nemen. NOOIT achter elkaar fietsen hè, NOOIT. Nooit rekening houden met een ander in welke zin dan ook, NOOIT! Er voorbij, NOOIT! Of er kan ineens wel doorgetrapt worden, of er kan in elk geval even op je ingestuurd worden.
Moet je bij Trek, Cube, Canyon, Stella of Gazelle dealers tegenwoordig een contract hiervoor ondertekenen, dat je wel echt jouw stuk weg met een marge van 1,5meter rondom claimt?
En vroeger toen ik nog met een ploegje trainde (achter elkaar uiteraard) was het mantra dat als je nog kon praten het niet snel genoeg ging. Dat gekrijs tegenwoordig in die pelotons.... Fiets door en ben stil g*!@#$.

Maar goed - zoals mijn vrouw zondag zei toen ik terug kwam met deze observatie - als je zo midden op een mooie zondag op pad gaat vraag je er ook om, gewoon vroeg je nest uit. Dus.

Als update van mijn zoektocht naar een wat meer comfortable fiets dan de Specialized ben ik succesvol gebleken, als is 't wel wat uit de hand gelopen. Colnago C64 - lekker klassieke en tijdloze bak, met schizofrene discs en weggewerkte kabel. DT Swiss PRC1100 wielen met tubes, niet te hoog, geen aero-herrie daardoor. Kan zo veel meer nu op slechtere wegen (boomwortels, klinkers zijn echt stuk beter mee te dealen nu). En een soepele RED AXS groep, wat werkt dat mooi zeg.
Weegt 7.35kg zonder de drinkbekers en pedalen. Wat super nieuws is want ik ben nog altijd 15kg te zwaar. Ik maak echt alles MAMIL-cliches waar met dit apparaat :D. Nou ja, super fijn kanon met precies wat ik zocht in combinatie sportiviteit en comfort. Echt genieten. Snelle foto met test zadel en mega-spacer collectie (komt beide goed hoor).

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 jul 2019, 21:54

:tooth:

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 19 jul 2019, 13:21

Vanochtend bij LBS geweest en optie genomen op onderstaande fiets. Met een beetje mazzel kan ik het staartje van de zomer op mijn nieuwe fiets meepakken. Nieuwe Cannondale CAAD13 105 Disc :headbang:.
Bijlagen
4CF208A3-0232-46C7-9DE6-DB2A3BCFB3A2.jpeg
4CF208A3-0232-46C7-9DE6-DB2A3BCFB3A2.jpeg (64.23 KiB) 72 keer bekeken

indobesar
Auto: 323ti, 130i
Contacteer:

Bericht door indobesar » 19 jul 2019, 18:32

Aluminati FTW! 😁

Ik vind het overigens geen fraaie fiets. Verzakte achterbrug zorgt voor hartverzakking. 😉 de vorige CAAD was namelijk een tijdloze schoonheid.

indobesar
Auto: 323ti, 130i
Contacteer:

Bericht door indobesar » 19 jul 2019, 18:34

Proficiat Boris! Pr0n-machine! Zonder discs nog fraaier imho. Bewust gekozen voor AXS? Hoor daar gemengde verhalen over. Wat zijn jouw bevindingen?

Martijn_H

Bericht door Martijn_H » 20 jul 2019, 03:52

indobesar schreef:
19 jul 2019, 18:32
Aluminati FTW! 😁

Ik vind het overigens geen fraaie fiets. Verzakte achterbrug zorgt voor hartverzakking. 😉 de vorige CAAD was namelijk een tijdloze schoonheid.
Smaken verschillen ;). Ik vind het plaatje, net als de nieuwe SuperSix. Ben wat minder traditioneel ingesteld; lage achterbrug en discs FTW :).

Gijzert

Bericht door Gijzert » 20 jul 2019, 08:37

Hoge achterbrug is vintage.😜

Plaats reactie