Wie doet er aan sport?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door RutgerK » 17 jun 2009, 00:21

Nu 3x per week hardlopen richting een halve marathon plus 1x hockeytraining. Daarvoor 3 a 4 keer in de sportschool, maar door een schouderblessure die 12 maanden duurde gestopt.
Vroeger extreem veel gevoetbald. Training op di, do en vr en wedstrijd op zondag voor veldvoetbal (2e klasse). Training op ma, wo en wedstrijden op vrijdag of zaterdag voor zaalvoetbal (Rotterdamse studenten 1). Ook nog enige tijd geroeid in mijn studententijd. Tennis en squash zo nu en dan en of het sporten is weet ik nu maar binnenkort wil ik mijn GVB gaan halen om te gaan golfen. O ja, windsurfen heeft mij als tiener ook nog veel tijd gekost.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Snipe » 17 jun 2009, 00:24

RutgerK schreef:of het sporten is weet ik nu maar binnenkort wil ik mijn GVB gaan halen om te gaan golfen.
Reken maar dat dat sporten is.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door RutgerK » 17 jun 2009, 00:32

Maar op mijn niveau vergt het nog niet zoveel.
Ik heb vorig jaar in Australië vrij veel gegolfd (tot 15.00u want dan kwamen de kangaroos) en daar was ook een zeer talentvolle tiener bezig. Die stond volle dagen op de baan om alle mogelijke approaches honderden keren te herhalen. Wij moesten oefenen op dezelfde green in zijn zichtsveld zodat hij kon trainen op zijn concentratie tijdens de shots. :D
Snipe schreef:
RutgerK schreef:of het sporten is weet ik nu maar binnenkort wil ik mijn GVB gaan halen om te gaan golfen.
Reken maar dat dat sporten is.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Snipe » 17 jun 2009, 00:35

Nou, ik ben ook ook niet echt een golfer van niveau. Maar als je een paar uurtjes op de driving range staat of 18 holes speelt, ga je dat wel merken.

In het begin, en daar hoef je niet eens veel voor te doen, heb je spierpijn in spieren waarvan je het bestaan niet eens vermoed had. Nog zo'n teken dat je wel wat doet als je golft.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door RutgerK » 17 jun 2009, 00:45

Dat is inderdaad waar. De spieren in de linkerzij en buikspieren kunnen gaan opspelen. Ik ben niet zoveel op de driving range te vinden. Het werd mij sterk ontraden door de training in Australië. Vooral het korte spel moest ik oefenen. De driving range blijft wel erg veel fun. :mrgreen:

Snipe schreef:Nou, ik ben ook ook niet echt een golfer van niveau. Maar als je een paar uurtjes op de driving range staat of 18 holes speelt, ga je dat wel merken.

In het begin, en daar hoef je niet eens veel voor te doen, heb je spierpijn in spieren waarvan je het bestaan niet eens vermoed had. Nog zo'n teken dat je wel wat doet als je golft.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Michel P » 17 jun 2009, 09:25

Nandor schreef:nauwelijks :)

Vetpercentage als een gek naar beneden aan het halen momenteel. Daarnaast niet veel
Tips van de pro graag!

Michel

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door indobesar » 17 jun 2009, 09:32

Jarenlang badminton gespeeld, 5-6 dagen per week trainen, weekend competitie of toernooien binnen-/buitenland.

Inmiddels 4 jaar geleden. Tijdje terug weer begonnen om mezelf weer op te bouwen, spiermassa dat 'blurt', vetgehalte dat is toegenomen, conditie waardeloos. In de tussentijd ongeveer 25% zwaarder geworden en dat kan nooit gezond zijn. :roll: :lol:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Snipe » 17 jun 2009, 09:50

Al die kilo's meesjouwen zou je ook een sport kunnen noemen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door GTRene » 17 jun 2009, 10:43

Snipe schreef:Al die kilo's meesjouwen zou je ook een sport kunnen noemen.
ja, das waar, een vetsport ipv vechtsport :lol:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door RutgerK » 17 jun 2009, 11:30

Dat herken ik wel. Ik ben vrij abrupt gestopt met voetballen door overgang studie naar werk. Met wat ik at had ik net voldoende calorieën voor het sporten. Toen dat wegviel bleek ik toch wel erg veel calorieën tot mij te nemen en ben toen ook in relatief korte tijd zo'n 15% in gewicht aangekomen. Eraf duurt (nog steeds) een stuk langer. :'(
indobesar schreef:Jarenlang badminton gespeeld, 5-6 dagen per week trainen, weekend competitie of toernooien binnen-/buitenland.

Inmiddels 4 jaar geleden. Tijdje terug weer begonnen om mezelf weer op te bouwen, spiermassa dat 'blurt', vetgehalte dat is toegenomen, conditie waardeloos. In de tussentijd ongeveer 25% zwaarder geworden en dat kan nooit gezond zijn. :roll: :lol:

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door RobS » 17 jun 2009, 12:21

Ik heb helaas teveel sporten die ik leuk vind :P Soort van luxeprobleem. Ik fiets graag op de racefiets en mountainbike, loop graag hard, ben aan het trainen voor halve marathon in oktober. Daarbij spin ik nog een keer of 2 tot 3 in de week en roei vrij veel (op een apparaat :P )

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Gijzer » 17 jun 2009, 15:39

In het seizoen (Maart tot November) 5 tot 6 dagen in de week wakeboarden.

Daarna weer 4 maanden vet kweken.

Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Gert-jan » 17 jun 2009, 16:01

Werken en 3x in de week fitness, en in het weekend :beer:

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door SlowCo » 17 jun 2009, 17:52

Door 3 keer per week gemiddeld 3 kwartier te zwemmen en 1 keer per week anderhalf uur te badmintonnen, probeer ik de zakken chips en cashewnoten die ik tot mij neem eraf te werken... :oops:

Tot nu toe winnen de calorieen :'(

Gebruikersavatar
Ronno
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 okt 2008, 17:07
Locatie: Winterswijk

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Ronno » 17 jun 2009, 18:41

Ik voetbal nu ongeveer 14jaar (vanaf mijn 5e) afgelopen seizoen met de A1 3x per week getraind vervolgens zaterdag wedstrijd, nu bij de selectie voor het eerste word je 4x per week op trainen verwacht :shock: ik vind het heerlijk om me uit te leven op het veld, maar 4x per week trainen bij een amateurclub vind ik wat overdreven.

Gebruikersavatar
Max V
Berichten: 2646
Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
Locatie: Arnhem

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Max V » 17 jun 2009, 21:49

Haha gelijk heb je!

Ik speelde tot 2 jaar terug hoofdklasse zondag, wij trainden ook maar 3 keer per week...

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door ADV » 19 jul 2010, 16:52

Ff oud draadje uit de sloot :)

Ik ben inmiddels lid geworden van een Golf club (in veendam). nog meer mensen hier die lid zijn van een golfclub of mensen die golfen? Joost wilde beginnen hoorde ik en Rene golft ook af en toe.. misschien eens een golf uitje organiseren :P

Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Robertdj » 19 jul 2010, 17:02

Peter van den Berg schreef:Volleybal, op divisieniveau. 3x in de week trainen met af en toe wat krachttraining. Daarnaast vanaf half april op het strand aan het trainen voor een zomer vol beachvolleybaltoernooien met als hoogtepunt hopelijk het halen van het gesloten NK in Scheveningen.
Vereniging, positie?

Zelf op m'n 17e als spelverdeler 2e divisie bij Nivoc (nu nvc) En aankomend seizoen 1e klasse als diagonaal :bag:

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2463
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Erik dB » 19 jul 2010, 17:03

Ik ga het eerste weekend van augustus een poging doen om mijn GVB te halen (je moet ergens beginnen...).

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Tristan » 19 jul 2010, 17:12

Erik dB schreef:Ik ga het eerste weekend van augustus een poging doen om mijn GVB te halen (je moet ergens beginnen...).
Als je al een beetje kan slaan, moet het geen probleem zijn. Theorie is wel lastig af en toe.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door ADV » 19 jul 2010, 17:51

Ik had 5 fout op mn theorie.. en GVB met geluk gekregen.. stond als een dweil te slaan.. gaat nu een stuk beter.. binnenkort eens handicap halen. :)

NielsH
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:14
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door NielsH » 19 jul 2010, 17:59

Ik fiets zo nu en dan een beetje, 3x in de week op de wielrenfiets, en zo nu en dan op de mountainbike. Sinds zaterdag weer begonnen met hardlopen, en dat voel ik nog....

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Wouter81 » 19 jul 2010, 18:09

Golf heb ik vorig jaar voor het eerst gedaan. Vond het super leuk! Erg ontspannend ook. Zou er wel meer mee willen doen maar ken verder niemand in de buurt die het doet en het ontbreekt me een beetje aan de tijd ook. Toch wil ik het later wel oppakken denk ik.

Fitness 3x in de week, althans da's de bedoeling. Door drukte mis ik de laatste tijd net wat te vaak. Dan is je schema weer in de war en daalt de motivatie ook wel eens. :bag: Slecht maar ja.

Moet echt weer even in het ritme komen, dan hou je het vrij gemakkelijk vol. Als je er even uit bent, dan is het lastig om het weer op te pakken vind ik.

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Wie doet er aan sport?

Bericht door Hunter » 20 jul 2010, 14:09

Ik voetbal sinds vorig jaar bij een vereniging...
Spelen in de 8e klasse, ook wel de bierklasse genoemd :beer:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re:

Bericht door Peter Tunissen » 20 jul 2010, 14:12

Gaaf, zo'n oude post tegenkomen. :mrgreen:
Peter Tunissen schreef:Speel nu geen toernooien of competitie meer, dus speelsterkte geen idee?
Zal wel 3 of 4 zijn als ik wel toernooien zou spelen.
Inmiddels weer iets fanatieker mee bezig, 1 - 2 keer per week les, zondagcompetitie en een paar toernooien per jaar en dit jaar dus ook weer 3 in de enkel geworden. :shakeit:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], kennethr, Stefan, timoty en 212 gasten