Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 25 jun 2020, 19:04

Wirecard zat al in crypto alszijnde een uitgever van crypto creditcards aan verschillende bedrijven. De transitie van fiat naar crypto was dus al een onderdeel waar aan gewerkt werd.
Adyen doet ‘voor de schermen’ niets met crypto. Er zijn momenteel ook geen geruchten daarover. Wat dat betreft zou een overname niet vreemd zijn.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 25 jun 2020, 19:37

Elise schreef: 25 jun 2020, 16:56 degiro?
20% boven de laatste/actuele koers.

Dus laatste koers is zeg 12 euro, dan maximale order op €14,40


En nu willen we allemaal weten wat jij voor een tientje gekocht hebt :kikker: :wink:
Ok thanks. Dat zal dan wel ergens in de voorwaarden hebben gestaan, maar die Encylopedia Brittanica heb ik niet doorgenomen.

Voor een tientje gekocht? Uh Hertz!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 09:01


Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 09:31

Mooi stuk met een fraaie timeline Joost :thumbup:

En ik denk maar zo, gezien Hertz, als failliet bedrijf, nog niet ten dode is opgeschreven zie ik nog hoop voor mijn aandeeltjes :lollerdelol:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 09:37

Hoop doet leven! :D


EUR 2.12 nu...

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door KoenM » 26 jun 2020, 11:14

Onder de €2 al ondertussen.. Doordat er niemand short zit lijkt mij de kans op een opleving ook minder groot. Of zie ik daar iets over het hoofd?

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 13:41

KoenM schreef: 26 jun 2020, 11:14 Onder de €2 al ondertussen.. Doordat er niemand short zit lijkt mij de kans op een opleving ook minder groot. Of zie ik daar iets over het hoofd?
Ja, je ziet 14% over het hoofd :wink:
https://shortsell.nl/short/Wirecard/all

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door tomgtr » 26 jun 2020, 13:54

Het blijt een heel apart verhaal WC. Op basis van history denk je toch te weten dat wat er over is meer waard moet zijn dan de 2 euro die er nu staat. Aan de andere kant komt er zo veel onzin naar boven dat je werkelijk aan alles kan twijfelen. Wat een schandvlek voor de beurs daar en de accountants zeg.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 26 jun 2020, 15:39

tomgtr schreef: 26 jun 2020, 13:54 Het blijt een heel apart verhaal WC. Op basis van history denk je toch te weten dat wat er over is meer waard moet zijn dan de 2 euro die er nu staat. Aan de andere kant komt er zo veel onzin naar boven dat je werkelijk aan alles kan twijfelen. Wat een schandvlek voor de beurs daar en de accountants zeg.
Dit dus exact. Ik weet mede hierdoor ook niet of ik een gok durf te wagen met WC. Een keer 100 aandelen oppikken op €1,-- twijfel ik zelfs aan..

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 15:48

Tja, ik was net ff te vroeg maar zeker geen spijt. Heb dat veel liever dan dat ik achteraf denk "had ik maar". Dus het kan een paar dagen jeuken, maar dan begin ik toch vaak langzaam aan krabben te denken :mrgreen:
Ik zie die gokjes als een soort "beleggen-fun" naast vermogens beheer en soms kosten die gokjes geld en soms levert het wat op :blink:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 16:06

Elise schreef: 26 jun 2020, 15:48 Tja, ik was net ff te vroeg maar zeker geen spijt. Heb dat veel liever dan dat ik achteraf denk "had ik maar". Dus het kan een paar dagen jeuken, maar dan begin ik toch vaak langzaam aan krabben te denken :mrgreen:
Ik zie die gokjes als een soort "beleggen-fun" naast vermogens beheer en soms kosten die gokjes geld en soms levert het wat op :blink:
Het siert je dat je ook schrijft over je (theoretische) verliezen. Er zijn er maar weing die dit publiekelijk tentoonstellen. :thumbup: Wel leuk om te volgen, en ik gun het je van harte dat je gokje goed uitpakt. Nu nog eerst even een sterke maag hebben....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Arthur » 26 jun 2020, 16:12

eBoonstra schreef: 26 jun 2020, 15:39
tomgtr schreef: 26 jun 2020, 13:54 Het blijt een heel apart verhaal WC. Op basis van history denk je toch te weten dat wat er over is meer waard moet zijn dan de 2 euro die er nu staat. Aan de andere kant komt er zo veel onzin naar boven dat je werkelijk aan alles kan twijfelen. Wat een schandvlek voor de beurs daar en de accountants zeg.
Dit dus exact. Ik weet mede hierdoor ook niet of ik een gok durf te wagen met WC. Een keer 100 aandelen oppikken op €1,-- twijfel ik zelfs aan..
Nahja, voor 100,- zou je bijna zeggen; ‘wie doet je wat’ :)

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 26 jun 2020, 16:24

///Joost schreef: 26 jun 2020, 16:06
Elise schreef: 26 jun 2020, 15:48 Tja, ik was net ff te vroeg maar zeker geen spijt. Heb dat veel liever dan dat ik achteraf denk "had ik maar". Dus het kan een paar dagen jeuken, maar dan begin ik toch vaak langzaam aan krabben te denken :mrgreen:
Ik zie die gokjes als een soort "beleggen-fun" naast vermogens beheer en soms kosten die gokjes geld en soms levert het wat op :blink:
Het siert je dat je ook schrijft over je (theoretische) verliezen. Er zijn er maar weing die dit publiekelijk tentoonstellen. :thumbup: Wel leuk om te volgen, en ik gun het je van harte dat je gokje goed uitpakt. Nu nog eerst even een sterke maag hebben....
Verlies hoort er gewoon bij Joost, als je dat niet kunt verdragen moet je niet in aandelen gaan.

Mijn ervaring is dat de mensen die de meest geweldige rendementen hebben, nooit verlies hebben en altijd tegen de laagste koersen kopen en de hoogste koersen verkopen MS-Excel als broker hebben.
MS-Excel is 24 uur per dag beschikbaar en staat je toe om ook achteraf de posities door te geven of te wijzigen :crazy: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 26 jun 2020, 17:22

Arthur schreef: 26 jun 2020, 16:12
eBoonstra schreef: 26 jun 2020, 15:39
tomgtr schreef: 26 jun 2020, 13:54 Het blijt een heel apart verhaal WC. Op basis van history denk je toch te weten dat wat er over is meer waard moet zijn dan de 2 euro die er nu staat. Aan de andere kant komt er zo veel onzin naar boven dat je werkelijk aan alles kan twijfelen. Wat een schandvlek voor de beurs daar en de accountants zeg.
Dit dus exact. Ik weet mede hierdoor ook niet of ik een gok durf te wagen met WC. Een keer 100 aandelen oppikken op €1,-- twijfel ik zelfs aan..
Nahja, voor 100,- zou je bijna zeggen; ‘wie doet je wat’ :)
Dat zou je zeggen inderdaad maar als de vooruitzichten zó slecht zijn dat je bijna weet dat het weggegooid geld is, dan kun je voor 100 euro meer plezier halen met een volle tank benzine of een goede fles whiskey.

Maar enfin, ben het ook wel met Elise eens. Soms leveren de gokjes wat op. Imtech vijf jaar geleden, hetzelfde gokje waar ik iets te enthausiast over was haha. :shithappens:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door WJ » 26 jun 2020, 18:54

https://www.ad.nl/economie/alsof-er-nie ... ~a1c1a9e9/

Wat is dit dan? Ben ik de enige bij wie de (kop)titel de wenkbrauwen doet fronzen?

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2020, 19:08

WJ schreef: 26 jun 2020, 18:54 https://www.ad.nl/economie/alsof-er-nie ... ~a1c1a9e9/

Wat is dit dan? Ben ik de enige bij wie de (kop)titel de wenkbrauwen doet fronzen?
Bizar idd! Het lijkt wel of de media graag een crisis willen hebben zoals we die vanaf 2008 hadden :bag: ook destijds door bang makerij in de media 10x erger geworden dan nodig...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 19:58

WJ schreef: 26 jun 2020, 18:54 https://www.ad.nl/economie/alsof-er-nie ... ~a1c1a9e9/

Wat is dit dan? Ben ik de enige bij wie de (kop)titel de wenkbrauwen doet fronzen?
Ik lees niets geks in dit artikel, mooi opgesomd, en het verbaast me dat zulke artikelen in MSM verschijnen. Ik roep al een tijd dat het nog niet gedaan is met de financiele malaise. De mondiale schuld is nog nooit zo groot geweest sinds WOII, en dat moet allemaal een keer terug betaald worden. Obligaties zakken door het ijs, we zitten met een pandemie, maar de beurzen groeien als kool. Dat kan nooit goed gaan. Die harde klap komt nog wel.
Maar goed, ik heb ook geen kristallen bol. Maar alle financiele cijfers waar je ook kijkt, m.u.v. de beurskoersen, spreken boekdelen.
Martijn_bmw schreef: 26 jun 2020, 19:08 Bizar idd! Het lijkt wel of de media graag een crisis willen hebben zoals we die vanaf 2008 hadden :bag: ook destijds door bang makerij in de media 10x erger geworden dan nodig...
De crisis van 2008 is nooit opgelost. Het gat is alleen maar dieper gegraven, maar dat realiseren de meeste mensen zich niet. Die gaan gewoon elke dag met hun pakje boterhammen naar het werk alsof er niets aan de hand is. Er moet iets fundamenteels veranderen in het mondiale economische stelsel, want anders zal de crisis die zich nu ontvouwt erger zijn dan 2008.

Centrale banken zoals de Fed en ECB doen er alles aan om dit model in stand te houden. Daarom merken we er dagelijks (nog) weinig van.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2020, 20:31

Dat is toch ook logisch dat de gewone burger dat doet. Doe ik net ze goed elke dag met pakje brood naar het werk en een huis kopen wanneer mij dat qua privé situatie uit komt enz.

Wat moet je anders als individu, je leeft gewoon je leven en wat de ecb fed etc doen heb je toch geen invloed op.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door ///Joost » 26 jun 2020, 21:03

Nee, klopt. Dat is ook zo Martijn. Maar bijvoorbeeld een huis kopen, betekent voor de meesten onder ons een lening aan gaan van 200-400k, en in de wetenschap dat het de komende 6-18 maanden nog wel eens kan gaan rommelen op de (arbeids)markt, is dat wel een groter risico dan normaal. Maar goed, iedere situatie is weer anders. Zo lang je redelijke baanzekerheid hebt kan het meevallen. Ik reageerde alleen op het stuk in het AD. Ik vond er in die zin niet zo veel raars in staan, maar het is logisch dat men zich daar minder mee bezig houdt, tenzij je als hobby hebt om het financiele nieuws bij te houden.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2020, 21:34

Je gaat idd wel een flinke lening aan maar wat je aan rente bij 1,8% op 30jr per maand betaald bij 400k eur huur je hier nog geen bezemkast voor dus volgens mij is dat risico ook wel beperkt wonen moet je toch.

Maar eens op bijv de beurs en voor bedrijven zal er vast nog een hoop te wachten staan komende tijd

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 27 jun 2020, 08:52

///Joost schreef: 26 jun 2020, 19:58 Er moet iets fundamenteels veranderen in het mondiale economische stelsel, want anders zal de crisis die zich nu ontvouwt erger zijn dan 2008.
Dat er iets fundamenteels gaat veranderen zie ik niet vrijwillig/preventief gebeuren Joost. Dat gaat een ieder dermate hard raken dat niemand zich daar aan gaat wagen.
Het wachten is totdat het klapt en dan pas zal er iets veranderen....tot die tijd rommelen we maar wat aan.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Martijn_bmw » 27 jun 2020, 09:11

Ik zou ook niet weten hoe het mondiale stelsel anders moet icm de enorme schulden van veel landen.
Enige wat daar tegen werkt is volgens mij enorme inflatie maar dan moet wel de hele wereld mee anders wordt onze concurrentiepositie weer veel slechter.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7953
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door MParallel » 27 jun 2020, 11:21

Martijn_bmw schreef: 26 jun 2020, 20:31 Dat is toch ook logisch dat de gewone burger dat doet. Doe ik net ze goed elke dag met pakje brood naar het werk en een huis kopen wanneer mij dat qua privé situatie uit komt enz.

Wat moet je anders als individu, je leeft gewoon je leven en wat de ecb fed etc doen heb je toch geen invloed op.
Waarste waarheid.

Beter niet eens aan denken welke belangen er allemaal spelen achter gesloten deuren.

Wat vooral pijnlijk duidelijk is, is dat we van 2008 niks geleerd hebben.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 27 jun 2020, 19:05

Martijn_bmw schreef: 26 jun 2020, 21:34 Je gaat idd wel een flinke lening aan maar wat je aan rente bij 1,8% op 30jr per maand betaald bij 400k eur huur je hier nog geen bezemkast voor dus volgens mij is dat risico ook wel beperkt wonen moet je toch.

Maar eens op bijv de beurs en voor bedrijven zal er vast nog een hoop te wachten staan komende tijd
Idd.
Bezit van huizen heeft zich in de loop der jaren wel bewezen als een goede investering.
En met al dat bij drukken en geldontwaarding is het heerlijk om schuld te hebben voor iets wat waardevast is.
Een rijtjeshuis kost over 20 jaar gewoon overal > 500k. In Amsterdam is dat nu al een koopje;)

Elise
Berichten: 7175
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 29 jun 2020, 08:48


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Gert-jan, JvH, Kocheler, KoenM, SlowCo, tomgtr en 217 gasten