Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 09 jul 2013, 16:31

Heb de mijne net een kwartier buiten laten liggen, helemaal niks.

Dus voor navigatie houd ik wel m'n Galaxy Nexus, of Nexus 4 :mrgreen:

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door KoenM » 10 jul 2013, 14:15

Loop je alsnog met 2 telefoons :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 10 jul 2013, 14:17

Die leg ik wel in m'n dashboardkastje :bag:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Spijkerhard » 16 jul 2013, 19:27

Dit weekend heeft Google Maps en Navigatie "geüpgraded".

Wat een drama. Dat het er wat anders uitziet is nog tot daar aan toe (smaken verschillen), maar de "one touch" knoppen zijn nagenoeg allemaal verdwenen, sommige mogelijkheden zoals alternatieve routes kiezen, route overzicht met file indicatie, Maps downloaden, ti's allemaal vreselijk complex en met iele knopjes geworden.
en alle bekende plaatsen zo'n beetje verdwenen.

Ik zie dus nauwelijks extra mogelijkheden of opties. Ook bepaalde zaken die ik miste zoals snelheid in beeld, ter plaatse geldende maximum snelheid ( zoals bij Navigon ) is er niet bij gekomen.

Ik vind t echt een enorme achteruitgang, en ik lees ook vele negatieve reacties bij de comment op de app op PlayStore. Ben benieuwd of dit net zo'n drama als de Apple upgrade.

Julie ook zo enthousiast?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door WJ » 16 jul 2013, 21:02

Geen idee. Ik gebruik het alleen om te kijken waar de straat ligt en rij er dan zo zonder navigatie heen. Ik vind het wel prettig werken.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 18 jul 2013, 17:24

Vrijwel altijd bij een grote update ergens van is er allemaal commentaar omdat het opeens allemaal anders is dan normaal en dat is eng. Gebruik het niet zo vaak en vind de aanpassingen wel prima.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Spijkerhard » 19 jul 2013, 22:09

Als verander manager ben ik bekend met weerstand tegen verandering....
Als functiotioneel ontwerper weet ik ook wel een beetje wanneer een verandering geen vooruitgang is....
:kikker:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 20 jul 2013, 15:48

:oops: :mrgreen:

Moet wel zeggen dat het wel wat onduidelijker is geworden. Maar ik vind het, als je het doorhebt, toch wel makkelijk.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Metchu » 06 sep 2013, 10:25

na 5 jaar ios ga ik overstappen op android.... Vandaag sony xperia Z halen... ben zeer benieuwd! helemaal 0.0 ervaring met android! De stap van iphone 4 naar 5, is naar mijn mening een veels te kleine en nutteloze stap en na 2 jaar iphone 3en gs en 3 jaar iphone 4 wil ik toch wel iets nieuws hebben!

Hebben jullie nu al tips voor me? De musthaves van Android?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door dvh » 06 sep 2013, 10:30

Mijn vriendin gebruikt nu die nieuwe Galaxy S4.. Maar de volgende keer haal ik ook zoiets.
Geen idee overigens wat er hot is op android gebied :)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 06 sep 2013, 10:32

Hangt er vanaf wat je met je telefoon doet, waar gebruik je dat ding het meest voor?

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door smiley » 06 sep 2013, 11:42

Metchu schreef:De musthaves van Android?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Ferdi » 06 sep 2013, 12:24

Metchu schreef:na 5 jaar ios ga ik overstappen op android.... Vandaag sony xperia Z halen... ben zeer benieuwd! helemaal 0.0 ervaring met android! De stap van iphone 4 naar 5, is naar mijn mening een veels te kleine en nutteloze stap en na 2 jaar iphone 3en gs en 3 jaar iphone 4 wil ik toch wel iets nieuws hebben!

Hebben jullie nu al tips voor me? De musthaves van Android?
Tip van flip: Mocht je de Xperia Z voor het waterdichte hebben gekocht, probeer dit niet uit.
Collega van mij heeft er ook eentje en ondanks dat hij alles juist heeft gedaan voordat de telefoon in ondiep water is gekomen is er wel degelijk water in het toestel gekomen en 0 garantie van Sony

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Metchu » 06 sep 2013, 13:07

haha lekker dan!ik wilde lekker onder de douche meezingen :blink: Dat lijkt me wel lastig dat er dan geen garantie is... wellicht is dan een kleine verzekering wel handig...

Ik stream veel video's van mijn pc en surf erg veel. Voetbal, nieuws, mailen en dat soort simpele dingen...

Online
S-RS
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:28
Auto: Renooit
Locatie: Groningen

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door S-RS » 06 sep 2013, 13:27

Xperia Z is zeker een goede koop, erg mooi toestel! Heb mijne regelmatig in het water gehad, maar dat gaf verder geen problemen. Onder de douche meezingen zal geen probleem zijn, voor de telefoon tenminste :tong:
Hem op de grond laten stuiteren gaf wel wat problemen... Dus nu afwegen of het een iphone 5s moet worden of toch weer een android.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Ferdi » 06 sep 2013, 14:10

Die van mijn collega is iets meer dan een minuut in een halve meter water geweest en alle indicatoren waren uitgeslagen + vocht in de lens van zijn camera.
Dit terwijl hij wel netjes alle openingen van het toestel op de juiste manier af had gesloten.

Garantie is vervallen door de indicatoren die zijn verkleurd.

Gisteren zelf mijn 8 maanden oude HTC One X+ vervangen door een Nokia Lumia 920.
Toestel gaf niets anders dan problemen en was het zo zat dat ik nu het toestel heb genomen die ik 8 maanden terug wel had willen hebben. Had me alleen door iemand om laten praten om toch de HTC te nemen, gaan we dus niet meer doen.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Metchu » 06 sep 2013, 14:19

het is te lang geleden dat ik zo enthousiast was vanwege een telefoon... op de iphone 4 kon ik 3 jaar geleden ook al niet wachten... Ga er straks lekker mee spelen :hungry:

Online
S-RS
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:28
Auto: Renooit
Locatie: Groningen

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door S-RS » 06 sep 2013, 14:53

Ga je ook geen spijt van krijgen, android ziet er op de Xperia Z erg gelikt uit. Waar ik het bij een samsung vaak wat elcheapo en kinderlijk vindt overkomen.
Ferdi Gielen schreef:Die van mijn collega is iets meer dan een minuut in een halve meter water geweest en alle indicatoren waren uitgeslagen + vocht in de lens van zijn camera.
Dit terwijl hij wel netjes alle openingen van het toestel op de juiste manier af had gesloten.

Garantie is vervallen door de indicatoren die zijn verkleurd.

Gisteren zelf mijn 8 maanden oude HTC One X+ vervangen door een Nokia Lumia 920.
Toestel gaf niets anders dan problemen en was het zo zat dat ik nu het toestel heb genomen die ik 8 maanden terug wel had willen hebben. Had me alleen door iemand om laten praten om toch de HTC te nemen, gaan we dus niet meer doen.
Zo, dat is wel erg slecht! Ik moet zeggen dat ik het van Sony ook heel erg gewaagt vind dat ze er op die manier mee adverteren. Ik had ook een rode indicator, dat verkleuren gaat volgens mij ook best snel..

Over de HTC hoor ik wel vaker slecht verhalen, zeker mbt de bouw kwaliteit. Daarom durf ik het zelf ook niet aan, al vind de nieuwe One er weg erg gelikt uit zien.

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door jaydee » 06 sep 2013, 14:57

Wat is dat met die indicatoren dan?

Klant: "ik heb een klacht: mijn waterdichte telefoon is lek."
Sony: "u heeft er geen garantie op, want er is water in gekomen."

??? :please:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door WJ » 06 sep 2013, 15:59

Beetje jammer van Sony inderdaad. Maar hij is natuurlijk alleen waterdicht als al die dopjes er goed op/in zitten, dat blijft een lastig verhaal en hangt ervanaf hoe de gebruiker ermee omgaat denk ik..

Ik en een vriend hebben beide de (nieuwe) HTC One genomen ipv onze Iphones en dat was echt een super zet. Heerlijke telefoon.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Ferdi » 06 sep 2013, 18:36

Met de dopjes er goed op was er dus toch nog wat water in gekomen.

Indicatoren zitten geloof ik ook kort na de dopjes, dus met ook maar een beetje vocht zullen die wel rood worden.
Neemt niet weg dat ik het er zeker mee eens ben dat het een mooi toestel is en Android er gelikt uit ziet.
Vind zelf alleen 5 inch wel erg groot, anders had ik hem serieus overwogen na de HTC
S-RS schreef: Over de HTC hoor ik wel vaker slecht verhalen, zeker mbt de bouw kwaliteit. Daarom durf ik het zelf ook niet aan, al vind de nieuwe One er weg erg gelikt uit zien.
Had verwacht dat HTC de boel wel op orde had.
De One is zonder twijfel een prachtig toestel, collega heeft er eentje als opvolger van zijn One X (waar ook problemen mee waren en dacht dat dat met de + wel op was gelost).
Moet wel zeggen dat de Lumia 920 die ik nu heb vele malen degelijker aan voelt, als die op de grond valt zit er een gat in de vloer. De ouderwetse Nokia gedachte krijg ik er bij :)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door matthyssie » 06 sep 2013, 18:43

De HTC One is inderdaad een prachtig toestel. Had de S4 al in bezit toen mijn broer met de One aankwam. Had toen toch ff spijt van de S4.

Verder wel toptoestel!

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Richard430 » 06 sep 2013, 19:16

Ik hoor en lees wel vaker verhalen over slechte bouwkwaliteit bij HTC. Echter, bij mijn oude Desire nooit problemen gehad. En die telefoon heeft echt een zwaar leven gehad :tooth:

Nu heb ik de One. Geweldig apparaat. Onlangs hield mijn microfoon het voor gezien, even het testmenu ingedoken en opnieuw gekalibreerd. Werkt weer prima!

Online
S-RS
Berichten: 152
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:28
Auto: Renooit
Locatie: Groningen

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door S-RS » 06 sep 2013, 19:54

Ferdi Gielen schreef:Had verwacht dat HTC de boel wel op orde had.
De One is zonder twijfel een prachtig toestel, collega heeft er eentje als opvolger van zijn One X (waar ook problemen mee waren en dacht dat dat met de + wel op was gelost).
Moet wel zeggen dat de Lumia 920 die ik nu heb vele malen degelijker aan voelt, als die op de grond valt zit er een gat in de vloer. De ouderwetse Nokia gedachte krijg ik er bij :)
Daar zit ik nu ook een beetje mee, een degelijke telefoon is voor mij wellicht wel zo slim. M'n vorige S2 was niet kapot te krijgen, dat ding vloog een keer met 25 kmu van de fiets af met het beeldscherm over de klinkers, geen krasje :thumbup:

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Het grote Android (appz) topic

Bericht door Metchu » 06 sep 2013, 22:18

nou! ben ermee in mijn nopjes! en dat android went wel heel snel! wat een scherm!!! heerlijk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bram, erwin20vt, Fabian, frank de jonge, Gijzert, GRzep, Joost H., k33z, markk, Martijn_bmw, MParallel, Peter-Paul, R728i, smiley en 171 gasten