Het grote Android (appz) topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Het grote Android (appz) topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 15:13

Aangezien er al een iPhone 4 topic is en Dick net een Blackberry topic heeft geopend, dacht ik dat dit topic dan ook wel kan :mrgreen:

Ik ben sinds een dag of 3 Android gebruiker, heb via KPN een nieuwe Samsung Galaxy S gekregen toen mijn Nokia N97 gelukkig niet meer te repareren bleek, dat toestel wil ik meteen even nomineren voor het grootste Nokia wanproduct van het laatste decennium :stom: Echt een draak van een toestel!

Anyway, ik ben zeer gelukkig met de Samsung en Android. Er zijn al veel nuttige appz te downloaden en daarnaast verschijnen er met enige regelmaat FW upgrades van Android. Navigatie gaat via Google en uiteraard is Gmail geïntegreerd in het toestel.

Zitten er meer Android gebruikers hier?

Sony Ericsson heeft de Xperia serie met Android Afbeelding

HTC oa de Desire Afbeelding

Samsung dus nu de Galaxy S. Afbeelding

Wat zijn jullie ervaringen, hebben jullie appz waarvan je zegt die moet je hebben, problemen, tips, accessoires die onmisbaar zijn etc?
Laatst gewijzigd door Bram op 28 sep 2010, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote Android topic

Bericht door Joy » 05 sep 2010, 15:18

Broertje heeft net die Sony Ericsson gekocht. Hij is erg tevreden mee. Heb er zelf gisteren een beetje mee gespeeld en het werkt allemaal prima. Prima accuduur ook. Goede camera, internet en muziek mogelijkheden. Scherm is alleen wat vlekgevoelig maar ja dat heb je met die gloss screens.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het grote Android topic

Bericht door Xave30 » 05 sep 2010, 15:19

Zelf wil ik een van de volgene Motorola (ja ja iets met merktrouw & koppig zijn) toestellen:

Droid X
Afbeelding

Backflip
Afbeelding

Milestone
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 15:21

Worden die al met froyo (Android v 2.2) geleverd?

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Het grote Android topic

Bericht door Xave30 » 05 sep 2010, 15:24

Kan best,,,, ik heb me nog niet helemaal in verdiept.
In Oberhausen zijn ze iig los te kopen bij o.a Saturn. Heb een paar minuten met ze alle zitten spelen en werd helemaal verliefd :) .

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het grote Android topic

Bericht door RutgerK » 05 sep 2010, 15:53

Ik heb sinds een week een HTC Desire. Ik ben erg tevreden over het gebruiksgemak. Ik had graag de afweging gemaakt tussen WindowsPhone7 en Android maar WP7 is er nog steeds niet.

Ik kan alleen vergelijken tussen WM6.5 en Android. Android bevalt mij goed. Het heeft zijn plussen en minnen. Ik moest wel even wennen aan die reclame shit bij Android. Bij WM was gratis gratis en niet gratis omdat er continue reclame over je scherm rolt.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 16:14

Reclame?

Wat bedoel je?

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het grote Android topic

Bericht door RutgerK » 05 sep 2010, 16:17

Sommige applicaties hebben onderin of bovenin het scherm reclameblokken lopen. Voorbeeld is Advanced task killer die reclames onderin heeft.

Waar ik gisteren per ongeluk achter kwam is dat bij het ingedrukt houden van de home button je naar de Recent applicaties gaat. Dat vond ik wel een hele prettige ontdekking om makkelijk tussen apps te schakelen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 16:19

Ok, heb ik nog geen last van gehad, lijkt me inderdaad irritant.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Het grote Android topic

Bericht door Shakes » 05 sep 2010, 16:32

Oei dat is geen goede reclame voor Android. Iphone 4 dan maar :mrgreen:

Ik mis op de foto's trouwens van handige die pennetjes waar je mee kunt scrollen.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het grote Android topic

Bericht door RutgerK » 05 sep 2010, 16:37

Shakes schreef:Oei dat is geen goede reclame voor Android. Iphone 4 dan maar :mrgreen:

Ik mis op de foto's trouwens van handige die pennetjes waar je mee kunt scrollen.
Ik neem aan dat Apple met iAds, of iets dergelijks, hetzelfde gaat doen.

Die pennetjes is een belangrijk gemis in mijn ogen, maar dat heeft te maken met de captive schermen en niet met Android. Ik maak veel gebruik van het schrijven op het scherm tijdens meetings e.d. Even een snelle notitie zonder dat je naar het scherm hoeft te kijken zoals je met een toetsenbord moet doen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 17:04

Shakes schreef:Oei dat is geen goede reclame voor Android. Iphone 4 dan maar :mrgreen:

Ik mis op de foto's trouwens van handige die pennetjes waar je mee kunt scrollen.
De Samsung heeft een Super Amoled, wat met een pennetje minder goed schijnt te reageren dan met de vingertjes. Heeft meen ik te maken met de temperatuur van je huid? Pennetjes zijn koud, dat werkt dus niet.

Hier trouwens een test van dat Samsung scherm, pas met een Stanley mes kregen ze er wat krassen op :shocking:



Bij 2 minuut 20 ofzo gaat die er vol meerdere keren met een schroef overheen, geen krasje, echt vrij bizar als je het mij vraagt :clap:

Daarna laten ze hem meerdere keren van dik anderhalve meter op het asfalt stuiteren, niks aan de hand. Kortom, echt iets voor mij :mrgreen:

Naja, niks, uiteindelijk is alles naar de knoppen te helpen natuurlijk, maar het ziet er vrij degelijk uit allemaal 8)
Laatst gewijzigd door Bram op 05 sep 2010, 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Re: Het grote Android topic

Bericht door Luco » 05 sep 2010, 17:08

Shakes schreef:
Ik mis op de foto's trouwens van handige die pennetjes waar je mee kunt scrollen.
Shakes schreef:Conclusie

De spelling van Calimero laat nogal wat te wensen over......

*kuchkuch* :shithappens: :thnx:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het grote Android topic

Bericht door JP » 05 sep 2010, 17:16

Bij de touchscreens van HTC (heb de Legend) kun je niet met een stylo werken. Neemt alleen 'fingertips

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Het grote Android topic

Bericht door Aernoudt » 05 sep 2010, 18:02

Zo'n stylo wil je ook helemaal niet; wat een nare dingen (als ze al weer niet kwijt zijn)...
HTC Desire is een geweldige smartphone. Persoonlijk vind ik 'm beter dan een iPhone (zowel 3 als 4). Zeker ook vanwege de makkelijke uitbreidbaarheid. SONY mini is een grappig/makkelijk telefoontje voor erbij.

De standaard appmarket is niet optimaal van Android, maar gelukkig zijn daar betere alternatieven voor :thumbup: Bijkomend voordeel voor de Linux/Unix mensen onder ons: je kunt er ook gewoon met een command prompt op werken :) (en dus de nodige hackers tools mee los laten :angel:
Voordat WM7 een alternatief moet er nog heel wat gebeuren bij MS; persoonlijk zie ik hun de achterstand niet meer inlopen eerlijk gezegd.

@Xave30: de Droid is echt een stuk minder dan de Desire; niet alleen vanwege de standaard interface van HTC die echt goed is, maar ook vanwege minder stabiel; telefoon crashed bij zwaar gebruik meerdere keren per dag. De Desire niet: gebruik 'm nu bijna een maand zonder 1 crash, terwijl deze heavy wordt gebruikt voor email, internaet, office, wlan tools, agenda, en heeeeel veel bellen :lol:

Enkele nuttige links:
http://androidandme.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.androidguys.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://androidspin.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://beta.appoke.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.androidplanet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het grote Android topic

Bericht door Stefan R » 05 sep 2010, 18:19

Ik heb nu ruim 3 maanden mijn Desire, en wat ben ik blij dat ik overgestapt ben van Nokia/Symbian naar Android.
Het is even wennen aan de UI, maar dat gaat redelijk vlot. In die 3 maanden nog niet 1x een crash gehad, en ik gebruik hem ook redelijk intensief.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Het grote Android topic

Bericht door RutgerK » 05 sep 2010, 18:35

Aernoudt schreef: De Desire niet: gebruik 'm nu bijna een maand zonder 1 crash, terwijl deze heavy wordt gebruikt voor email, internaet, office, wlan tools, agenda, en heeeeel veel bellen :lol:
Welke office toepassingen gebruik jij. Ik ben nog een beetje zoekend namelijk voor Android terwijkhet een must have is voor mij.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 19:00

Net voor de Galaxy S een car charger en siliconen hoesje besteld, bij amazon.co.uk:

http://www.amazon.co.uk/iGloo-Mobile-Ch ... 299&sr=1-4

http://www.amazon.co.uk/SAMSUNG-i9000-G ... _rhf_p_t_2

Geen idee of het wat is, maar de prijzen zijn aantrekkelijk, dus ik waag het erop :) Ik laat hier wel weten of het wat is, kunnen jullie er je voordeel mee doen.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Het grote Android topic

Bericht door Aernoudt » 05 sep 2010, 19:02

Naast de Acrobat reader (en de email/calendar/contacts applicaties), Docs to Go:
http://www.androidworld.nl/28234/docs-t ... r-de-deur/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote Android topic

Bericht door Mnrk » 05 sep 2010, 19:22

Heb sinds 2 maanden een Sony Ericsson Xperia X10.
Bevalt me erg goed, al is het wel wennen t.ov. 10 jaar Nokia... :P

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Het grote Android topic

Bericht door Jurriuit » 05 sep 2010, 19:30

Ik heb een kleine week een HTC desire. Moest ff wennen aan het toestel, kwam van een nokia 6300. Ik ben inmiddels wel wat beter gewend aan het toestel en ben me aan het verdiepen in alle verschillende apps en sociale media.
Nadeel vind ik wel de batterijduur. 1 dag gebruik is lege accu....

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Het grote Android topic

Bericht door Aernoudt » 05 sep 2010, 19:32

Jurriuit schreef:...
Nadeel vind ik wel de batterijduur. 1 dag gebruik is lege accu....
1 dag :roflol: (ik neem aan dit dit een grapje is)

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: Het grote Android topic

Bericht door Mnrk » 05 sep 2010, 19:34

Aernoudt schreef:
Jurriuit schreef:...
Nadeel vind ik wel de batterijduur. 1 dag gebruik is lege accu....
1 dag :roflol: (ik neem aan dit dit een grapje is)
Same here... Accu is na één dag op 30% gezakt. Maar dan bel ik wel aardig wat op een werkdag.
Ach, wat is de moeite om de telefoon 's avonds aan de oplader te hangen?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote Android topic

Bericht door Bram » 05 sep 2010, 19:36

Ik doe met wat bel, surf en mail werk toch wel een dag of 2 met de batterij. Heb de telefoon sinds vrijdag, dus mogelijk dat dit nog iets verbeterd? Nadeel van de Samsung vind ik dat indien je hem als wekker gebruikt, hij aan moet blijven staan, anders gaat die wekker dus niet af :stom:

Dus 's nachts zet ik hem in de vliegtuigmodus en geluid uit, dan verbruikt hij zo goed als niets en kan ik gewoon rustig slapen.

Anyway, na een dag laden is voor een hedendaagse smartphone niet opmerkelijk volgens mij en Android zou ook niet zo heel erg zuinig zijn, zegt men.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Het grote Android topic

Bericht door Aernoudt » 05 sep 2010, 19:38

Ik bedoelde meer: ik red niet 1 dag op een acculading ;) Maar voor een smartphone doet ie zeker niet slecht; heb het erger meegemaaklt (lees: nog korter met een accu).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Eric Z, Nivek, Paul76, Robbert92, tomgtr en 172 gasten