Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39688
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Arthur » 16 mei 2011, 08:52

Oscar29 schreef:
Arthur schreef:Deze komt vast hard aan in A'dam. Bij 0-2 moet je hem eigenlijk in de "tas" hebben. Om dan alsnog de boot in te gaan geeft vast geen lekker gevoel voor aankomend weekend :mrgreen: Ik zie het niet gebeuren dat ze die 3e ster pakken :wink:
Ga je mooi nat met je voorspelling chef :mrgreen:
Gelukkig is dat m'n broodwinning niet :twisted:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39688
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Arthur » 16 mei 2011, 08:53

Verliezers hè :whistle:
marcokers schreef:-edit ... Twente begon om 8u de rondrit en zijn nu om 0:30 net over de helft van de route - Vliegveld Twente naar de Grolsch brouwerij via de lus van de singel ong 14km- DAT noem ik pas supporters . En er wordt geen woord over gerept in de nationale media hè.-

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Robin Hartog » 16 mei 2011, 09:45

marcokers schreef:Epic fail @ Van Stekelenburg... wat ben je dan voor keeper:
Epic fail van Stekelenburg, of van de chauffeur? Bus reed tegen een kabel ofzo, als ik Stekelenburg was had ik hem ook mooi losgelaten.

Overigens, ik was in Amsterdam en de sfeer was echt top. Stond midden op het Museumplein en heb geen enkele rel gezien...

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31168
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door JP » 16 mei 2011, 09:49

Over een trambaan rijden en dan je kop uit het dakraam steken, dát is erg slim....:lol:

Iig vanharte met jullie 3e ster... :thumbup:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Robin Hartog » 16 mei 2011, 09:52

JP schreef:Over een trambaan rijden en dan je kop uit het dakraam steken, dát is erg slim....:lol:

Iig vanharte met jullie 3e ster... :thumbup:
Ja, dat dan weer wel. :mrgreen:

Ajaxlife.nl heeft een mooie splash pagina:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Tristan » 16 mei 2011, 10:15

Ben vandaag wat later begonnen op werk. Was gister in de Arena en wat een feest! Heb geen stem meer over. :drinking:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Robin Hartog » 16 mei 2011, 10:20

Tristan schreef:Ben vandaag wat later begonnen op werk. Was gister in de Arena en wat een feest! Heb geen stem meer over. :drinking:
*Jaloers*

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Shakes » 16 mei 2011, 11:50

Na het 90 minuten lijden gister, moest kijken, was het in de stad eigenlijk best gezellig. Supporters zijn niet de slimsten maar op zich kun je je er prima mee/om vermaken. Museumplein was goed te doen, uiteraard alleen te volgen via twee schermen maar boeien ik ken die gasten toch niet.

Ooh ja, NBA Play-offs zijn ook bezig. Dat is het betere werk!

N.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Petrolhead Tom » 16 mei 2011, 13:18

De felicitaties voor Ajax, wij speelden niet best. Heb gisteren de tweede plaats maar even best gevierd. Goedemiddag wat een party! :D

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door BrianV » 16 mei 2011, 13:23

Petrolhead Tom schreef:De felicitaties voor Ajax, wij speelden niet best. Heb gisteren de tweede plaats maar even best gevierd. Goedemiddag wat een party! :D

Theo ben je teleurgesteld in je elftal?
"Ja"

haha volgend jaar geen Theo in Twente :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Robin Hartog » 16 mei 2011, 16:25

Erg mooie column vind ik:
Ajax is geen topclub meer die kampioen worden normaal vindt. We zijn gewoon intens blij, zoals Twente dat vorig jaar was, ongeveer.
© ANP

Balgevoel is een ‘clubonafhankelijke’ voetbalcolumn over de periferie van het voetbalwereldje: niet te betogend, niet te serieus. Ik schrijf Balgevoel als liefhebber van voetbalcultuur.

Natuurlijk heb ik wel een favoriete club: Ajax. En dus heb ik vannacht weinig geslapen. Ik ben moe en heb een kater. En ik ben blij. Dolgelukkig. Trots. Want ik ben kampioen. Ook dát is Balgevoel.

Was Ajax dit seizoen de beste club van Nederland? Welnee. De wedstrijden van Ajax waren vaker saai en slecht dan enerverend en goed. De meest complete ploeg van de eredivisie was FC Twente.

Armoede
Is Ajax een kampioen van de armoede? Vind ik wel. Vorig seizoen kende de eredivisie drie ploegen die waardige kampioenen zouden zijn geweest; dit seizoen wat mij betreft niet één.

Is Ajax er nu bovenop? Beslist niet. Het kwartje is de goede kant opgevallen, maar zelfs in de beslissende weken (NEC uit, Heerenveen uit) voetbalde Ajax nog zó slecht en slap dat ik niet de illusie heb dat het vanaf nu op rolletjes zal gaan.

Het is een ongelooflijk verhaal. In november al kansloos, trainerswissel, Cruijff-revolutie, bestuurlijke chaos, rollende koppen, mediaoorlog. Beste speler verkocht; zijn vervanger aan het muiten. Keeper geblesseerd. Geen spits. Negen basiskrachten uit de jeugdopleiding.

En het vervolgens flikken, in een sterk, vurig slotgevecht. Je moet wel heel veel last hebben van ongerichte hoofdstadhaat en Ajax-aversie om dat géén mooi verhaal te vinden.

Schandalig bejegend
Ik gun het Frank de Boer, de sympathieke, jonge trainer. Ik gun het voorzitter Uri Coronel en algemeen directeur Rik van den Boog, die het beter hebben gedaan dan velen wensen te zien en die (wat je verder ook van ze mag vinden) schandalig bejegend zijn door de krant die kennelijk niet alleen tíjdens de oorlog fout was.

Ik gun het de spelers. Prima jongens. Maar het meest gun ik het de aanhang. Ik heb er nooit over willen zeuren (hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind) en natúúrlijk lopen er bij Ajax klierige spuugpetjes rond, maar de ‘goede’ Ajacieden hebben de laatste zeven jaar veel onterechte shit over zich heen gehad.

Nepsupporters
Gloryhunters werden we gevonden, hoe weinig glory er ook te hunten viel. Nepsupporters. Bioscooppubliek in een kille, betonnen snelkookpan. We zijn uitgelachen en gehaat. Wie in pakweg 2005 toe durfde te geven dat hij Ajacied was, werd aangekeken alsof hij opbiechtte dat hij dagelijks ontbeet met een bord hondenpoep.

Maar wij bleven. Elk seizoen 40.000 seizoenkaarthouders, en het verloop was vrij klein. Elke uitwedstrijd een vol uitvak. De gemiddelde Ajax-seizoenkaarthouder heeft zijn seizoenkaart een stuk langer dan die van FC Twente of AZ. Alsof aan díe clubs in goede tijden geen sliert gloryhunters komt te hangen.

De sfeer in de ArenA is de laatste paar seizoenen met sprongen vooruit gegaan. Gisteren was hij onvergetelijk.

Mediabijnaam
De gemiddelde Ajax-supporter in mijn kennissenkring walgde zelfs van kreten als ‘wij zijn Ajax, wij zijn de beste’ toen ze feitelijk juist waren. Nu krijgen we dat soort tekst onze bek niet uit. Want we zijn niet de beste; we zijn niet eens echt goed. Godenzonen? Een mediabijnaam. Op de tribune nooit gehoord.

We zijn supporters van een gevallen topclub, en we weten het. Een deel van de oude Ajax-cultuur is ons door de vingers geglipt, en dat doet pijn. We voelen ons al lang niet meer beter dan een ander. Ajax is de arrogantie voorbij.

Tranen
Volgend seizoen pakt PSV misschien weer de titel, want de sterkste Nederlandse club van de laatste decennia implodeert echt niet zomaar. Of misschien slaat Twente terug, de nieuwe topclub waarvoor ook in Amsterdam bewondering bestaat.

Na afloop van Ajax – Twente kwam ik een Ajacied tegen die ik al bijna twintig jaar tegenkom in de stadions. Hij had tranen in zijn ogen; mij schoot ook een brok in de keel. We keken elkaar aan, omhelsden elkaar, zeiden gewoon even niets.

Ajacieden zijn net mensen, soms.
http://www.nusport.nl/balgevoel/2516246 ... oenen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Petrolhead Tom » 17 mei 2011, 11:17

Daar gaan ze veel plezier van hebben in 020!

http://www.nu.nl/sport/2516807/janssen- ... -ajax.html

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Robin Hartog » 17 mei 2011, 11:47

Petrolhead Tom schreef:Daar gaan ze veel plezier van hebben in 020!

http://www.nu.nl/sport/2516807/janssen- ... -ajax.html
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij Ajax....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39688
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Arthur » 17 mei 2011, 11:49

Hmm, die had ik niet gekocht... Weet niet of die het na 3 jaar Twente ook goed gaat doen bij Ajax. En of 'ie daar past. Engeland lijkt me een mooi land voor Theo Janssen.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Aernoudt » 17 mei 2011, 15:57

Arthur schreef:Hmm, die had ik niet gekocht... Weet niet of die het na 3 jaar Twente ook goed gaat doen bij Ajax. En of 'ie daar past. Engeland lijkt me een mooi land voor Theo Janssen.
Engeland past hij zeker erg goed. Ik denk dat Frank de Boer hem er graag bij wil voor een beetje fighting spirit en een kerel die niet over het gras gaat liggen rollen als meneertje de Zeeuw... (wat een watje is dat). Tel daar zijn passing en vrije trappen bij en het is een hele slimme zet van Frank om hem te halen naar mijn mening.

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Metchu » 17 mei 2011, 17:00

het is een vergelijkbaar karakter als Frank 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Tristan » 17 mei 2011, 17:15

Metchu schreef:het is een vergelijkbaar karakter als Frank 8)
+1

Zeker in het veld.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39688
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Arthur » 18 mei 2011, 17:00

Pingus schreef:
Arthur schreef:Hmm, die had ik niet gekocht... Weet niet of die het na 3 jaar Twente ook goed gaat doen bij Ajax. En of 'ie daar past. Engeland lijkt me een mooi land voor Theo Janssen.
Engeland past hij zeker erg goed. Ik denk dat Frank de Boer hem er graag bij wil voor een beetje fighting spirit en een kerel die niet over het gras gaat liggen rollen als meneertje de Zeeuw... (wat een watje is dat). Tel daar zijn passing en vrije trappen bij en het is een hele slimme zet van Frank om hem te halen naar mijn mening.
Daar zit wel wat in. Ben benieuwd dan.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Mr. Blue Eyes » 19 mei 2011, 09:59

iemand de uefa cup finale gezien

porto heb gewonnen

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39688
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Arthur » 19 mei 2011, 10:24

nee dat hebt ik niet gezien wel gehoord dat porto heb gewonne

:mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Robin Hartog » 19 mei 2011, 10:33

Arthur schreef:nee dat hebt ik niet gezien wel gehoord dat porto heb gewonne

:mrgreen: :wink:
:roflol:

Maar, even serieus, was het wat? Heb de wedstrijd helaas moeten missen...

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Stefan R » 29 mei 2011, 15:37

Ado heeft het even spannend gehouden :mrgreen:

Maar ze gaan toch Europa in :thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Petrolhead Tom » 29 mei 2011, 15:40

Heel gaaf! Spannende verlenging ook! :D

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Mike R32 » 29 mei 2011, 17:26

Jammer voor FC Groningen.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Stefan R » 29 mei 2011, 18:18

Zeker jammer :roflol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Edwin de Haas, HansD, Joël D. en 73 gasten