Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 17 apr 2017, 13:17

Met "oplossen" bedoel ik dat extern (Defensie hacks van Amerikaanse zijde) het Noord Koreaanse wapentuig lam wordt gelegd, daarmede is de grote dreiging iets meer onder controle, dat het geen eind oplossing is begrijp ik.


Hier het VK artikel;

http://www.volkskrant.nl/buitenland/vs- ... ~a4487664/


Daaruit;
De VS zijn niet verrast door de raketproef die Noord-Korea heeft gehouden. Ze zien geen reden daar verder op te reageren. 'Wij hoeven daar geen middelen aan te spenderen', zei een beleidsadviseur van het Witte Huis, die zondag met vicepresident Mike Pence meereisde naar Zuid-Korea. 'Wij zijn er niet door verrast, wij anticipeerden daarop.'

Online
Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 17 apr 2017, 18:40

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Noord Korea de middelen en vooral de kennis heeft om met gemak 'de wereld' iets groots aan te doen. Zeker niet aangezien de VS zo'n overmacht hebben qua defensie. Als het waar is dat de VS de lancering al aan zagen komen en deze eigenhandig tot een mislukking hebben gevormd, klopt dat beeld wel aardig.

Ik denk tevens dat het dan voor NK snel over is. Ze kunnen het blijven proberen, maar als het keer op keer mislukt is de koek een keer op. Zoveel voorraad en middelen zal NK niet hebben.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 17 apr 2017, 19:16

Jah maar Seoel (Zkorea) telt 22m mensen, een bom daar is alsof je NL wegvaagd.. En Noord Korea zal in een oorlog met de VS wel worden weggevaagd maar een bom hier en daar lukt ze wel ben ik bang.

Robin
Berichten: 51347
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 18 apr 2017, 07:56

tomgtr schreef: 17 apr 2017, 13:11 Ik zie niet hoe dit opgelost moet worden. Economische sancties wert niet of nauwelijks. Misschien als China de brandstofkraan dichtdraait. Maar Kim en een groepje vertrouwelingen heeft het zelf zo goed en het boeit hun geen f@ck hoe het land omkomt van de honger. Alleen als het volk vertrouwen krijgt in de macht van de grote nummers kan er iets veranderen. Het Noord Koreaanse volk is echter zo onwaarschijnlijk gehersenspoeld, dat gaat niet 1 2 3 gebeuren. Ik heb ooit een documentaire gezien over Noord Koreanen in zuid Korea, die waren diep ongelukkig dat ze zoveel moesten doen en regelen om zelf rond te komen. Die misten hun voorspelbare niet nadenken en weinig doen leven in Noord Korea, hoe arm dat ook was.
Exact. Een beetje de Tito beleving in ex Joegoslavië en ex DDR /IJzeren Gordijn volkeren die na 'Die Wende' zich vaak(eerst) ook geen raad wisten, want alles was 'goed' geregeld voor hun door de heersende orde in die commie landen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31199
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door JP » 18 apr 2017, 12:57

WJ schreef: 17 apr 2017, 19:16 Jah maar Seoel (Zkorea) telt 22m mensen, een bom daar is alsof je NL wegvaagd.. En Noord Korea zal in een oorlog met de VS wel worden weggevaagd maar een bom hier en daar lukt ze wel ben ik bang.
Daar is het wachten op. Ome Kim hoeft maar 1 bommetje op de VS te gooien. Dat zal die niet doen op een ranch in Utah, maar eerder op een stad a la New York. Dan heb je echt fan-hitting-shit........ :?

Robin
Berichten: 51347
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 18 apr 2017, 13:06

JP schreef: 18 apr 2017, 12:57
WJ schreef: 17 apr 2017, 19:16 Jah maar Seoel (Zkorea) telt 22m mensen, een bom daar is alsof je NL wegvaagd.. En Noord Korea zal in een oorlog met de VS wel worden weggevaagd maar een bom hier en daar lukt ze wel ben ik bang.
Daar is het wachten op. Ome Kim hoeft maar 1 bommetje op de VS te gooien. Dat zal die niet doen op een ranch in Utah, maar eerder op een stad a la New York. Dan heb je echt fan-hitting-shit........ :?
New York is East Coast, dat halen Kim's raketten en shit niet, West Coast wel(aldus de info), dan kun je denken aan LA ofzo.

Kan weer zo een Hollywoodproductie in de maak zijn betr dit gedoe.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 18 apr 2017, 13:12

Hij zal misschien wel wat schieten ri de VS maar ik denk eerlijk gezegd dat die gewoon gelijk Zuid Korea bombardeert want die haten ze echt (en de reden dat grote boze VS daar ook is in hun ogen)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 20 apr 2017, 22:38

http://www.nu.nl/buitenland/4635258/jeh ... sland.html

Ok het is wat irritant soms aan de deur, maar Jehova's getuigen een extremistische organisatie noemen? Of wat vreten die gasten uit in Rusland?

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4099
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Philipoo » 21 apr 2017, 04:45

Ze kloppen heel agressief aan!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 21 apr 2017, 16:32

En weigeren dienst....

Eerst hadden de Tsaar, toen de communisten. Putin combineert het slechste van beide.

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Eric Z » 29 apr 2017, 22:27

Zaterdag werd ook bekend dat datingprogramma's op de Turkse televisie per presidentieel decreet zijn verboden. Volgens de regering stroken de programma's niet met de traditionele Turkse waarden, meldt AFP.
http://www.nu.nl/onrust-turkije/4657041 ... ering.html

Mag married at first sight nog wel daar? Uiteraard in plaats van wetenschap bepaald de familie het dan volgens traditionele waarden. :stom:

Online
Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 29 apr 2017, 23:27

Overigens is Wikipedia vanaf heden ook geblokkeerd in het ó-zo-Westerse land. De reacties op dat bericht op Facebook zijn weer om te huilen. Volgens de Nederturken is Wikipedia toch niet betrouwbaar en waarheidsgetrouw, dus missen ze er niks aan. Juist ja.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15856
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 29 apr 2017, 23:35

Eric Z schreef: 29 apr 2017, 22:27
Zaterdag werd ook bekend dat datingprogramma's op de Turkse televisie per presidentieel decreet zijn verboden. Volgens de regering stroken de programma's niet met de traditionele Turkse waarden, meldt AFP.
http://www.nu.nl/onrust-turkije/4657041 ... ering.html

Mag married at first sight nog wel daar? Uiteraard in plaats van wetenschap bepaald de familie het dan volgens traditionele waarden. :stom:
Ze weten niet wat ze missen :tooth:

Robin
Berichten: 51347
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 30 apr 2017, 09:21

We lachen d'r een beetje om en lopen liever mee in 'n liberal science mars, want dat is pas belangrijk:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 30 apr 2017, 09:52

Nou ja, dat is het dus wel, Trump doet er ook moeilijk over; wetenschap dus.


Hij moet niet vergeten (maar ik kan zijn historisch besef niet geheel inschatten) dat als er nooit een Manhattan Project was geweest, met echt de alle beste wetenschappers (Robert Oppenheimer als opperhoofd), hij nooit met zo`n dreigende taal en vinger naar Noord Korea had kunnen wijzen.

Als ze van Braun, met zijn gehele team, niet bij de Duitsers hadden weggekaapt, dan hadden ze in 1969 nooit en zeker niet als eerste op de Maan gestaan.

DE VS heeft haar gehele geo-politieke positie te danken aan de wetenschap.

Robin
Berichten: 51347
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 30 apr 2017, 09:56

En bij die zogenaamde liberal science worden liberal scientists betaald door liberals. Science is pas science als er een 100% eensluidende verklaring/punt is over iets, door alle scientists, niet een verhaal van 90-10 ofzo...

Liberal Science is dus inderdaad een conspiracy.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 30 apr 2017, 10:00

Ik bedoel het algemeen.

Kijk; als er een wenselijke uitkomst is bij onderzoek, zo van de betaler bepaalt, dan zijn we ver van het wetenschappelijke pad af. In die zin met Robin eens.

Als er een wetenschappelijk claim wordt gedaan, bij her testen door andere groepen wordt bevestigd, dan zijn we tenminste ergens.

Deugdelijke statistiek en verminderen/uitsluiten van welke bias dan ook, zou zeer welkom zijn

Robin
Berichten: 51347
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 30 apr 2017, 10:06

Romo, ik ben vóór wetenschap, ik kick erop net als jij, en wat jij ook zegt, maar/dus daarom/daardoor is liberal science fout. Claimen tot Sint Juttemis en facts verdraaien. Ja zo kan ik het ook:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 30 apr 2017, 10:15

Wij zijn het, zoals vaak, geheel eens. :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 12 mei 2017, 07:51

Mocht Juncker nog denken te kunnen bepalen hoe en op welke wijze de Brexit vorm gaat krijgen, sweet dreams dan;



http://www.volkskrant.nl/buitenland/vs- ... ~a4494188/

Robin
Berichten: 51347
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 12 mei 2017, 10:53

Jun(c)ker Sturzkampfjäger kan me wat, ik snap de VS wel. Fok EU:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 15 mei 2017, 21:37

Intussen aan de andere kant van de plas, zet het NL pensioen probleem enigszins in perspectief;

http://www.volkskrant.nl/buitenland/vs- ... ~a4494911/


Dat gaat niet goedkomen.............

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 15 mei 2017, 22:15

De tandjes!!! Zo slecht geinvesteerd of veel te weinig inleg?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door romo » 15 mei 2017, 22:18

^


Dat klinkt al kras, maar volgens Stanford staan de Amerikaanse pensioenen er in werkelijkheid nóg veel slechter voor. Want de Amerikanen gaan uit van veel te hoge rendementen op hun beleggingen, vinden de onderzoekers. Die beleggingsrendementen moeten op termijn het geld opleveren om de pensioenen te betalen. Hoe hoger het jaarlijks rendement, hoe minder startvermogen nodig is om over vele jaren de beloofde pensioenen te kunnen uitkeren. De Amerikaanse pensioenfondsen gaan uit van 7 procent rendement - jaar in, jaar uit. Ter vergelijking: Nederlandse pensioenfondsen mogen in hun prognoses van maximaal 3,3 procent rendement uitgaan. Toezichthouder DNB eist dat de Nederlandse fondsen aan de veilige kant gaan zitten met hun ramingen. De Amerikanen doen dat niet - zij rekenen zich liever rijk.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 15 mei 2017, 22:33

Dat had ik gelezen ja. Als ze daar voorgaand jaren ook vanuit gegaan zijn is er op die basis dus veel te weinig ingelegd. Het blijft toch een apart optimisrisch volk...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Andreass en 198 gasten