Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 04 nov 2020, 13:44

Prima ideeën van Macron, jammer dat de rest van de EU er niet enthousiast van wordt. Dit hadden ze tien jaar geleden al in moeten voeren.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Shakes » 07 nov 2020, 09:26

20. Om te beginnen alleen nog echte vluchtelingen binnen. Niet de 99% met economische motieven.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 07 nov 2020, 09:40

Dat is al onbegonnen werk, want de echte(serieuze) vluchtelingen(geen sarcasme) zitten natuurlijk ook liever in NL/D/Scan/A dan in I/F/E, want beter leven in het algemeen. Onze vluchteling vrienden uit Rwanda(ook Franstalig) zeggen dat letterlijk tegen mij. God Bless the Netherlands:)
Die willen niet naar F/B....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 07 nov 2020, 10:03

Een zou wal graag naar Afrika willen emigreren, Willem Alexander, hij heeft er zelfs een grote hut.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 07 nov 2020, 10:18

alt schreef: 07 nov 2020, 10:03 Een zou wal graag naar Afrika willen emigreren, Willem Alexander, hij heeft er zelfs een grote hut.
Baaie mooi!

Afbeelding

En dan net als Opi op Neusshornz jagen!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 07 nov 2020, 14:07


Elise
Berichten: 7270
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 19 nov 2020, 12:37

Geert is op dreef :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:


Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1966
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 19 nov 2020, 16:44

In 99% van de gevallen heeft Geertje gewoon gelijk, nu hier ook weer.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 19 nov 2020, 16:51

Ja, 100% met hem eens hoor.. Maar hij slaat dan weer door in z'n betoog, over luieren en Netflix.
Want natuurlijk heeft Veldman hier een punt over het thuiswerken, maar in het belang van de democratie en eventuele missers met een internet verbinding of andere issues gaat dat hier in het belang van de Democratie gewoon niet vind ik.
Wilders had daar een beter onderbouwt betoog over moeten voeren ipv roeptoeteren over luieren en Netlifx.

Elise
Berichten: 7270
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 19 nov 2020, 17:05

Beter onderbouwt betoog?
Juist het aanhalen van luieren en Netflixen geeft aan dat Veldman, naar Geerts mening, thuis wil blijven omdat hij werkschuw is. En dat mag/moet gezegd worden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 19 nov 2020, 19:12

Dat niet onderbouwen van Wilders komt omdat hij ABN spreekt, geen ambtelijke schrijftaal.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 19 nov 2020, 19:29

Onderbouwen? Lijkt mij een morele kwestie die amper onderbouwt hoeft te worden. Als er verwacht wordt van mensen aanwezig te zijn zoals in Wilders’ voorbeeld geldt dat voor ministers evengoed.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door DF-user-278 » 20 nov 2020, 00:25

Weer een prikpartijtje net over de grens. In Oberhausen, Duitsland. De zoveelste verwarde hoogbegaafde arts die is komen aanlopen? Wir schaffen das!

https://www.ad.nl/buitenland/gewonden-d ... ~ac9822f9/

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 20 nov 2020, 11:08

Tja. ^^^^ Willen we minder van dit soort acties weet dan wat je stemt in maart.

Wilders mooi los. Maar goed hij wordt toch niet voor vol aan gezien door het pluche en intellectueel(...) PC Nederland....

Dit dan. als ik dat lees, krijg ik gewoon even buikpijn van. Zo triest:
https://www.ad.nl/binnenland/margot-en- ... ~a6f1f259/

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Camiel » 20 nov 2020, 15:11

Wilders zaagt hier even flink aan de poten van thuiswerkend Nederland, goeiendag zeg. Interessant dat hij vind dat ik en de andere helft van Nederland blijkbaar al 8 maanden vanuit bed liggen te netflixen in plaats van werken, aangezien iedereen met een kantoorbaan sinds maart al thuis werkt.

Verder een non-argument. Het is toch verspilde moeite om iemand 3 uur per dag te laten reizen om enkel fysiek aanwezig te zijn just in case? Heel de wereld werkt digitaal dus waarom telt digitaal aanwezig niet als aanwezig?

Elise
Berichten: 7270
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 20 nov 2020, 15:34

Camiel schreef: 20 nov 2020, 15:11 aangezien iedereen met een kantoorbaan sinds maart al thuis werkt.
De vraag is dan, heb je als parlementariër een kantoorbaan.
Ik denk dat als onze volksvertegenwoordigers thuis gaan werken het slecht gesteld is met onze democratische rechtsstaat.

Dus gewoon niet lullen, hoppa in de auto en naar het werk met je luie donder als parlementariër zijnde. :duck:

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Camiel » 20 nov 2020, 17:09

Als dat ten koste gaat van besluitvorming: eens. Maar Wilders steekt hier een heel betoog af dat de koffiejuffrouw ook naar het Binnenhof moet komen vanwége de volksvertegenwoordiger, en dat die daarmee corona-risico loopt.

Wat Veldman júist vraagt is of de volksvertegenwoordiger ervoor zou moeten zorgen dat diezelfde bode, receptioniste en toiletjuffrouw en de rest van het personeel niet of minder vaak naar het Binnenhof zouden hoeven omdat de besluitvorming makkelijker (en waarschijnlijk ook representatiever) gemaakt kan worden door het quorum van 76 digitaal te maken ipv fysieke 'handjes' te eisen, zonder invloed uit te oefenen op de legitimiteit van die besluitvorming. Tekst van de motie:
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
van mening dat de Tweede Kamer in verband met corona bij moet dragen
aan het tegengaan van reisbewegingen, aan thuiswerken en aan de
veiligheid van leden en Kamerpersoneel;
overwegende dat om de plenaire vergadering te openen iedere vergaderdag een quorum vereist is, waarvoor de fysieke aanwezigheid van
minstens 76 leden in het Tweede Kamergebouw noodzakelijk is;
overwegende dat de Raad van State in zijn advies over het functioneren
van de Eerste Kamer in tijden van de coronacrisis van 17 april 2020 het
vaststellen van het quorum op digitale wijze, dus op afstand, mogelijk
acht;
verzoekt het presidium, binnen twee weken met een tijdelijke regeling
digitaal quorum te komen, zodat leden ook digitaal, dus op afstand, voor
de plenaire vergadering kunnen intekenen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Deden ze dat in het Europees Parlement maar eens. 120 miljoen euro per jaar. En dan reken ik nog niet eens die walgelijke reiskostenvergoedingen en dergelijke mee.

Elise
Berichten: 7270
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 20 nov 2020, 18:38

Eigenlijk is het natuurlijk een super idee van Veltman om de kamer te halveren naar 76 zetels.
Was dé oplossing geweest voor de tijdelijke huisvesting tijdens de renovatie van het binnenhof :bag:

Voor wat betreft het Europees Parlement kan ik kort zijn, dat moet geheel opgedoekt worden.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 328Ti » 20 nov 2020, 20:36

350 Z schreef: 19 nov 2020, 16:44 In 99% van de gevallen heeft Geertje gewoon gelijk, nu hier ook weer.
Dit meen je toch niet serieus... de waarde-oordelen vliegen over tafel heen met abjecte voorbeelden. Met dit soort volksvertegenwoordigers kan je toch gewoon geen normaal debat voeren?(!)

Eng word ik er gewoon van. Maar goed, onze tijd komt nog wel dat onze Nederlandse Trump het wel even gaat “waarmaken” als President. Gaan we we mooi 30jr terug in de tijd qua vooruitgang.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 20 nov 2020, 20:59

Vooruitgang? Waar?
Voorlopig vind ik dat het helemaal niet vooruit gaan. We gaan terug in de tijd.
Grappen maken mag niet meer, want er zou 's iemand beledigt kunnen zijn. Over kleuren praten mag ook niet meer, want er zou 's iemand beledigt kunnen zijn. Tradities proberen in ere te houden. Niet meer doen, want er zou 's iemand beledigt kunnen zijn...
Zo nog genoeg voorbeelden..

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 328Ti » 20 nov 2020, 22:04

Peric schreef: 20 nov 2020, 20:59 Vooruitgang? Waar?
Voorlopig vind ik dat het helemaal niet vooruit gaan. We gaan terug in de tijd.
Grappen maken mag niet meer, want er zou 's iemand beledigt kunnen zijn. Over kleuren praten mag ook niet meer, want er zou 's iemand beledigt kunnen zijn. Tradities proberen in ere te houden. Niet meer doen, want er zou 's iemand beledigt kunnen zijn...
Zo nog genoeg voorbeelden..
Peric, dit maatschappelijk probleem staat los van welke politiek bestel er ook in de toekomst komt.

Elise
Berichten: 7270
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 21 nov 2020, 09:55

328Ti schreef: 20 nov 2020, 20:36
350 Z schreef: 19 nov 2020, 16:44 In 99% van de gevallen heeft Geertje gewoon gelijk, nu hier ook weer.
Dit meen je toch niet serieus... de waarde-oordelen vliegen over tafel heen met abjecte voorbeelden. Met dit soort volksvertegenwoordigers kan je toch gewoon geen normaal debat voeren?(!)

Eng word ik er gewoon van. Maar goed, onze tijd komt nog wel dat onze Nederlandse Trump het wel even gaat “waarmaken” als President. Gaan we we mooi 30jr terug in de tijd qua vooruitgang.
Of je nu voor of tegen Wilders bent, je kunt niet ontkennen dat hij in het debat gewoon met een ieder de vloer aanveegt.

Verder heb je het over 30jr terug in de tijd. Wilders riep jaren geleden al dat Schengen opgezegd moest worden en nu jaren later is het Macron die aan de poten van Schengen zit te zagen en terug in de tijd wil. Dan zou je haast zeggen dat die Nederlandse Trump visionair is :wink:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 21 nov 2020, 10:00

Elise schreef: 21 nov 2020, 09:55
Of je nu voor of tegen Wilders bent, je kunt niet ontkennen dat hij in het debat gewoon met een ieder de vloer aanveegt.
Misschien als je van het niveau bier en tieten bent? Want hier gewoon totaal niet. Ik blijf bij, goed punt, gewoon slecht overgebracht.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 21 nov 2020, 10:42

Wilders heeft een natuurlijke aanleg om draaiende en Politiek Correcte volksvertegenwoordigers verschrikkelijk op de pijnbank te leggen in een debat. Dan is het natuurlijk een complete akte van onvermogen om te stellen dat je geen “normaal” debat is te voeren. Want wat is tegenwoordig normaal dan ? 10 minuten met tig interrupties om de hete brij heen draaien en gewoon geen antwoord geven op vragen van andere kamerleden. Het debat in de tweede kamer is gewoon een farce geworden. Fractiediscipline regeert en elk woordje wordt op een weegschaal gewogen. Jij mag dat dan het niveau van bier en tieten noemen, als ik moet kiezen heeft dat mijn voorkeur boven het niveau van liegen en bedriegen wat, vind ik, inmiddels gemeengoed is daar aan het Binnenhof in Den Haag. En ja, Wilders slaat veel te vaak veel te ver door. Dat bevalt ook mij voor geen meter, maar dat maakt hem voor mij niet meteen een slechtere politicus dan het overgrote deel wat niet in het kader van het landsbelang denkt en handelt, maar op basis van eigenbelang en machtsspelletjes (uitzonderingen daargelaten) Voor een goed debat heb je meerdere partijen nodig. Als ik naar die VVD’r kijk die niets durft te zeggen of in debat durft te gaan omdat ie dan in het fractieoverleg stokslagen krijgt van de voorzitter is natuurlijk een blamage. Je bent volksvertegenwoordiger en dan mag je aan de leiband van een vleesgeworden totale mislukking zeggen wat ze je opdragen. Vreemd hè dat je dan woordelijk in de pan wordt gehakt.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 21 nov 2020, 10:58

Tuurlijk wordt het slecht overgebracht als je iets hoort wat je niet aanstaat. En het wordt ook nog gezegd door iemand war je totaal tegen bent.

En je kan het zie als doorslaan van Wilders. Maar hij móet het wel gechargeerd brengen anders heeft het geen impact.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], EricYellow, L5S1, Opa, SlowCo en 82 gasten