Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mari Oh Oh! » 14 jun 2020, 15:33

tomgtr schreef: 14 jun 2020, 15:03 Wellicht dat je “je” iets te persoonlijk opvat......
Dat kan, maar als iemand jij zegt dan IS dat persoonlijk. Ik ben het er mee eens dat de gemeenschappen met leden die problemen veroorzaken(en eigenlijk is dat een generalisatie door mij ja) best eens naar binnen mogen kijken, dat staat buiten kijf. Maar ga dat niet uitbreiden naar mensen die daar buiten staan, maar wel meegenomen worden in de generalisatie. Ik kan nou eenmaal niet van vel wisselen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 14 jun 2020, 15:48

Het zou al een hoop schelen als al die zogenaamde minderheden zich niet constant als slachtoffer opstellen.
Maar dat is juist wat ze willen, want daarmee krijgen ze meer voor elkaar dan gewoon proberen er iets van te maken.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 14 jun 2020, 15:59

Rake woorden weer in bovenstaande posts. Maar als je zoiets ergens anders durft uit te spreken ben je gelijk racist.
Terwijl het toch voor de volle 100% klopt. Want het is toch veel makkelijker om iemand anders de schuld van iets te geven dan er zelf iets aan te doen. Het begint er op te lijken dat de huidige generatie er al vanuit gaat dat het zo loopt.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 14 jun 2020, 16:24

Als ik een roomwitte Antifa meid zie of een kaaskop sjw , een doorgedraaide neonazi pegida, een kkk lid, de Nazis an sich. Een Halsema Een Hillary Clinton een Wim Kok leden van de Rote Armee Fraktion, Stalin , Ché Guevarra en noem maar op. Allemaal witten dir ik liever kwijt dan rijk ben en daar ook vaak melding van maak.

Hoe moeilijk moet het blijkbaar zijn om een bro of een sista even duidelijk te maken dat je hun houding en acties niet goedkeurt en nooit zal goedkeuren?

De zogenaamd gematigde moslim gemeenschap heeft dat ook: je hoort ze eigenlijker weinig afkeur uitspreken over moslimterrorisme.

Waar zijn de afkeur uitsprekende gekleurden?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 14 jun 2020, 16:56

Mari Oh Oh! schreef: 14 jun 2020, 14:39
RS-Ron schreef: 14 jun 2020, 13:50 Met wederzijds begrip ontstaat een weg naar een oplossing. Klopt. Waar jij en ik van mening over verschillen is het wederzijds begrip. Dat klinkt allemaal heel “gezellig” maar het is een luchtkasteel. Het is, naar mijn mening, een onjuiste veronderstelling dat iedereen uit is op wederzijds begrip. Er is ook gewoon een grote(re) groep mensen die dat geen reet interesseert. Die maakt het geen zak uit of jij wel of niet aan de geeuwhonger gaat, als die maar alles krijgen, zonder er wat voor te hoeven doen. En om dat te bereiken is alles geoorloofd. Als een deel van je gemeenschap/cultuur/geloof/etnische achtergrond, zo’n beetje alle verkeerde lijstjes aanvoert, wat verwacht je dan als je achternaam hebt die daar aan gekoppeld kan worden ? Als jij je dan, om wat voor reden dan ook, op de achtergrond houdt is dat je goed recht. Maar waarom moet bijv. een ondernemer na 5 slechte ervaringen jou dan wel selecteren als ie uit 300 andere alternatieven kan kiezen ? Dan kan je wel om begrip vragen bij die ondernemer, maar waar is dan jou begrip voor die ondernemer ? Dan wordt het misschien ook eens tijd de personen waarvan jij dus last hebt aan te pakken. Heeft niets met het onbewust plaatsen in een hokje te maken. Dat heet feitelijkheden benoemen. De mens is niet per definitie slecht, maar ook niet per definitie goed. Accepteer dat en handel daarnaar. Het blijven hangen in de gedachte dat als we alles eerlijk delen en iedereen blij maken de wereld perfect zal zijn is leuk voor yoga-sessies en “verbindings” evenementen, het werkelijke leven is soms bijzonder hard. Ook voor mensen met een tint, rood haar, dikke, dunne, rijke, arme, slimme, domme en weet ik veel wat nog meer. Deal with it.

Gr Ron
Pardon? IK moet ze aanpakken? Hoe had je je dat voorgesteld? Ik ken überhaupt amper mensen die tot de door jou benoemde groepen behoren(en die ik ken hebben ook bepaald geen bijsturing nodig) en voel me er ook niet toe aangetrokken of zo(net als muziekstijl is dat niet genetisch nee). Moet ik dan een beweging opstarten :dood: ? Vind je het goed dat ik gewoon mijn leven wil kunnen leiden net als jij? Is dat raar om te willen? Ik ben meer kaaskop dan 75% van Nederland dus wat jij voorstelt past daar totaal niet bij.

Bovendien zeg ik nergens dat een ondernemer(daar had ik het niet eens over) van mij ook maar iets moet of dat iets in de wet vastgelegd moet worden of dat ik een voorkeursbehandeling wil(integendeel zelfs). Dat is weer eens zo'n prachtige aanname.
Sorry voor de late reactie, was ff weg met de Alfa......... dus was ff aan het schroeven toen ik terug was....

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, sorry, jij moet helemaal niks. Wat ik bedoelde is het gegeven dat als je (lees iemand die klaagt) ergens last van hebt je twee keuzes hebt. Of de doet er wat aan of niet. De burgemeester van Rotterdam deed er wat aan en heeft wat bereikt. Ben het niet altijd met de beste man eens, maar heb er wel respect voor. Of je doet er niets aan en blijft eeuwig slachtoffer van jou sociale en culturele/religieuze omgeving. Dan zal het toch niet zo zijn dat vervolgens de hele goegemeente om jou heen maar moet veranderen omdat die anders, bij enige duiding van jou probleem, meteen als xenofoob of/en racist worden weggezet ? Niet dat jij dat in je post doet overigens, maar het is inmiddels wel de algemene tendens. Das het voordeel van volwassen zijn, je hebt een keuze, en daar zitten consequenties aan. Heb jij zelf nergens last van ? Vooral niets doen, zou ik ook niet doen. Maar kom niet aan met het zogenaamde hokjes denken, de eeuwige term waarmee een kritisch iemand al 40 jaar wordt weggezet als niet mee te praten. 40 jaar sociaal gelul heeft op dit vlak helemaal geen zak opgeleverd. Het wordt tijd om gewoon eens te benoemen dat er bepaalde culturele en religieuze facetten bij mensen niet passen in een maatschappij. Dat heeft in de jaren 60 ook gewerkt, dus laten die verlichting maar eens gaan helpen en tevens rigoureus afscheid nemen van culturele aspecten uit het jaar kruik. En anders pak jij je biezen en gaat lekker in Afrika of in een zandbak wonen, das gewoon een keuze die je hebt. Daar is waarschijnlijk meer “wederzijds begrip” voor jou standpunten en manier van doen. (Voor de duidelijkheid: de klager)

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 14 jun 2020, 17:01

Zo krijg ik het nooit op papier, Ron, maar plus 1 zoals ze altijd zeggen :)

Elise
Berichten: 7283
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 14 jun 2020, 20:28

Er was er weer eentje in Atlanta die niet wilde meewerken aan zijn arrestatie....

https://www.ad.nl/buitenland/zwarte-man ... n~a3fc8b76
Zwarte man in Atlanta overlijdt na worsteling met agenten
In de Amerikaanse stad Atlanta is gisteravond (lokale tijd) opnieuw een zwarte man overleden na een worsteling met twee politieagenten. De 27-jarige Rayshard Brooks verzette zich tijdens zijn arrestatie die volgde na een alcoholtest waaruit bleek dat hij te veel had gedronken. Volgens getuigen schoot een van de agenten tijdens de worsteling.
Drank maakt meer kapot dan je lief is...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 14 jun 2020, 20:34

Klopt, die agent is ontslagen :sealed: :angel:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 14 jun 2020, 21:23

Die gast verzet zich tijdens arrest, begint te slaan, overmeestert die cops en weet een taser te bemachtigen waarmee ie vervolgens op de vlucht op die politie schiet. Ik had 'm ook voor z'n kloten geschoten. Iedere Amerikaans agent. Dat is protocol. Zo gaan er per jaar 270 zwarten en 350 blanken. Peanuts als je naar de grootte van de Amerikaanse bevolking en het wapenbezit kijkt. De agent en de commissaris van politie mogen nu wieberen. Zonder de BLM waanzin was het slechts een statistisch gegeven gebleven. Kan niet meer lang duren voordat het voltallige Amerikaanse politiegilde er uit protest mee ophoudt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 14 jun 2020, 21:28

Dan heeft de BLM beweging hun zin, kunnen ze plunderen en hoeven ze niet te werken voor hun spullen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mari Oh Oh! » 14 jun 2020, 21:31

RS-Ron schreef: 14 jun 2020, 16:56 Sorry voor de late reactie, was ff weg met de Alfa......... dus was ff aan het schroeven toen ik terug was....

Ik ben niet helemaal duidelijk geweest, sorry, jij moet helemaal niks. Wat ik bedoelde is het gegeven dat als je (lees iemand die klaagt) ergens last van hebt je twee keuzes hebt. Of de doet er wat aan of niet. De burgemeester van Rotterdam deed er wat aan en heeft wat bereikt. Ben het niet altijd met de beste man eens, maar heb er wel respect voor. Of je doet er niets aan en blijft eeuwig slachtoffer van jou sociale en culturele/religieuze omgeving. Dan zal het toch niet zo zijn dat vervolgens de hele goegemeente om jou heen maar moet veranderen omdat die anders, bij enige duiding van jou probleem, meteen als xenofoob of/en racist worden weggezet ? Niet dat jij dat in je post doet overigens, maar het is inmiddels wel de algemene tendens. Das het voordeel van volwassen zijn, je hebt een keuze, en daar zitten consequenties aan. Heb jij zelf nergens last van ? Vooral niets doen, zou ik ook niet doen. Maar kom niet aan met het zogenaamde hokjes denken, de eeuwige term waarmee een kritisch iemand al 40 jaar wordt weggezet als niet mee te praten. 40 jaar sociaal gelul heeft op dit vlak helemaal geen zak opgeleverd. Het wordt tijd om gewoon eens te benoemen dat er bepaalde culturele en religieuze facetten bij mensen niet passen in een maatschappij. Dat heeft in de jaren 60 ook gewerkt, dus laten die verlichting maar eens gaan helpen en tevens rigoureus afscheid nemen van culturele aspecten uit het jaar kruik. En anders pak jij je biezen en gaat lekker in Afrika of in een zandbak wonen, das gewoon een keuze die je hebt. Daar is waarschijnlijk meer “wederzijds begrip” voor jou standpunten en manier van doen. (Voor de duidelijkheid: de klager)

Gr Ron
Dan wordt het al een heel andere discussie, maar nu ga je ook terug naar het beoordelen op echte capaciteiten. Prima, ben ook niet van het positief discrimineren, want daar heb je al plussend en minnend als 'bevoordeelde' uiteindelijk alleen maar last van, om maar niet van de scheve ogen te spreken zelfs als je gewoon op je capaciteiten(inclusief het passen binnen de groep natuurlijk) bent geselecteerd. Ik heb ook zelfkennis genoeg dat ik dat A) niet nodig heb en B) expliciet niet zou willen werken voor iemand die een wet nodig heeft om zijn vooroordelen onder protest aan de kant te schuiven. Al ben ik bang dat ik met vlag en wimpel door dat deel van de sollicitatie kom(kaaskop nerd).

Overigens ben ik de mensen die zich niet aan willen passen(zelfs al zijn ze hier geboren) waarschijnlijk liever kwijt dan jij. De reden mag duidelijk zijn. Ik zal ook nooit zeggen dat dát racistisch/xenofoob is. Echter de valkuil waar velen instappen is de groep die ze op de korrel nemen onbewust of in hun onschuld (veel) groter maken dan ze eigenlijk bedoelen. Of mensen compleet buiten die groep medeverantwoordelijk maken. Tenminste van die onschuld probeer ik dan altijd maar vanuit te gaan. En ja dat kan dan wat weerstand oproepen, niet heel vreemd toch? En daarmee is meteen de discussie geëscaleerd en wéér kwaad bloed gezet(ook bij mensen die in de basis het niet oneens zijn). En weer geen oplossing bereikt.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1969
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 14 jun 2020, 23:20

Iemand al eens ooit een blanke ongelovige of jood zien werken bij een islamitische slager, bakker of groenteboer? Word lang zoeken, case closed over racisme gesproken.

Wout309t
Berichten: 1146
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Wout309t » 15 jun 2020, 07:25

350 Z schreef: 14 jun 2020, 23:20 Iemand al eens ooit een blanke ongelovige of jood zien werken bij een islamitische slager, bakker of groenteboer? Word lang zoeken, case closed over racisme gesproken.
Welke kant gaat het racisme dan op in dit geval? Dat die blanke ongelovige jood daar niet solliciteert?
Of solliciteert hij wel maar wordt hij niet aangenomen?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 15 jun 2020, 09:08

Een Chinese klant van mij vertelde mij eens, dat zijn Chinese vrienden boos op hem waren omdat hij producten van een blanke -ik dus- kocht. Ik heb deze klant tig jaren geleverd.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 15 jun 2020, 13:08


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 15 jun 2020, 13:26

Idd vrij-links en niet vrij links :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 13:47

Niks nieuws onder de zon toch? Schijnt in bijvoorbeeld Suriname ook een ding te zijn tussen de oorspronkeleijke bevolking(óók daar Indianen) en de minimaal drie anderen.

Maar ik zie niet in waarom we dan opeens wel zo'n land als voorbeeld moeten nemen. Of zijsprong: de natuur... Beide dingen worden vaak alleen aangehaald als het uitkomt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 15 jun 2020, 13:55

Dan kan BLM ook gewoon thuis gaan zitten, toch?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 14:11

Ja, dat gekleurden in Amerika X% meer kans hebben om onschuldig in de gevangenis te komen voor moord en daar ook Y jaar langer zitten totdat ze vrijgesproken zijn, komt vanwege de positieve discriminatie die ze krijgen bij de toewijzing van een pro-deo advocaat. Beter thuis blijven inderdaad. Ik laat de X en Y even in het midden anders verzanden we in die discussie...

Maar breder bekeken kan je ook zeggen dat het aandeel onschuldigen in de gevangenis in Amerika sowieso vrij hoog is. Ik persoonlijk had de focus liever daar op gezien, dat kan geen enkel weldenkend mens tegen de haren in strijken. Tenzij je een gevangenis BV runt natuurlijk, dan is het bad for business. Ik roep ook nergens dat ik de protesten of de vorm daarvan(om over de plunderingen niet te spreken, maar voetbal kent ook hooligans die weinig met met het spelletje hebben) correct vind. Wat wél duidelijk is is dat er in Amerika iets niet goed zit.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 15 jun 2020, 14:53

Mari Oh Oh! schreef: 15 jun 2020, 14:11 Ja, dat gekleurden in Amerika X% meer kans hebben om onschuldig in de gevangenis te komen voor moord en daar ook Y jaar langer zitten totdat ze vrijgesproken zijn, komt vanwege de positieve discriminatie die ze krijgen bij de toewijzing van een pro-deo advocaat. Beter thuis blijven inderdaad. Ik laat de X en Y even in het midden anders verzanden we in die discussie...

Maar breder bekeken kan je ook zeggen dat het aandeel onschuldigen in de gevangenis in Amerika sowieso vrij hoog is. Ik persoonlijk had de focus liever daar op gezien, dat kan geen enkel weldenkend mens tegen de haren in strijken. Tenzij je een gevangenis BV runt natuurlijk, dan is het bad for business. Ik roep ook nergens dat ik de protesten of de vorm daarvan(om over de plunderingen niet te spreken, maar voetbal kent ook hooligans die weinig met met het spelletje hebben) correct vind. Wat wél duidelijk is is dat er in Amerika iets niet goed zit.
Ik zelf heb de focus liever op de feiten:

De Afro-Amerikaanse bevolking is 12% van de totale Amerikaanse bevolking. Die 12% van de bevolking is verantwoordelijk voor 52,6% van alle moorden en 54,5% van alle overvallen.
Wellicht zit daar een causaal verband met het onschuldig vastzitten ? Tevens vind ik persoonlijk deze cijfers schokkend. Het percentage is niet zo’n beetje groter............

Dan nog wat:

In 2019 werden er 10 ongewapende Afro-Amerikaanse arrestanten gedood
De Amerikaanse politie had in 2019 375 miljoen contactmomenten met burgers. 10,5 miljoen daarvan waren arrestaties. 1.003 daarvan hadden een fatale afloop. Zoveel fatale aflopen is extreem veel trouwens, in verhouding 17,6 keer zoveel als in Nederland, dat er jaarlijks zo'n 3 heeft.
Van die 1.003 fatale arrestaties waren 20 slachtoffers ongewapende blanken en 10 ongewapende Afro-Amerikanen. Dat is in verhouding dus nog steeds 2,5 keer zo vaak als blanke Amerikanen, en dat is extreem problematisch. Al zijn het er al wel minder dan in de voorgaande jaren. In 2015 waren het er 38, in 2016 22. De Washington Post hanteert een ruime definite van "ongewapend". Een man die door de politie achtervolgd werd en een geladen pistool in zijn auto had, geldt als ongewapend.

In 2019 was het aantal ongewapende Afro-Amerikanen dat gedood werd door de politie 0,13% van de totale 7.407 in 2018 (meest recente beschikbare data) vermoorde Afro-Amerikanen.


Dus ook in Amerika neemt het aantal af. Dat stond ook al in een artikel in Elsevier. er wordt dus door de autoriteiten aan gewerkt. Het kan altijd minder, maar er wordt dus weldegelijk iets mee gedaan. En in Nederland doen we het eigenlijk zo gek nog niet.......... toch ?

Vond deze zin ook wel duidelijk. Let op de brondata voor dat artikel in een krant kon niet worden geverifieerd.

het opiniestuk in de Wall Street Journal beweert dat de kans dat een politieagent gedood wordt door een Afro-Amerikaan 18,5 keer groter is dan de kans dat een ongewapende Afro-Amerikaan gedood wordt door de politie.

Maar goed, als je in een overwegend gekleurde wijk een overval hebt is de kans dat je wbt de dader met een Afro-Amerikaan te maken hebt wel statistisch redelijk groot..........
En dan lopen er nu allemaal mensen te schreeuwen dat die politieagent maar een gokje moet nemen als ie aan het werk is. Tuurlijk.

Zo nu we de cijfers op een rijtje hebben kunnen we over op de orde van de dag.

Gr Ron

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 15 jun 2020, 15:22

"het opiniestuk in de Wall Street Journal beweert dat de kans dat een politieagent gedood wordt door een Afro-Amerikaan 18,5 keer groter is dan de kans dat een ongewapende Afro-Amerikaan gedood wordt door de politie."

Deze exacte cijfers waren ook naar voren gekomen in een recente podcast van Peter Schiff. Die zei met een kwinkslag dat eigenlijk de politieagenten zouden moeten gaan demonstreren i.p.v. de zwarte bevolking. :tooth:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 15 jun 2020, 15:53

Dubbel
Laatst gewijzigd door Robin op 15 jun 2020, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 15 jun 2020, 15:54

Maar dat vind ik ook. De politie in NL mag niks, padvinders hebben meer rechten, ze zijn verworden tot sulletjes. Dit itt de cops in de USA. Altijd op hun hoede voor agressie/kogels of een andere onaangename verrassing.

Maar het moet niet zo zijn dat de politie an sich zich moet bewijzen. Niet in NL niet in USA
De bewijslast ligt bij die demonstranten. Anders komt het erop neer dat de politie nul meer mag en kan. Leuk voor een anarchie maar ik pas daarvoor.

En ja ik heb een bloedhekel aan parkeerboetes en snelheidsboetes en zeg vaak ga boeven vangen.

Maar neemt niet weg dat we politie nodig hebben
En bij BLM heb ik mijn twijfels.

https://nos.nl/l/2337339

Dit noem ik eigenlijk de omgekeerde wereld . Een agent die zich moet verexcuseren voor zijn woorden?
Terwijl de criminelen waar ze dagelijks mee te maken hebben hun gang blijven gaan?
Noem man en paard. Punt.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mari Oh Oh! » 15 jun 2020, 16:12

RS-Ron schreef: 15 jun 2020, 14:53 [

Ik zelf heb de focus liever op de feiten:

De Afro-Amerikaanse bevolking is 12% van de totale Amerikaanse bevolking. Die 12% van de bevolking is verantwoordelijk voor 52,6% van alle moorden en 54,5% van alle overvallen.
Wellicht zit daar een causaal verband met het onschuldig vastzitten ? Tevens vind ik persoonlijk deze cijfers schokkend. Het percentage is niet zo’n beetje groter............
Die feiten kunnen naast elkaar staan. Ook al is het percentage schrikbarend hoger(dat ontken ik volgens mij ook nergens) dan nog steeds is het raar dat van de ene groep er na beoordeling procentueel (en absoluut gaat het dus al helemaal om enorme aantallen) flink méér onschuldig blijken dan bij de andere. En ik ga de waarden toch maar even invullen, ongeveer 50% meer onschuldig bewezen en dat duurt gemiddeld 3 jaar langer.

https://research.msu.edu/innocent-afric ... convicted/

En natuurlijk is het menselijk om met de door jou genoemde statistieken te denken "Hij zal het toch wel gedaan hebben", maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Nou zijn de schattingen van het percentage onschuldige Amerikanen in de gevangenis sowieso vrij verontrustend (de laagste waarde die je vindt is ongeveer 2). Dat kan ongeacht je afkomst nooit de bedoeling zijn. Maar Amerika heeft voor een enigszins ontwikkeld land sowieso bizar veel van zijn ingezetenen in de gevangenis zitten:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Compari ... _countries

655 per 100k. De eerstvolgende is Turkije met 285. Als je die 50+ procent van één bevolkingsgroep eraf haalt zit je nog steeds ruim boven Turkije... Ter vergelijking: Nederland zit op 59, gelijk aan Denemarken.

Zoals Jim Jeffries gekscherend zei: The land of the 'free'(refererend aan het idiote percentage).

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 15 jun 2020, 16:17

Heeft dat er ook niet mee te maken dat ze daar veel strenger zijn en je dus veel eerder opgesloten wordt, hier moet je bijna een tienvoudige moord plegen wil je in de gevangenis terecht komen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 249 gasten