Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jun 2020, 09:50

En dus is de oplossing vernieling van anderman's (blank) eigendom en erger om een punt te maken incl demonstraties die wél worden getolereerd. Ik snap 'm.

Ik heb hier ook ergens een video in Atlanta waar een blanke zo door die demonstranten wordt inmekaar geslagen en geschopt dat hij zwaargewond blijft liggen, ook wat donkere hoofden stoer lachend. Triest.

Dat was de dood van Floyd ook al. Zeer zeker.
Agent levenslang.Graag!
En over tot de orde van de dag, wat betekent dat blacks onderling(daar) elkaar naar het leven staan, vernielen en chaos en angst creeren in de maatschappij daaro.

Oplossingen?

Ik zal het eens vragen aan Desi Bouterse en aan Bill Cosby:)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 02 jun 2020, 10:21

Bram schreef: 02 jun 2020, 09:38
RS-Ron schreef: 02 jun 2020, 09:35 Nee Bram, dat is niet normaal en niet terecht. Net zoals het feit dat één bevolkingsgroep is oververtegenwoordigd in de criminaliteit/geweld statistieken niet normaal is. Als die bevolkingsgroep zich dan Black Lives Matters noemt zouden ze eens kunnen beginnen niet zoveel gekleurde medelanders af te knallen, dat scheelt al een slok op een borrel.

Gr Ron
Ja, en dat komt onder andere dus door dat ongelijke kansenverhaal en het meten met twee maten wat hierboven voorbij kwam.
Ja dat speelt mee, maar ik vind het te gemakkelijk om het daar allemaal onder weg te schrijven. Ook vind ik het belangrijk om het verschil in het oog te houden tussen de VS en Nederland. In de VS heb je, naar mijn mening, een heel andere moraal en bijbehorende maatschappij. Toch hebben we hier ook een prettige groep genetisch misdeelden die oververtegenwoordigd zijn in de verkeerde lijstjes. Ik ben van mening dat er ook voor de andere mensen met een andere achtergrond kansen zijn binnen de maatschappij. Hoe kan het toch dat veel van die groepen uitstekend in staat zijn om een positie te verwerven waardoor ze het goed hebben. Waarom zijn die niet prominent aanwezig in de verkeerde lijstjes. Je mag dan best eens de vinger op de zere plek leggen en constateren dat het ook een kwestie is van willen en een totaal verkeerde mindset. Om dan iedere keer de zieligheidskaart te trekken vind ik een zwaktebod. Ik zou als werknemer ook voor iemand kiezen waar ik afspraken mee kan maken en die wat meebrengt, niet alleen komt halen. Da's geen discriminatie, dat heet common sense

Gr Ron

Elise
Berichten: 7318
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 02 jun 2020, 10:33

Hamilton had er ook nog wat over te zeggen...
blm.jpg

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jun 2020, 10:48

Lewis is zo'n rat. Gaat ie vingerwijzen naar z'n collega's. Wat een vies mannetje is het.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 02 jun 2020, 11:05

Bram schreef: 02 jun 2020, 09:27 Ja, dan is het wel terecht dat ze iedere zwarte die moeilijk doet, of zelfs niet, gewoon doodmaken bij een arrestatie om iets onbenulligs :thumbup:
Nee, dat zou niet terecht zijn. Maar je zou als politie agent in de VS nagenoeg levensmoe zijn als je niet aan etnisch profileren deed. Dat plaatje van 350Z spreekt boekdelen. Of het komt door de kansongelijkheid, de andere opvoeding door armoede (en ik ben dat allemaal met je eens) een agent zou gek zijn als ie daar bij een staande houding rekening mee houdt. Die weet dat hij bij contacten met zwarten in de VS een veel grotere kans loopt er beroerd uit te komen dan in het geval dat ie een blanke staande houdt.

Dat het gros van de zwarten en de linksmenschen (en ik denk ook jij) denkt dat een zwarte een veel grotere kans loopt door de politie te worden gedood, berust op een fabel. Fakenews dat tot de meest idiote uitspraken leidt. Vorige week op radio 1 een prominente linkse gast (zie mezelf trouwens ook als links) die doodleuk weet te vertellen dat een zwarte ieder jaar een kans van 1 op 1000 heeft om door politiegeweld omgebracht te worden. 40 miljoen zwarten, 1 promille kans, dat zijn 40.000 mensen per jaar. De interviewer neemt het voor zoete koek aan. Ook de Black Lives Matter beweging refereert bij het geweld eigenlijk zonder uitzondering naar (blank) politiegeweld richting zwarten. Blanken zijn dan altijd de schuldigen, vergeten wordt dat black on black violence voor die waanzinnige cijfers zorgt. Hieronder de feiten voor wat betreft Amerikanen die door politie inzet aan een vervroegd einde zijn gekomen. Niet 40.000 zoals in dat radioprogramma werd gesteld, maar 235 mensen in 2019. Minder dan blanken.

https://www.statista.com/statistics/585 ... e-by-race/

Die inzet van die politie agent bij de arrestatie en dood van Floyd was natuurlijk hufterig. Maar was het racisme? Hij had eerder uitbranders gehad over z'n stijl van optreden. Waren dat allemaal zwarten waar ie dan over de schreef ging? Of hoofdzakelijk hispanics of blanken? Misschien keek ie nooit naar kleur en deed z'n ding naar gelang hij met een verkeerd been uit bed was gestapt. Er wordt nu direct van racisme uitgegaan.

Ik luister dan weer graag naar Dilbert Cartoonist en politiek commentator Scott Adams. Ben het vaker niet dan wel met 'm eens, maar luister graag naar 'm om de Amerikaanse psyche te leren begrijpen. Hij was gisteren weer in 'curse mode'. Dat heeft ie vaker als ie woest is. Hij waarschuwt de kijker dan eerst :D Was het in dit geval wel met 'm eens.

https://www.youtube.com/watch?v=13Ek-aZQksU

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 02 jun 2020, 11:26

Hielke schreef: 02 jun 2020, 11:05
Nee, dat zou niet terecht zijn. Maar je zou als politie agent in de VS nagenoeg levensmoe zijn als je niet aan etnisch profileren deed. Dat plaatje van 350Z spreekt boekdelen. Of het komt door de kansongelijkheid, de andere opvoeding door armoede (en ik ben dat allemaal met je eens) een agent zou gek zijn als ie daar bij een staande houding rekening mee houdt. Die weet dat hij bij contacten met zwarten in de VS een veel grotere kans loopt er beroerd uit te komen dan in het geval dat ie een blanke staande houdt.
Dat is de discussie niet. Als in de VS een agent je in de auto staande houdt, wordt verwacht dat je handjes op het stuur houdt. Ze komen als standaard protocol met de hand rustend op hun pistool naar je toe gelopen. Dat is niet voor niets, gezien het aantal wapens wat in omloop is. Huidskleur doet niets af aan het protocol.

Echter is de VS te veel een politiestaat geworden. Voor vele miljoenen aan surplus materiaal van het leger is naar lokale politie eenheden gevloeid. Materieel waar normaal gesproken het land mee verdedigd wordt, wordt nu ingezet tegen burgers. Dat is nog maar een voorbeeld. De protesten laaien nu ook enorm op, omdat het 'wij tegen jullie' is geworden. 'De politie is je beste vriend' bestaat daar al lang niet meer. Dat nu voor de zoveelste keer al een aanhouding verricht wordt, met de dood van de verdachte tot gevolg, is absoluut onnodig. Je bent naief als je denkt dat donkere mensen in een land als de VS dezelfde kansen hebben. De complete politiecultuur moet hervormd worden. En dan nog hebben ze er een hele kluif aan om gelijkheid te bewerkstelligen.

De plunderingen, vernielingen en mishandelingen die nu plaats vinden zal 'iedereen' afkeuren. De grote kloof tussen arm en rijk maakt echter dat de eerste groep mensen hun kans ruikt. Verschrikkelijk natuurlijk, maar ze hebben toch niets te verliezen. Komen we weer bij dat andere probleem uit gerelateerd aan opgroeien, opvoeding, etc... ;)

Volgend punt is de manier van optreden van de politie. Genoeg beelden te vinden van extreem hard optreden tegen demonstranten die naast scanderen niets gewelddadigs uitdragen. Toch grijpt de politie in met geweld (rubber kogels, traangas, inrijden op de demonstranten, etc.) ipv het zorgvuldig controleren van een demonstratie (niet overal trouwens...ook genoeg beelden van hoe het wel moet). Maar dat is dus die politiestaat. Ik ben totaal voor het hard optreden van politie, want hier in NL zijn het maar watjes, maar in de VS komen er nu te vaak voorbeelden naar voren waarbij het toch moeilijk blijkt om maat te houden qua geweld.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 02 jun 2020, 11:29

Kun je maat houden als het om geweld gaat? Net zoiets als zinloos geweld. Is er ook zinvol geweld?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 02 jun 2020, 11:31

Tuurlijk, iemand die de wet overtreedt mogen ze flink aanpakken. Wie brandt, moet op de blaren zitten. Deel van een politieopleiding is echter om te leren geweld gepast toe te passen. Dat hoofdstuk moet blijkbaar nog geschreven worden in de VS. In NL moet het hérschreven worden.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10419
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 02 jun 2020, 11:35

Sorry Bram, dit is echt onzin. Minder kansen is never nooit een excuus voor criminaliteit. Natuurlijk is het MOEILIJKER om je uit armoe te werken als je uit Compton komt. Maar het kan wel. Ik heb een Marokkaanse collega. Super carrière gemaakt. Zijn broer heeft eigen IT bedrijf. Geboren en getogen in Katendrecht. Kansloos? Lijkt zo, maar kennelijk hebben zijn ouders gewoon gezorgd dat die gasten wel hun best deden op school en normen en waarden aangeleerd. Dat zal niet makkelijk zijn geweest. Maar het kan wel. Zeker in USA kan je met hard werken een heel eind komen. Niet alleen rappers uit Compton zijn succesvol. Een Kendrick Lamar is ook gewoon met straight A’s van school gekomen. Die had wat in z’n mars. Of dat eigen wilskracht of strenge ouders was weet ik niet maar het kan.

Vooral hier in Nederland zie ik dat de meeste Marokkaanse ouders gewoon te lui om hun kinderen op te voeden. Een 3e of 4e generatie kan niet meer volhouden dat ze in Marokko gewend waren dat kinderen opgevoed worden door sociale controle op straat.

Iedereen heeft de verantwoording om iets van zijn leven te maken. Natuurlijk is sociale ongelijkheid een voedingsbodem voor een hoop ellende, maar in westerse landen wordt daar te gemakkelijk naar verwezen als excuus voor asociaal gedrag

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10419
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 02 jun 2020, 11:39

Robin schreef: 02 jun 2020, 10:48 Lewis is zo'n rat. Gaat ie vingerwijzen naar z'n collega's. Wat een vies mannetje is het.
+1, wat een hypocriete lul is dat. Hij bewijst toch dat ke als gekleurd persoon er ook kan komen. En waar hij tegen protesteert is nieuw? Nee toch? Maar nu smoelt het wel lekker op je insta account. Als je je daar zo sterk voor maakt moet je hierover roepen als er geen brandjes branden en je knaken steken in het verminderen van sociale ongelijkheid. Nu is het lekker meehuilen met de wolven, zoals zo veel sterren doen op dit moment. Heb ik echt niks mee.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11440
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 02 jun 2020, 11:43

Ik weet niet goed waar je met je verhaal naartoe wilt Joost. Feit is dat de autoriteiten (politie en leger) de afgelopen dagen behoorlijk onder de maat presteren (grotendeels afwezig zijn) en de zwarten de winkelvoorraden in hun buurten 'proletarisch' verdelen.

Heeft de politie in de VS dikke wapens en verwachten ze bij een staande houding van je dat je je handjes op het stuur houdt? Comply! Resistance is futile! Gewoon doen wat de diender van de wet wil en er is niks aan de hand.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jun 2020, 11:44

tomgtr schreef: 02 jun 2020, 11:39
Robin schreef: 02 jun 2020, 10:48 Lewis is zo'n rat. Gaat ie vingerwijzen naar z'n collega's. Wat een vies mannetje is het.
+1, wat een hypocriete lul is dat. Hij bewijst toch dat ke als gekleurd persoon er ook kan komen. En waar hij tegen protesteert is nieuw? Nee toch? Maar nu smoelt het wel lekker op je insta account. Als je je daar zo sterk voor maakt moet je hierover roepen als er geen brandjes branden en je knaken steken in het verminderen van sociale ongelijkheid. Nu is het lekker meehuilen met de wolven, zoals zo veel sterren doen op dit moment. Heb ik echt niks mee.
Dat bedoel ik! Stond het F1 circus stil bij aanslagen in Barcelona, Parijs, Manchester? Dacht 't niet.....

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2020, 11:45

tomgtr schreef: 02 jun 2020, 11:35 Sorry Bram, dit is echt onzin. Minder kansen is never nooit een excuus voor criminaliteit. Natuurlijk is het MOEILIJKER om je uit armoe te werken als je uit Compton komt. Maar het kan wel. Ik heb een Marokkaanse collega. Super carrière gemaakt. Zijn brier heeft eigen IT bedrijf. Geboren en getogen in Katendrecht. Kansloos? Lijkt zo, maar kennelijk hebben zijn ouders gewoon gezorgd dat die gasten wel hun best deden op school en normen en waarden aangeleerd. Dat zal niet makkelijk zijn geweest. Maar het kan wel. Zeker in USA kan je met hard werken een heel eind komen. Niet alleen rappers uit Compton zijn succesvol. Een Kendrick Lamar is ook gewoon met straight A’s van school gekomen. Die had wat in z’n mars. Of dat eigen wilskracht of strenge ouders was weet ik niet maar het kan.

Vooral hier in Nederland zie ik dat de meeste Marokkaanse ouders gewoon te lui om hun kinderen op te voeden. Een 3e of 4e generatie kan niet meer volhouden dat ze in Marokko gewend waren dat kinderen opgevoed worden door sociale controle op straat.

Iedereen heeft de verantwoording om iets van zijn leven te maken. Natuurlijk is sociale ongelijkheid een voedingsbodem voor een hoop ellende, maar in westerse landen wordt daar te gemakkelijk naar verwezen als excuus voor asociaal gedrag
Niet 100% maar 10000% mee eens.

Ik heb een hekel aan 'slachtofferdenken'. Klagen, vingertje wijzen, anderen de schuld geven voor hun eigen problemen. Maar wat heb je zelf nou echt gedaan om je eigen positie te verbeteren?

Natuurlijk is er onrecht in de wereld. Dat moet bestreden worden, daar zijn we het allemaal wel over eens. Maar daarbuiten: niet zo janken over onrecht, kweek een wat dikkere huid, geef jezelf een schop onder je achterste en ga wat van je leven maken.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 02 jun 2020, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 02 jun 2020, 11:47

Tja de racismekaart wordt te vaak en te snel getrokken, is inmiddels versleten.
Ga werken en maak wat van je leven, het leven is nu eenmaal niet eerlijk en niet iedereen krijgt dezelfde kansen.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Shakes » 02 jun 2020, 11:54

En als je hard werkt maar een agent heeft een slechte dag dan is het pech als je door verstikking om het leven komt?

Of als je aan het hardlopen bent heb je pech als "ze" je uit het niets afknallen?

ok...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 02 jun 2020, 11:57

Dat is idd wel pech ;) Maar zo bedoel je het wss niet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 02 jun 2020, 11:58

Hielke schreef: 02 jun 2020, 11:43 Ik weet niet goed waar je met je verhaal naartoe wilt Joost. Feit is dat de autoriteiten (politie en leger) de afgelopen dagen behoorlijk onder de maat presteren (grotendeels afwezig zijn) en de zwarten de winkelvoorraden in hun buurten 'proletarisch' verdelen.
Ik bedoel meer te zeggen dat nu pijnlijk duidelijk wordt dat de politie moeite heeft om gepast te reageren. Ze slaan maar wat van zich af en om zichzelf heen, bijna uit pure frustratie. Dat plunderen is bijna niet te voorkomen, want ze zijn met man en macht bij de protesten aanwezig. Dan is een Nike, Apple of Macy's maar 'tough shit'... Vandaar de Nationale Garde en hoogst waarschijnlijk ook het leger wat binnenkort ingezet wordt. Er is geen houden meer aan. Het leger inzetten tegen je eigen bevolking is een van de laatste dingen wat je als land wil, dus ik snap wel dat ze wachten.
Wat je als politie wel kunt doen, is zorgen dat de boel niet verder escaleert. Het kan niet zo zijn dat politievoertuigen op menigte inrijden, of dat mensen worden beschoten terwijl ze in hun eigen huis op de veranda zitten. Het valt me nog mee dat het aantal doden nog op een hand te tellen is, maar ik houd m'n hart vast voor de komende dagen.
Heeft de politie in de VS dikke wapens en verwachten ze bij een staande houding van je dat je je handjes op het stuur houdt? Comply! Resistance is futile! Gewoon doen wat de diender van de wet wil en er is niks aan de hand.
Snap ik, en ik heb daar ook geen moeite mee, maar ik gaf het meer aan, als voorbeeld van de politiestaat die de VS nu geworden is. Moet je maar eens de weg oversteken waar geen zebrapad is (wat in NL heel gewoon is)...mag je meteen met de handjes tegen de muur als je gesnapt wordt. Dat zijn simpele zaken die echt anders aangepakt zouden moeten worden.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jun 2020, 12:01

Shakes schreef: 02 jun 2020, 11:54 En als je hard werkt maar een agent heeft een slechte dag dan is het pech als je door verstikking om het leven komt?

Of als je aan het hardlopen bent heb je pech als "ze" je uit het niets afknallen?

ok...
Of je gaat leuk met je vriendinnen naar dat concert in Manchester. Ook pech?

Die agent en Floyd waren uitsmijter collega's bij een disco/nachtclub blijkbaar.

In mijn ogen is dit complexer dan 'racisme'.

Verder die lap text van Tom GTR, heel goed verhaal.
Laatst gewijzigd door Robin op 02 jun 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 02 jun 2020, 12:01

///Joost schreef: 02 jun 2020, 11:31 Tuurlijk, iemand die de wet overtreedt mogen ze flink aanpakken. Wie brandt, moet op de blaren zitten. Deel van een politieopleiding is echter om te leren geweld gepast toe te passen. Dat hoofdstuk moet blijkbaar nog geschreven worden in de VS. In NL moet het hérschreven worden.
Man man man, wat een theoretisch inzicht. Nu even de realiteit, staat niet in de boeken en wordt niet onderwezen op de hogescholen en universiteiten: Wanneer je criminele activiteiten tot je bron van inkomsten promoveert kies je ervoor de wereld van de maatschappelijke zekerheid en de daarbij behorende afgesproken “normen en waarden” te verlaten. In die wereld is de sterkste en of meest extreem gewelddagste de baas. Als je dan, zoals in de VS, ook nog moeiteloos aan bizar zwaar wapentuig kan komen, wordt het een kwestie van de steeds extremere spiraal. En dan vind je het vreemd dat de politie, die mag daar op af, in de VS wat andere geweldmiddelen meeneemt ? Heb je de Hollywood shootout wel eens bekeken ? De wereld van de criminaliteit is bikkelhard, niemand is te vertrouwen en rekeningen moeten altijd worden betaald, desnoods met jou leven of iemand die dicht bij je staat. Je zit dus in de overlevingskans-modus. En als jij braaf mee gaat met de politie staat het hoofd van je broer op een tafeltje een sisa-lounge binnen te kijken. Want de rekening wordt betaald. Dus wordt het geweld steeds extremer om uit handen van justitie blijven. Geen idee welke achterlijke naïeve schandekrabber ooit het lumineuze idee heeft gehad om daar de kreet “ de politie is je beste vriend” tegenover te zetten. De politie is niet, nooit, never je beste vriend. De politie bewaakt de rechtsstaat en als je relatief normaal doet heb jij geen last van ze en andersom. Als je iedereen z’n vriend wilt zijn moet je maatschappelijk werker worden. Als dit soort figuren moet gaan bepalen hoe er op geweld moet worden gereageerd kunnen we lachen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 02 jun 2020, 12:04

Negers & politieagenten rijden zeker niet in bmw's?
Ik lees hier geen neger of agent op df die hier over mee wel praten.
Zijn wij alleen roze mannen hier op df?

De 530 is verkocht, nu een zwarte 550 in de verkoop.

Elise
Berichten: 7318
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 02 jun 2020, 12:06

Goed verhaal Ron :thumbup:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 02 jun 2020, 12:09

Ron, het klinkt allemaal aardig en stoer, en ik ben het in feite wel met je eens hoor. Maar in de praktijk heb je als agent geen vrijbrief om te doen wat je wilt. Een kruimeldief verdient niet dezelfde straf of aanpak als een moordverdachte. Als jij willens en wetens met je volle gewicht op iemand blijft zitten, die zich niet kan verzetten, en meerdere malen aangeeft geen adem te kunnen halen, dan ben je niet geschikt voor het beroep van agent. Punt. Dit even los van welke huidskleur iemand heeft.

Ook in de hitte van de strijd met een hoop adrenaline gierend door je lichaam, moet je als agent weten hoe te handelen.

Overigens aardige discussie.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 02 jun 2020, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39737
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 02 jun 2020, 12:11

Elise schreef: 02 jun 2020, 12:06 Goed verhaal Alt :thumbup:
Fixed.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jun 2020, 12:18

Mooi verhaal Ron.
///Joost schreef: 02 jun 2020, 12:09 Ron, het klinkt allemaal aardig en stoer, en ik ben het in feite wel met je eens hoor. Maar in de praktijk heb je als agent geen vrijbrief om te doen wat je wilt. Een kruimeldief verdient niet dezelfde straf of aanpak als een moordverdachte. Als jij willens en wetens met je volle gewicht op iemand blijft zitten, die zich niet kan verzetten, en meerdere malen aangeeft geen adem te kunnen halen, dan ben je niet geschikt voor het beroep van agent. Punt. Dit even los van welke huidskleur iemand heeft.

Overigens aardige discussie.
Specifiek de Floyd case, mee eens. Die agent is totaal geschift:Machtsmisbruik. Sadisme.Collega's bij een nachtclub...zeg het maar.

Maar als US cop zou ik me ook onveilig voelen. Hoeveel(blanke) cops worden er per jaar doorzeefd met 'zwarte' kogels? Geen idee, wil het eigenlijk ook niet weten.

Het kan gewoon niet zo zijn dat de 'witte man' in de hele wereldhistorie de schuld van totaal alles krijgt.

De 'witte man' staat ook en vooral voor vooruitgang in deze wereld. Maar dat wordt nogal eens vergeten.

De film Black Panther vond ik prima, maar laat een highly educated kingdom met toptechnologie en extreem hoge levensstandaard zien zien ergens in Afrika, genaamd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wakanda_(fictief_land)

En waarom is het fictief? Dat is de vraag.....

Elise
Berichten: 7318
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 02 jun 2020, 12:18

Als ik op de berichten uit de media af ga, was in het geval van George Floyd ook weer sprake van het verzet tegen aanhouding.
En van dat niet willen meewerken zijn tal van voorbeelden/filmpjes te vinden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 472 gasten