Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 12 feb 2018, 18:27

Je reactie slaat echt nergens op, trekt de hele zaak en commentaar wat mensen erop geven totaal uit verband. Ik wacht op kamervragen van de PVV want dat past helemaal bij de hijgerige commentaren.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 12 feb 2018, 18:33

Robin schreef: 12 feb 2018, 17:13 Hard achter je bezopen vader aanrijden vind ik niet kies. Hard rijden mag(ook)niet en is wél wat anders.
Wellicht was het een poging om vader tegen te houden :tooth:

Trieste zaak uiteraard, de vader is schuldig, de zoon niet, dan kan ie zijn baan ook niet verliezen.

Ik snap de verschillende perspectieven van waaruit geredeneerd wordt, we moeten er, eens of oneens, mee verder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 12 feb 2018, 19:33

tomgtr schreef: 12 feb 2018, 17:24 De vraag is niet of het netjes is, de vraag is of je piloot mag zijn als je niet veroordeeld bent. Hij had niet gedronken en reed niet op dat meisje. Nou zouden burgerluchtvaart piloten per definitie risicomijdend moeten zijn maar of dom gedrag als dit genoeg reden is tot ontslag betwijfel ik. Nogmaals, vader had gedronken en reed op dat meisje. Iedereen hier rijdt wel eens te hard. De situatie waarin hij dat deed was niet best. Maar ook ik verbaas me een beetje over de massale verontwaardiging die vaak mee lijkt te groeien met het formaat chocoladeletters die de Telegraaf gebruikt.
Dit dus.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2018, 19:39

Zed240 schreef: 12 feb 2018, 18:22 Echter, als jij weet dat iemand stevig gedronken heeft, en je laat hem tot 3x toe in een auto stappen (voor een grote afstand ook nog eens), waarbij die persoon ook nog eens als een gek rijdt (of vinden we 150+ op een smal onoverzichtelijk dijkje met tientallen uitritten waar je 60 mag niet hard?). Zelfs achteraf ontken je ook maar enige vorm van schuld te hebben. Dan ben je toch niet goed snik voor een pilotenbaan?

Wat als hij als (co)piloot aan de slag gaat en zijn cabinegenoot heeft stevig gedronken. Zegt hij daar wel iets van, of vind 'ie dat ook niet erg?

Iemand tegenhouden die 3x met drank op achter het stuur kruipt noem ik niet de moraalridder uithangen. Als je dat normaal vind hoop ik je niet tegen te komen op de weg.
Dit dus.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 12 feb 2018, 19:43

:)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2018, 19:45

Arthur schreef: 12 feb 2018, 19:43:)
:thumbup:

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 12 feb 2018, 19:50

Hoewel dit onrechtmatig voelt, zal een rechter natuurlijk ook wat verder kijken binnen 'het recht'.
Want moet je dan ook een buschauffeur straffen als z'n vader als een idioot rijdt? Of meet je dan met een andere maat?
Of een psycholoog die ruzie heeft met z'n zus, en z'n zus vreet iets geks uit? Is de psycholoog ook voor andermans acties verantwoordelijk omdat die het mogelijk had kunnen voorkomen?
Etc.

Ik snap de woede wel en begrijp dat mensen niet graag bij zo'n persoon zouden instappen, maar een piloot uit z'n functie zetten is een pittige straf: z'n carriere als piloot zal over zijn en mogelijk heeft zo'n gast nog een paar ton aan studieschuld. En dat allemaal omdat z'n vader een meisje dood heeft gereden.

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 12 feb 2018, 20:09

Tom schreef: 12 feb 2018, 19:50 Hoewel dit onrechtmatig voelt, zal een rechter natuurlijk ook wat verder kijken binnen 'het recht'.
Want moet je dan ook een buschauffeur straffen als z'n vader als een idioot rijdt? Of meet je dan met een andere maat?
Of een psycholoog die ruzie heeft met z'n zus, en z'n zus vreet iets geks uit? Is de psycholoog ook voor andermans acties verantwoordelijk omdat die het mogelijk had kunnen voorkomen?
Etc.

Ik snap de woede wel en begrijp dat mensen niet graag bij zo'n persoon zouden instappen, maar een piloot uit z'n functie zetten is een pittige straf: z'n carriere als piloot zal over zijn en mogelijk heeft zo'n gast nog een paar ton aan studieschuld. En dat allemaal omdat z'n vader een meisje dood heeft gereden.
En dat had de zoon kunnen beletten mijns inziens(?) Hij was er toch bij? Hij wist van z'n dronkenschap?

Maar ok.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 12 feb 2018, 20:17

Dat is dus mijn punt.

Dat die knul uit z'n functie wordt gezet is inderdaad een pittige straf. Zeker als je bedenkt dat hij niemand heeft doodgereden - sterker nog - niet eens direct bij een ongeluk betrokken is geweest.

Echter komt uit het rechtbankverslag naar voren dat ze de hele avond samen optrokken, die jongen maar al te goed wist dat z'n pa te veel had gedronken én toch er niets aan deed om ook maar te pogen zijn vader niet te laten rijden. Om vervolgens nog een straatrace te houden met iemand van wie je weet dat hij al de hele avond teveel heeft gedronken, dan heb je i.m.o. wel medeverantwoordelijkheid voor de gevolgen daarvan.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 13 feb 2018, 08:47

Jaja dat zeiden jullie eerder al... maar beantwoord ook even de vragen in de eerste alinea: waar leg je de grens? Want als je een piloot uit z'n functie zet, dan moet je dat wellicht ook doen bij andere beroepen. Ga je ook een vuilnisman ontslaan omdat de chauffeur een nogal lompe rijstijl heeft, als de vuilnisman daar niks van zegt? In hoeverre ben je verantwoordelijk voor andermans daden?

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 08:58

Tom schreef: 13 feb 2018, 08:47 Jaja dat zeiden jullie eerder al... maar beantwoord ook even de vragen in de eerste alinea: waar leg je de grens? Want als je een piloot uit z'n functie zet, dan moet je dat wellicht ook doen bij andere beroepen. Ga je ook een vuilnisman ontslaan omdat de chauffeur een nogal lompe rijstijl heeft, als de vuilnisman daar niks van zegt? In hoeverre ben je verantwoordelijk voor andermans daden?
Jaja dat zei jij ook eerder al:)

De zoon reed bij/achter z'n dronken vader(aan) en deed niet het juiste(hem beletten aan 't verkeer deel te nemen) ..dat is een ander voorbeeld in mijn ogen dan wat jij noemt....

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 13 feb 2018, 09:04

Maar je bent het toch niet eens met de uitspraak? Als een rechter daar uitspraak over doet moet het in soortgelijke zaken met dezelfde maat meten. Of wil je het alleen laten gelden voor piloten?

Robin
Berichten: 51213
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 13 feb 2018, 10:31

Tom schreef: 13 feb 2018, 09:04 Maar je bent het toch niet eens met de uitspraak? Als een rechter daar uitspraak over doet moet het in soortgelijke zaken met dezelfde maat meten. Of wil je het alleen laten gelden voor piloten?
Nee. Ik vind jouw voorbeelden niet passen in wat er gebeurd is. Meer niet.
Welke soortgelijke zaken?

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 13 feb 2018, 13:44

De voorbeelden die jij noemt vind ik niet vergelijkbaar Tom. Deze jongen heeft heel de avond in kunnen grijpen maar dat niet gedaan. Tijdens de straatrace had hij kunnen weigeren om niet mee te doen, hij had zich niet kunnen laten uitdagen. Door ervoor te kiezen mee te doen heeft hij zijn vader uitgedaagd zo snel mogelijk te rijden. Hij is dus medeverantwoordelijk.

Als de vuilnisman uit jouw voorbeeld zijn collega zou opjutten om als een gek te gaan rijden, terwijl deze hiertoe niet in staat is (bijv. alcohol), dan pas vind ik jouw voorbeeld vergelijkbaar.

Tom
Berichten: 21698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Tom » 13 feb 2018, 14:09

Je vind het niet vergelijkbaar, maar iemand die met een vuilniswagen als een gek door de straten rijd (ook zonder dat diegene alcohol op heeft of opgejut te worden) is toch evengoed gevaarlijk met mogelijke dodelijke slachtoffer(s) tot gevolg? Iedereen weet dat 80km/u door de bebouwde kom met een vuilniswagen geen goed plan is.
Met alcohol en opgejut worden maakt het allemaal nóg gevaarlijker, dat ben ik uiteraard met je eens.
Maar ik snap ook wel dat het voor zo'n rechter een lastige zaak is: waar leg je de grens om iemand anders medeverantwoordelijk te laten zijn voor andermans daden? Het soort beroep (weegt het zwaarder als hij piloot is of doet dat er eigenlijk niet toe?), wel/geen alcohol, wel/niet opjutten, etc.? Ik zou niet graag rechter willen zijn, lijkt mij een moeilijke zaak.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 13 feb 2018, 21:38

Intussen een koningsdrama bij onze oosterburen, SPD leider Martin Schultz stapt per direct op, terecht na al dat gedraai;

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1667870 ... leider-spd

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 13 feb 2018, 21:54

Zed240 schreef: 13 feb 2018, 13:44 De voorbeelden die jij noemt vind ik niet vergelijkbaar Tom. Deze jongen heeft heel de avond in kunnen grijpen maar dat niet gedaan. Tijdens de straatrace had hij kunnen weigeren om niet mee te doen, hij had zich niet kunnen laten uitdagen. Door ervoor te kiezen mee te doen heeft hij zijn vader uitgedaagd zo snel mogelijk te rijden. Hij is dus medeverantwoordelijk.

Als de vuilnisman uit jouw voorbeeld zijn collega zou opjutten om als een gek te gaan rijden, terwijl deze hiertoe niet in staat is (bijv. alcohol), dan pas vind ik jouw voorbeeld vergelijkbaar.
Stel dat die medeverantwoordelijk is, dan nog, is die dan een slechte piloot? vliegt die gevaarlijk? zit die dronken achter de stuurknuppel?
Pas als je een van deze vragen met ja kan beantwoorden mag je hem imho ontslaan.

Zijn weggedrag in zijn vrije tijd heeft niks te maken met zijn beroep.

Persoonlijk vind ik hem wel medeverantwoordelijk en zou die daarvoor strafrechterlijk vervolgd moeten worden.
Maar als je iedereen met een strafblad moet ontslaan werken er weinig meer in nederland :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 13 feb 2018, 22:00

Mensen, maak je niet meer druk, wij gaan andere tijden tegemoet ..................


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1668122 ... endetector




W T F

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 13 feb 2018, 22:02

:lollerdelol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 13 feb 2018, 22:05

Nou, wel goed nieuws voor die crypto boys................... :tooth: :lollerdelol: :popcorn:

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Zed240 » 13 feb 2018, 22:09

Mooi ook dat vraag 3 al over cryptos gaat, alsof er niks belangrijkers is om te vragen. :mrgreen:

Morgen koers +1000%

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 13 feb 2018, 22:09

Of het betekent dat die leugendetectors waardeloos zijn :shithappens:

Online
ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ErikS » 15 feb 2018, 12:46

romo schreef: 13 feb 2018, 22:05 Nou, wel goed nieuws voor die crypto boys................... :tooth: :lollerdelol: :popcorn:
Dat is mooi. :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Riceaux » 15 feb 2018, 13:34

Luco schreef: 13 feb 2018, 22:09 Of het betekent dat die leugendetectors waardeloos zijn :shithappens:
Onbewuste leugens kan zo'n ding natuurlijk niet aantonen. Het werkt op fysiologische reacties. Wanneer jij zelf niet door hebt dat je liegt door bijvoorbeeld een hersenbeschadiging zal zo'n ding ook niet aangeven dat je liegt. Het is niet voor niks een onderzoekshulpmiddel en geen officieel bewijs in de meeste landen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 15 feb 2018, 19:05

^Dat lijkt me de enig rationele verklaring idd, zo overtuigd zijn dat het niet als leugen in het systeem zit........


Maar dan kan het nog steeds waar zijn :tooth: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, BMWDennis, Google [Bot], Hitz, MarcH, MartijnGizmo, sebas16v, Semrush [Bot] en 195 gasten