Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 09 dec 2017, 09:12

Robin schreef: 09 dec 2017, 08:58
Mike R32 schreef: 09 dec 2017, 03:52 Gaat niet over mensen maar naast kinderen zijn ook de dieren de meest onschuldige wezens op onze planeet. Vind het filmpje behoorlijk schokerend.
https://www.ad.nl/buitenland/zo-ziet-gl ... ~ade9935a/
Global warming, sneu voor die ijsbeer, maar global warming? Wat is dat?

Ik wil wel 'n abonnement op global warming. Het is hier nogal fris ook voor de tijd van 't jaar.
Iemand een linkje?




^Dat filmpje, ik weet het niet hoor.

Ik krijg hier weer en deja vu van de zieligheid industrie. Intussen is ook van Attenborough bekend dat zijn natuuurfilms, toch over de gehele wereld gelauwerd en geprezen, in elkaar zijn gemanipuleerd.

Ik zeg niet dat dat hier zo is, maar uitsluiten kunnen we het ook niet, iedereen heeft een eigen agenda tegenwoordig :hmmm:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 09:57

Inderdaad Robert.

Er is geen algehele 100% consensus bij wetenschappers en we hebben 't ook nog over 1 graad in decennia omhoog.
Dan is dat met die ijsbeer een locaal klimatologisch probleem, net als eind vorig jaar in NYC waar bijna 'n halve meter sneeuw lag(terwijl NYC op de breedte graad van Barcelona ligt) hoe verklaar je dat dan.

Onmeetbaar letterlijk.
En zoals ik gekscherend zeg dat 't hier fris is voor de tijd van het jaar en zo global warming 'ontken' , zo doen die zielige liberal logic eikels dat met al die huricanes die in sept in het Caribisch gebied tijsterden en geven de schuld aan climate change /global warming.

Afbeelding

Er kan een hoop (politiek en financieel) mee gewonnen worden door ons mensheid van alles klimatologisch de schuld te geven.

Ik heb hier'n stel Polen die construeren voor mij 'n vulkaan in de achtertuin....

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 10:10

Afbeelding

En denk aan Piet Paulusma die er met de weersverwachting ook wel eens goed naast zit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door smiley » 09 dec 2017, 10:22

Ome Al uitlachten, altijd +1.

Afbeelding

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 10:35

LOL ook mooi. Wat een minkukel eerste klas is die vent toch he.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Fernando » 09 dec 2017, 12:33

Nog eentje dan:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 09 dec 2017, 12:39

Vind het ook zo apart dat als er maar een bedrag aan gehangen wordt het ineens niet zo erg meer is. Alsof je het met geld kan stoppen. Waar zou dat geld toch allemaal naartoe gaan? :ga weg:

En die Al Gore is al helemaal een pannekoek. Hij heeft zelf toegegeven dat de cijfers die gebruikt zijn in zijn film 'The Inconvenient Truth' ook 'lichtelijk waren overdreven'.
Wie kun je nog geloven tegenwoordig??

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 12:55

Peric schreef: 09 dec 2017, 12:39 Vind het ook zo apart dat als er maar een bedrag aan gehangen wordt het ineens niet zo erg meer is. Alsof je het met geld kan stoppen. Waar zou dat geld toch allemaal naartoe gaan? :ga weg:

En die Al Gore is al helemaal een pannekoek. Hij heeft zelf toegegeven dat de cijfers die gebruikt zijn in zijn film 'The Inconvenient Truth' ook 'lichtelijk waren overdreven'.
Wie kun je nog geloven tegenwoordig??
Jezus, inderdaad. Kijk 'ik'betaal een totaal misselijkmakend bedrag aan BPM/CO2 tax voor mijn gasguzzler in Nederland tov die Tesla figuren die teren op de Staat(want ze betalen geen drol) , dus 'ik' moet dat compenseren, wat 'zij' niet betalen.....

Maar als ik maar 10k km per jaar rijd(en dat doe ik) wat vervuil ik dan? En wáár gaat dat bedrag CO2 tax inderdaad naartoe, om het milieu te redden? Dacht het niet Piet. Er worden flatscreen TVs en fietsen enzo voor gekocht voor instromers in NL bijvoorbeeld LOL.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 12:59

Ik had hier 'n KIA Stinger prijslijst. Die 3.3TT kost netto 49k en bruto 99,5k. 49,5k aan CO2tax/BPM.

Wat denk je nou zzelf wat er met die halve ton aan belastingen hier gebeurt? Sturen we dat geld naar China door te melden, Sjanghai/Peking/Honkong industrie? Hier heb je 50k euro's stop de fabrieken eventjes voor 1 minuut tbv het milieu?

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mrton » 09 dec 2017, 16:19

Robin schreef: 09 dec 2017, 08:54Dat is wat ik in elk liberal logic lulverhaal hoor. Ken uw geschiedenis...
Ik dacht dat het zo zat, maar misschien kan je mij meer vertellen over hoe het daadwerkelijk verlopen is.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 16:21

Here you are:
Fernando schreef: 08 dec 2017, 21:55 Volgens mij waren de joden er wat eeuwen eerder,
10e eeuw v Chr. vs 7e eeuw na Chr.
Wanneer is het allemaal begonnen?
Om de kwestie Jeruzalem echt goed te begrijpen, moeten we - sorry - toch een flink stuk terug in de geschiedenis. Terug naar de 10de eeuw voor Christus, naar een gehuchtje middenin de kale woestenij van het Midden-Oosten (toen nog Kanaän) waar het Jodendom ontstond, de eerste religie met maar één god. Dat gehuchtje heette Jeruzalem en het was geen toeval dat koning David, de grondlegger van het Jodendom, daar zijn hoofdstad van maakte. De plek was van oudsher in trek, omdat er een waterbron welde. Die eerste tempel, gebouwd door de zoon van David, koning Salomo, werd in de loop van de eeuwen verwoest, zoals zovele tempels in de loop van zoveel eeuwen, maar van de tweede tempel zou één wand tot op de dag van vandaag standhouden: de beroemde Klaagmuur. Die muur, die plek, en dat gehuchtje (anno 2017 een volgepropte stad met 850.000 inwoners) zijn voor Joden nog steeds opperheilig: de bakermat van hun godsdienst.

Wanneer kwam er ruzie van?
De Joden bleven eeuwenlang het enige volk met één god. Pas met de geboorte van Jezus Christus - het begin van onze westerse jaartelling - ontstond nog zo'n 'monotheïstische godsdienst'. En nog een tijd later, in de 7de eeuw, de islam. Net als de Joden zagen ook de christenen en de moslims vanaf het prilste begin Jeruzalem als hun heilige stad. Voor christenen was het de plek waar Christus gekruisigd werd, begraven, en uit de dood verrees. Tot op de dag van vandaag lopen vele christelijke toeristen er de kruisweg van Christus af.

Voor moslims was het de plek waar Mohammed, hun eigen profeet, vanaf de Tempelberg naar de hemel opsteeg. Een voetafdruk in de beroemde Rotskoepelschrijn in Jeruzalem verwijst naar verluidt nog altijd naar Mohammeds aanwezigheid. Jeruzalem werd zo al heel vroeg een begerenswaardige plek voor gewone en fanatieke gelovigen; begerenswaardig genoeg om er oorlogen te ontketenen. bron: ad.nl

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 09 dec 2017, 16:30

Als ik me niet vergis streken ze iets eerder neer onder leiding van Mozes, het land vloeiend van melk en honing en waren de Palestijnen er toen al?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 09 dec 2017, 16:42

Wacht even over 't verhaal van mohammed en z'n hemelvaart, laatste alinea waar ik de tekst van Fernando heb geciteerd:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed
Na een kort ziekbed overleed Mohammed rond de middag op maandag 8 juni 632 in Medina. Hij was toen 62 of 63 jaar oud. Zijn vriend en schoonvader Aboe Bakr volgde hem op als leider (kalief) van de moslims. Mohammed werd begraven in de kamer waar hij stierf en die later tot de Moskee van de Profeet werd omgebouwd. Dit omdat volgens de islam de lichamen van profeten niet verplaatst mogen worden.
Geboren in Mekka overleden in Medina. Er wordt daar niet gerept over Jeruzalem. Dus opzouten die Palestijnen.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mrton » 09 dec 2017, 21:51

Maar zo werkt het toch niet? Los van welk geloof waar ooit als eerste is begonnen. Het land was op het moment van weggeven al lang niet meer in handen van Joden, die zijn allemaal lang daarvoor naar Europa gekomen en hier vervolgd en uitgekotst. Naderhand zijn er andere geloofsovertuigingen mainstream in die regio geworden. Is in Nederland ook zo gegaan he. Is niet patsboem het de huidige overtuiging geworden (wat die ook mag zijn.) Link naar wikipedia om verloop te laten zien: https://nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Nederland

Als jij een nieuwbouwhuis koopt, er 10 jaar woont, verkoopt, de volgende woont er 10 jaar en verkoopt weer door, en weer, en weer, kan jij niet op een dag op de deurbel drukken, mensen eruit flikkeren omdat jij toevallig daar de eerste bewoner was. De mensen die er het laatst woonden hebben het recht daar te blijven wonen.

De Joden die in Israël zijn gaan wonen na de oprichting waren natuurlijk niet dezelfde Joden als dat er in de 10e eeuw woonden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 09 dec 2017, 22:59

Palestina was een mandaat van de Volkenbond en gegeven aan de Engelse in 1920.
De joodse zionisten hebben begin van de twintigste eeuw veel land gekocht in Palestina.
De overlevende joden na tweede wereldoorlog zijn gedumpt in Palestina door de Engelsen.
Er heeft een boot met duizenden joodse vluchtelingen maanden in de Middellandse zee gelegen, die later naar Palestina werd gestuurd.
Daar is en speelfilm over gemaakt.
De joden hebben Palestina van de Engelsen bevrijd eind jaren veertig.
De rest is geschiedenis.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Fernando » 10 dec 2017, 01:04

Mrton schreef: 09 dec 2017, 21:51 blabla
Tussen de regels door lees ik hier en in je voorgaande bijdragen toch een zekere afkeer van joden, correct me if i'm wrong. Verder gaat je vergelijking met een nieuwbouwhuis nogal mank want als je die vergelijking wil maken dan is het meer dat je een huisje hebt gebouwd en op een kwade dag door een bepaalde groepering eruit wordt getrapt. Dus joden waren de eerste en oorspronkelijke bewoners van Jeruzalem en zijn nooit (allemaal) vrijwillig richting Europa vertrokken zoals jij schrijft. Lees anders dit stuk:
JERUZALEM DOOR DE EEUWEN HEEN

De Amerikaanse president Donald Trump heeft in december 2017 Jeruzalem officieel erkend als de hoofdstad van Israël. Daarmee haalt hij zich de woede van veel Arabische landen op de hals. Hoewel Israël in 1980 een verenigd Jeruzalem officieel tot hoofdstad verklaarde, was dat namelijk vooralsnog niet erkend door de Verenigde Naties. De verdeeldheid over de huidige status van Jeruzalem nodigt uit eens een duik te nemen in de tumultueuze geschiedenis van deze cultuurreligieuze smeltkroes.

De ontstaansgeschiedenis van de stad die we tegenwoordig als Jeruzalem kennen bevindt zich in een schemergebied. Rond 1000 voor Christus veroverde de bijbelse koning David de kleine nederzetting genaamd Jebus op de lokale bevolking, de Jebusieten. Hij maakte het als Jeruzalem tot hoofdstad van zijn koninkrijk Israël en liet hier bovendien de ‘Ark des Verbonds’ onderbrengen: de heilige kist waarin de twee stenen tafelen met de Tien Geboden werden bewaard. Onder David’s opvolger Salomo maakte Jeruzalem een bloeiperiode door. De eerste Tempel werd gebouwd en de stad groeide uit tot een politiek en commercieel centrum en een belangrijk pelgrimsoord.

Babylonische en Perzische periode
Na de dood van Salomo rond 930 voor Christus brak er interne onrust uit in het koninkrijk en ontstonden er conflicten tussen de stammen. Het koninkrijk Juda, met als hoofdstad Jeruzalem, splitste zich af van het koninkrijk Israël, dat als nieuwe hoofdstad Samaria kreeg. In deze periode nam ook de dreiging van buitenaf toe. In 587 voor Christus veroverden de Babyloniërs onder Nebukadnezar II Jeruzalem. Salomo’s Tempel werd verwoest en de Joden werden weggevoerd naar Babylon. In 538 voor Christus kwam er een einde aan deze ‘Babylonische Ballingschap’, toen de Perzische koning Cyrus II Babylon veroverde. Hij liet de Joden terugkeren naar het voormalige Juda, waar zij Jeruzalem op bescheiden manier restaureerden.

Hellenisme en de Hasmoneese dynastie
In 332 voor Christus werd het ‘Perzische tempelstaatje’ Juda wederom veroverd, ditmaal door Alexander de Grote. Hij richtte in Jeruzalem geen verwoestingen aan. Anderhalve eeuw later deed de koning van de hellenistische Seleuciden, Antiochus IV Epiphanes, dat wel. De verontwaardiging over de plundering van de stad en onderdrukking van het Jodendom resulteerde in 167 voor Christus in de succesvolle Joodse ‘Opstand van de Makkabeeën’, waarna Jeruzalem tot hoofdstad van de kersverse Hasmoneese dynastie werd uitgeroepen.

Romeinse overheersing
Een onrustige eeuw volgde, waarbij stammen elkaar wederom bestreden. De Romeinen raakten betrokken bij de conflicten. In 63 voor Christus profiteerde Pompeius hiervan door Juda met bruut geweld te onderwerpen en tot een vazalstaat te maken. In 37 voor Christus werd Herodes I benoemd tot koning van de Joden. Hij verstevigde de ommuring van de stad en liet de Tempel herbouwen tot een oogverblindend complex. In 66 na Christus kwamen de Joden in opstand tegen de Romeinse overheersers. Dit kwam ze in 70 duur te staan, toen keizer Titus resoluut ingreep en Jeruzalem wederom liet plunderen. De tweede Joodse opstand van 132 had tijdelijk resultaat, maar in 135 verwoestte Keizer Hadrianus I Jeruzalem. Hij verbande alle Joden uit de stad, die hij vervolgens in Romeinse stijl restaureerde en de naam Aelia Capitolina gaf.

Byzantijnse tijd en moslimverovering
In 330 werd Jeruzalem een christelijke stad, als gevolg van de verovering door Constantijn de Grote. Hij stichtte in 336 de kerk van het Heilig Graf, volgens de overlevering op de plek waar Jezus Christus zowel gekruisigd als begraven zou zijn. Keizer Julianus liet in 362 de Joden weer terugkeren naar Jeruzalem, waarna een lange periode van spanning en kleine conflicten aanbrak. In de 7e eeuw verrasten Ottomaanse troepen onder leiding van Omar Ibn al-Khattab de Byzantijnen, waarna het gebied van 636 tot 1099 onder Ottomaanse overheersing stond. In die periode kregen de Joodse synagogen en christelijke kerken in Jeruzalem gezelschap van een groot aantal moskeeën. De moslims bouwden er bijvoorbeeld één op de voor Joden heilige Tempelberg.


Koninkrijk Jeruzalem
Op 15 juli 1099 werd Jeruzalem ingenomen door kruisvaarders, die daarbij veel moslims en Joden vermoordden. Godfried van Bouillon aanvaardde de titel ‘Beschermer van het Heilige Graf’ en zijn broer Boudewijn werd in 1100 koning van Jeruzalem. In 1187 heroverden Mohammedanen de stad onder leiding van Saladin op de kruisvaarders, zonder daarbij een bloedbad aan te richten. Vanaf 1229 kwam het koninkrijk Jeruzalem via onderhandelingen tijdelijk in handen van het Heilige Roomse Rijk en in 1291 werd de stad veroverd door het Egyptische Mamluk Sultanaat.

Het Ottomaanse Rijk
In 1517 eigende sultan Selim I zich Jeruzalem toe, waarna de stad voor vierhonderd jaar tot het Ottomaanse Rijk ging behoren. Onder zijn opvolger Suleiman de Grote bloeide de stad op als nooit tevoren, om in de eeuwen daarna door slecht leiderschap langzaam maar zeker in verval te raken en te verzwakken. Mede dankzij de tolerante houding van de Ottomanen waren de Joden vanaf de 19e eeuw weer de grootste bevolkingsgroep.

Brits mandaat en de staat Israël
In 1917 kwam er een einde aan de Ottomaanse heerschappij, toen Jeruzalem werd ingenomen door de Britse generaal Edmund Allenby, tijdens zijn verovering van Palestina en Syrië namens de geallieerden. Het gebied kwam onder Brits mandaat te staan. In 1947 nam de VN een resolutie aan waarmee Jeruzalem vanwege haar cultuurreligieuze verscheidenheid een speciale ‘internationale status’ kreeg toegewezen, het zogenaamde corpus separatum. Uiteindelijk riep David Ben-Goerion op 14 mei 1948 de staat Israël uit. Hierop brak de Arabisch-Israëlische oorlog uit. Het resultaat daarvan was dat Jeruzalem werd verdeeld tussen Israël en Jordanië. Ondanks de VN-resolutie beschouwde Israël vanaf 1950 Jeruzalem als hoofdstad.

Huidige status van Jeruzalem
Tijdens de Zesdaagse Oorlog in 1967 wist Israël alsnog de ‘oude stad’, Oost-Jeruzalem te bemachtigen. Op 30 juli 1980 nam de Knesset de Jeruzalemwet aan, waarmee het verenigde Jeruzalem officieel tot hoofdstad werd verklaard. Tot op de dag van vandaag wordt deze status echter niet eenduidig erkend door de internationale gemeenschap, in sommige gevallen vanwege anti-Israëlische sentimenten, maar ook omdat nog steeds wordt vastgehouden aan de VN-resolutie van 1947. Voor Palestijnen geldt bovendien dat zij Oost-Jeruzalem beschouwen als de hoofdstad van hun toekomstige Palestijnse staat. De erkenning van heel Jeruzalem als hoofdstad van Israël door een land als de Verenigde Staten is een nieuwe doorbraak in de landurige impasse en kan de voorzichtige vredesonderhandelingen in de regio flink verstoren. bron: isgeschiedenis.nl

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mrton » 10 dec 2017, 08:39

Fernando schreef: 10 dec 2017, 01:04 Tussen de regels door lees ik hier en in je voorgaande bijdragen toch een zekere afkeer van joden, correct me if i'm wrong.
Ik vind Joden, Christenen en Moslims allemaal even geweldig.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 10 dec 2017, 09:58

Ik vind Trump, Poetin en Kim Jong Un allemaal presidenten.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 12 dec 2017, 18:15


Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Wouter81 » 12 dec 2017, 18:18


Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mike R32 » 12 dec 2017, 19:58

Kan me er ook wel in vinden.

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mrton » 12 dec 2017, 20:04

Hahaha, zou dit ook op facebook circuleren? Kan je het inderdaad liken. Klote dat je zo na moet denken over of informatie niet alleen relevant is, maar ook nog eens klopt. En dan wordt er vaak ook nog een ideologisch sausje overheen gegooid wat je er ook nog vanaf moet schrapen.

Ben benieuwd hoe mensen reageren als ze alleen feiten aangediend krijgen. Er zijn zoveel nieuwsbronnen die dingen verzwijgen, een enkele kant belichten, onzin verkopen. Ik kijk vol verbazing naar bijv. FOX in Amerika. Wat die allemaal doen om Trump de hand boven het hoofd te houden. De NOS noem ik altijd staatpropaganda (heerlijk om mijn ouders mee te kutten, die kijken echt altijd 8-uur-journaal). Als je op Geenstijl kijkt kom je een heel andere kant tegen met nieuws dat onderbelicht blijft. Vraag me af hoe dat komt. Maar goed, sluit me meestal af voor beiden. Lekker relaxed mijn dingetje doen in deze Matrix. :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 12 dec 2017, 20:04

Beetje mosterd na de maaltijd.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Mike R32 » 13 dec 2017, 08:59

Froome hangt misschien een schorsing boven het hoofd.
https://www.nu.nl/wielrennen/5046989/uc ... uelta.html

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 14 dec 2017, 07:23

romo schreef: 09 dec 2017, 09:12
Robin schreef: 09 dec 2017, 08:58
Mike R32 schreef: 09 dec 2017, 03:52 Gaat niet over mensen maar naast kinderen zijn ook de dieren de meest onschuldige wezens op onze planeet. Vind het filmpje behoorlijk schokerend.
https://www.ad.nl/buitenland/zo-ziet-gl ... ~ade9935a/
Global warming, sneu voor die ijsbeer, maar global warming? Wat is dat?

Ik wil wel 'n abonnement op global warming. Het is hier nogal fris ook voor de tijd van 't jaar.
Iemand een linkje?




^Dat filmpje, ik weet het niet hoor.

Ik krijg hier weer en deja vu van de zieligheid industrie. Intussen is ook van Attenborough bekend dat zijn natuuurfilms, toch over de gehele wereld gelauwerd en geprezen, in elkaar zijn gemanipuleerd.

Ik zeg niet dat dat hier zo is, maar uitsluiten kunnen we het ook niet, iedereen heeft een eigen agenda tegenwoordig :hmmm:


Ijsbeer manipulatie toegelicht;



https://www.volkskrant.nl/buitenland/vi ... ~a4545323/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Dimitri, Eeuwe, Kocheler, Majestic-12 [Bot], Sabberjoch, tomgtr, Wimo en 153 gasten