Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 02 jun 2020, 12:21

Ik heb juist weer een filmpje gezien waar 'ie gewoon met de agenten meeloopt. Dus geen 'resisting arrest'.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 02 jun 2020, 12:25

alt schreef: 02 jun 2020, 12:04 Negers & politieagenten rijden zeker niet in bmw's?
Ik lees hier geen neger of agent op df die hier over mee wel praten.
Zijn wij alleen roze mannen hier op df?

De 530 is verkocht, nu een zwarte 550 in de verkoop.
BMW: Black Man's Wish :tooth:

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door RS-Ron » 02 jun 2020, 12:28

Natuurlijk heb je helemaal gelijk wat betreft dit individuele geval en de tragische dood van, zoals het er nu op lijkt, onschuldige man. Maar nu vraag van mij, als je bijvoorbeeld de hele moslimgemeenschap afschildert als terroristen omdat een relatief klein percentage zo her en der kalasjnikovs leegschiet, een relatief groot gedeelte van de moslimgemeenschap dit tolereert en de rest te bang is er wat aan te doen, ben je een racist, discrimineer je en krijg je heel links Nederland over je heen. Omdat het genuanceerder ligt. Ok maar in de VS zijn wel alle politieagenten slechte honden want de Floyd zaak. Ehhhhhhh

Een agent moet handelen binnen wettelijke kaders. Die zijn hier democratisch tot stand gekomen. Als die worden gehandhaaft noem jij het stoer, ik noem het normaal. Om het handhaven mogelijk te maken heeft de politie het mandaat op geweld. Ja ze lopen met een pistool, als het goed is heeft die agent er ook over nagedacht dat ie dat ding mogelijk een keer moet gebruiken. Dat is namelijk zijn/haar keuze, als het spel op de wagen gaat moet er iemand blijven staan, of naar voren stappen, daar ben je agent voor. Ik kan het me voorstellen dat er in zo’n situatie niet wordt gegokt op pedagogische haarkloverij, maar dat die agent gewoon naar huis wil na het akkefietje. En in bepaalde delen van de VS (inmiddels ook in Nederland) is a: de kans groter dat je in zo’n situatie beland, b: is de kans ook nog eens groter dat de tegenpartij over wapens beschikt die superieur zijn in vergelijking met die van jou. Dan zou ik er ook wat strakker in gaan zitten.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 02 jun 2020, 12:32

Robin schreef: 02 jun 2020, 12:18
De film Black Panther vond ik prima, maar laat een highly educated kingdom met toptechnologie en extreem hoge levensstandaard zien zien ergens in Afrika, genaamd
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wakanda_(fictief_land)

En waarom is het fictief? Dat is de vraag.....
Er zijn mensen die daar gefundeerde en ras gerelateerde antwoorden op geven. Jared Taylor is zo iemand. Laat ik er hier verder niet op in gaan.

Back on topic. Op een kleine minderheid van in liberale steden levende links denkende blanken na, vraagt het gros van de gemiddelde blanke Amerikanen zich na het zien van de plunderingen af hoe ze zo snel mogelijk A BIGGER GUN kunnen kopen. Zonder enige zelfreflectie van zwart Amerika is dat straks de enige conclusie die we met zekerheid kunnen trekken.

Elise
Berichten: 7330
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 02 jun 2020, 12:41

Peric schreef: 02 jun 2020, 12:21 Ik heb juist weer een filmpje gezien waar 'ie gewoon met de agenten meeloopt. Dus geen 'resisting arrest'.
Hij lijkt in ieder geval niet helemaal vrijwillig uit de auto te komen.


Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 02 jun 2020, 12:52

De roze agent & de zwarte arrestant zijn beiden na hun werk ook werkzaam als uitsmijter in een plaatselijke club.
Misschien is daar een verband?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 02 jun 2020, 12:53

Volledig met je verhaal eens, Ron. Nogmaals, ik ben ook voor een harde aanpak. Politie heeft het gezag en inderdaad, als je je aan de regels houdt, heb je nooit met die lui te maken. Het gaat in deze echter om de machtsmisbruik. Dat er af en toe een verdachte het loodje legt, omdat de agent net een slechte dag heeft, kan gewoon niet. Zeker niet als er een aantal omheen staan die de boel controleren.
RS-Ron schreef: 02 jun 2020, 12:28 Ok maar in de VS zijn wel alle politieagenten slechte honden want de Floyd zaak. Ehhhhhhh
Hoho...dat zeg ik niet. Sterker nog, de meeste agenten in de VS doen prima hun werk. Er zijn alleen verhoudingsgewijs te veel incidenten.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 02 jun 2020, 13:00

///Joost schreef: 02 jun 2020, 12:53
Hoho...dat zeg ik niet. Sterker nog, de meeste agenten in de VS doen prima hun werk. Er zijn alleen verhoudingsgewijs te veel incidenten.
Het een is het gevolg van een ander. Als jij als agent je werkgebied in een zwarte wijk hebt dan heb je inderdaad met een overdaad aan incidenten te maken. Dat daar ook weer incidenten uit voortkomen die je aan agenten kunt toeschrijven is in mijn optiek niet meer dan logisch. Ik weet een klein beetje hoe het in politieland toegaat. De zachte eitjes lopen veelal niet in die wijken rond.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 03 jun 2020, 00:41

tomgtr schreef: 02 jun 2020, 11:35 Sorry Bram, dit is echt onzin. Minder kansen is never nooit een excuus voor criminaliteit. Natuurlijk is het MOEILIJKER om je uit armoe te werken als je uit Compton komt. Maar het kan wel. Ik heb een Marokkaanse collega. Super carrière gemaakt. Zijn broer heeft eigen IT bedrijf. Geboren en getogen in Katendrecht. Kansloos? Lijkt zo, maar kennelijk hebben zijn ouders gewoon gezorgd dat die gasten wel hun best deden op school en normen en waarden aangeleerd. Dat zal niet makkelijk zijn geweest. Maar het kan wel. Zeker in USA kan je met hard werken een heel eind komen. Niet alleen rappers uit Compton zijn succesvol. Een Kendrick Lamar is ook gewoon met straight A’s van school gekomen. Die had wat in z’n mars. Of dat eigen wilskracht of strenge ouders was weet ik niet maar het kan.

Vooral hier in Nederland zie ik dat de meeste Marokkaanse ouders gewoon te lui om hun kinderen op te voeden. Een 3e of 4e generatie kan niet meer volhouden dat ze in Marokko gewend waren dat kinderen opgevoed worden door sociale controle op straat.

Iedereen heeft de verantwoording om iets van zijn leven te maken. Natuurlijk is sociale ongelijkheid een voedingsbodem voor een hoop ellende, maar in westerse landen wordt daar te gemakkelijk naar verwezen als excuus voor asociaal gedrag
Ik zeg ook nergens dat dat een excuus is. Maar ik begrijp wel waar het vandaan komt, waarbij ik het geweld en geplunder wat nu gebeurt afkeur. Maar dat dit nu zo escaleert vind ik niet heel erg raar.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1983
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door 350 Z » 03 jun 2020, 09:22

BD22D4BC-66A9-41E8-8311-F9818D370E87.jpeg
BD22D4BC-66A9-41E8-8311-F9818D370E87.jpeg (86.46 KiB) 1328 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3293
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Martijn M » 03 jun 2020, 10:19

2010, lekker relevant.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 03 jun 2020, 10:47

Zo te lezen waren de protesten de afgelopen nacht een stuk minder gewelddadig verlopen. Het lijkt wel Mad Max daar in de VS momenteel.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 03 jun 2020, 14:24

https://www.youtube.com/watch?v=byBfaKy ... U_45oqJa7M

Tja. George Floyd was dus eigenlijk een heel erg crimineeltje blijkbaar?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 03 jun 2020, 14:29

Ok, ja nou dan maakt het me al stukken minder uit hoor.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 03 jun 2020, 14:35

Bram schreef: 03 jun 2020, 14:29 Ok, ja nou dan maakt het me al stukken minder uit hoor.
Demonstreren en plunderen voor de dood van een echte door de wol geverfde crimineel, mwoah. Dubbel gevoel.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27889
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 03 jun 2020, 14:51

Hier zeggen we de criminelen worden te soft aangepakt, maar dan gaat er in Amerika eentje dood tijdens een arrestatie, is het ook weer niet goed.

Ver van mijn bed en shit happens every day for somebody.

Het leven is nu eenmaal niet eerlijk.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 03 jun 2020, 15:00

Tja. Als we nou eens ophouden 'alles is racisme' te noemen. Bij die police officers daar in Minneapolis was er één Aziaat, en ook nog een in mijn ogen Midden Oosten/Latino officer bij betrokken.

Beyonce, Puff Daddy, Will Smith, Lewis, Naomi Osaka en dat soort corifeeen maken het verschil juist geheel niet, ze zijn uitzonderingen, net als Einstein, Von Braun, Carl Benz, James Watt, Louis Pasteur, Voltaire , Columbus, Da Vinci, Steve Jobs en Galilei dat zijn, al hadden we wel wat meer aan die eerste groep:)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 03 jun 2020, 15:20

Wat ik ook wel apart vond dat in een nieuw bericht Lewis het heeft over zijn broeders en zusters. Eerlijk gezegd vind ik dat ook discriminatie. Ik wijs echt niemand af op kleur of afkomst, heb door mijn werk echt met heel veel culturen te maken en kan het iedereen (die zich normaal gedraagt) prima vinden. Maar hij maakt dat onderscheid wel. Als we allemaal gelijk zijn (waar ik het mee eens ben) waarom ben ik dan niet zijn broeder? Omdat ik te licht ben om zijn broeder te zijn?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 03 jun 2020, 15:23

Nee, je bent te lelijk denk ik :tooth:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 03 jun 2020, 15:24

Wij zijn geen Bros, wij zijn Honkies in hun ogen Tom.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27889
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 03 jun 2020, 15:38

Bram schreef: 03 jun 2020, 15:23 Nee, je bent te lelijk denk ik :tooth:
:hosanna: :clap: :lollerdelol:

Ja iedere donkere man of vrouw, transgender enz enz enz is zijn broeder en/of zuster, lekker makkelijk lukken vanuit je luxe woning met donkere bedienden op een plek waar die als God behandeld wordt.

Wat een lul met vingers, broeders en zusters, nou help ze dan als je er zo begaan mee bent.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 03 jun 2020, 15:48

tomgtr schreef: 03 jun 2020, 15:20 Wat ik ook wel apart vond dat in een nieuw bericht Lewis het heeft over zijn broeders en zusters. Eerlijk gezegd vind ik dat ook discriminatie. Ik wijs echt niemand af op kleur of afkomst, heb door mijn werk echt met heel veel culturen te maken en kan het iedereen (die zich normaal gedraagt) prima vinden. Maar hij maakt dat onderscheid wel. Als we allemaal gelijk zijn (waar ik het mee eens ben) waarom ben ik dan niet zijn broeder? Omdat ik te licht ben om zijn broeder te zijn?
+1, maar daar hebben meer sterren een handje van. Net als zo'n Beyonce, Verschrikkelijk met een hoofdletter V, een beetje de Sylvana van de muziekindustrie. Maar dat geldt voor meer groepen die zich gediscrimineerd voelen, zoals de LGBHTOMHUKenz gemeenschap. Opzichtige feestjes (gaypride), verkleedpartijen (trans), muziekteksten (rap), etc. waarbij ze zichzelf duidelijk onderscheiden van de rest....Als je wilt dat je behandeld wordt als ieder ander, gedraag je dan ook als ieder ander, en meet niet met 2 maten. Dan weet ik zeker dat je een heel eind verder komt.

Ik vind het tof als mensen een eigen identiteit hebben, het maakt de wereld kleurrijk, maar als je strijdt voor gelijkheid zul je je toch ook op een bepaalde manier moeten gedragen om dat te bewerkstelligen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27889
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 03 jun 2020, 16:00

Gaan we ook demonstreren met bordjes white lives matter als er weer een gekleurde crimineel een blanke agent afslacht?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door tomgtr » 03 jun 2020, 16:01

///Joost schreef: 03 jun 2020, 15:48
tomgtr schreef: 03 jun 2020, 15:20 Wat ik ook wel apart vond dat in een nieuw bericht Lewis het heeft over zijn broeders en zusters. Eerlijk gezegd vind ik dat ook discriminatie. Ik wijs echt niemand af op kleur of afkomst, heb door mijn werk echt met heel veel culturen te maken en kan het iedereen (die zich normaal gedraagt) prima vinden. Maar hij maakt dat onderscheid wel. Als we allemaal gelijk zijn (waar ik het mee eens ben) waarom ben ik dan niet zijn broeder? Omdat ik te licht ben om zijn broeder te zijn?
+1, maar daar hebben meer sterren een handje van. Net als zo'n Beyonce, Verschrikkelijk met een hoofdletter V, een beetje de Sylvana van de muziekindustrie. Maar dat geldt voor meer groepen die zich gediscrimineerd voelen, zoals de LGBHTOMHUKenz gemeenschap. Opzichtige feestjes (gaypride), verkleedpartijen (trans), muziekteksten (rap), etc. waarbij ze zichzelf duidelijk onderscheiden van de rest....Als je wilt dat je behandeld wordt als ieder ander, gedraag je dan ook als ieder ander, en meet niet met 2 maten. Dan weet ik zeker dat je een heel eind verder komt.

Ik vind het tof als mensen een eigen identiteit hebben, het maakt de wereld kleurrijk, maar als je strijdt voor gelijkheid zul je je toch ook op een bepaalde manier moeten gedragen om dat te bewerkstelligen.

Wat heb ik hier gvd nou weer mee te maken!!!???? :devil:

Wat dat betrft ben ik het nogal met Johan Derksen eens, die is absoluut voor gelijkheid maar zet zich publiekelijk af tegen iedereen die een status aparte eist op basis van kleur/afkomst/geaardheid/religie.

Elise
Berichten: 7330
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 03 jun 2020, 17:02

Robin schreef: 03 jun 2020, 14:35
Bram schreef: 03 jun 2020, 14:29 Ok, ja nou dan maakt het me al stukken minder uit hoor.
Demonstreren en plunderen voor de dood van een echte door de wol geverfde crimineel, mwoah. Dubbel gevoel.
Crimineel zou voor de arrestatie niks uit mogen maken (of iemand moet bijvoorbeeld bekend staan als vuurwapen gevaarlijk), waar ik een veel groter probleem mee heb is het verzetten tegen arrestatie.
Dan vraag je om problemen, helemaal in de VS stel ik me zo voor.
Vergelijkbaar met de dood van Mitch Henriquez hier in NL, ook daar was sprake van verzet.

En dat demonstreren hadden ze beter begin van het jaar kunnen doen toen die zwarte hardloper zonder enige reden/aanleiding werd doodgeschoten door die politieman en zijn zoon.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], ED35, Gisae, Luco en 470 gasten