Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%
 
Totaal aantal stemmen: 196

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 10 mar 2017, 00:19

Robin schreef: 09 mar 2017, 13:25 Ieder heeft z'n (legitieme) redenen op een bepaalde partij te stemmen en ergens iets van te vinden. Dus zeer zeker ook de Wildersstemmers.
Ik weet niet of er legitieme redenen zijn om op Wilders te stemmen. Ik denk van niet, eigenlijk. Hij heeft immers géén verkiezingsprogramma. De paar plannetjes die hij heeft laten zien in zijn concept verkiezingsprogramma zijn volstrekt onhaalbaar, omdat de grondwet er drastisch voor moet worden aangepast. De kwaliteit van de plannen is zeer twijfelachtig; Wilders wil bijvoorbeeld de motorrijtuigenbelasting (opbrengst 5,6 miljard) halveren met een budget van 2,0 miljard.
Dan laat ik nog even buiten beschouwing dat een ondemocratische partij als de PVV in een land als Duitsland verboden zou zijn, en dat Wilders in Nederland veroordeeld is wegens groepsbelediging en (aanzetten tot) racisme.

Dat wil niet zeggen dat de zorgen van mensen die overwegen op Wilders te stemmen onterecht zijn. Maar die kunnen ze ook tot uiting brengen door te stemmen op Forum voor Democratie, om eens iets te noemen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door RS-Ron » 10 mar 2017, 00:47

Luco schreef: 10 mar 2017, 00:04 op dat stuknreageerde ik toch niet, ik zeg alleen dat je erg veel buitenlanders over een kam scheert, want nu noem je ineens een bepaald religie, maar in de post waar ik op reageerde noemde je dat dus niet, misschien moet je het nog even teruglezen voordat je iets gaat roepen over emotie terwijl je zelf iets post met een onderbuikgevoel wat je dan vervolgens neerkwakt als een feit.
Ik kon niet precies plaatsten waar je op reageerde, ik dacht, gezien de term "emotie" op mijn reactie op Sjoerd, die heeft het over emotie, ik niet. Ik begreep je dus verkeerd. Dat gezegd hebbende, ik scheer niet alle immigranten over één kam, zal het derhalve even verduidelijken want kennelijk ben ik daarin onduidelijk en das beslist niet mijn bedoeling. Ik schreef: Het overgrote deel van de 2e t/m inmiddels 5e generatie immigranten wat in de misdaadstatestieken bovenmatig piekt en oververtegenwoordigd is wat betreft het hangen aan het staatsinfuus, is in ieder geval geen Nederlander zoals ik. Ik stel die oververtegenwoordiging niet vast, dat doet o.a het CBS, ik heb geen CBS in mijn onderbuik. Zoals ik respect heb voor immigranten en Nederlanders die hier een bestaan opbouwen en wezenlijk bijdragen aan de maarschappij heb ik net zo goed geen respect voor Nederlanders en immigranten die hier de boel verkloten en crimineel zijn en of aan het staatsinfuus hangen omdat ze te belazert zijn om iets te doen. Punt is dat je iemand niet stateloos mag maken dus het poppetje met één paspoort zal je hier aan moeten pakken. Het poppetje wat er twee heeft maak je niet stateloos als je hem/haar het Nederlanderschap afneemt, dus daar kan je het over hebben. En misschien moet er een keer gesproken worden of het wijs is om personen uit regio's binnen te laten waarvan het CBS vaststeld dat ze oververtegenwoordigd zijn in, in mijn ogen, negatieve lijstjes. Heeft nmm niets met emotie te maken, er mag best eens rationeel naar dit soort, door het CBS vastgestelde, feiten worden gekeken. Ben echt geen voorstander van "de treinen naar het oosten" en dat soort praktijken, maar je mag ook wel een keer consequenties aan keuzes van mensen gaan verbinden.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 10 mar 2017, 01:08

Daar ben ik het dan wel mee eens :-)
Alle profiteurs, buitenlander of nederlander mogen van mij keihard aangepakt worden, een uitkering krijgen is hier (soms) te makkelijk.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 10 mar 2017, 09:42

Helemaal mee eens Ron. Zo zie je maar wat een beetje nuance doet.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Shakes » 10 mar 2017, 10:09

@ Snipe, is het FvD niet weer een splinter? Ik begrijp dat partijen klein moeten beginnen maar ergens voelt het voor mij als een verloren stem.

@ Ron grotendeels eens.

En dan kom ik toch weer bij Rutte "Doe normaal of hoepel op". Dat is imo mp onwaardig. Ten eerste zijn die gasten hier geboren en getogen dus waar moeten ze heen? Daarnaast vind ik het een hele makkelijke. Een invaldocent die eigenlijk niet voor de klas wil staan en tegen leerlingen zegt "ga maar lekker eruit want ik heb vandaag geen zin". Dat is niet wat ik van de leider in dit land verwacht.

Steeds meer het gevoel dat ik nu ga stemmen op de partij/persoon die me het minst tegenstaat terwijl ik vroeger stemde op iemand die ik hoog had zitten ondanks wellicht wat kleine verschillen in opvatting.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 10 mar 2017, 10:41

Degene die minst tegenstaat is zelfs niet makkelijk.

Rutte : staat me tegen maar zie weinig alternatief voor mezelf
Bruma : yuck
Pechtold : slimme welbespraakte man maar toch yuck
Wilders : yuck yuck yuck
Roemer : yuck yuck
Ascher : yuck yuck
Krol : yuck yuck
Klaver : welbespraakt maar yuck yuck
De rest doet eigenlijk niet mee behalve als er zonder hun deelname een coalitie van 74 of zo is.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door allen » 10 mar 2017, 10:46

Klaver.................. praatjesmaker. Hij zou zelfs GtRene hebben gesproken?
Voor mijn gevoel bralt die beste man ook maar wat.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 10 mar 2017, 10:56

Perry over legitiem op Wilders stemmen, Wilders zit met de PVV in de Tweede Kamer, al jaren. Hij heeft 'n verkiezingsprogramma (wat jij en velen niks vinden), hij en z'n maten staan ook op dat vod papier met alle partijen/leden wat we allemaal thuiskregen. Je kunt dus as woensdag 15 maart op hem stemmen. Niks houdt je tegen. De overheid niet, de gemeente niet, de rechtbank niet. Dus is dat al 100% legitiem. Je mag. Het hoeft niet, maar je mag. Het is een volwaardig kamerlid van 'n volwaardige partij.

Je kunt er zelf allerlei dingen bijhalen waarom jij vindt dat dat niet legitiem is. Mooi dat dat (nog) kan in Nederland:)

Mijn eigen legitieme redenen: Ik ben niet gek op de (huidige)EU en niet gek op de Islam als zodanig...
Maar laat dat varen tov de economische welvaart/groei die waarschijnlijk de VVD met zich meebrengt....

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Marc R » 10 mar 2017, 11:46

Wat is die Jesse Klaver toch een fantast,alvast beginnen met alles van waar hij vandaan komt net effe smeuiiger te maken(lees; iedereen voorliegen) dan dat het was.
Daarnaast compleet onhaalbare plannen lanceren die de hele economie de grond inboren.

Ik moet zwaar kotsen van het hele politieke "spel" in nederland... bezuinigen betekent niets minder dan wederom een lastenverzwaring en ga zo maar door...

BLEGH...

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 10 mar 2017, 12:27

Robin schreef: 10 mar 2017, 10:56 Perry over legitiem op Wilders stemmen, Wilders zit met de PVV in de Tweede Kamer, al jaren. Hij heeft 'n verkiezingsprogramma (wat jij en velen niks vinden), hij en z'n maten staan ook op dat vod papier met alle partijen/leden wat we allemaal thuiskregen. Je kunt dus as woensdag 15 maart op hem stemmen. Niks houdt je tegen. De overheid niet, de gemeente niet, de rechtbank niet. Dus is dat al 100% legitiem. Je mag. Het hoeft niet, maar je mag. Het is een volwaardig kamerlid van 'n volwaardige partij.
Jij zegt dat 'ie een verkiezingsprogramma heeft, maar op de website van de PVV staat alleen een 'concept verkiezingsprogramma'. Het komt echter vaak voor dat partijen nog iets veranderen in hun definitieve verkiezingsprogramma. Dat komt dan omdat ze een interne democratie hebben, binnen de partij, waardoor de leden erover kunnen stemmen. Zo'n interne democratie hebben alle volwaardige partijen.

De PVV heeft dat niet; Wilders bepaalt. De rest loopt er als makke schapen achteraan. Dat vergroot dan wel weer de kans dat het 'concept verkiezingsprogramma' ook het definitieve is, dat moet ik toegeven.

En je mag er op stemmen. Je mag stemmen op iemand die minder dan een week voor de verkiezingen geen definitief verkiezingsprogramma heeft. Je mag stemmen op iemand die geen tegenspraak wil binnen een politieke partij. Je mag stemmen op iemand die denkt dat 2,0 de helft van 5,6 is. Mag allemaal. Maar ik zou denken dat anderen daar dan ook iets van mogen vinden.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 10 mar 2017, 12:31

Snipe schreef: 10 mar 2017, 12:27
Robin schreef: 10 mar 2017, 10:56 Perry over legitiem op Wilders stemmen, Wilders zit met de PVV in de Tweede Kamer, al jaren. Hij heeft 'n verkiezingsprogramma (wat jij en velen niks vinden), hij en z'n maten staan ook op dat vod papier met alle partijen/leden wat we allemaal thuiskregen. Je kunt dus as woensdag 15 maart op hem stemmen. Niks houdt je tegen. De overheid niet, de gemeente niet, de rechtbank niet. Dus is dat al 100% legitiem. Je mag. Het hoeft niet, maar je mag. Het is een volwaardig kamerlid van 'n volwaardige partij.
Jij zegt dat 'ie een verkiezingsprogramma heeft, maar op de website van de PVV staat alleen een 'concept verkiezingsprogramma'. Het komt echter vaak voor dat partijen nog iets veranderen in hun definitieve verkiezingsprogramma. Dat komt dan omdat ze een interne democratie hebben, binnen de partij, waardoor de leden erover kunnen stemmen. Zo'n interne democratie hebben alle volwaardige partijen.

De PVV heeft dat niet; Wilders bepaalt. De rest loopt er als makke schapen achteraan. Dat vergroot dan wel weer de kans dat het 'concept verkiezingsprogramma' ook het definitieve is, dat moet ik toegeven.

En je mag er op stemmen. Je mag stemmen op iemand die minder dan een week voor de verkiezingen geen definitief verkiezingsprogramma heeft. Je mag stemmen op iemand die geen tegenspraak wil binnen een politieke partij. Je mag stemmen op iemand die denkt dat 2,0 de helft van 5,6 is. Mag allemaal. Maar ik zou denken dat anderen daar dan ook iets van mogen vinden.
Perry, wel even m'n hele post quoten:)
Dikgedrukt bij jou hierboven.
En dikgedrukt bij mij hier beneden:Voilá.

Als het je te moeilijk wordt moet je 't ook zeggen kerel. :beer:



Robin schreef: 10 mar 2017, 10:56 Perry over legitiem op Wilders stemmen, Wilders zit met de PVV in de Tweede Kamer, al jaren. Hij heeft 'n verkiezingsprogramma (wat jij en velen niks vinden), hij en z'n maten staan ook op dat vod papier met alle partijen/leden wat we allemaal thuiskregen. Je kunt dus as woensdag 15 maart op hem stemmen. Niks houdt je tegen. De overheid niet, de gemeente niet, de rechtbank niet. Dus is dat al 100% legitiem. Je mag. Het hoeft niet, maar je mag. Het is een volwaardig kamerlid van 'n volwaardige partij.

Je kunt er zelf allerlei dingen bijhalen waarom jij vindt dat dat niet legitiem is. Mooi dat dat (nog) kan in Nederland:)

Mijn eigen legitieme redenen: Ik ben niet gek op de (huidige)EU en niet gek op de Islam als zodanig...
Maar laat dat varen tov de economische welvaart/groei die waarschijnlijk de VVD met zich meebrengt....

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 10 mar 2017, 12:33

We moete overal maar wat van vinden. Doe ik ook aan mee. Perry vindt dat op Wilders/PVV stemmen niet legitiem is, en dat mag hij vinden. Ik vind dan dáár weer wat van engazomaardoor.

Andere vraag, Perry, waar ga jij op stemmen?

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 10 mar 2017, 12:58

Robin schreef: 10 mar 2017, 12:31 Perry, wel even m'n hele post quoten:)
Ik deed alleen het stuk waar ik op wilde reageren, leek me duidelijker. Het was niet bedoeld om selectief te quoten of het te verdraaien of zo.

Ik heb nog geen idee of ik ga stemmen en zo ja, waarop. Ik heb zo'n beetje alle stemwijzers wel ingevuld, en er komt altijd wat anders uit. Tegelijkertijd ben ik het met de partij die bovenaan eindigt over het algemeen maar in iets meer dan 50% van de gevallen eens. Dat betekent dat ik het er ook in bijna de helft van de gevallen níet mee eens ben. En waarom zou je stem uitbrengen op iemand waar je het bijna net zo vaak níet als wél mee eens bent? In de auto stap ik ook niet graag in bij een chauffeur die in mijn ogen bijna de helft van de tijd verkeerde beslissingen neemt.

Maar mensen die zich niet uitspreken vind ik ook altijd een beetje flauw. "Nee, nee, wil ik niet zeggen, is geheim" en zo. Dus laat ik er wat aan toevoegen. Over het algemeen vind ik dat dingen best aardig gaan in Nederland. Beter dan in de meeste andere landen zelfs, als je kijkt naar van die onderzoeken over waar mensen het gelukkigst zijn en zo. Wat mij betreft hoeft het roer dus niet radicaal om. Ik zou kunnen stemmen op een VVD'er met een aansprekend verhaal. Want: liberaal (en zelf ben ik eerlijk gezegd zo liberaal dat ik denk dat het allemaal nóg beter zou gaan als we het aantal wetten en regels halveren). Tegelijkertijd vind ik goed onderwijs belangrijk, en D66 heeft op dat gebied in mijn ogen de beste plannen. Maar hun plannen vind ik op andere gebieden weer iets minder overtuigend.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 10 mar 2017, 13:01

Zou me verbazen als we geen coalitie krijgen waarin zowel VVD als D66 zit dus denk dat je op je wenken bediend wordt. Alleen vraag of ze er 1 of 2 of 3 partijen nodig hebben om een coalitie te maken.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Bram » 10 mar 2017, 13:09

Op het moment maak ik samen met klassen de stemwijzer of het kieskompas, waarbij ik de stellingen via de beamer afbeeld, uitleg wat het betekent, aan de klas vraag of ze voor- en nadelen op kunnen sommen en dan maken ze een keuze, zonder dat ik daarbij advies geef. Hoop dat ze daardoor net die basiskennis krijgen waardoor ik ze in ieder geval motiveer om te gaan stemmen. Waar ze dan op stemmen zal me worst wezen, als ze maar gaan stemmen.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 10 mar 2017, 13:24

Daar heb ik me nog niet zo goed in verdiept, maar het scheelt dat we nog een paar dagen hebben tot de verkiezingen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Peric » 10 mar 2017, 22:23

Partijprogramma's.. Wat blijft er nog van over ná de verkiezingen??

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Bram » 11 mar 2017, 01:18

Een deel wel, en een deel niet omdat dat als wisselgeld gebruikt wordt bij het formeren van een coalitie.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 11 mar 2017, 09:36

Nou, afhankelijk van je aantal zetels ongeveer de helft tot een derde. Maar het is wel prettig dat iemand zijn visie op de toekomst van het land opschrijft, zodat je weet wat hij probeert te bereiken. Zonder programma is het toch een beetje of je iemand de sleutels van je auto geeft terwijl je zelf op de passagiersstoel zit en denkt: "We zien wel waar we terechtkomen."

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door smiley » 11 mar 2017, 10:04

Zelfs met programma heb ik dat gevoel ook.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Peric » 11 mar 2017, 10:11

Exactly my point Smiley.. :thumbup:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 11 mar 2017, 10:17

+1 smiley

Partijprogramma's is mensen blij maken met 'n dooie mus:)

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door ErikS » 11 mar 2017, 10:25

Ik hoop stiekem op een Coalitie van VVD, CDA, CU & de ondernemers partij.

Een klein beetje FvD kan er wel bij, maar zeker niet te veel. Past er ook eigenlijk niet tussen.

Ben benieuwd.

Edit; Alleen gaan ze het daar niet mee redden zie ik al. :tooth:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 11 mar 2017, 11:08

VVD, CDA en D66 zou ik redelijk mee kunnen leven. Liever wat ErikS hierboven zegt, maar dat zie ik niet gebeuren.

Zolang de linkerkant maar geen power krijgt vind ik 't prima.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Snipe » 11 mar 2017, 11:13

Maar zonder programma's is het al snel: "Ja, dat lijkt me wel een aardige vent dus die moet het maar doen." Als het dan toch een fotomodellenwedstrijd wordt, heb ik liever echte fotomodellen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimitri, Luco, SlowCo, ThomasGTT, Wimo, wjt en 87 gasten