Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%
 
Totaal aantal stemmen: 196

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10422
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 09 mar 2017, 11:39

Ik snap je punt maar met alle respect, een protest stem geven aan iemand die

1) Gezien partij structuur niet echt pro democratie is
2) Geen fatsoenlijk partijprogramma in elkaar kan of wil zetten (en geen inmenging van de rest van de partij wenst op dit punt)
3) Eigenlijk voornamelijk stemmen trekt door extreem xenofoob te zijn
4) verder er ook nog wat heel linkse kreten ingooit omdat dat een groot deel van de liefhebber van punt 3 aanspreekt
5) De EU uit wil
6) De speerpunten van zijn "programma" ongrondwettelijk zijn en dus nooit door een coalitie en zeker niet door de 1e kamer komen
7) Door veel uitspraken zich onmogelijk maakt als coalitie partner en dus 76 stemmen moet halen

kan ik niet serieus nemen sorry. De man is een horror, ja hij spint garen bij de onvrede onder de bevolking over de gevoerde politiek en dat is zijn enige positieve wapenfeit.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Peric » 09 mar 2017, 11:51

Wat je van Wilders vind prima, maar om mensen die neigen naar op hem stemmen zo weg te zetten stuit me nogal tegen de borst..
En nu haal ik het even uit een post van jou, maar het komt heel vaak voor.
Ook als ik niet op Wilders zou stemmen zie ik het zo hoor.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9104
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door smiley » 09 mar 2017, 11:59

Zelf als de pvv zou gedogen (wat ik niet zie gebeuren vanuit de stress die Wilders eerder genereerde) blijft er tijdens de onderhandelingen niet veel over van het onhaalbare lijstje van Wilders.

Maar dit is allemaal niet aan de orde. Het cordon sanitaire zal zijn werk doen.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10422
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 09 mar 2017, 12:02

Ik probeer me zeer voorzichtig uit te drukken. Als ik jou of iemand anders gekwetst heb, excuses daarvoor. Iedereen mag en moet vooral stemmen waar hij in gelooft. Ik besef heel goed dat er veel intilente en maatschapelijk betrokken mensen op PVV stemen. Vooral gebaseerd op weerstand tegen buitenlanders/asielzoekers. En ja, ik walg ook van heel veel toestanden in NL die veroorzaakt worden door buitenlanders en asielzoekers. Maar er zijn meer punten waar ik me zorgen over maak. De andere dingen waar ik me zorgen over maak lijkt de PVV geen mening over te hebben of een mening die haaks op de mijne staat. En het over 1 kam scheren van alle buitenlanders / asielzoekers vind ik ook walgelijk. Mijn moeder is 3 jaar verborgen gehouden tijdens 2e wereldoorlog en werd uiteindelijk na verraad gelukkig op tijd uit de Scheveningse gevangenis gehaald door de canadezen. Ik ben niet voor het oeverloos toelaten van gelukszoekers maar wil niet dat we een land worden zonder enige humane opstelling naar mensen die echt voor geweld gevlucht zijn, ja zelfs moslims!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Peric » 09 mar 2017, 13:13

Ik ben niet zo snel gekwetst hoor. :) Maar het valt me gewoon op in de media. Vond het tijd om er wat van te zeggen..
En mocht 'ie de grootste gaan worden, het wordt toch altijd een coalitie(als er iemand met 'm samen wil werken tenminste).

Verder.. :beer: en :shithappens:

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 09 mar 2017, 13:25

Ieder heeft z'n (legitieme) redenen op een bepaalde partij te stemmen en ergens iets van te vinden. Dus zeer zeker ook de Wildersstemmers. Wilders speelt met vrijheid van meningsuiting vs vrijheid religie(Islam), waar je die grens trekt (en of ie dicht moet lol) is moeilijk. Ik ben van mening dat religie een mooi houvast voor jezelf is en niet meer dan dat anno 2017 nu we even wat meer weten over alles dan 2000 jaar geleden , maar het niet de koers (van een regering) van een modern voortvarend(...) land moet gaan bepalen.
Ik zie religie een beetje als voetbalfanatisme, de één is voor Barca(hiephoi) de ander voor PSG. En dat is het dan ook anno 2017, en gelukkig mag ik dat vinden in dit land(voor hoe lang nog?). Al zullen voetbalfanaten het not done vinden religie op één lijn te zetten met hun trots/ziel en zaligheid....

Dat een zogenaamd progressieve(linkse) partij één bepaalde religie en aanhangers daarvan omarmt(ja die) en andere religies eigenlijk afstoot geeft te denken. In de kiem smoren is 't al te laat voor wereldwijd.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Shakes » 09 mar 2017, 16:25

Ik zie de opkomst van religie/ideologië wel degelijk als een bedreiging voor mensen die niet geloven.
Dat gezegd hebbende zal ik nooit op heet CDA stemmen of partijen uit die richting. De PVV is geen optie maar de VVD (Rutte eigenlijk) ook niet meer. Ik twijfel nog maar ga ook proberen om versplintering tegen te gaan. Ik denk dat het een spannende formatie zal worden.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10422
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 09 mar 2017, 17:15

Tja dan zal je D66 moeten stemmen......

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door MarkS » 09 mar 2017, 19:11

Peric schreef: 09 mar 2017, 13:13 Ik ben niet zo snel gekwetst hoor. :) Maar het valt me gewoon op in de media. Vond het tijd om er wat van te zeggen..
En mocht 'ie de grootste gaan worden, het wordt toch altijd een coalitie(als er iemand met 'm samen wil werken tenminste).

Verder.. :beer: en :shithappens:
Is natuurlijk een grote open deur maar één ding weten we redelijk zeker, áls PVV de grootste wordt gaan zij er in de formatie sowieso niet uitkomen. Zelfs als zou de VVD toch bereidt zijn tot samenwerking dan zijn er meer partijen nodig. Voor de nummer twee zal het ook geen makkelijke formatie worden maar die gaan uiteindelijk wel tot een regeringscoalitie komen. PVV is dus, zolang ze niet zo groot worden dat ze zelf (bijna) een meerderheid van de zetels halen (wat niet gaat gebeuren) veroordeeld tot de oppositie.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15876
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Bram » 09 mar 2017, 19:20

En dat vindt Wilders ook helemaal niet erg, aangezien er weinig capabele mensen op zijn lijst staan. Hij is beslist niet op zijn achterhoofd gevallen, maar dat geldt helaas niet voor al zijn mensen op de lijst. Oppositie is het beste wat hem kan overkomen, redelijk veilig vanaf de zijlijn kritiek leveren zonder daar keihard op afgerekend worden.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 09 mar 2017, 19:26

Laten we zeggen dat er wat zogenaamde niet-al-te-slimmen achter Wilders staan op de lijst, ok, noem ze dan maar zo. Maar wat geeft dat als links en rechts allemaal sluwe vossen etc al jaren de koers bepalen en dat weer gaan doen. Zou je kunnen zeggen dat een sluwe vos(zoals er velen rondlopen in de politiek) niet 'gevaarlijker' is voor 'ons'?
Ergo, die hebben we jaren meegemaakt. Wat kan 'n niet-al-te-slimme dan nog fout doen?:)

Is wel retorisch by the way...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Shakes » 09 mar 2017, 19:36

Niet slim? De man heeft geen programma en heeft wellicht de grootste partij in NL. Geniaal is beter
:kikker:

@ Tom dat ligt voor de hand maar gezien de steun van D66 voor het Oekraine verdrag ook geen optie.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31256
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door JP » 09 mar 2017, 19:41

Weinig animo voor Groenlinks ?

- Lagere belastingen
- Meer blauw op straat
- Kleinere klassen, meer docenten aantrekken
- Marktwerking in de zorg tegengaan en eigen risico afschaffen
- Betere en snellere integratie van asielzoekers

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 09 mar 2017, 19:43

Wilders is een genie inderdaad Nandor, maar de rest van z'n club op de lijst weet ik ook nog niet hoe dat komt....
Bram schreef: 09 mar 2017, 19:20 Oppositie is het beste wat hem kan overkomen, redelijk veilig vanaf de zijlijn kritiek leveren zonder daar keihard op afgerekend worden.
Zoals nu, al jaren zware beveiliging om 'm heen. Maar dat telt niet!:)

JP....Groen, gas erop. Links Fahren:)

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door MarkS » 09 mar 2017, 19:45

JP schreef: 09 mar 2017, 19:41 Weinig animo voor Groenlinks ?

- Lagere belastingen
- Meer blauw op straat
- Kleinere klassen, meer docenten aantrekken
- Marktwerking in de zorg tegengaan en eigen risico afschaffen
- Betere en snellere integratie van asielzoekers
Geen interesse.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Hielke » 09 mar 2017, 19:47

tomgtr schreef: 09 mar 2017, 11:39 Ik snap je punt maar met alle respect, een protest stem geven aan iemand die

1) Gezien partij structuur niet echt pro democratie is
2) Geen fatsoenlijk partijprogramma in elkaar kan of wil zetten (en geen inmenging van de rest van de partij wenst op dit punt)
3) Eigenlijk voornamelijk stemmen trekt door extreem xenofoob te zijn
4) verder er ook nog wat heel linkse kreten ingooit omdat dat een groot deel van de liefhebber van punt 3 aanspreekt
5) De EU uit wil
6) De speerpunten van zijn "programma" ongrondwettelijk zijn en dus nooit door een coalitie en zeker niet door de 1e kamer komen
7) Door veel uitspraken zich onmogelijk maakt als coalitie partner en dus 76 stemmen moet halen

1. Door z'n partij structuur is ie niet echt pro democratie? Kun jij bepalen wie op de kieslijst van D'66 komt? Wie de partijleider van Groen Links wordt? Hoeveel inkomen een SP-er aan de partij moet afdragen? Neen, dat is een kleine elite binnen die partijen die dat bepaalt. Net als bij de PVV. Uiteindelijk worden ze allemaal op eenzelfde democratische manier gekozen.
2. Ze weten een duidelijk programma te presenteren. Speerpunten en breekpunten, stuk voor stuk. Je weet als kiezer waar ze voor staan. Van die hele lappen tekst uit de programma's van andere partijen zijn 90% van de standpunten uitruilbaar tijdens coalitiebesprekingen. En je weet niet eens welke 90% dat zijn.
3. Vergeet islamofoob en fascistisch niet. Goedkope dooddoeners.
4. Omdat de voornamelijk linkse aanhangers xenofoob zijn gooit Wilders er wat linkse termen in? Zie punt 3.
5. Hij zal wel moeten zolang de incompetente EU de lidstaten ervan weerhoudt een effectief anti-migratiebeleid te voeren.
6. Weer zo'n dooddoener. Iedereen weet dat de koran in xenofobie, antisetisme, en andere fascistische uitingen Mein Kampf voorbij streeft. Mein Kampf is verboden en de Koran wordt door een miljoen mensen in Nederland letterlijk geïnterpreteerd. Noem de Koran en de Islam wat het is, een verderfelijke op dominantie gerichte ideologie, en je zit weer keurig binnen de kaders van de huidige grondwet.
7. Vandaar een proteststem.

Robin
Berichten: 51405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Robin » 09 mar 2017, 19:51

Gelukkig dat Erdogan daar verandering in gaat brengen Hielke:)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door alt » 09 mar 2017, 20:07

Op 16 maart lachen de politici de ballen uit hun broek.
Hierbij is het lachen van Rutte een lachertje vergeleken met het lachen van de andere politici om het stemvee.
De weken na 16 maart gaan zij weer heerkijk lunchen & dineren van het belastinggeld, z.g.n. informeren & later formeren.
Onder andere vergaderen hoe groot de verkiezingskas voor de volgende verkiezingen zal mogen zijn.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10422
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door tomgtr » 09 mar 2017, 21:03

Dooddoener betekent in dit geval een waarheid die je zo vaak hebt gehoord dat het je irriteert dat er weinig weerwoord tegen mogelijk is?
Ik vraag me af hoeveel mensen dit gelezen hebben, let wel, het is vandaag 9 maart en het enige wat er tot nu toe is afgeraffeld is een CONCEPT verkiezingsprogramma wat niet is doorgerekend. Ik weet het niet maar zou je een wwek voor de verkiezingen niet iets meer verwachten? Op school zou ik te horen hebben gekregen: leuk dat je de indeling af hebt, wanneer begin je met schrijven?

1. Nederland de-islamiseren
- Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen: grenzen dicht - Intrekken alle al verleende verblijfsvergunningen asiel voor bepaalde tijd, AZC’s dicht
- Islamitische hoofddoekjes niet in publieke functies
- Verbod op overige islamitische uitingen die in strijd zijn met de openbare orde
- Preventief opsluiten radicale moslims
- Criminelen met een dubbele nationaliteit denaturaliseren en uitzetten - Syriëgangers niet meer terug laten keren naar Nederland
- Alle moskeeën en islamitische scholen dicht, verbod koran
2. Nederland weer onafhankelijk. Dus uit de EU
3. Directe democratie: invoeren van het bindend referendum, burgers krijgen macht
4. Eigen risico zorg geheel afschaffen
5. Huren omlaag
6. AOW-leeftijd op 65 jaar, aanvullende pensioenen wél indexeren
7. Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.
8. Terugdraaien bezuinigingen thuiszorg, ouderenzorg, méér handen aan het bed
9. Fors extra geld voor defensie en politie
10. Lagere inkomstenbelasting
11. Halvering motorrijtuigenbelasting
Financiële paragraaf per maatregel en totaal: 1. + 7.2 mrd
2. PM
3. PM
4. - 3.7 mrd 5. - 1.0 mrd 6. - 3.5 mrd 7. + 10.0 mrd 8. - 2.0 mrd 9. - 2.0 mrd 10. - 3.0 mrd 11. - 2.0 mrd ___________ Totaal: 0

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door WJ » 09 mar 2017, 21:10

Maar dit stuk tekst is al meer dan de gemiddelde Nederlander leest van een politiek programma, volgensmij. (en nee heb het niet alleen over Wilder stemmers :P )

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Eric Z » 09 mar 2017, 21:19

Verder dan de stemwijzer komen veel mensen niet eens heb ik het idee.

Is er iets van een stemwijzer die jou antwoorden vergelijkt met de antwoorden van kamerleden in de afgelopen periode? Dus met vragen zoals ze zijn gesteld in de kamer. Volgens mij kan je daarmee een beter beeld vormen welke partij/kamerlid bij je past dan die 30 vragen waar toch weer wat van aangepast word om een coalitie te vormen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door RS-Ron » 09 mar 2017, 23:09

Sjoerd schreef: 09 mar 2017, 08:23
RS-Ron schreef: 08 mar 2017, 23:27
Tja Rutte moest natuurlijk helemaal niets, Rutte heeft gekozen voor een coalitie met de PVDA. Dat zijn twee tegenpolen dus dat betekend veel standpunten laten vallen bij zowel de VVD als de PVDA. De VVD heeft nmm meer uit de onderhandelingen gesleept dat de PVDA. Dat moet je hem nageven en heeft ie goed gedaan. De VVD heeft ook goede voorstellen gedaan op het gebied van de immigratie, zoals opvang in de regio. Dit wilde de PVDA niet en is niet overgenomen. Maar dat heb je in zo'n coalitie, daar kan je eenvoudigweg niet mee aankomen bij de PVDA, GL en D66.
Er waren niet zo heel veel alternatieven. PVV liet Rutte 1 ploffen dus volstrekt ongeloofwaardig en onbetrouwbaar om mee samen te werken. Zowel rechts, midden als links had geen meerderheid. The next horror is een kabinet met 5 partijen. Dan komt er helemaal geen zak van terecht. Of je het er mee eens bent of niet; er moet wel wat gebeuren.

Er zijn nauwelijks alternatieven onderzocht, Rutte en Samson waren er razendsnel uit. Dat was een keuze, die wel de nodige consequenties met zich mee bracht. Het lijkt mij voor de hand liggend dat je als VVD met een coalitiepartner zoals de PVDA op meer punten consessies moet doen als met een coalitiepartner als het CDA. Daar maak ik geen probleem van, het blijft wel een keuze.
RS-Ron schreef: 08 mar 2017, 23:27
Wat betreft het misslaan van de plank van de PVV stemmers, dat hebben de andere partijen aan zichzelf te danken en aan niets en niemand anders. Het huidige immigratiebeleid van de EU en is pas onrealistisch, onbetaalbaar en inhumaan. Dat gaat gegarandeerd fout in de toekomst. Het overgrote deel van de 2e t/m inmiddels 5e generatie immigranten wat in de misdaadstatestieken bovenmatig piekt en oververtegenwoordigd is wat betreft het hangen aan het staatsinfuus, is in ieder geval geen Nederlander zoals ik. Ik heb geen twee paspoorten en heb in het land van mijn andere paspoort geen geld/onroerend goed waar die autoriteiten geen info over geven aan Nederland.
Het gros van de PVV stemmers doet het inderdaad als protest tegen ‘de zittende elite’. Nou vind ik dat het in Nederland wel mee valt met de politieke elite t.o.v. veel andere landen. Je ziet zelfs in Duitsland dat de zittende elite het gewoon erg goed doet.

Ik weet niet op welk EU immigratiebeleid je doelt want inhumaan is deze zeker niet. Onrealistisch kan je over denken; echter zijn er gewoon te veel vluchtelingen. Daar werkt geen enkel beleid tegen behalve dermate veel ontwikkelingsgeld richting non-EU landen te sturen dat ze daar opvang creëren. Het is zeker onbetaalbaar! Maar dat is helaas met heel veel beleidsplannen.

Er zijn nmm twee dingen niet humaan. Je fungeert als sponsor van mensenhandelaren die vluchtelingen die echt alles kwijt zijn in gammele bootjes de zee op sturen. Dat geld ook voor economische immigranten die hun leven wagen om o.a. naar Nederland te komen. Ook is het niet humaan voor de reeds aanwezige burgers. Hoe je het ook went of keert, die euro voor decmensen die binnenkomen komt bij hen vandaan. De binnenkomers hebben namelijk zelf geen euro. Zolang dat enigzins in balans blijft kan je dat nog verkopen, maar die balans is zoek.

Ik vind dat ons hele systeem in geval van ‘staatsinfuus’ heel anders moet; maar dat heeft niets met immigranten te maken. Dat geldt ook voor ons zelf. Ik vind het ook principieel onjuist dat een inkomstenbelasting hoger kan zijn dan 50%. Ik vind het belangrijk dat het land een bepaalde mate van verzorging biedt echter Nederland gaat daarin veels te ver. Waar ik echt niet bij kan is het ziekteverzuimbeleid in Nederland. Zeldzaam in de gehele wereld; zelfs landen als Noorwegen en Zweden komen niet eens in de buurt bij ons.

Mee eens, het feit blijft, ik verzin die nmm schokkende cijfers niet, dat te veel immigranten uit bepaalde landen aan het infuus gaan. Het is me niet duidelijk waarom er dan uit die landen/regio's nog meer moeten binnenkomen. Als mijn keuken blank staat door een kapotte kraan draai ik eerst de hoofdkraan dicht. Dan repareer ik de kraan en (ken mijn beperkingen :blink: ) dan draai ik heel voorzichtig de hoofdkraan weer open.
RS-Ron schreef: 08 mar 2017, 23:27
Ook geloof ik niet in een 14 eeuwen oud sprookje over een kamelenruiter die al hoofdenafhakkend, moordend en bloedvergietend in het verleden heel erg vredelievend zou zijn geweest. En alleen "rot op" zeggen en verder niets doen is eigenlijk hetzelfde als krom gaan staan met een potje vaseline in je rechterhand en een keer "auw" zeggen. Voel ik weinig voor, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Heb je de geschiedenis van ‘onze’ kruistochten wel eens gelezen?

Ja, bizar, gelukkig kan de paus nu op zijn kop gaan staan, het Christelijk geloof heeft gelukkig niet dezelfde status meer als in de middeleeuwen. Maarrrrrrr hoe zit dat dan met die uitspraak van moskeeen zijn onze kazernes enz..... dan moet je wel een parallel zien met de middeleeuwen....
RS-Ron schreef: 08 mar 2017, 23:27
Ik zou een samenwerking van VVD met CDA best zien zitten, maar dan met een derde partij die niet heel Nederland in de uitverkoop wil doen, de rechtstaat weer eens op gaat tuigen waarvoor ie is bedoeld en die niet een half miljard zielige immigranten van het mannelijke geslacht in de leeftijd van 16-35 jaar met middeleeuwse opvattingen over vrouwen, andersgeaarden, ongelovigen en door ons zelf verworven vrijheden willen afschaffen.
D66 en GL zijn wat mij betreft echt de top "Judassen" van de politiek. Het probleem voor mij is dat ik de VVD niet vertrouw omdat ze wellicht gewoon met deze twee in zee gaan. Dan kan iedereen hier alvast wat zolderkamertjes gaan vertimmeren voor de zielige mede-wereldbewoners.

Gr Ron
Ik denk dat hier wat te veel emotie van je in zit :angel:

:tooth: Welnee, het gaat niet over auto's, daar kan ik niet zakelijk naar kijken, hier benoem ik gewoon wat is zie. Das mijn mening op basis van argumenten en als ik goede tegenargumenten hoor stel ik mijn mening net zo makkelijk bij.
Luco schreef: 09 mar 2017, 07:32
Hiermee scheer je wel heel veel immigranten over een kam, bv de spanjolen, italianen en portugezen en andere groepen die in de jaren 60 hier naartoe gehaald werden omdat men zich hier te goed voelde om bepaalde werkzaamheden te verrichten. Dat moesten "buitenlanders" maar doen.

Ik ben blij dat ik voor een nederlands paspoort (en naam) heb gekozen, want gezien sommige reacties hier had ik met een italiaans paspoort (en naam) ook nooit aan de slag gekomen, terwijl ik me toch 200% nederlander voel.
Volgens bovenstaande definitie zou ik binnenkort ook immigrant zijn. Ben bezig met een tweede (Engelse) paspoort. :zwijntje:

Ik geloof niet dat alle immigranten pieken op bepaalde lijsten, zeker de 5e generatie niet. I

Overigens kwamen in de jaren 70 de Turken om het ‘vuile’ werk te doen. En nu zijn het de Oost – Europeanen. Alhoewel daar de meeste echt weer terug gaan naar moedersland. Ik maak het dagelijks mee bij ons in de fabrieken. De k*tklusjes wil een Nederlander gewoon niet doen. Oost-Europeanen knipperen niet eens met hun ogen en doen het beter en sneller.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 09 mar 2017, 23:14

Dus wat jij ziet is een argument en als een ander een argument/feit aandraagt is het emotie?
Beetje vreemde redenatie.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door RS-Ron » 09 mar 2017, 23:54

Luco schreef: 09 mar 2017, 23:14 Dus wat jij ziet is een argument en als een ander een argument/feit aandraagt is het emotie?
Beetje vreemde redenatie.

Weerleg jij het argument dan even dat (te) veel aanhangers van de "religie van de vrede" er opvattingen op na houden die zich op zijn zachtst gezegd slecht verhouden met de westerse opvattingen, bijv. op het vlak van vrouwen, andersgeaarden, ongelovigen en door ons zelf verworven vrijheden.

Of begrijp ik je verkeerd ?

Gr Ron

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27892
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 10 mar 2017, 00:04

op dat stuknreageerde ik toch niet, ik zeg alleen dat je erg veel buitenlanders over een kam scheert, want nu noem je ineens een bepaald religie, maar in de post waar ik op reageerde noemde je dat dus niet, misschien moet je het nog even teruglezen voordat je iets gaat roepen over emotie terwijl je zelf iets post met een onderbuikgevoel wat je dan vervolgens neerkwakt als een feit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Sidney, zuidnl en 421 gasten