Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 11 jan 2019, 09:49

Uitstekende analyse 350Z.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 11 jan 2019, 09:54

Uitstekende analyse TomGTR ! .....en ik maar denken dat Gilles Jaune een vakbondstrijder is.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 11 jan 2019, 10:04

tomgtr schreef: 11 jan 2019, 09:44
350 Z schreef: 11 jan 2019, 09:31
Luco schreef: 11 jan 2019, 07:55
Kijk ik ook niet maar daar gaat het wel op uitlopen. Nu staan er elk weekend een paar man in diverse steden maar zodra er meer aandacht voor komt zal het tokkieaantal rap toenemen en we weten allemaal hoe het dan af gaat lopen.
Die tokkies staan er wel voor ons allemaal en doen tenminste iets.
En als je de vele filmpjes bekijkt op internet dan zie je dat de politie erop slaat terwijl het gros gewoon vreedzaam staat te protesteren. En op het moment dat de politie slaat staat de NOS te filmen en komt het over alsof ze agressief zijn.
Als die tokkies energie zouden steken in werken zouden ze geld hebben om te leven en belasting te betalen. Ik weet niet of je je wel eens verdiept hebt in franse werk ethos, hun benadering van het leven, maar als je zo weinig en kort werkt kan je niet verwachten dat je het net zo goed hebt als mensen die WEL hard werken. Een vriend van me heeft een zwager die is electricien bij een universiteit in Parijs. Enige wat hij doet is lampen verwisselen. Alles moeilijker dan dat wordt een bedrijf voor gebeld. Ze hebben daar ook een slotenmaker werken. Die is al 2 jaar niet op komen dagen. Ontslagen wordt hij niet maar na 2 jaar kreeg hij geen loonsverhoging meer. Mer bond naar de rechter en loonsverhoging afgedwongen. Staat nergens dat je aanwezig moet zijn om voor loonsverhoging in aanmerking te komen. De vrouw van die electricien werkt op presidentieel paleis. Ze werkt gemiddeld zo'n 100 dagen per jaar. De rest is vrij, compensatie, cursusje hier en daar. Als ze op werk is eet ze in restaurant aldaar waar ze een 4 gangen menu eet geserveerd als in sterren restaurant. Dit is normaal in Frankrijk, en dat trek je natuurlijk niet langer dan tot een jaar of 55! Tja, dan heb je geen geld om meer accijns te betalen dus logisch dat je de boel in de fik steekt.
Dat is volgens mij ook precies de reden dat Air France een regelrechte ramp is voor de KLM. Compleet andere arbeidscultuur, niet gewend om te polderen. Krijg je je zin niet? Gooien we gewoon de boel plat. Kost miljoenen en lost het onderliggende probleem, namelijk niet in staat zijn om fatsoenlijk met elkaar in gesprek gaan om tot een consensus te komen, totaal niet op.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 11 jan 2019, 10:34

Waarom is 350Z z'n analyse goed? Als we dit projecteren op ander 'geweld' tegen hulpdiensten, waaronder de politie ook valt, is het moord en brand. Of als de Noord-Afrikanen weer eens een grote mond hebben en op het juiste moment de camera van de mobiel aanzetten om te filmen. En nu komen de gele hesjes ons wel uit en is de actie van de politie ineens niet in orde?
Gvd, al dat protesterende en actievoerende tuig... camera wegdraaien-politie erop loslaten- laatst levende arresteren. Camera weer aan ;)
Of is dat, DF gezien, te kort door de bocht :coffee:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 11 jan 2019, 10:37

Bram schreef: 11 jan 2019, 10:04Dat is volgens mij ook precies de reden dat Air France een regelrechte ramp is voor de KLM. Compleet andere arbeidscultuur, niet gewend om te polderen. Krijg je je zin niet? Gooien we gewoon de boel plat. Kost miljoenen en lost het onderliggende probleem, namelijk niet in staat zijn om fatsoenlijk met elkaar in gesprek gaan om tot een consensus te komen, totaal niet op.
Dus als BMW stopt met auto's produceren bij VDL dan is het wel wat voor, bijvoorbeeld, PSA om daar auto's te gaan produceren. Fransen zijn dat staken toch gewend :tooth:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 11 jan 2019, 10:40

Arthur schreef: 11 jan 2019, 10:34 Waarom is 350Z z'n analyse goed? Als we dit projecteren op ander 'geweld' tegen hulpdiensten, waaronder de politie ook valt, is het moord en brand. Of als de Noord-Afrikanen weer eens een grote mond hebben en op het juiste moment de camera van de mobiel aanzetten om te filmen. En nu komen de gele hesjes ons wel uit en is de actie van de politie ineens niet in orde?
Gvd, al dat protesterende en actievoerende tuig... camera wegdraaien-politie erop loslaten- laatst levende arresteren. Camera weer aan ;)
Of is dat, DF gezien, te kort door de bocht :coffee:
Nee, prima analyse Arthur!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joy » 11 jan 2019, 10:40

Wat Tom zegt is in de basis natuurlijk altijd goed, hard werken om een leven op te bouwen. Maar er zijn genoeg mensen die hard hun best doen maar vast zitten in loonschalen en wat de wereld denkt dat ze max waard zijn. Niet iedereen kan studeren en/of heeft skills om voor zichzelf te beginnen.
Als dan vervolgens de duimschroeven vanuit de overheid telkens worden aangedraaid kan ik me voorstellen dat je op den duur ten einde raad bent en dit ongenoegen gaat ventileren. Iets wat we hier in NL zonder meer ook geen meemaken.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 11 jan 2019, 10:54

Waarom Joy, omdat als je zonder hoge opleiding niet net als de mensen een wijk verder 2 auto's voor de deur hebt staan en 3 keer per jaar op vakantie kan? Toen ik jong was hadden we 1 auto, gingen 1 keer per jaar op vakantie en aten 1 keer per maand een paardebiefstukje. Ik geloof niet dat ik in een arm gezin ben opgegroeid maar ongetwijfeld was er toen ook een groep mensen die het veel beter hadden. Alleen zag ik daar niks van. Sindsdien is de welvaart in Nederland enorm gestegen. Veel meer mensen hebben meer te besteden. En de meesten die het laten we zeggen 3-4 x modaal goed hebben werken met beide partners en hebben veel minder vrije tijd dan mijn ouders hadden. Met internet en sociale media + de vele programma's die rijke tokkies verheerlijken wil de onderkant van de middenklasse graag iets boven hun stand leven. Dat je daar iets voor moet inleveren is dan weer uit den boze. Natuurlijk is het verschil tussen rijk en arm groot, en groeit wat waarschijnlijk 1 van grootste problemen is die we hebben. Religieus fanatisme zie je altijd ontstaan door ontevreden burgers met BS te voeden. Maar in West Europa is het verschil tussen arm en rijk het kleinst. Ik moet wel begrip hebben voor een zooitje uitvreters die hun energie steken en de boel vernielen om hun ongenoegen te tonen maar mag geen begrip hebben voor mensen die hier hun geluk zoeken komend uit de regio waar het verschil tussen arm en rijk het grootst is.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jan 2019, 11:03

Joy schreef: 11 jan 2019, 10:40 Wat Tom zegt is in de basis natuurlijk altijd goed, hard werken om een leven op te bouwen. Maar er zijn genoeg mensen die hard hun best doen maar vast zitten in loonschalen en wat de wereld denkt dat ze max waard zijn. Niet iedereen kan studeren en/of heeft skills om voor zichzelf te beginnen.
Als dan vervolgens de duimschroeven vanuit de overheid telkens worden aangedraaid kan ik me voorstellen dat je op den duur ten einde raad bent en dit ongenoegen gaat ventileren. Iets wat we hier in NL zonder meer ook geen meemaken.
Dit.

Ik analyseer 350Z analyse als zijnde NIET TEGEN harde politieoptredens, maar meer tegen hoe de media ons het wil laten zien(?)

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jan 2019, 11:05

tomgtr schreef: 11 jan 2019, 10:54 Waarom Joy, omdat als je zonder hoge opleiding niet net als de mensen een wijk verder 2 auto's voor de deur hebt staan en 3 keer per jaar op vakantie kan? Toen ik jong was hadden we 1 auto, gingen 1 keer per jaar op vakantie en aten 1 keer per maand een paardebiefstukje. Ik geloof niet dat ik in een arm gezin ben opgegroeid maar ongetwijfeld was er toen ook een groep mensen die het veel beter hadden. Alleen zag ik daar niks van. Sindsdien is de welvaart in Nederland enorm gestegen. Veel meer mensen hebben meer te besteden. En de meesten die het laten we zeggen 3-4 x modaal goed hebben werken met beide partners en hebben veel minder vrije tijd dan mijn ouders hadden. Met internet en sociale media + de vele programma's die rijke tokkies verheerlijken wil de onderkant van de middenklasse graag iets boven hun stand leven. Dat je daar iets voor moet inleveren is dan weer uit den boze. Natuurlijk is het verschil tussen rijk en arm groot, en groeit wat waarschijnlijk 1 van grootste problemen is die we hebben. Religieus fanatisme zie je altijd ontstaan door ontevreden burgers met BS te voeden. Maar in West Europa is het verschil tussen arm en rijk het kleinst. Ik moet wel begrip hebben voor een zooitje uitvreters die hun energie steken en de boel vernielen om hun ongenoegen te tonen maar mag geen begrip hebben voor mensen die hier hun geluk zoeken komend uit de regio waar het verschil tussen arm en rijk het grootst is.
Ook mee eens hoor, die vernielingen heb ik m'n buik ook van vol.

Ik zeg ook dat ik liever ARP ben dan PPR en je na een 'revolutie' vaak van de wal in de sloot geraakt(zie mijn betogen vorige pagina betr Franse Revolutie---->Robespierre)

J

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 11 jan 2019, 11:08

Als ik je voor laatste stukje goed lees, tomgtr, dan hebben de gele vestjes het hartstikke goed bij hun baas in Frankrijk. Een best loon, 100 dagen per jaar werken, als er echt werk is huurt je baas een zzp'er in, soms wel twee jaren vrij, gratis eten. Ja, dan kan ik begrijpen dat je de barricaden opgaat.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jan 2019, 11:12

tomgtr schreef: 11 jan 2019, 10:54 Maar in West Europa is het verschil tussen arm en rijk het kleinst. Ik moet wel begrip hebben voor een zooitje uitvreters die hun energie steken en de boel vernielen om hun ongenoegen te tonen maar mag geen begrip hebben voor mensen die hier hun geluk zoeken komend uit de regio waar het verschil tussen arm en rijk het grootst is.
Nog even dit.

Als je in 'n huis woont met 4-6 man/familie en je hebt 1-2-3 kostwinners. OK. Dat gaat z'n gangetje.
Dan komen er 2 of 3 bij. Gezellig. Die dat huis niet gewend zijn en (al dan niet moedwillig) de hand ophouden/teren op die kostwinners.
Na 'n tijdje krijg je wrijving en kan 't best zo zijn dat 1 of 2 van degenen die er al woonden letterlijk in woede hun eigen ruiten in gaan gooien want ze pikken dat niet langer.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 11 jan 2019, 11:36

Vernielingen van die gele hesjes slaan nergens op, kost de maatschappij bakken met geld. Maar protesteren (wat ik sowieso dom vind) ergens op een grasveldje is ook kansloos. Dat voelt echt alsof je een eeuw terug gaat, niet van deze tijd en logisch dat alleen een bepaald slag volk daarop af komt (en tijd voor heeft). Het mooiste is als de verhoudingen politiek-volk weer wat anders komen te liggen. Ze zitten daar voor iedereen maar hun agenda lijkt soms wel heel erg uit de pas te lopen met die van de stemmers. Het zou mooi zijn als het volk over bepaalde onderwerpen iets meer invloed zou kunnen uitoefenen. Jammer dat de politiek er anders aan denkt, zie het afschaffen van het raadgevend referendum. Dat zorgt voor wrijving, maar hoe los je dat in hemelsnaam op zonder (kansloze) prehistorische protesten?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 11 jan 2019, 11:39

Wat kunnen jullie allemaal goed analyseren zeg. Mijn complementen aan allen.

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jan 2019, 11:41

Protesteren op 'n grasveldje/demonstraties a la gele hesjes/occupy/kansloze prehistorische protesten en noemmaarop.
Ik denk dat er nog geen effectief alternatief voor is als je je in dat soort kringen begeeft/ thuisvoelt.

Wij zitten hier blind te rammen op het keyboard, en schiet dat dan op?
















Stevie Wonder: "Jazeker!"

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 11 jan 2019, 11:42

Mike R32 schreef: 11 jan 2019, 11:39 Wat kunnen jullie allemaal goed analyseren zeg. Mijn complementen aan allen.
Nou, mooi is dat. Allen heeft niet eens iets geanalyseerd :evil:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 11 jan 2019, 11:45

Allen doet niet anders.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 11 jan 2019, 11:50

Allen loopt wel de hele dag in zijn gele hesje.....

Robin
Berichten: 51204
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jan 2019, 11:52

*grinnik*

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 11 jan 2019, 12:38

JP schreef: 11 jan 2019, 11:50 Allen loopt wel de hele dag in zijn gele hesje.....
Idd maar dat moet op de vluchtstrook tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 11 jan 2019, 12:46

:lol: :lol:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 11 jan 2019, 12:49

:lol:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 11 jan 2019, 13:09

Praat lekker voor jezelf, ze staan er echt niet voor mij hoor.
Tuurlijk staan ze er alleen maar vreedzaam te staan, net als in frankrijk zeker.
De helft weet niet eens waarvoor ze er staan, puur apengedrag.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 11 jan 2019, 18:46

Dus de leden die de gele hesjes tokkies vinden gaan akkoord met de bizarre lastenverzwaringen die ons nu om de oren vliegen?
Hoe denken jullie je ongenoegen over dit soort besluiten te uiten dan? Wachten tot de volgende verkiezingen?
Ik zou best willen demonsteren, en dan natuurlijk zónder geweld. Al was het alleen maar om aan te geven dat ik het er niet mee eens ben. Nu gaat de politiek lekker z'n gang. Want de Nederlanders klagen alleen op sociale media en bij de koffiemachine, maar verder laten ze het gewoon gebeuren.

Ik heb geen zin om mee te betalen aan de milieu-onzin. Ik heb geen zin om mee te betalen aan gratis huisvesting met complete inrichting voor gelukszoekers. Ik heb geen zin om mee te betalen voor het gedrocht wat de EU is tegenwoordig.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 11 jan 2019, 18:50

Dan kun je je alleen uiten door op een partij te stemmen die dit hier allemaal niet wil. Dat ze na de verkiezingen hun meningen verdraaien als een geel hesje aan een boom, dat moet je maar slikken.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Martijn M, Sabberjoch, TLRS en 145 gasten