alt schreef: 06 jun 2021, 10:18
Kinderen worden met het genetische erfmateriaal geboren van bij ouders, als je naar beide ouder kijkt hoe die zich hebben ontwikkeld, dan weet bijna zeker hoe de ontwikkeling van het kind zal worden.
Kijk maar naar huisdieren, die gaan ook niet met hun poten eten of met mes & vork.
De gedachte dat kinderen een onbeschreven blad zijn is een links gedachtedenkbeeld, deze mensen denken dat door bvb onderwijs, gelijke kansen alle kinderen gelijk te kunnen maken.
Zeg maar een soort Mao-mensjes.
De Joodschristerlijke gedachtebeeld is totaal anders, volgens hen is iedereen voorbestemd.
Het Mozes syndroom.
ik ben dus een Jood bij bloed, een “echte” dus. Toch heb ik dus schijnbaar een ander gedachte beeld? Voor mij onzin, ik geloof niet in uiterste qua links of rechts. Van iedereen ,ongeacht afkomst, valt iets te leren. Alsof wij Nederlanders alles wetend zijn. Ik irriteer mij vaak genoeg dood aan de Nederlandse mentaliteit op een aantal vlakken. Ieder huis heeft zijn kruis, wij zijn verre van heilig/perfect.
Een kind word met karakter gebeuren, wat gevormd is door karakter van ouders en voorouders.
Een kind van 1 dag oud voelt geen haat tegen god, mozes, david, g-d, mohammed, zwart, wit, rood, geel, groen.
Ja tegen bitter eten omdat bitter eten in de oertijd vaak giftig was, maar niet met alle vooroordelen die wij hebben meegekregen van onder ouders/grootouders en maatschappij. Ik moest maar niks doen met Duitsers en Islam was het ook niet. Mijn beste vrienden hebben Duits bloed en een enkele is Moslim. So be it.