Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 20 apr 2021, 09:25

535d en Luco, als jullie nou geen van beide de grootste kunnen zijn en stoppen met op elkaar reageren, elkaar uit de tent te lokken en maar doorgaan met zuigen weten jullie wat er gebeurt. Het is een forum, daar ga je geen ruzie winnen en het is heel vervelend voor de rest. Dus of niet reageren, of scheld elkaar de huid vol via PM of zoek een veldje op. Maar hier stoppen svp. Ik ga dit niet nog een keer zeggen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 20 apr 2021, 09:42

5200F642-AF42-4282-BC5B-2CB1F71D7F36.jpeg
5200F642-AF42-4282-BC5B-2CB1F71D7F36.jpeg (415.03 KiB) 870 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15857
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 20 apr 2021, 09:54

:mrgreen:

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 10:26

Deze was hier nog niet voorbij gekomen:)))
https://nos.nl/video/2377673-sgp-jonger ... vrouw.html

Tja, niet eenvoudig dit. Buiten het aanhalen van de bijbel zie je wereldwijd dat 'een beetje man/macho' (en dat heeft elke 'man') in hun hart 't hier wel deels mee eens is. Dat zit in de natuur, in ons 'instinct'. Kijk deze SGPert, kijk Islam, kijk de Afro cultuur, kijk de Latina cultuur, kijk ver Azie.

Kijk naar leiderschap, kijk naar sterke vrouwen die in de wereldtop meedraaien. Ik ben er niet 'gek op', en ik weet ook wel dat de wereldgeschiedenis ellende , moord en doodslag 99,99 % veroorzaakt is door 'de man', maar ook 'beschaving', 'technologie' en waar we nu staan (mede door oorlogvoeren, wat uitvindingen oplevert als geluk bij 'n ongeluk) is een 'mannenverhaal', maar graag met een vrouw aan hun zijde, zoals James Brown al zong.

Ik vind de over-emancipatie en feminisme verre van briljant op momenten in dit land en de westerse wereld. En ja ik geef mijn vrouw met universitaire titel (en op een gegeven moment chef van 30+ andere medewerkers) en zeer gezond verstand altijd gelijk:)
Maar die vindt hetzelfde.

En dan kun je zeggen: Laat vrouwen meer aan de macht. Maar dat is in de wereldgeschiedenis amper gebeurd toch? En dat laat toch zien dat die SGPert een punt heeft(helaas?) dat 'vrouwen' misschien het gewoon niet 'willen' (even heel zwart wit, een klein percentage uitzonderingen daargelaten) en als ze 'willen' dat dat niet lukt, want macht van de man. Biologisch bepaald(?)

Ik weet 't niet, maar kan die SGPer wel 'n beetje begrijpen.
Een aantal zullen dat niet doen (hier), maar dan verwijs ik naar die andere ideologie/religie, waar het er nog 'middeleewser' aan toegaat.


Koffie!

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 22 apr 2021, 10:51

Ik zou na dit relaas de koffie maar even laten staan.......
Zeker niet elke man is het in zijn hart met deze onzin eens.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk maar wel gelijkwaardig. Punt.

Dat vrouwen nog steeds overal achtergesteld zijn ligt toch echt aan de man en niet aan de vrouw.
Oja. Het geloof doet ook nog een duit in het zakje om vrouwen achtergesteld te houden.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 22 apr 2021, 11:03

Het valt ook niet mee om de traditionele rolverdeling man-vrouw die al 1000-en jaren bestaat zo in één keer geforceerd te doorbreken. Dat lukt misschien op micro niveau bijvoorbeeld binnen een gezin wel, maar op macro niveau is dat nog een andere verhaal.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:21

Gijzert schreef: 22 apr 2021, 10:51 Ik zou na dit relaas de koffie maar even laten staan.......
Zeker niet elke man is het in zijn hart met deze onzin eens.

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk maar wel gelijkwaardig. Punt.

Dat vrouwen nog steeds overal achtergesteld zijn ligt toch echt aan de man en niet aan de vrouw.
Oja. Het geloof doet ook nog een duit in het zakje om vrouwen achtergesteld te houden.
Dikgedrukt: Dat punt heeft die SGPer dus gemaakt.

En ik zei ook al dat er 'n aantal(hier) 't niet mee eens zijn.

Gelijkwaardigheid vind ik ook, maar doordraven wat nu in de westerse wereld gaande is ben ik zeer zeker tegen. En dat moeten we afremmen.


Wat frankie zegt mee eens.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:23

Zet bijv vrouwen in 't leger in de frontlinie bij elke oorlog, denk WW1, WW2 etc.

Iets met wel de lusten en niet de lasten denk ik wel eens.

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 22 apr 2021, 11:28

Robin schreef: 22 apr 2021, 11:23 Zet bijv vrouwen in 't leger in de frontlinie bij elke oorlog, denk WW1, WW2 etc.

Iets met wel de lusten en niet de lasten denk ik wel eens.
Misschien als de vrouwen aan de macht waren geweest hadden we WO1 en WO2 niet gehad.

Daarbij zitten er op dit moment echt genoeg vrouwen in het leger.

En het dikgedrukte punt maakt hij niet. Hij vindt dat vrouwen minderwaardig zijn. Dat haal ik uit zijn relaas.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 22 apr 2021, 11:31

Door uitspraken zoals die SGP-er houd je dat juist in stand (op z'n minst bij zijn achterban, een groep gelovigen). Gewoon een samenleving maken waarin iedereen gelijke kansen heeft, ongeacht geslacht of afkomst.

Aan de andere kant kiest de meerderheid van de vrouwen er zelf ook voor om het in stand te houden, door minder te werken dan de man. Dus van het kleine groepje vrouwen dat wel veel werkt is het logisch dat er minder in topposities komen, je hebt veel meer mannelijke concurrentie.

Buiten dat zijn feministen gewoon strontvervelend. Met hen hoef je geen discussie aan te gaan: of je kiest de kant van de vrouw en alles is goed of je bent vrouwenhater. Die denken altijd zo zwart/wit. Jammer dat sommige mensen wel gevoelig zijn voor dat soort haast chantage achtige toestanden.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:32

Gijzert schreef: 22 apr 2021, 11:28
Robin schreef: 22 apr 2021, 11:23 Zet bijv vrouwen in 't leger in de frontlinie bij elke oorlog, denk WW1, WW2 etc.

Iets met wel de lusten en niet de lasten denk ik wel eens.
Misschien als de vrouwen aan de macht waren geweest hadden we WO1 en WO2 niet gehad.

Daarbij zitten er op dit moment echt genoeg vrouwen in het leger.

En het dikgedrukte punt maakt hij niet. Hij vindt dat vrouwen minderwaardig zijn. Dat haal ik uit zijn relaas.
Ja misschien. Maar vrouwen komen niet aan de macht omdat ze dan blijkbaar de power niet hebben???????
Dat punt maakt die SGPer dus.

Zin twee: Nee. Moet 50/50 minimaal en adhv bovenstaande 70v/30m. Dat is reeël, maar dat wordt 'm niet.
Zin drie: vind ik ook, maar ik ben het ook niet geheel met hem eens he.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 22 apr 2021, 11:35

Vrouwen aan de macht.....nou dat zien we in Duitsland hoe Angela dat doet. In de huidige NL'se politiek weinig vrouwen die dat aan zouden kunnen.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:36

@Tom, goed vehaal hoor, maar dat is deze westerse samenleving. Wereldwijd is dat dus(helaas) nog niet zo.

Feministen en #metoo schreeuwen 't hardst in de rijke kapitalistische westerse samenleving, maar in Islamitische landen, voormalig oostblok en geheel Afrika worden ze letterlijk met de grond gelijk gemaakt. Hypocrisie ten top. Want in die laatst genoemde delen van de wereld is het in en in triest met het 'vrouw zijn' in het algemeen. 'Hier' heeft de vrouw het laatste woord bij wijze van:)

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:38

JP schreef: 22 apr 2021, 11:35 Vrouwen aan de macht.....nou dat zien we in Duitsland hoe Angela dat doet. In de huidige NL'se politiek weinig vrouwen die dat aan zouden kunnen.
Inderdaad, maar kijk naar Hillary Clinton, Kamala Harris, die twee BLM oprichtsters. Nancy Pelosi. Levensgevaarlijk voor onze samenleving. Maar wel heel erg invloedrijk.
Laatst gewijzigd door Robin op 22 apr 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 22 apr 2021, 11:38

Tom schreef: 22 apr 2021, 11:31 Aan de andere kant kiest de meerderheid van de vrouwen er zelf ook voor om het in stand te houden, door minder te werken dan de man. Dus van het kleine groepje vrouwen dat wel veel werkt is het logisch dat er minder in topposities komen, je hebt veel meer mannelijke concurrentie.
Maar kiezen ze daar echt voor, of is het omdat het nou eenmaal zo hoort/hoorde en al 1000-en jaren zo gaat? Dat is wat ik bedoel met mijn eerder reactie dat het simpelweg moeilijk is om zulke vaste rolpatronen te doorbreken.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 22 apr 2021, 11:40

Ach het staat ieder vrij om zijn eigen mening te hebben over de rol en positie van de man/vrouw. Daar mag zo iemand iets van vinden, en daar mag ik dan weer iets van vinden. Zolang we er geen rekening mee hoeven te houden in een vorm waardoor de vrouw niet gelijk wordt behandelt, is dat prima toch ?

Gr Ron

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:43

frankie schreef: 22 apr 2021, 11:38
Tom schreef: 22 apr 2021, 11:31 Aan de andere kant kiest de meerderheid van de vrouwen er zelf ook voor om het in stand te houden, door minder te werken dan de man. Dus van het kleine groepje vrouwen dat wel veel werkt is het logisch dat er minder in topposities komen, je hebt veel meer mannelijke concurrentie.
Maar kiezen ze daar echt voor, of is het omdat het nou eenmaal zo hoort/hoorde en al 1000-en jaren zo gaat? Dat is wat ik bedoel met mijn eerder reactie dat het simpelweg moeilijk is om zulke vaste rolpatronen te doorbreken.
Kiest een fabrieksarbeider voor wat hij doet, kiest een door de generaties heen zwak sociaal gezin voor de vaak qua carriere niet al te ideale weg qua opleiding van hun kroost. Dat soort dingen.

Vrijheid lijkt zo te zijn(en met Corona niet zozeer) in deze samenleving, maar hoe vrij dan om 'zelf te kiezen' uiteindelijk?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 22 apr 2021, 11:45

In onze afdelingen, chemie, procesoperating, logistiek, een tak die al honderd jaar alleen maar lelijke mannen aan het werk houdt. Hier werkt sinds kort pas een (poolse) vrouw. Je moet het een kans geven, geen water zien branden, maar toch krijg ik het gevoel dat ze meer kansen krijgen dan "een vent". Zeggen ze wel eens dat mannen eigenwijs zijn, maar dan .....jeweetwel. Verloning is trouwens gelijk voor iedereen. Hebben we het nog niet eens over het fysieke, met 25kg zakken sleuren.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 11:47

JP schreef: 22 apr 2021, 11:45 In onze afdelingen, chemie, procesoperating, logistiek, een tak die al honderd jaar alleen maar lelijke mannen aan het werk houdt. Hier werkt sinds kort pas een (poolse) vrouw. Je moet het een kans geven, geen water zien branden, maar toch krijg ik het gevoel dat ze meer kansen krijgen dan "een vent". Zeggen ze wel eens dat mannen eigenwijs zijn, maar dan .....jeweetwel. Verloning is trouwens gelijk voor iedereen. Hebben we het nog niet eens over het fysieke, met 25kg zakken sleuren.
Interessant(not kidding), noem eens iets van die beleving JP. Ik heb dit wel vaker gehoord namelijk.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 22 apr 2021, 12:00

Beleving ? In mijn ogen mag en kan iedereen dit werk doen, en zeker als je weet dat je in een 'mannen-wereld' terecht komt, dan vergt die aanpassing van beide kanten. Nu is het alsof iedereen (45 man) zich aan haar moet aanpassen. Buiten de taal (alle formulieren opeens in het engels) , steeds te laat komen, eerder naar huis moeten (moeilijk als je in een volcontinue-dienst draait met aflossingen) een veel langere inwerkperiode (no pun) maar dan nog basisregels aan de laars lappen. Veiligheidsissues zoals pbm's niet dragen, hele dag met 2 gsm's spelen.
"je moet het een kans geven...", zeggen ze dan.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 22 apr 2021, 12:03

OK!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 22 apr 2021, 12:07

Wordt tijd om de ketting weer in te korten, teveel vrijheid is niet goed voor ze.

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 22 apr 2021, 12:11

frankie schreef: 22 apr 2021, 11:38 Maar kiezen ze daar echt voor, of is het omdat het nou eenmaal zo hoort/hoorde en al 1000-en jaren zo gaat? Dat is wat ik bedoel met mijn eerder reactie dat het simpelweg moeilijk is om zulke vaste rolpatronen te doorbreken.
In veel andere landen niet, dat is gedwongen, geloof, eer in families etc. Wat Robin zegt. Dan vind ik zo'n uitspraak van een SGPer ook stom, want dan houd je dat in stand binnen die kringen. Als een meid van 18 binnen zo'n gelovig gezin graag wil studeren en niet in het standaard rolmodel wil passen wat de hele familie voor ogen heeft (trouwen en in de keuken staan), dan is het lastig om daar uit te breken, zeker in kleine kringen/dorpen waarin veel om geloof draait. Vind ik een kwalijke zaak.
Maar het merendeel van de vrouwen hier in het westen zit niet in die situatie, die hebben gewoon de vrijheid om te doen wat ze zelf willen. Als het grootste deel er dan zelf voor kiest om parttime te gaan werken, kinderen te nemen etc.. Die keus is prima maar gaat vaak niet samen met hoge posities. Dat het dan in de statistiek slecht aftekent voor vrouwen komt mede door de keuze die veel vrouwen zelf maken.

Gijzert
Berichten: 4995
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 22 apr 2021, 12:44

Robin schreef: 22 apr 2021, 11:32
Gijzert schreef: 22 apr 2021, 11:28
Robin schreef: 22 apr 2021, 11:23 Zet bijv vrouwen in 't leger in de frontlinie bij elke oorlog, denk WW1, WW2 etc.

Iets met wel de lusten en niet de lasten denk ik wel eens.
Misschien als de vrouwen aan de macht waren geweest hadden we WO1 en WO2 niet gehad.

Daarbij zitten er op dit moment echt genoeg vrouwen in het leger.

En het dikgedrukte punt maakt hij niet. Hij vindt dat vrouwen minderwaardig zijn. Dat haal ik uit zijn relaas.
Ja misschien. Maar vrouwen komen niet aan de macht omdat ze dan blijkbaar de power niet hebben???????
Dat punt maakt die SGPer dus.

Zin twee: Nee. Moet 50/50 minimaal en adhv bovenstaande 70v/30m. Dat is reeël, maar dat wordt 'm niet.
Zin drie: vind ik ook, maar ik ben het ook niet geheel met hem eens he.
Hij noemt het de power niet hebben. Als er een vrouw met een 9mm voor hem staat heeft ze wel de power.
Fysieke kracht was vroeger belangrijk. Tegenwoordig toch niet meer. Anders was Arnold Schwarzenegger wel de politiek in gegaan...


Oh wacht......

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 22 apr 2021, 17:54

Tien jaren gelden zat bij mij in de auto een hoog opgeleide dame, die mij vertelde, dat haar vriendinnen uit haar studietijd, allemaal bij de overheid werken.
Deze vrouwen kregen om de tijd een beoordelingsgesprek, welke ging van:

Hoe bevalt het werk. Moeilijk hoor. Oké je werkt hier nog steeds ik noteert, het werk bevalt je.
Hoe is contact met je collega's. Als ik wat voorstel, wel dat heeft eigenlijk geen zin. Ik schrijf op, je heb goed contact met de collega's.
Enz.
Er werden enkel positieve beoordelingsrappoorten geschreven, want stel je voor dat vrouwen niet mee kunnen komen in hun beroep.
Zij zei mijn vriendinnen verdienen meer als ik in het bedrijfsleven, maar ik heb een leuk beroep.

Ik heb veel van haar geleerd voor mijn handel.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], krentenbol, RS-Ron, Tomj en 195 gasten