Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 17 sep 2020, 17:29

Het klinkt allemaal leuk maar dit soort partijen willen eigenlijk helemaal niet regeren. Dit vanuit de opositie roeptoeteren is vrijblijvend en risicoloos.
Onzin kregen ze maar eens de meerderheid.
Ik ben tegen de EU maar voor een EEG zoals voorheen, toen kon je met een beetje geld veel doen, en toen kwam de geldverslindende EU.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 17:57

350 Z schreef: 17 sep 2020, 17:29
Het klinkt allemaal leuk maar dit soort partijen willen eigenlijk helemaal niet regeren. Dit vanuit de opositie roeptoeteren is vrijblijvend en risicoloos.
Onzin kregen ze maar eens de meerderheid.
Ik ben tegen de EU maar voor een EEG zoals voorheen, toen kon je met een beetje geld veel doen, en toen kwam de geldverslindende EU.
+1

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 18 sep 2020, 17:03

romo schreef: 06 sep 2020, 13:04
romo schreef: 02 sep 2020, 20:54 Nou, weer een Minister van J&V die er aan gaat?


Eigenlijk moet ie natuurlijk uit zichzelf opstappen als rechtgeaard jurist, hij zal als geen ander inzien dat zijn gezag en autoriteit tot onder 0 zijn gedaald

Als die kerel ook maar een greintje karakter heeft, dan zet ie er zelf een punt achter.
romo schreef: 02 sep 2020, 21:05 De hoogste bomen etc


Niks hetze, de man verantwoordelijk voor de regels, wetgeving, mede op Corona gebied, volgt ze zelf niet op, sterker; liegt er aantoonbaar over. Noemt niet volgers van de regels "aso`s"

Deze man heeft geen autoriteit en gezag meer.

Dan is het klaar voor een minister


2 keuzes;


1 De man krijgt een boete, met een justitiële aantekening (strafblad) een staatsrechtelijk novum
2 De man schrapt alle boetes en justitiële aantekeningen bij de reeds beboetten.



Ik begrijp net dat ie zelf niet opstapt. Nou, dan bewijst ie het CDA een enorme vrindendienst met de volgende verkiezingen :tooth:

Aangeschoten wild en op sterven na dood.


Ik quote mijzelf toch nog maar even;

Zojuist in Buitenhof, Geert Corstens, oud president van de Hoge Raad der Nederlanden, die in niet mis te verstane bewoordingen Grapperhaus naar de de nooduitgang verwijst. Hij had de eer volledig aan zich zelf moeten houden volgens Corstens.

Vervolgens ook de conclusie dat dit aan hem blijft kleven en politiek geen gezag meer geniet, de komende verkiezingsstrijd zal hij er compleet mee worden lek geschoten, met hem het CDA

Grapperhaus afgeserveerd door primus inter pares Corstens.

Mooie TV dit, even in uitzending gemist bekijken indien belangstelling.



Strafblad voor Grapperhaus, dat is een staatsrechtelijke unicum IMO;

https://www.nu.nl/politiek/6078314/grap ... fblad.html

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 18 sep 2020, 18:09

:clap: :clap:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 18 sep 2020, 18:44

NOUNOU, een strafblad, dat zal hem leren en zal die zeer veel last van hebben :lol: :lol: :lol:

Online
Richardt.
Berichten: 6492
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Richardt. » 18 sep 2020, 19:08

Nou, als ze voet bij stuk houden heeft dat wel gevolgen. Een VOG kan voor bepaalde functies, misschien wel die van minister, best wel eens lastig worden.

Maar goed, iedereen was het bij de invoering van de boete er al over eens dat een aantekening op je strafblad toch wel iets teveel van het goede was...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 18 sep 2020, 19:13

Richardt. schreef: 18 sep 2020, 19:08 Nou, als ze voet bij stuk houden heeft dat wel gevolgen. Een VOG kan voor bepaalde functies, misschien wel die van minister, best wel eens lastig worden.

Maar goed, iedereen was het bij de invoering van de boete er al over eens dat een aantekening op je strafblad toch wel iets teveel van het goede was...
Nee hoor bij een VOG kijken ze alleen of je functie evt raakvlakken heeft met je strafblad, en geen afstand houden heeft geen enkele invloed op een VOG aanvraag.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 18 sep 2020, 19:23

Luco schreef: 18 sep 2020, 19:13 Nee hoor bij een VOG kijken ze alleen of je functie evt raakvlakken heeft met je strafblad, en geen afstand houden heeft geen enkele invloed op een VOG aanvraag.
Geen raakvlak? De regel overtreden die je zelf oplegt aan de Nederlandse bevolking lijkt me een behoorlijk loodrecht 'raakvlak'. Je zou het ook een vicieuze cirkel kunnen noemen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 18 sep 2020, 19:24

///Joost schreef: 18 sep 2020, 19:23
Luco schreef: 18 sep 2020, 19:13 Nee hoor bij een VOG kijken ze alleen of je functie evt raakvlakken heeft met je strafblad, en geen afstand houden heeft geen enkele invloed op een VOG aanvraag.
Geen raakvlak? De regel overtreden die je zelf oplegt aan de Nederlandse bevolking lijkt me een behoorlijk loodrecht 'raakvlak'. Je zou het ook een vicieuze cirkel kunnen noemen.
Klopt, maar zo wordt er niet met een VOG aanvraag naar gekeken.

als je geld wit hebt gewassen kijken ze daarnaar, je mag dan bv niet bij een bank werken, maar wel op elk ander gebied
ben je veroordeeld voor pedofolie mag je niet met kinderen werken maar bv weer wel bij een bank
al heb je overvallen gepleegd kan je gewoon op een kinderdagverblijf werken
Uiteindelijk is die hele VOG een wassen neus.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 19 sep 2020, 09:02

tomgtr schreef: 17 sep 2020, 10:10 Als de PVV groeit wordt FvD kleiner en vice versa.
Hoe meer het uiltje van Minerva zit te oreren, des te meer stemmen de PVV gaat krijgen.
Thierry is niet heel handig bezig om het mild uit te drukken, FvD gaat decimeren bij de volgende verkiezingen.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... luis-onzin

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 19 sep 2020, 09:32

Wat kan Thierry soms domme uitspraken doen, hij vergeet steeds dat vanwege zijn rechtse voorkeur ieder woord van hem word uitvergroot in de media om hem kapot te maken.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 19 sep 2020, 09:52

Kijk hier zeker naar, het duurt wel een anderhalf uur, maar die is het zeker waard.
Arno Wellens & Madelon Vos over Hoe Rutte ons gels weg heeft geven aan de EU & banken.
Nu begrijp je ook waarom Engeland uit de EU stapt.
https://www.youtube.com/watch?v=qLDJp6FCvRI

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 19 sep 2020, 10:34

Dank voor t filmpje alt. Zal morgenvroeg het geheel even kijken onder 't genot van 'n bak koffie of 2/3.

Verder is inderdaad TB zeer onnozel bezig. Gelukkig hebben we de PVV nog.

Over die VOG is inderdaad wassen neus wat Luco zegt.

Iedereen flikkert over Grapperhaus heen en die troela Femke zit er nog. Als Grapper een strafblad krijgt/heeft moet Femke paar weken de cel in en 4 mille boete. En 'n nooit meer de politiek in.
Gelijke monniken gelijke kappen jongens!

En ik ben het gelul zat dat Grapperhaus hoger in de hierarchie staat. Bespaar me die herhalingen:)

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 19 sep 2020, 15:40

Elise schreef: 19 sep 2020, 09:02
tomgtr schreef: 17 sep 2020, 10:10 Als de PVV groeit wordt FvD kleiner en vice versa.
Hoe meer het uiltje van Minerva zit te oreren, des te meer stemmen de PVV gaat krijgen.
Thierry is niet heel handig bezig om het mild uit te drukken, FvD gaat decimeren bij de volgende verkiezingen.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... luis-onzin
Dat denk ik ook. Dat semi intelligente gelul, gedweep met kunst, schaken maar dan zo onintelligente of zo afstandelijk van normale mensen reageren. Heel hard aan de gunfactor werkt hij niet. Hij vist in een vijver die naar GL of D66 neigt en jaagt de gemiddelde PVV stemmer hard weg. Dan kan hij nog zoveel leden hebben, uiteindelijk blijft er alleen een groep rechtse copsballetjes over. Hoop ik. Ik vind hem op tv of in debat dramatisch slecht. Hiddema moet er toch ook moedeloos van worden. Elk beetje goodwill wat er gekweekt wordt gaat direct verloren na wat teveel publieke optredens. Ondertussen waardeer ik Wilders meer. Dat ik dat publiekelijk toegeef zegt alles. Intelligentie kan je lang spelen maar uiteindelijk val je door de mand.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 19 sep 2020, 15:56

Ik ben geen Wilders stemmer, maar de man is bepaald niet achterlijk en kan serieus goed debatteren. Baudet is gewoon een omhoog gevallen droeftoeter, fijn dat die z'n eigen politieke graf aan het graven is. Missen we niks aan.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 19 sep 2020, 19:56

Wat ik wel een beetje jammer vond, is dat Wilders (en de rest van de oppositie) die hoofdelijke stemming (beloning zorgpersoneel) erdoor wilden drukken.
Vind ik achterbaks en daar houd ik niet zo van.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Downforce Hans » 19 sep 2020, 20:54

Elise schreef: 19 sep 2020, 19:56 Wat ik wel een beetje jammer vond, is dat Wilders (en de rest van de oppositie) die hoofdelijke stemming (beloning zorgpersoneel) erdoor wilden drukken.
Vind ik achterbaks en daar houd ik niet zo van.
Ik vond dat weglopen achterbakser.......
Overigens Die Grapperhaus wordt steeds genoemd over zijn foutje maar waarom die mensen niet die op dat feestje geen afstand hielden en de uitbater van die eettent? Er zijn genoeg samenscholingen geweest waar iedereen een prent kreeg.
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 21 sep 2020, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 19 sep 2020, 23:51

Hoezo is het achterbaks. Wat moet je dan doen als er iets in stemming wordt gebracht waarvoor alleen door omstandigheden een kamermeerderheid is? Weglopen is een technisch trucje. Het in stemming brengen misbruik maken van overmacht.

De kamer kwam bijeen tijdens zomerreces om over iets heel anders te praten dan beloning in de zorg. Om dan dit in stemming tr brengen is puur opportunisme en voor de bühne. Kennelijk werkt het....

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 20 sep 2020, 07:24

De Grote Geert Show: Wilders tegen IEDEREEN

01:45 Wilders versus Azarkan (DENK)
09:45 Wilders versus Jetten (D66)
16:23 Wilders versus Dijkhoff (VVD)
25:38 Wilders versus Segers (CU)
32:15 Wilders versus Heerema (CDA)
38:47 Wilders versus Azarkan (II)
45:17 Wilders versus Jetten (II)
52:01 Wilders krijgt "steuninterruptie" van Baudet (FvD)
53:51 Wilders versus Klaver (GroenLinks)
1:16:25 Wilders versus Asscher (PvdA)
1:41:53 Wilders versus Segers (II)
1:48:02 Wilders semi-versus Van der Staaij (SGP)
1:54:20 Wilders versus Azarkan (III)
2:00:35 Wilders versus Jetten (III)


Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 20 sep 2020, 08:44

De laatste 40 jaren staan de Nederlandse bedrijfsnamen bol van het Anglicisme, Bijna elk bedrijf heeft geen Nederlandse naam meer.
Als je de betreffende verantwoordelijke erop aan spreek, krijg je als antwoord, ja, gaan een internationaal bedrijf worden.
Dan antwoorde ik altijd, dus een Engels bedrijf dat veel zaken doet met Nederland heeft zeker een Nederlandse naam?
Uitgeluld zijn ze dan, het niet begrijpend.
Het klinkt ook uitermate dom als dan de telefoon in het Nederlands wordt opgenomen, waar blijft je Engelse uitstraling van je internationaal bedrijf?

Ik kende nog bedrijven die heette, Jansen & zoon, Pietersen & zonen, zelf kende ik er een bouwbedrijf die heette P. van der Weide & dochters.
Wanneer zal de bedrijfsnamengeschiedenis zich herhalen?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 20 sep 2020, 10:22

Niet.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 20 sep 2020, 13:30

Heineken
Vanderbilt
Brenninkmeijer
Koch(Industries) google die maar eens, zeer invloedrijke Republikeinse familie. Ut Fryslân, net als de Brenninkmeijers:)

Die namen hoeven niet geangliceerd.

Doe je ook niet bij Porsche of Haagen Dazs. Vinden Yanks en Asiaten juist des te (Noord)Europeser.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 20 sep 2020, 15:40

Precies, Robin, dat zijn oude merken.
Je hebt nog steeds bouwbedrijven die b.v.b. van Puffelen heten, maar de nieuwe typen bedrijven, zoals uitzendbureaux, consultancy's, ict, amusement die hebben vaak een verengelsende naam.
Maar ik ken geen uitzendbureau met een Poolse naam, zelfs het ministerie van buitenlandse zaken heet het ministerie van buitenlandse zaken.

Wat Wilders deed met de hoofdelijke stemming voor de extra beloning voor de zorg heet gebruik maken van de politiek.
Politiek is een spel met kleine problemen op de agenda zetten, de grote zaken wegpraten.
Wie gaan op vakantie als er een crisis is, wel, de politici.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Stefan R » 20 sep 2020, 16:35

alt schreef: 20 sep 2020, 15:40 Precies, Robin, dat zijn oude merken.
Je hebt nog steeds bouwbedrijven die b.v.b. van Puffelen heten, maar de nieuwe typen bedrijven, zoals uitzendbureaux, consultancy's, ict, amusement die hebben vaak een verengelsende naam.
Maar ik ken geen uitzendbureau met een Poolse naam, zelfs het ministerie van buitenlandse zaken heet het ministerie van buitenlandse zaken.

Wat Wilders deed met de hoofdelijke stemming voor de extra beloning voor de zorg heet gebruik maken van de politiek.
Politiek is een spel met kleine problemen op de agenda zetten, de grote zaken wegpraten.
Wie gaan op vakantie als er een crisis is, wel, de politici.
Olsok, onderdeel van Pro.Konak :mrgreen:

PeterB
Berichten: 3256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door PeterB » 20 sep 2020, 18:43

Robin schreef: 20 sep 2020, 13:30
Die namen hoeven niet geangliceerd.

Haagen Dazs.


Ehm, da's geen familienaam hè maar leuk bedacht omdat het zo lekker klinkt..
:lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Eric Z, Jeroen89 en 274 gasten