Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 15 jun 2017, 08:50

Maar kan de vlag al uit dan. Zijn we nu echt verlost van Yasser?:)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11441
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Hielke » 15 jun 2017, 11:27

PvdA gaat niet aanschuiven. Dat zou hun nekschot betekenen.

Denk dat het tussen Segers en Pechthold op het persoonlijke vlak niet goed zit. Het vasthouden van d'66 aan hun levenseinde thematiek is mal. Met de huidige mogelijkheden hebben we dat al goed geregeld, en geen van de andere partijen ondersteunt D'66. Dat Pechthold nu ineens op zo'n verdwaald thema consequent wordt, terwijl je over de bestuurlijke vernieuwingsparels die aan de basis van D'66 stonden, gekozen burgemeester, referendum, niks meer uit hun hoek hoort, is weinig geloofwaardig. Pechthold zal nu onder druk gezet worden om overstag te gaan. Doet ie dat niet dan krijgt ie de schuld in z'n schoenen geschoven. Een ruggegraat heeft ie niet dus reken maar uit.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 15 jun 2017, 13:01

^Pechtold zit in een 3 keer is scheepsrecht "lose(r)" positie;

1 Hij elimineert direct (op voorhand) een mogelijke samenwerking met de CU, want hij wil linker flank dekking van GL

2 GL haakt af, maar als D66 zo graag GL wil hebben, waarom niet iets meer richting GL bewegen op migratie?

3 Terugkeer naar CU als optie meerderheidskabinet levert direct gezichtsverlies op voor D66, want compromis voltooid leven wat dan altijd onvoltooid leven blijft.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 15 jun 2017, 15:16

romo schreef: 15 jun 2017, 13:01
3 Terugkeer naar CU als optie meerderheidskabinet levert direct gezichtsverlies op voor D66, want compromis voltooid leven wat dan altijd onvoltooid leven blijft.
Vraag me toch al af hoe ze dit met het CDA gaan oplossen, die hebben er ook een stevig andere mening over dan D66

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 07:54

Zit Pechtold eigenlijk al aan z'n voltooid leven:)

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 08:12

Bram schreef: 14 jun 2017, 17:17 Vind dit wel een mooie brief:

Beste Jesse, ik, 41 jaar, vader van twee kinderen, Prius-rijder notabene, afgestudeerd Algemene Sociale Wetenschappen aan de Universiteit Utrecht, stem mijn hele leven al GroenLinks. (Soms heb ik zelfs letterlijk sandalen aan met wollen sokken!)

Jay Legerstee, Wijk bij Duurstede
Nja, Ik heb er niet op gestemd maar vind wel dat hij zich aan zijn principes houdt. Zo ook de SP. Dat viel met het vorig kabinet met de PvdA niet te zeggen.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 09:00

Bij 'n land met zoveel partijen als Nederland en zoveel meningen 'die ertoe doen', inclusief de verkiezingsuitslag zijn principes het laatst waar je in het algemeen belang voor dit land aan moet denken. Democratie is al ver te zoeken in ons systeem, maar principes schieten helemaal niks op. waarvan akte.

Mao had ook zijn principes, Maduro nu ook....

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 10:20

Waarom?

Mensen kiezen voor je met een reden. Zodra die reden niet terug te vinden is in een regeerakkoord verlies je je achterban. (PvdA)
Gaat het dan in het "landsbelang" of in het bijvoorbeeld VVD belang?

Misschien is het tijd voor een ander soort democratie waar niet alles vast ligt in een akkoord vooraf.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 10:28

Gijzert, ik snap je punt ook en inderdaad deze vorm van 'democratie' heeft 'zn beste tijd gehad.
VVD belang, tja, het zijn leugenaars en draaikonten zonder principes(heb op Rutte gestemd lol)
Maar ze zijn wel de grootste partij, dus 'hun principes' zouden zwaarder moeten wegen dan Yasser's zogenaamde principes imho....

Principes remmen de boel af!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10421
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 16 jun 2017, 10:48

Eens met Robin, in dit politieke stelsel is compromissen sluiten het enige wat je kan doen om IETS voor elkaar te krijgen. Rutte mag dan een draaikont zijn of leugenaar, aan de andere kant zonder die kwaliteiten hadden we hier de laatste jaren elk jaar verkiezingen gehad en was het een nog grotere bende geweest.

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 10:52

Tsja.... Heb je ook weer gelijk in Robin.

Ik zeg een minderheidsregering zonder vast regeerakkoord en over alle zaken die spelen een meerderheid zoeken.
Misschien over zaken van het grootste belang iets van een algemene consensus ofzo.

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 10:57

Gijzert zoiets.
tomgtr schreef: 16 jun 2017, 10:48 Eens met Robin, in dit politieke stelsel is compromissen sluiten het enige wat je kan doen om IETS voor elkaar te krijgen. Rutte mag dan een draaikont zijn of leugenaar, aan de andere kant zonder die kwaliteiten hadden we hier de laatste jaren elk jaar verkiezingen gehad en was het een nog grotere bende geweest.
Tom even genuanceerder naar Rutte cs:
ik weet wie Rutte is en daar staat een man die elk staatshoofd zonder gène de hand kan schudden, weet waar hij het over heeft de man is positief ingesteld, altijd eigenlijk.
In tijden van crisis hier stond hij er, geen makkelijke taak.
Hij heeft ervaring om deze zooi te leiden, als geen ander(binnen huidig Den Haag)
Daarom Rutte. Zijn/hun manco's neem ik graag voor lief.
Hij is een goed visitekaartje voor NL in deze huidige chaos in de wereld vind ik.

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 11:08

Maar waarom niet op de verschillende onderwerpen met verschillende partijen een meerderheid creëren?
Nu gaan partijen akkoord met zaken waarvan ze vooraf gezegd hebben Onacceptabel. Dat zorgt toch voor wantrouwen.
Met de hoeveelheid zetels die naar kleine partijen gaan is het gewoon steeds lastiger om een normale coalitie te maken.
Dat zien we nu ook weer.

Ik zie in Rutte niet echt die goede premier. Als je zijn reacties ziet op alle integriteitsissues binnen de vvd. Tot ze onhoudbaar blijken te zijn verdedigen. Dat begrijp ik bijvoorbeeld niet.
Geen idee wie van de huidige politiek leiders dat wel zou kunnen zijn.
Het hele gebeuren omtrent Oekraïne referendum zijn we alweer vergeten.
Het MH17 gebeuren waar we nog steeds geen antwoorden hebben.

Ik voel me nu een GTrene met mijn onsamenhangende relaas....

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4112
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 16 jun 2017, 11:11

Gijzert schreef: 16 jun 2017, 11:08
Het hele gebeuren omtrent Oekraïne referendum zijn we alweer vergeten.
Dat heeft hij dan perfect gedaan toch? :tong:

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 11:12

Gijzert, wie zie jij 'nu' met de huidige clowns daar dan als de persoon die het even beter kan?:)

In het land der blinden is éénoog koning/premier:)

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 11:21

Hebben 'we' nou echt 't idee dat 'een ander' het MH17 gebeuren etc. wel 'naar wens' had laten aflopen?
Ik ben mij te bewust van de onderlinge machtsverhoudingen/diplomatie/balans/onbalans en gelul in deze wereld.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Andre » 16 jun 2017, 11:25

Een land waar zwarte piet ter discussie staat. Een land waar de naam negerzoen niet gebruikt kan worden. De grote steden lijken inmiddels de Gazastrook wel met 2/3 allochtonen in de Bijstand en daarboven op nog een stel idioten in Den Haag.

Ze kunnen beter alle 150 in de kamer een Mijiter van Sinterklaas op zetten. (geld overigens niet voor ons eigenvolk die moeten werken en betalen)

Robin
Berichten: 51400
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 16 jun 2017, 11:36

Tja er is 'n hoop onvrede in de samenleving, versterkt door social media ook.
Tegenover Wilders/Pegida etc staan Simons en Liberal Logic lieden etc.
Polarisatie.

Hoe te handelen? Ik weet 't niet!

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 11:50

Robin schreef: 16 jun 2017, 11:12 Gijzert, wie zie jij 'nu' met de huidige clowns daar dan als de persoon die het even beter kan?:)

In het land der blinden is éénoog koning/premier:)
Om mezelf te quoten: "Geen idee wie van de huidige politiek leiders dat wel zou kunnen zijn."

@Andre, Dat negerzoenen verhaal is een marketing stunt van de firma Buys geweest. En heeft dus gewerkt.


Ik denk dat Den Haag op dit moment zich ook afvraagt hoe te handelen.
CDA wil niet zonder VVD
SP wil niet met VVD
PvdA wil helemaal niet
D66 wil niet met CU
GL wil niet onder de voorwaarden van VVD/CDA.

Dan houdt het een beetje op en lijkt me een minderheidskabinet die de boer op moet voor meerderheden op verschillende vlakken de enige optie.

Tom
Berichten: 21730
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 16 jun 2017, 12:00

Met Robin eens. Ik vind Rutte ook prima alleen zodra het moeilijk begint te worden vind ik 'm slapjes. Dan lacht ie alles een beetje weg. Ga ook niet roepen "de onderste steen moet boven". Als dat één keer het geval is geen ramp, maar het gedraai is steeds vaker het geval.

Andre
Berichten: 11233
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Andre » 16 jun 2017, 12:25

Tis nu nog een marketing stunt over 5 jaar liggen ze niet meer in de schappen als we zo doorgaan!!!!

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 12:40

Afbeelding
Andre schreef: 16 jun 2017, 12:25 Tis nu nog een marketing stunt over 5 jaar liggen ze niet meer in de schappen als we zo doorgaan!!!!

Ze liggen al niet meer in de schappen als negerzoenen.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 16 jun 2017, 12:41

tomgtr schreef: 16 jun 2017, 10:48 Eens met Robin, in dit politieke stelsel is compromissen sluiten het enige wat je kan doen om IETS voor elkaar te krijgen. Rutte mag dan een draaikont zijn of leugenaar, aan de andere kant zonder die kwaliteiten hadden we hier de laatste jaren elk jaar verkiezingen gehad en was het een nog grotere bende geweest.
helemaal mee eens! Ik vind dat juist een goede kwaliteit van Rutte, misschien niet altijd aan zijn princiepes houden maar stelt wel het landsbelang en enigzins "rust in de tent" als belangrijker doel waardoor we door kunnen ipv elk jaar terug naar de koning en weer opnieuw verkiezingen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 16 jun 2017, 12:55

Niet dat ik een oplossing propageer, in het geheel niet.

maar;

Compromissen is als zachte heelmeesters die stinkende wonden maken, het is namelijk altijd de 1 na beste oplossing. Per definitie; niet de beste oplossing.

Vroeg of laat gaat het dan fout, zie 50 jaar compromisland NL

Als er dan compromissen gesloten worden kan je IMHO niet verlangen dat de een heel veel water bij de wijn moet doen (GL) en het motorblok maar heel weinig.

Enerzijds heb je dus een partij als GL nodig voor een meerderheidsregering, maar anderzijds gun je ze niks en haal je ze het vel over de oren, waardoor een PvdA-tje over 4 jaar (of eerder bij val kabinet) evident is. Electorale zelfmoord, daar zal toch elke partij voor passen? (Nou ja, de PvdA heeft op de harde manier geleerd) Zo gaat het nooit werken.

Kortom; de schuld ligt niet, zoals algemeen aangenomen, bij GL. Das wel heel simpel gedacht.

Online
Gijzert
Berichten: 5002
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gijzert » 16 jun 2017, 13:00

+1 Romo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Brutus the Legend, EvdP, Gert-jan, Google [Bot], smiley, tomgtr en 471 gasten