Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 17 sep 2020, 07:37

Elise schreef: 16 sep 2020, 23:16
Martijn_bmw schreef: 16 sep 2020, 17:06 Al die snipper partijen zoals PVV, FVD
WTF?
De op 1 na grootste partij in de 2e kamer een snipper partij noemen?
Snipper in de zin van 1 aandachtgebied helemaal uitdiepen in hun programma en de rest is bijzaak.
Dat werkt niet, je moet toch minstens een doordacht en goed doorrekend programma hebben dat het meeste binnen Nederland raakt.

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 08:31

Martijn_bmw schreef: 17 sep 2020, 07:37
Elise schreef: 16 sep 2020, 23:16
Martijn_bmw schreef: 16 sep 2020, 17:06 Al die snipper partijen zoals PVV, FVD
WTF?
De op 1 na grootste partij in de 2e kamer een snipper partij noemen?
Snipper in de zin van 1 aandachtgebied helemaal uitdiepen in hun programma en de rest is bijzaak.
Dat werkt niet, je moet toch minstens een doordacht en goed doorrekend programma hebben dat het meeste binnen Nederland raakt.
Dan ben ik ook een snipperaar :kikker: , voor mij geldt ook maar 1 punt en de rest is bijzaak.
Uit de EU!

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1981
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 17 sep 2020, 09:19

Martijn dat komt door het eenzijdige beeld wat de linkse media bewust laat zien om ze te framen. Ze herhalen 1 ding van een partij keer op keer en mensen zoals jij zien ze als 1 issuepartij terwijl de werkelijkheid heel anders is.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 09:43

+1 @350Z

PVV voor mij zoals 't nu lijkt.

En wat Elise zegt, het is potverdorie idd de tweede partij.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 17 sep 2020, 09:54

Ehm, nou eh. Dit was het vorige verkiezingsprogramma. Mist een klein puntje, hoe dit betaalt gaat worden. Met geen EU afdracht, en geen geld naar linkse hobby's kom der er even niet he. En de EU uit gaat dik geld kosten. Of hebben jullie het idee dat het zo goed gaat in het VK?

Afbeelding

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 10:02

Alsof het VVD programma alles waarmaakt, daar komt ook niks van terecht, dat weten we de laatste jaren wel...

Deze.
https://www.briefjevanjan.nl/aan-hugo-d ... JqiOXnWz4I

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 17 sep 2020, 10:10

Klopt Robin, reden dat ik vaak niet gestemd hebt, er wordt vanalles beloofd, is alleen om aan de macht te komen/blijven. Komt ook nog bij dat je, zogauw je in een coalitie zit een deel van je programma kan laten vallen. Het CDA kan wel tegen abortus of winkels open op zondag zijn, ze weten dat dat meteen de prullenmand in kan als ze in een coalitie komen. Probleem met programma van Wilders is, als je daar de absolute nee's uit schrapt voor de gevestigde partijen er werkelijk niks over blijft. Ze kunnen alleen maar een coalitie vormen met Baudet, maar die komen never nooit ook maar in buurt van een coalitie. Als de PVV groeit wordt FvD kleiner en vice versa. Het klinkt allemaal leuk maar dit soort partijen willen eigenlijk helemaal niet regeren. Dit vanuit de opositie roeptoeteren is vrijblijvend en risicoloos.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 10:17

tomgtr schreef: 17 sep 2020, 10:10 Klopt Robin, reden dat ik vaak niet gestemd hebt, er wordt vanalles beloofd, is alleen om aan de macht te komen/blijven. Komt ook nog bij dat je, zogauw je in een coalitie zit een deel van je programma kan laten vallen. Het CDA kan wel tegen abortus of winkels open op zondag zijn, ze weten dat dat meteen de prullenmand in kan als ze in een coalitie komen. Probleem met programma van Wilders is, als je daar de absolute nee's uit schrapt voor de gevestigde partijen er werkelijk niks over blijft. Ze kunnen alleen maar een coalitie vormen met Baudet, maar die komen never nooit ook maar in buurt van een coalitie. Als de PVV groeit wordt FvD kleiner en vice versa. Het klinkt allemaal leuk maar dit soort partijen willen eigenlijk helemaal niet regeren. Dit vanuit de opositie roeptoeteren is vrijblijvend en risicoloos.
Ik snap je punt en grotendeels mee eens, maar dit dikgedrukte hoor en lees ik al sinds Pim Fortuijn. Maar da's een stellingname/theorie die je aan kunt blijven hangen, want nooit geprobeerd natuurlijk he.

En roeptoeteren klinkt ook zo alsof ze onnozel zijn bij de PVV /FvD.

Dus als je 't maar genuanceerd brengt met 'n strak gestreken smoelwerk terwijl je achterban de boel in de fik steekt en afbreekt(GL/BLM /Antifa) is het géén roeptoeteren opeens.
Idem voor Rutte, maar wel list en bedrog en liegen....

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 10:19

tomgtr schreef: 17 sep 2020, 09:54 En de EU uit gaat dik geld kosten. Of hebben jullie het idee dat het zo goed gaat in het VK?
Die dooddoener dat uit de EU dik geld gaat kosten is de oneliner die je iedere keer hoort. Beetje a la het partijprogramma van de PVV :lol:

Ja het klinkt zo leuk, de EU levert ons zoveel aan handel op. Zodra we er uitstappen zijn we dat allemaal kwijt.
Maar als je X verdient aan de handel en je moet X+1 uitgeven om je "klanten" overeind te houden dan kost het geld en ben je verkeerd bezig. Tel daarbij nog even de verplichtingen en beperkingen op die EU oplegt om het beeld compleet te krijgen.

Nog maar even dat Coronarekening artikeltje ....wat gaat ons dat kosten?
Hebben we het alleen nog maar over Corona zoals het er nu voor staat.

Voor het VK was het hel en verdoemenis wat er gepredikt werd en mijns inziens zijn de huidige problemen eerder Corona gerelateerd.

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 10:24

Robin schreef: 17 sep 2020, 10:17
tomgtr schreef: 17 sep 2020, 10:10 Het klinkt allemaal leuk maar dit soort partijen willen eigenlijk helemaal niet regeren. Dit vanuit de opositie roeptoeteren is vrijblijvend en risicoloos.
Ik snap je punt en grotendeels mee eens, maar dit dikgedrukte hoor en lees ik al sinds Pim Fortuijn. Maar da's een stellingname/theorie die je aan kunt blijven hangen, want nooit geprobeerd natuurlijk he.
Je kunt het ook omdraaien, ze krijgen de kans niet om te regeren, want te weinig stemmen.
En ja, harde punten die ze niet willen opgeven. Waarbij de overige partijen maar heel makkelijk standpunten laten vallen om mee te kunnen regeren...

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 10:25

VK is imo binnen 5 jaar op ok niveau.

Maar het uit EU gaan is niet mijn punt Elise. Beetje dan.
Geld in NL blijven, de islamisering, minder belastingdruk.

En dat geldverslindende klimaatgedoe afremmen.

Elise
Berichten: 7310
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 10:31

Ja weet ik Robin, over de EU denken wij heel verschillend :beer:

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 10:45

Elise schreef: 17 sep 2020, 10:31 Ja weet ik Robin, over de EU denken wij heel verschillend :beer:
Niet zo heel verschillend, echt niet. Maar NL is te klein om op eigen kracht te gaan. EU moet van binnenuit veranderd. Handel prioriteit. Bureaucratie en geldverslindende poppetjes in Brussel die niks doen weg. En 'armere' EU landen zwaar controleren en minder tot niet meer schenken.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 17 sep 2020, 10:47

Robin schreef: 17 sep 2020, 10:45
Elise schreef: 17 sep 2020, 10:31 Ja weet ik Robin, over de EU denken wij heel verschillend :beer:
Niet zo heel verschillend, echt niet. Maar NL is te klein om op eigen kracht te gaan. EU moet van binnenuit veranderd. Handel prioriteit. Bureaucratie en geldverslindende poppetjes in Brussel die niks doen weg. En 'armere' EU landen zwaar controleren en minder tot niet meer schenken.
Eens!!!!!

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 10:52

tomgtr schreef: 17 sep 2020, 10:47

Eens!!!!!
Die 'cheers' smiley vind ik ook niet zo origineel dus dit dan maar. :tooth:

Afbeelding

Gewoon Radler 0.0?

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 17 sep 2020, 11:12

De EU heeft voor ons land natuurlijk voordelen. Wat ik wel een beetje mis is een gedegen onderzoek wat ons de EU nu precies kost. Naast de netto betalingen minus de opbrengsten vanuit bijv. subsidies enz is er nog een groot component kosten baten wat in mijn ogen erg onduidelijk is. Ook de steeds meer opgelegde Europese regelgeving is, naar mijn mening, wel degelijk van invloed op de begroting van een individueel land. Als oude man ben ik nog grootgebracht dat je een euro maar één keer uit kan geven. Ik kan er naast zitten, maar het lijkt wel of de de toenemende invloed van de EU er steeds meer voor zorgt dat anderen bepalen waar Nederland zijn euro’s aan uitgeeft en dat wij als land zelf alleen nog mogen bepalen wat er dan in ons eigen land niet wordt uitgegeven. Dat mag dan een coalitie doen die, om te kunnen regeren, alle standpunten uit hun programma in het kader van de consensus hebben uitgeruild om te voorkomen dat er een links/rechts beleid gevoerd gaat worden. De VVD onderzoekt wanneer hun kiezers afhaken bij het laten vallen van welk punt uit hun partij-programma. Dat punt blijft dan staan en de rest is “uitruilbaar”. En het financiële component is voor veel VVD stemmers nu eenmaal het belangrijkste. Kan ik me ook best in vinden. De VVD, het CDA zijn wat mij betreft de partijen die het minst op basis van emotie het land willen besturen. De PVV maakt het zichzelf onnodig lastig door het extreem doorslaan op het gebied van immigratie, vreemdelingen en islam. FVD zegt Hiddema best zinnige dingen die Baudet met zijn semi-intellectuele geblaat dan weer verziekt. Ik denk dat er best wat verbetering in het bestuur van het land zou komen als bijv. de VVD met het CDA een meerderheid zou vormen. Juist het feit dat nu een D66 in de coalitie zit zorgt ervoor dat er een emotie-component in de coalitie aanwezig is waar het kabinet over kan vallen. En daarmee heeft D66 een ongezond grote invloed. Natuurlijk zijn daar in het regeerakkoord afspraken over gemaakt, maar na twee weken zijn er door (inter)nationale ontwikkelingen weer nieuwe onderwerpen actueel die niet besproken zijn. En dan ben je als VVD en CDA dus fucked met zo’n emo-clubje in je coalitie.

Gr Ron

Online
SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 17 sep 2020, 11:37

Het zure voor ons als gewone burgers is dat wij, in een als rijk gezien land, armer zijn dan de burgers in grote, netto ontvangende landen (I, E, F, P) van de EU. https://en.wikipedia.org/wiki/Distribut ... _in_Europe
En dat is dan nog het witte, traceerbare vermogen van de burgers....

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 11:43

@RS Ron goed verhaal, alleen niet eens met PVV doorslaan immigratie/vreemdelingen /islam. Want het 'moet' gewoon. Druk erop zetten. Ivm wat jij ook zegt met D66 in de regering.

Slapjanus gedoe en binnen (veel eerder dan) 25 jaar lopen hier inderdaad de vrouwen gesluierd en roepen we alah akbar.

Dus erop blijven hameren, want niemand anders doet dat, nu ook met BLM en KOZP. Mag nog wel 'n paar tandjes er bovenop!

Rutte die opeens ook vond dat Zwarte Piet beste wel discriminerend is en dat het anders kan. Ja 't kan anders: Jij eruit. Weg.

Maandag een praatje met vriendin van de missus, mooie latina(dus niet meteen blank) net als de missus, die begon hierover en zei wat ik hierboven zei bijna 1 op 1) Mdv en ik waren het er roerend mee eens. Zwarte Piet moet blijven.
Zij is net als MdV bang voor de invloed van Islam in NL/EU ROW. En ook echt bang met al die rotzakjes die hier zitten/binnenkomen.

:coffee:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 17 sep 2020, 12:00

Robin schreef: 17 sep 2020, 10:25 VK is imo binnen 5 jaar op ok niveau.
Betwijfel ik. Op de financiele wereld in London na kan en wil dat land niks. Het is echt een import-land.

Ben niet expliciet tegen de EU, maar wel zoals het nu gaat. Macht naar Brussel, uniformiteit alle landen, rijke landen die voor arme landen betalen gaan (bvb Frankrijk waar alle luie flikkers net eens wíllen werken).. Nee, dat moet echt anders. Het lijkt wel een communisme, de EUSSR.

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 12:19

Eens Eeuwe, maar kijk in de UK ten tijde van EU lid zijnde eens rond.
Zelfde 'armoe troef' verhaal daar overal. Alles draait om Londen Area. Niks veranderd dus. Niet dat uit de EU stappen de boel echt heeft verknald, ja rondom/in Londen, maar rest UK was altijd al marginaal...

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 17 sep 2020, 13:05

Robin schreef: 17 sep 2020, 11:43 @RS Ron goed verhaal, alleen niet eens met PVV doorslaan immigratie/vreemdelingen /islam. Want het 'moet' gewoon. Druk erop zetten. Ivm wat jij ook zegt met D66 in de regering.

Slapjanus gedoe en binnen (veel eerder dan) 25 jaar lopen hier inderdaad de vrouwen gesluierd en roepen we alah akbar.

Dus erop blijven hameren, want niemand anders doet dat, nu ook met BLM en KOZP. Mag nog wel 'n paar tandjes er bovenop!

Rutte die opeens ook vond dat Zwarte Piet beste wel discriminerend is en dat het anders kan. Ja 't kan anders: Jij eruit. Weg.

Maandag een praatje met vriendin van de missus, mooie latina(dus niet meteen blank) net als de missus, die begon hierover en zei wat ik hierboven zei bijna 1 op 1) Mdv en ik waren het er roerend mee eens. Zwarte Piet moet blijven.
Zij is net als MdV bang voor de invloed van Islam in NL/EU ROW. En ook echt bang met al die rotzakjes die hier zitten/binnenkomen.

:coffee:
De reden dat ik het vind doorslaan is het gegeven dat de PVV er meester in is om een goed argument zodanig te presenteren dat er heel makkelijk een extremistische lading aan kan worden gegeven. En daarmee maken ze het goede punt wat ze kunnen maken zelf veel zwakker. Voorbeeld van mij:

Lees van de week in een aantal kranten dat er naast een moskee een beach volleybalveld wordt aangelegd.............. het bestuur van de moskee gaat naar de gemeente, want niet gewenst, zicht op spelers/speelsters in sporttenue vanuit de gebedsruimte en das not done. Kan je twee dingen doen: schreeuwen dat alle moslims nog in de middeleeuwen leven, ze het land willen overnemen, geen respect en vrouwenhaters...... = PVV. Hiermee geef je tegenstanders precies de munitie om jou punt feilloos af te schieten.

Je kan ook zeggen: We zien geen reden om deze eisen te honoreren, je neemt in de moskee maar maatregelen om het zicht naar buiten te belemmeren. Desnoods trekken ze maar een burka achterstevoren aan. Fijne dag verder moskee bestuur.

Ben van mening dat dit veel te weinig is gebeurd de laatste decennia, maar als je een doel wilt bereiken is het handig dit wel op de meest efficiënte manier aan te vliegen.

Gr Ron

Robin
Berichten: 51377
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 13:14

Ik snap je punt, goed voorbeeld, maar de 'genuanceerde' manier werkt in de praktijk 100% ook niet en krijgt de moskee alsnog gelijk. Dat is dit Nederland. Dat zien we bij aanvallen naar gays in bijv Amsterdam. Dat was 30 jaar terug niet.

Dat hebben we allemaal heel langzaam over ons heen laten komen en nu zitten we met de gebakken peren.

Nuance? Hoe zouden Salman Rushdie en Pim Fortuijn , Theo van Gogh en Ayaan Hrsi Ali over nuance denken?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 17 sep 2020, 13:47

Wil je de EU in het klein zien, kijk dan even naar Italië.
Italië bestaat eigenlijk uit 2 landen, Noord Italië & Zuid Italië.
Noord Italië industrie handel zeg maar een rijk land.
Zuid Italië arme boeren corruptie noem het een arm land.
Hier de EU in een notendop, Noord Italië betaald zich blauw aan Zuid Italië.
EU is gedoemd om naar de klote te gaan.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 17 sep 2020, 14:22

Een ander voorbeeld tot de EU.
Neem een willekeurige multinational daar wordt i.v.h. een grote bruto winst gemaakt, de bestuurders, de experts & voor de multinational belangrijke mensen verdienen een zeer goed loon.
Aandeelhouders blij.
De gewone werknemer verdient het minimum loon.

Bij het klein & middenbedrijf wordt meestal minder bruto winst gemaakt, De ondernemer heeft een lager inkomen dan een bestuurder van een Multinational, de gewone werknemer verdient het minimum loon.
Vaak familiebedrijven met lange visie, maar weinig rendement.

Nu weet je waar je voor stemt, niet voor je zelf, want jij wordt er toch niet beter van, maar wel onze elite, zij vullen de de stemprogramma's in. waar u op mag stemmen om hun doelen te bereiken.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 17 sep 2020, 14:39

alt schreef: 17 sep 2020, 13:47 Wil je de EU in het klein zien, kijk dan even naar Italië.
Italië bestaat eigenlijk uit 2 landen, Noord Italië & Zuid Italië.
Noord Italië industrie handel zeg maar een rijk land.
Zuid Italië arme boeren corruptie noem het een arm land.
Hier de EU in een notendop, Noord Italië betaald zich blauw aan Zuid Italië.
EU is gedoemd om naar de klote te gaan.
Noord Italië is schathemeltje rijk. Als Noord Italië een separaat land was, was het rijker dan NL, geen grap.

Voorbeeld dichterbij; België. Heb een aantal Vlaamse kennissen en een daar naar toe verhuisde ex (Knokke), die hebben allemaal geen goed woord over voor Wallonië(rs). Waar ze in Vlaanderen het verdienen (en ook daar word er goed verdient), vreten ze het in het zuidoosten weer op. Ook Frankrijk kent zijn rijke- en arme gebieden.

Geloof dat wij dat in Nederland niet zo erg hebben. Oost-Groningen, misschien de Drentse veenkoloniën, en wat gebieden in Limburg waar het niet echt vlotten wil, maar lang zo erg niet als hierboven genoemde landen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Gert-jan, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw, TLRS, tomgtr en 183 gasten