Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 12 feb 2019, 20:54

Volgens mij kan ik pas op mijn 72e met pensioen.
Dus dan krijg ik mijn pil van drion al terwijl ik nog dik aan het verdienen ben voor de BV Nederland

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 12 feb 2019, 20:56

GL is een sekte, gasten hebben enge ideeën.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 12 feb 2019, 21:15

Mike R32 schreef: 12 feb 2019, 20:56 GL is een sekte, gasten hebben enge ideeën.
Jammer genoeg trappen steeds meer mensen er in :?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 12 feb 2019, 21:37

Luco schreef: 12 feb 2019, 19:40 Ik heb het al vaker gezegd en het moment komt steeds dichterbij, werken tot 68 jaar en dan na twee jaar is het voorbij.
Nederlandse partij GroenLinks wil 70-plussers niet meer automatisch medische behandeling geven
De Nederlandse partij GroenLinks wil dat 70-plussers niet meer automatisch dezelfde medische behandeling krijgen als jongere mensen. De partij wil dat artsen in ziekenhuizen nauwer overleggen voor een therapie wordt opgestart. Dat moet overbehandeling tegengaan.

KVDS 11 februari 2019 22u04 Bron: EenVandaag
Het was Corinne Ellemeet van GroenLinks die de kat de bel aanbond in het actualiteitsprogramma EenVandaag op de AVROTROS. Zij vindt al langer dat eerst gekeken moet worden of een bepaalde ingreep – zeker als die ingrijpend of duur is – bij een oudere nog wel nuttig is. Want in bepaalde gevallen is dat niet zo en is het zelfs eerder een belasting voor de patiënt. Een nieuwe hartklep of een kankerbehandeling opstarten: dat mag niet meer vanzelfsprekend zijn, zo klinkt het.

Voorstel
Woensdag wil Ellemeet een voorstel op de tafel leggen waardoor geriaters vaker mee kunnen beslissen over bepaalde behandeling. Want zij zijn het die weten wat de impact op ouderen kan zijn en ze hebben nu vaak amper een stem in het kapittel.
Win-win he, en minder pensioen kosten en minder CO2 uitstoot :tooth:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 12 feb 2019, 21:54

Is er al een journalist die uitgezocht heeft hoe oud de moeder is van Corinne Ellemeet?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joop » 13 feb 2019, 06:39

Haar vader is van 1948 vlgs Wiki...
...al opgegeven dus. ;-)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2019, 07:09

Over dat schietincident waarbij verdachte wordt neergeknald: Hij had geschoten dus ik denk een alarmpistool ofzo?
Zo'n klein alarmpistool had ik vroer zelf ook, maar zag laats een Colt achtig alarmpistool, zwaar niet van echt te onderscheiden.
Dat ding moet illegaal zijn in NL.

Verder Ellemeet, ze doet inderdaad wat aan de overbevolking op haar manier......

Dit is ze. Jeses, nog sympathiek ook om te zien. Waarom is dit geen brildragende net wat te dikke roodgeverfde kortharige slobbertrui dragende feministe op halfhoge laarsjes die op d'r broer wil lijken?

Afbeelding

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 feb 2019, 07:27

Jammer dat deze mooie dame een paar jaar geleden gestopt is als lijsttrekker van De Piratenpartij.

Kan zo het knappe zusje zijn van Kirsten Dunst en Maggie Gyllenhaal.

Afbeelding

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/06/an ... j-a1553472

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 13 feb 2019, 09:43

Dit voorstel om babyboomers als zij de AOW-leeftijd hebben gekregen te neutraliseren is al oud.
Mijn zuster in de jaren 70 werkzaam in het ziekenhuis in Zaandam, liep tijdens een vergadering binnen om een noodsituatie geregeld te krijgen. een conversatie tussen de directieleden over het toekomstige probleem van de bejaarde babyboomers. Een vaan de geopperde oplossing was: een verkeerde diagnose stellen met bijbehorende medicijnen.
De praktijk is inventiever dan de politiek.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 13 feb 2019, 10:14

Lijkt me sterk dat ziekenhuizen geen oudjes meer willen behandelen. Nieuwe hartklep kost tussen de 20k en 80k. Mooi verdienmodel. De verzekeraars daarentegen, lijkt me dat zij er wat meer moeite mee hebben.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2019, 16:56

^ daar past onderstaande VK.nl artikel dan mooi bij.

Ik sta bepaald niet aan de linker kant van het politieke spectrum, met dit artikel ben ik het echter hartgrondig eens, de publieke sector in dit geval specifiek de zorg, dient in alle gevallen gevrijwaard te zijn van "gereguleerde marktwerking" c.q. winstoogmerk/dividenduitkering aan investeerders. Volstrekt onwenselijk.
OPINIE WINSTUITKERING ZIEKENHUIZEN

Laat ziekenhuizen geen winst uitkeren aan investeerders maar alleen handelen in het belang van de patiënt
Winstuitkering staat haaks op de verwachting dat zorg- verleners alleen handelen in het belang van de patiënt. Dat betogen hoogleraar Martin Buijsen, internist-oncoloog Marcel Soesan en SP-Kamerlid Maarten Hijink.

Martin Buijsen en Maarten Hijink & Marcel Soesan12 februari 2019, 17:44

Het Bronovo-ziekenhuis in Den Haag. Beeld Raymond Rutting / de Volkskrant
Het is onbegrijpelijk dat in een tijd dat ziekenhuizen dicht of zelfs failliet gaan nog gesproken wordt over winstuitkering door ziekenhuizen. Het wetsvoorstel dat winstuitkering door (publieke) ziekenhuizen aan aandeelhouders mogelijk maakt, moet van tafel. De Eerste Kamer heeft dat in de hand: bij de verkiezingen voor de provinciale staten op 20 maart bepaalt Nederland of de partijen die van ziekenhuizen beleggingsobjecten willen maken een meerderheid krijgen of niet.


De aangekondigde sluiting van het Bronovo-ziekenhuis en het faillissement van de IJsselmeerziekenhuizen in Flevoland en het Slotervaartziekenhuis in Amsterdam komen bij veel Nederlanders hard aan. Patiënten hechten aan zorg in de buurt en kleinschaligheid, maar zien dat hun ziekenhuizen op basis van louter financiële afwegingen worden gesloten.

Komische voorgeschiedenis
De ophef die deze sluitingen veroorzaken, zet het functioneren van het huidige zorgstelsel in ons land weer vol in de schijnwerpers. Discussies over de zorg als ‘markt’ laaien op, zeker nu het kabinet overweegt om ziekenhuizen winst te laten uitkeren aan hun investeerders of aandeelhouders.

De vraag of ziekenhuizen winst moeten kunnen uitkeren, kent een bijna komische politieke voorgeschiedenis. Het oorspronkelijk idee komt van de VVD en werd met steun van de PVV en het CDA als wet ingediend. Vervolgens keerden die laatste twee partijen – na het vallen van Rutte I – zich tegen de wet en trok de VVD samen op met de PvdA, de partij die eerst nog tégen winstuitkering door ziekenhuizen was. De wet haalde uiteindelijk (door VVD en PvdA) een meerderheid, maar ligt inmiddels stil in de Eerste Kamer.

Voor ziekenhuizen geldt– gelukkig – op dit moment nog een verbod op het uitkeren van winst aan private investeerders. Tegelijk zien we hoe dit winstverbod de afgelopen jaren omzeild wordt. Via schimmige financiële constructies grijpen bestuurders en ‘zorgondernemers’ hun kans. Regels die gelden voor de instelling die een vergunning heeft, gelden niet voor de onderaannemers daarvan. Het wegsluizen van zorggeld naar private zakken is op dit moment kinderlijk eenvoudig en nieuwe wetgeving van de regering gaat hier vooralsnog geen eind aan maken.

Snijden in de kern
‘Winstbejag is geen goede raad­gever’, zei CDA-Kamerlid Bruins Slot bij de wetsbehandeling in de Tweede Kamer terecht. Wij gaan een stap verder en stellen dat winstbejag en winstuitkering wezensvreemd zijn aan de kern van zorgverlening. De prikkel om winst uit te keren staat immers haaks op de verwachting die we van zorgverleners hebben, namelijk dat zij altijd handelen in het belang van de patiënt en in geen enkel ander belang.

Een ziekenhuis zal alleen winst kunnen uitkeren wanneer óf gesneden wordt in de uitgaven, óf wanneer premiegelden worden ingezet als dividend. En bij het snijden in de kosten gaat het dan al snel over de inzet van zorgprofessionals, besparen op apparatuur of de inzet van geneesmiddelen. Over de kern van de zorg dus.

Pervers idee
Het ziekenhuis als beleggings­object is daarmee een pervers idee. Bestuurders zullen voor de keuze ­komen te staan of een positief resultaat wordt ingezet voor betere zorg aan patiënten of voor de uitkering aan aandeelhouders. Gezien de machtsverhoudingen en de mogelijkheid om kapitaal ook weer uit het ziekenhuis te trekken, weten we wie in deze keuze aan het langste eind zal trekken.

Een nationaal en publiek stelsel waarin zorgverleners, patiënten, burgers en de overheid de macht hebben, zou een einde kunnen maken aan alle commerciële avonturen die we nu in de zorg zien. Het sluiten van ziekenhuizen enerzijds en het overwegen van winstuitkering anderzijds staan haaks op de wens van het overgrote deel van de bevolking. Dat wil zorg in de buurt, betaalbaar en toegankelijk en zonder commercieel gewin.

De nieuwe Eerste Kamer – waarvan de verhoudingen op 20 maart door de kiezer bepaald worden – zou de ­regering duidelijk moeten maken dat het wetsvoorstel voor winstuitkering door ziekenhuizen van tafel moet. De wet heeft een lelijke voorgeschiedenis van partijen die dan weer wel en dan weer niet de zorg aan beleggers wilden laten. Wij roepen de kiezers op 20 maart op: stem op een partij die van uw zorgpremie geen dividend voor aandeelhouders maakt.

Martin Buijsen is hoogleraar Gezondheidsrecht aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Marcel Soesan is internist-oncoloog in voormalig Slotervaartziekenhuis, thans Antoni van Leeuwenhoek-­ziekenhuis.

Maarten Hijink is Tweede Kamerlid SP, woordvoerder gezondheidszorg.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 13 feb 2019, 17:36

Halo, daar kom ik weer.
NIET over het stukje van de Martin Buijsen als PERSOON, maar gezondheidsrecht.
Ik vraag mij af waar staat gezondheidsrecht voor, een gezondheidsrechtbank met gezondheidsrecht advocaten & officieren van gezondheidsrecht?

Ik heb wikipedia even Nederlands recht opgezocht, maar geen gezondheidsrecht of gezondheidsrechters, zelfs geen kinderrecht, al hoe wel er wel kinderrechters zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_recht
Of is dit weer een stukje invulling van de kleine economie?
Werk lijkt steeds meer op de Euro, daar is ook maar 18 % besteedbaar.
Goddank geen Angelsaksische woord voor gezondheidsrecht, want staan mijn stekels echt recht overeind.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 13 feb 2019, 18:02

Riceaux schreef: 13 feb 2019, 10:14 Lijkt me sterk dat ziekenhuizen geen oudjes meer willen behandelen. Nieuwe hartklep kost tussen de 20k en 80k. Mooi verdienmodel. De verzekeraars daarentegen, lijkt me dat zij er wat meer moeite mee hebben.
Die varkenskleppen zouden die niet goedkoper zijn ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2019, 18:06

@Alt;

Gezondheidsrecht=Tuchtrecht

Maar zeker weten doe ik het niet.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 18:07

Voorstel wordt weer compleet uit haar verband getrokken. Staat nergens dat ze 70+'ers wil euthanaseren. Verder vind ik haar voorstel vreemd, ik kan me zo voorstellen dat er nu ook al gekeken wordt naar de haalbaarheid van de operatie en de lichamelijke toestand van de patiënt.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 13 feb 2019, 18:38

JP schreef: 13 feb 2019, 18:02
Riceaux schreef: 13 feb 2019, 10:14 Lijkt me sterk dat ziekenhuizen geen oudjes meer willen behandelen. Nieuwe hartklep kost tussen de 20k en 80k. Mooi verdienmodel. De verzekeraars daarentegen, lijkt me dat zij er wat meer moeite mee hebben.
Die varkenskleppen zouden die niet goedkoper zijn ?
Nope. Varkens worden er speciaal voor gefokt. Dat zijn juist vrij prijzige kunstkleppen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2019, 18:52

@Bram;

Het voorstel kan die zweem niet geheel wegnemen, er zit toch wel een spruitjes lucht aan.

Verder mee eens;er wordt uiteraard medisch gescreend c.q. risico inventarisatie gedaan op de haalbaarheid van welke OK dan ook, jong of oud.

In die zin valt dit voorstel dan wederom te plaatsen onder de noemer "trap maar weer eens een open deur in"

Klok en klepel mag ook.

Nieuwsgeilheid ook

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 13 feb 2019, 19:06

Dank je voor je antwoord, Romo.
Het was niet tegen het stukje geschreven, dat was duidelijk, maar ik heb de (on) hebbelijkheid om dingen waarvan ik vind dat het onzin, anders kan of extra ingewikkeld is gemaakt geworden, daar tegen te ageren.
Als kind vaak in de hoek gestaan & bezoeken moeten brengen bij de hoofdonderwijzer.
Twee van mijn kinderen zijn hier ook mee erfelijk belast.
Tussen haakjes, ik heb geen baard.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2019, 20:35

Intussen;

’Te veel senioren overbehandeld’

Minister enthousiast over omstreden plan GroenLinks


https://www.telegraaf.nl/nieuws/3151780 ... roen-links



Het is toch je reinste motie van wantrouwen naar behandelaars. Uiteraard weer een volgende bezuinigings ronde. Die pil van Drion, nu nog verboden, wordt sneller ingevoerd dan u denkt en mag gratis afgehaald worden. Actie; 2 halen, doorsnijden, 4 dooien.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 13 feb 2019, 20:41

Beter het geld van de zorg investeren in de zorg voor de asielzoekers.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 13 feb 2019, 20:52

romo schreef: 13 feb 2019, 20:35 Intussen;

’Te veel senioren overbehandeld’

Minister enthousiast over omstreden plan GroenLinks


https://www.telegraaf.nl/nieuws/3151780 ... roen-links



Het is toch je reinste motie van wantrouwen naar behandelaars. Uiteraard weer een volgende bezuinigings ronde. Die pil van Drion, nu nog verboden, wordt sneller ingevoerd dan u denkt en mag gratis afgehaald worden. Actie; 2 halen, doorsnijden, 4 dooien.
Ik zou het zelfs een compleet wantrouwen in de hele zorgsector willen noemen. Alsof een thoraxchirurg niet zelf instaat is om dit soort keuze’s te maken. Of een medisch oncoloog. Bestaan zelfs hele calculators voor om de risico’s te berekenen op basis van jarenlang onderzoek. En dan zouden ze het nu opeens niet meer kunnen inschatten? En zorgverzekeraars keren echt niet uit/keuren zo’n OK direct af bij een te risicovolle behandeling.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 13 feb 2019, 21:01

^Wij zeggen en bedoelen exact het zelfde.

Die ZV`s willen zich wel graag inhoudelijk met het zorg/behandel-proces bemoeien, maar zo ver is het (gelukkig) nog niet. Alleen zeer experimentele behandelingen moeten voor vergoeding vooraf aangevraagd worden. Gangbare therapieën en behandelingen niet, het nut en noodzaak wordt dan in een samenspel tussen patient en behandelaar kortgesloten.

Een gotspe is het.

Ik gun echt iedereen het beste, maar die GL muts moet maar eens snel in een ziekenhuis bed komen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 13 feb 2019, 21:02

het is de zoveelste stap naar als je niks meer kan betekenen voor de maatschappij en niet genoeg geld hebt om dure behandelingen zelf te betalen gaan ze je niet meer behandelen, dat punt komt steeds dichterbij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 13 feb 2019, 21:05

Dat is dan dubbel en ook wat Mike al zei, alsof al die asielzoekers bij voorbaat al zo veel betekenen voor de maatschappij.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 13 feb 2019, 21:06

JP schreef: 13 feb 2019, 21:05 Dat is dan dubbel en ook wat Mike al zei, alsof al die asielzoekers bij voorbaat al zo veel betekenen voor de maatschappij.
die zijn zielig he, hardwerkende mensen niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Geertmans, Google [Bot], Zed240 en 175 gasten