Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Jan Terwolde » 29 nov 2020, 21:23

350 Z schreef: 29 nov 2020, 13:53 Geenstijl is in dit geval totaal ongeloofwaardig en bezig met een persoonlijke hetze.
Oftewel dit dus..

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 30 nov 2020, 10:49

alt schreef: 29 nov 2020, 19:19 Zowel Jan Roos –die tot voor kort bij GeenStijl werkte- als Thierry Baudet kunnen hun borst nat maken. GeenStijl heeft ze op de korrel. Het zijn nu politici en dus zal GeenStijl ze zo behandelen. Bart Nijman noemt ze 'fair game', er mag dus op gejaagd worden.
Zo vallen de puzzelstukjes wel in elkaar.
Die Bart Nijman (pseudoniem Van Rossem) heeft, samen met Marck Burema (pseudoniem Pritt Stift), TMG uitgekocht in 2018.
Het is niet zomaar een medewerker van Geenstijl die het op Baudet gemunt heeft met dat artikel.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 30 nov 2020, 12:06

Dan valt het inderdaad wel op z'n plek. Ik begreep al niet helemaal waarom Geenstijl zo hard erop inhakt. Goed om te roeren waar het stinkt, ook en zeker binnen je eigen kant is kritisch blijven heel goed, maar ze gingen er ongenadig hard in. Het viel op.
Bart Nijman = Geenstijl (en TPO en ex-GeenPeil, mislukt initiatief voor een politieke partij, wat samenhangt met Oekraïne referendum)
Annabel Nanninga = ex-Geenstijl = FvD.
Binnen FvD is iets fout gegaan, dus belt Nanninga d'r vriendje Nijman die nog een appeltje te schillen heeft met Baudet. Want Baudet was ooit verbonden met GeenPeil, waar dus oud-zeer zit. En wellicht een stukje jaloezie omdat het Baudet wel gelukt was om FvD op de kaart te zetten.

Dat artikel tegen Baudet lijkt vooral indruk te willen maken door de lengte. Wat erin staat zijn losse citaten zonder context... ik kan er niet zoveel mee. Overtuigend bewijs vind ik het niet.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 30 nov 2020, 14:00

Ondanks alle moderne mobieltjes is er schijnbaar nog niemand die bruine hemden uitspraken van Baudet op beeld/geluid vast heeft kunnen leggen.
Meestal denk je waar rook is, is vuur. Maar in dit geval lijkt het meer een heksenjacht.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 30 nov 2020, 14:38

De anti-Zwarte Piet-activisten missen de kinderlogica

Het grote kinderfeest staat voor de deur. Het is niet gemakkelijk om aan andere volkeren uit te leggen dat op 5 december, dus twintig dagen voor kerst, in Nederlandstalige landen een soort kerstachtig feest wordt gevierd. Dan vraag je je af of Nederlanders ook op andere gebieden twintig dagen eerder overgaan tot rituele handelingen. Want dan zou ook Pasen of Pinksteren twintig dagen eerder worden gevierd.

Ja, het was voor mij ooit een raadsel om de aard of essentie van het Sinterklaasfeest te begrijpen. Twintig dagen eerder! Alle verklaringen over dit fenomeen lopen stuk, omdat men bij nader onderzoek erachter komt dat Nederlanders een buitengewoon nuchter volk vormen. In de zoektocht naar de zin en betekenis van het Sinterklaasfeest ontdek je als nieuwkomer snel dat je dit feest niet met de rede, maar met kinderlogica moet onderzoeken.

Terug in de tijd. We zagen al vanaf halverwege november rumoer en spanning in de stad. Langzamerhand begrepen we dat dit niet een voorbereidende activiteit in de aanloop naar Kerstmis is. Het Sinterklaasfeest is dus geen voorgerecht van het kerstfeest. Het eerste Sinterklaasfeest maakten we op een bijzondere wijze mee. Onze zoon Ulysse was een jaar en een paar maanden oud. 5 december 1989, oom Dick belde; aan zijn stem hoorde ik dat hij het was, en voordat ik zijn naam kon roepen, zei hij: ’Stil, niks zeggen, doe alleen de deur open’. Ik gehoorzaamde zijn bevel. En uit het raam zag ik dat hij een jutezak bij de voordeur plaatste en wegrende.

Na een paar minuten van vertwijfeling bracht ik de jutezak binnen. We riepen: ha, het is Sinterklaas! Ulysse hoorde onze stem. Hij was in de hemel, hij grabbelde in het ding; hij vond er een chocoladereep en een autootje, en nog meer. Ik keek naar onze jongen met zijn krullende haar, zijn ogen schitterden alsof in de jutezak de allermooiste, alleraardigste en grappigste dingen waren te vinden. Smirnoff trok mijn aandacht weg. Weemoed maakte zich van mij meester. Wanneer had ik voor de laatste keer een feestje, een echt feestje, meegemaakt? Het moet voor de Iraanse revolutie zijn geweest. Maar dankzij oom Dick, de lieve man die als kind de verschrikkingen van de oorlog had meegemaakt, waren we in een feestje gerold, een echt feestje. Mijn Odysseus, weggelopen uit een antiek verhaal, werd voor mijn ogen bevangen door een nieuw verhaal, het verhaal van Sint en Zwarte Piet.

Het Sinterklaasfeest is echt een kinderfeest. Ook als je volwassen wordt, gaat het kinderfeest niet weg. Het roept het kind in iedere volwassene op. Op 5 december bestaat Nederland alleen uit kinderen. Zo werkt de traditie, verbindend en verheugend.

Blind zijn we niet. Kleurenblind horen we wel te zijn. Dat klinkt nobel, maar het kan ook een belemmering zijn om gevoelens van anderen te begrijpen. Toen een groepje mensen zich keerde tegen Zwarte Piet, begreep ik het niet. Maar gaandeweg begon ik te begrijpen waarom de ander sommige vormen van Zwarte Piet kwetsend vindt. Gelukkig hebben de meeste mensen ongeacht hun huidskleur niets tegen het Sinterklaasfeest. Dan noemen we die figuur toch Grijze Piet. Waarom niet? De jutezak verdwijnt niet met een kleine naamswijziging, ietsje minder zwart en geen dikke lippen. Odysseus zal nog steeds verdwijnen in het kinderfeestje.

Als Grijze Piet de stand van zaken zou zijn, moet de oorlog om het kinderfeest voorbij zijn. Helaas is die oorlog voor de radicalen aan beide kanten niet voorbij. Voor de radicalen die tegen het kinderfeest zijn, is dit de eerste stap naar de ontmanteling van het kapitalistische onrecht en zelfs de verwijdering van Israël. De radicalen aan de andere kant denken dat ze in de Tachtigjarige Oorlog terecht zijn gekomen: ’Als we deze slag verliezen, dan is er niets meer van Nederland over’.

Nooit had ik kunnen vermoeden dat bij de intocht van Sinterklaas politieagenten aanwezig moeten zijn. Ieder van ons heeft recht op gekke ideeën. Maar niemand van ons heeft het recht om miljoenen kinderen te pesten. Wat mij betreft komt er volgend jaar overal een demonstratieverbod bij de intocht van de Sint.

De anti-Sinterklaasradicalen moeten voor de ontmanteling van het kapitalisme bij de banken zijn en niet bij de goedheiligman die miljoenen kinderen, ook het kind in volwassenen, blij maakt. De anti-Zwarte Piet-activisten missen de kinderlogica. Sint en Grijze Piet!

Afshin Ellian

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 23 dec 2020, 15:47

Mooi he, die rechtspraak in Nederland.
https://www.nu.nl/binnenland/6098416/vr ... hialf.html
Het hof is ervan overtuigd dat Van der W. een wapen op zak had. Daarmee heeft hij Jonker ook bedreigd, concluderen de rechters. Maar er kan volgens het hof niet met zekerheid worden gesteld of Van der W. met scherp heeft geschoten op Jonker.

Het slachtoffer liep weliswaar een handwond op, maar er bestaat bij het hof te veel twijfel over hoe die is ontstaan. Ook zijn er in de auto geen overtuigende sporen gevonden die duiden op een schietpartij.
Mijn mening: Omgekeerde klassenjustitie. Punt.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 23 dec 2020, 16:49

Rechters zijn ziek in dit land.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 07 jan 2021, 18:36

DNB wil minder fiscaal voordeel voor woningeigenaren

https://www.nu.nl/economie/6100663/dnb- ... naren.html

Dus voor een goedwerkende huurmarkt, die door banken, regering, investeringmaatschappijen, en weet ik wat nog meer naar de klote is geholpen moet de random joe bob huis eigenaar maar bloeden?

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_bmw » 07 jan 2021, 19:05

WJ schreef: 07 jan 2021, 18:36 DNB wil minder fiscaal voordeel voor woningeigenaren

https://www.nu.nl/economie/6100663/dnb- ... naren.html

Dus voor een goedwerkende huurmarkt, die door banken, regering, investeringmaatschappijen, en weet ik wat nog meer naar de klote is geholpen moet de random joe bob huis eigenaar maar bloeden?
Ik las het ook met dezelfde gedachte... wat een idioterie! Als de huren te hoog zijn misschien meer huur woningen maken :?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 19:10

ja dat kan niet he, pfas, co2 blablabla milieu, blablabla
enz enz enz

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 19:22

Trap een paar scheefhuurders er uit. Die hebben vast genoeg kunnen sparen om over te gaan naar een koopwoning. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 20:22

Eric Z schreef: 07 jan 2021, 19:22 Trap een paar scheefhuurders er uit. Die hebben vast genoeg kunnen sparen om over te gaan naar een koopwoning. :mrgreen:
Dat wordt al even gedaan hoor, als je teveel verdient kom je niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 07 jan 2021, 20:47

Martijn_bmw schreef: 07 jan 2021, 19:05
WJ schreef: 07 jan 2021, 18:36 DNB wil minder fiscaal voordeel voor woningeigenaren

https://www.nu.nl/economie/6100663/dnb- ... naren.html

Dus voor een goedwerkende huurmarkt, die door banken, regering, investeringmaatschappijen, en weet ik wat nog meer naar de klote is geholpen moet de random joe bob huis eigenaar maar bloeden?
Ik las het ook met dezelfde gedachte... wat een idioterie! Als de huren te hoog zijn misschien meer huur woningen maken :?
En anders las ik het wel zo :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 21:00

Luco schreef: 07 jan 2021, 19:10 ja dat kan niet he, pfas, co2 blablabla milieu, blablabla
enz enz enz
Exact en daardoor stagneert de boel en krijg je deze communistisch dictatoriale KNOTSgekke ideeen van DNB.



Trusten mijnheer de DNB President, slaap zacht....

Online
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 07 jan 2021, 23:31

Luco schreef: 07 jan 2021, 20:22
Eric Z schreef: 07 jan 2021, 19:22 Trap een paar scheefhuurders er uit. Die hebben vast genoeg kunnen sparen om over te gaan naar een koopwoning. :mrgreen:
Dat wordt al even gedaan hoor, als je teveel verdient kom je niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Maar als je er eenmaal zit en daarna flink meer gaat verdienen? Volgens mij is er dan niets waardoor je gestimuleerd raakt om te kopen of in een hogere klasse te gaan huren.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 23:47

Eric Z schreef: 07 jan 2021, 23:31
Luco schreef: 07 jan 2021, 20:22
Eric Z schreef: 07 jan 2021, 19:22 Trap een paar scheefhuurders er uit. Die hebben vast genoeg kunnen sparen om over te gaan naar een koopwoning. :mrgreen:
Dat wordt al even gedaan hoor, als je teveel verdient kom je niet in aanmerking voor een sociale huurwoning.
Maar als je er eenmaal zit en daarna flink meer gaat verdienen? Volgens mij is er dan niets waardoor je gestimuleerd raakt om te kopen of in een hogere klasse te gaan huren.
Nee, huurbescherming.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 08 jan 2021, 15:58

The Great Reset. "You'll own nothing, and you'll be happy."



Het terugbetalen van de staatsschuld moet ergens van betaald worden. :kotsen:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 08 jan 2021, 16:13

Ik vindt die great reset wel een eigen topic verdienen.
Als je kijkt wat er allemaal aan regeringsleiders en captains of industrie zijn aangeschoven bij die engnek Klaus Schwab krijg ik wel eens het gevoel dat het meer is dan een denktank voor elites, met Klaus die zijn zakken vult met toegangsfees voor zijn theater.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 08 jan 2021, 16:50

smiley schreef: 08 jan 2021, 16:13 Ik vindt die great reset wel een eigen topic verdienen.
Ben het op zich wel met je eens, maar dan wordt het misschien wel een heel erg gloomy bedoening op DF.

Afbeelding

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 08 jan 2021, 17:20

Ome Klaus is inderdaad wel Ontbijt, Lunch en Diner voor de aluhoedjes.
Maar van sommige WEF voorstellen lopen de koude rillingen over mijn rug.

Hier het WEF artikel waar die YouTube op gebaseerd is denk ik.
https://www.weforum.org/agenda/2016/11/ ... ange-2030/

You will eat bugs, have no privacy, own nothing and you will be happy. :hmmm:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 08 jan 2021, 20:58

Volgens mijn bescheiden mening is het probleem met de tweede kamer, het volgende.
Toen Thorbecke in 1848 bij de koning een voorstel deed voor een democratische tweede kamer, die door het - volk - kon worden gekozen met tweedekamerleden is het volgende gebeurd.
De tweedekamerleden waren onafhankelijke mensen, want er waren nog geen politieke partijen.
Toen werd in1879 de ARP, nu CDA, opgericht, dat hield in een machtsblok in de tweedekamer.
Daar begon de ellende.
De tweedekamerleden konden toen niet meer stemmen naar hun eigen overtuiging, maar naar het partij beleid.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 08 jan 2021, 23:17

smiley schreef: 08 jan 2021, 16:13 Ik vindt die great reset wel een eigen topic verdienen.
Als je kijkt wat er allemaal aan regeringsleiders en captains of industrie zijn aangeschoven bij die engnek Klaus Schwab krijg ik wel eens het gevoel dat het meer is dan een denktank voor elites, met Klaus die zijn zakken vult met toegangsfees voor zijn theater.
Tijdje terug poste ik er al over in het ‘wereldzaken’ topic dat het er aan zat te komen.

Werd mij er nog verweten dat het concept knettergek was en niet zou bestaan. :lezen:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 08 jan 2021, 23:26

In principe is het ook niet meer dan een denktank met een berg proefballonetjes van heb ik jou daar.
Dat de wappies met die theorieën aan de haal gaan, alsof Rutte daar elk jaar de handleiding voor "hoe verneuk ik het volk" op gaat halen in Davos, maakt het de discussie er niet makkelijker op wat het nu echt is, en wat bij proefballonetjes blijft.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 08 jan 2021, 23:50

Het zal achteraf in elk geval nooit meer een proefballon genoemd worden. Van ideeën waarvan men van tevoren de angststuipen krijgt, de mensen achteraf altijd het rechtpraten.. Natuurlijk gaat het niet om ‘het volk te verneuken’ maar om het volk te sturen naar de gewenste doelstelling. Overal waar men in moet veranderen speelt de overheid een rol. Simpel als dat.

“We hadden geen keus. Wij stonden €700.000 in de min en ons huis is nu van Nederland B.V” “We huren ons huis terug van de overheid met het universele inkomen uitbetaald door de staat”

“Ja wat moest ik dan? Zonder vaccinatie mocht ik niet werken en door de AI gezichtsherkenning kwam ik de winkel niet in” “Omdat ik een lastpost ben geweest heb ik -5 credit score”

nep Vlees 3d printen? Zijn ze vol op mee bezig om echt vlees te vervangen.

En zo gaat het met meer zaken. Hele kleine subtiele veranderingen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 08 jan 2021, 23:58

Crookie schreef: 08 jan 2021, 23:50 Natuurlijk gaat het niet om ‘het volk te verneuken’ maar om het volk te sturen naar de gewenste doelstelling.
Ik noem het wat banaler, maar we bedoelen hetzelfde.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Geertmans, Zed240 en 164 gasten